צרכנות פיננסית נכונה

צרכנות פיננסית נכונה – איך בוחרים ספק פיננסי

מאת משה כסיף – עורך תוכן BWISE

כל מי שצבר הון ומייעד אותו להשקעה, חייב לבחור בצורה מושכלת את הספק הפיננסי. בחירה מושכלת של ספק פיננסי כאמור עשויה להשתלם כבר בטווח הקצר. בשורות להלן נסביר מהו בעצם ניהול פיננסי ומה היתרונות שלו על פני ניהול עצמאי של כספים והשקעות. בנוסף נרחיב את היריעה בכל הנוגע ליתרונות של הסתייעות בספק פיננסי ואיך בדיוק לבחור איש מקצוע שיהיה אחראי על הניהול הפיננסי של הכסף שלכם.

ניהול פיננסי – מה זה ולמה זה חשוב

ניהול פיננסי של השקעות הוא השם הכולל של התכנון, המעקב והניהול של המשאבים הפיננסיים השונים העומדים לרשות המשקיע, בין אם מדובר במשקיע פרטי או עסקי. התכנון, המעקב והניהול הם כלל האמצעים שבהם נעשה שימוש על מנת להבטיח את שמירת הערך של הכסף, הצמיחה הפיננסית והוספת הערך הנדרשת. בעסקים, ניהול פיננסי נכון תומך בצמיחה העסקית אבל גם מהווה תוצאה שלה. אצל בעלי הון פרטיים, ניהול פיננסי נועד לייצר תוספת ערך על השקעה כספית. ניהול פיננסי נכון הוא שילוב של המרכיבים כדלקמן:

  1. צבירת מידע: צבירת מידע על אפשרויות הפעולה השונות, שכל אחת מהן עשויה להניב תשואה מיטבית לעסק. צבירת המידע נוגעת לאפשרויות ההשקעה השונות וליתרונות והחסרונות של כל אפשרות השקעה כשלעצמה.
  2. איחוד כספים: אחוד כלל הכספים המושקעים במסלולים שונים ותוכניות שונות לכדי סכום אחד, שאותו ניתן להשקיע בצורה מושכלת.
  3. תכנון פיננסי: תכנון מסלולי השקעה שונים, במטרה לאפשר להון המושקע להפיק את הרווחים המשמעותיים ביותר. התכנון הפיננסי צריך להיות מותאם למשקיע, לאופי ההשקעה המועדף עליו ולאורך הזמן הצפוי להשקעה שלו. תכנון פיננסי כולל גם תכנון עלויות – באילו עלויות כרוכה כל השקעה והאם היא משתלמת בשיקול של עלות מול תועלת.
  4. ניהול פיננסי: ניהול פיננסי כולל את הליך קבלת ההחלטות השונות וניהול הסיכונים. למשל – השקעה במסלול כספי מסוים, תוך נקיטת כלל האמצעים הנדרשים להקטנת הסיכונים במקרה של הפסד.

ניהול פיננסי נכון מסתייע באסטרטגיות וכלים לניהול כספים וניהול השקעות, באופן שיניב את התשואה הגבוהה ביותר האפשרית על ההון המושקע. זאת תוך התחשבות בהעדפות, בצרכים ובמטרות של המשקיע. משקיע שמוכן לקחת סיכונים גבוהים תמורת האפשרות לתשואה עודפת משמעותית, הכסף שלו ינוהל אחרת מאשר ההשקעה של מי שמעוניין בהשקעה סולידית המפחיתה סיכון להפסד, אך גם מגבילה את האפשרות לרווחיות.

היתרונות של תכנון פיננסי מקצועי על פני ניהול עצמאי

כל מי שעוסק בתחומים פיננסיים, בדגש על תחום ההשקעות, מבין ויודע כי כספים המנוהלים בצורה מקצועית, מניבים לאורך זמן רווח גבוה יותר מזה שמניבים כספים בלתי מנוהלים, או כאלה שנוהלו באופן עצמאי. ניהול פיננסי מתחיל בתחזית פיננסית נכונה וממשיך במציאת אפיקי ההשקעה המתאימים, בהתאמה לתוכניות.

  • בקיאות בעולם הפיננסים וההשקעות: לכאורה, כל אחד עשוי לנהל עבור עצמו את הפיננסים. עם זאת, לימוד התחום וההיכרות איתו דורשים לא מעט זמן והרבה מאד תשומת לב. לאדם הממוצע אין את הזמן הדרוש לשם כך. מנגד, לספק הפיננסי לא רק שיש הזמן הדרוש להבנת הנושאים כאמור, אלא שהוא מקדיש את כל זמנו לנושא.
  • היכרות עם הבירוקרטיה והמיסוי: גם מהבחינה הזאת, איש פיננסים מקצועי נמצא במצב הרבה יותר טוב מאשר משקיע עצמאי. משקיע כזה המתנהל בצורה בלתי זהירה, עלול ליפול במלכודות שיגרמו לו לעבור משורת הרווח לשורת ההפסד.
  • ליווי המשקיע: ספק פיננסי איכותי מלווה את המשקי לאורך כל ההשקעה. הליווי ניתן החל משלב תכנון האסטרטגיה ועד ליישום התוכניות הלכה למעשה, בחירת מסלולי ההשקעה וניטור הביצועים.

איך לבחור ספק פיננסי איכותי

הבנת החשיבות של ספק פיננסי איכותי היא רק השלב הראשון בדרך להצלחה. השלב הבא הוא בחירה מושכלת של הספק, שינהל את תיק ההשקעות. להלן כמה עקרונות מנחים לבחירת ספק פיננסי איכותי:

  1. ניסיון: המרכיב החשוב והמשמעותי ביותר של ייעוץ ותכנון פיננסי הינו ניסיון והיכרות עם שוק ההון על מרכיביו השונים.
  2. היכרות עם נושאים בירוקרטיים: מתכנן פיננסי איכותי חייב להכיר את כל ההיבטים הבירוקרטיים של מסלולי ההשקעה השונים – עמלות, תשלומי מס ודרכים להפחתת התשלומים הללו.
  3. יצירת תמהיל השקעות: ספק פיננסי איכותי יוצר תמהיל השקעות שמותאם באופן ספציפי לצרכים ולהעדפות של המשקיע. זאת במטרה למקם רווחים, אבל גם לגדר סיכונים למשקיע.
  4. מוניטין: מעבר לכל כאמור לעיל, חשוב מאד שלספק הפיננסי הנבחר יהיו גם מוניטין מעולה וביקורות טובות.

אם צברתם הון משמעותי, ואם יש לכם עניין להשקיע אותו באופן שימקסם את הרווחים עבורכם, הדבר הנכון ביותר עבורכם הוא לבחור ספק פיננסי איכותי, מנוסה וכזה שיוכל לתת מענה הולם לצרכים ולהעדפות שלכם. באתר BWISE ניתן למצוא בדיוק את מה שאתם מחפשים והרבה יותר. מה שמבדל את האתר הזה מכל האתרים המקבילים גם יחד, הוא העובדה שבאתר זה מופיעים אך ורק ספקים נבחרים, שעברו סינון קפדני ומעניקים ערך מוסף גבוה ללקוח. המומחים שלנו עובדים קשה על כל ספק – חוקרים, בודקים ומוודאים שמה שמובטח הוא אכן מה שהלקוח מקבל.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים