מסחר בזהב

מסחר בזהב בבורסה בזמן אמת – מהם הסוגים, למי זה מתאים, איך ואיפה קונים?

מאז ומעולם הוקסמו בני האדם מן הזהב הנוצץ, המתכת הנדירה והיפה הפכה למילה נרדפת למלכותיות, מעמד גבוה, אצילות ועושר. גם מבחינה רוחנית הזהב מייצג את הדרגה הגבוהה ביותר של הארה והוא מזוהה עם אור ושמש ועם המזל. במשך אלפי שנים כורים בני האדם את הזהב ממרבציו בהרים גבוהים אך הביקוש רק עולה ועולה. הביקוש הגבוה וההיצע הנמוך הופכים את הזהב ליקר ערך וערכו נותר פחות או יותר יציב לאורך השנים, גם במקרים של משבר. מסיבה זו הזהב נחשב להשקעה בטוחה יחסית ודרך טובה לשמור על אמצעים לשעת צרה.

תוכן עניינים

מה זה מסחר בזהב?

השקעה בזהב מתבצעת באמצעות רכישת מטילי זהב, בוליונים או מדליוני זהב. יש אפשרות לרכוש זהב במשקל הנע בין גרם אחד לבין קילוגרם, כאשר החברה הישראלית למדליות ומטבעות מציעה למכירה מטילי זהב שעליהם מוטבעים סמלים ישראליים. תוכלו כמובן לסחור במטילי זהב מכל העולם ולהפוך את ההשקעה לתחביב אספנות יוקרתי.

סוגי המסחר בזהב

יש מספר אופציות לסחור בזהב, חלק דורשות ידע מוקדם והבנה בשוק הזהב העולמי, וחלק הינו פשוט וקל הרבה יותר גם לאדם הממוצע. ישנם בתי השקעות אשר מציעים לכם מסחר בזהב בנוסף להשקעות אחרות, וכדאי להעזר במומחיות ובנסיון שלהם להשקעה יחסית בטוחה שתשמור על ערכה גם במקרה של זעזועים עולמיים. להלן הסוגים השונים של המסחר בזהב:

  1. רכישת חוזים עתידיים על הזהב – דרך זו הינה פופולארית בקרב אנשי ההשקעות המיומנים שבקיאים בהלכי חוזים עתידיים ופחות מתאימה לחסרי הנסיון.
  1. רכישת מניות בתחום חברות הזהב – יש לשים לב שבהשקעה זו אינכם משקיעים ישירות בזהב אלא בחברה אשר כורה או סוחרת בזהב. השקעה זו דומה להשקעה בכל חברה, כאשר היציבות היחסית שלה נובעת מהעובדה שהזהב תמיד נחוץ ומבוקש.
  1. תעודות סל וקרנות נאמנות – תעודת הסל מאפשרת מעקב אחרי מחיר הזהב, כך שהרווחים שלכם יהיו זהים למחירו העולה של הזהב. בארץ פועלות מספר קרנות הון סיכון שעוסקות במסחר בתעודות סל וקרנות נאמנות של זהב.
  1. רכישת מטילי זהב ואחסנתם בבנק או בכספת פרטית – השיטה הישנה והטובה של אחזקת הזהב בידיכם, רק כדאי לוודא שהוא מוגן ושמור היטב.

 

רוצים להתחיל לסחור בזהב בבורסה?

הדרך הפשוטה ביותר להשקעה בזהב היא דרך רכישת מכשירים פיננסיים כמו ETF או קרנות סל המעקבים אחרי מחיר הזהב. יתרונות ההשקעה בזהב באמצעות מכשירים פיננסיים הם פשטות ונוחות, אפשרות לרכוש מוצרים גם בשקלים וגם במטבעות זרים, ואפשרות להשקיע גם בסכומים נמוכים יותר. כמו כן, ישנם מוצרים המנטרלים את החשיפה למטבע הדולר.

המומלץ ביותר

מיטב טרייד

דירוג פיננקה

5

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 10% הנחה על החזרי מס בחברת “פינאפ”, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לתחילת שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים

מערכת מסחר חדשה

אקסלנס בית השקעות

דירוג פיננקה

4.9

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.

עד 50$ החזר עמלות

אינטראקטיב ישראל

דירוג פיננקה

4.8

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 – המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) – הוראת קניה בהוראת קבע – מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי – לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה

בונוס גבוה

IBI SMART

דירוג פיננקה

4.7
מינימום השקעה 15,000 ש"ח – מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנתיים מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה

עמלות מסחר זולות

colmexpro

דירוג פיננקה

4.3

Colmex Pro מאפשרת גישה לאלפי מניות בוול סטריט באמצעות אפליקציה מתקדמת עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים. החברה מציעה חשבון דמה חינם להתנסות במסחר. Colmex Pro מספקת כלים מתקדמים כולל גישה לנתוני Level 2, גישה ל-IPO וסורק מניות מובנה. החברה מפוקחת על ידי רגולטורים ועמלות סופר זולות.

רלוונטי:

איך משקיעים בזהב?

כמו בכל דבר, תמיד יש בפניכם בחירה ללמוד את התחום ולהשקיע בזהב בעצמכם. רכישת ידע והבנה בשוק ההון כמו גם במסחר בזהב בבורסה יעשיר את עולמכם במידע שימושי והבנה כיצד שווקים וסחורות פועלים, אולם במקרה הזה כל האחריות להפסדים מונחת על כתפיכם ואין מי שיושיעכם אם תטעו. הבחירה בקרן הון סיכון או במנהל תיק השקעות שיעשה זאת עבורכם מעניקה לכם יתרון של ניסיון רב, הבנה מעמיקה בשוק ההון והמסחר בזהב ומקצועיות.

רלוונטי:חשבתם על קרן כספית?

מה היתרונות בהשקעה בזהב?

היתרונות הם כמעט ברורים מאליהם, הזהב הינה מתכת מבוקשת מאד, וההיסטוריה מלמדת אותנו שבזמן שמטבעות וניירות ערך עלולים לקרוס יום בהיר אחד בשל מפולת כלכלית או זעזוע עולמי כמו מלחמה או אסון טבע, הזהב תמיד שומר פחות או יותר על ערכו. בנוסף, בישראל יש מסחר זהב מפותח וישנן קרנות רבות המציעות את שירותיהן כמנהלות תיק השקעות הכולל זהב, התחרות בריאה והשוק ער.

מדריכים נוספים: השקעה במניות למתחיליםהשקעות בבורסה למתחיליםקניית מניות

למי מתאים מסחר בזהב בבורסה?

המסחר בזהב מתאים לכל מי שמחפש השקעה סולידית ויציבה בלי יותר מדי סיכונים, ולאפשר לעצמו חסכון ליום גשום שאינו נסמך על מטבע כזה או אחר. בנוסף, עולם המדליונים והבוליונים מאפשר לכם לחלוק תחביב אספנות עם אנשים רבים סביב העולם וליהנות מהאמנות המרהיבה של מטילי זהב מעוצבים.

רלוונטי:  השקעות קטנות למתחילים | השקעות סולידיות | תיקי השקעות מומלצים

שאלות נפוצות על מסחר בזהב

כל פעילות כספית מכילה סיכונים וגם זה נכון למסחר בזהב. כמה מהסיכונים הנפוצים הם: שינויי מחירים בזהב, כיוון השוק, אי יציבות כלכלית, וסיכון הפסד כספי.

מחיר הזהב נקבע בשוק על ידי מספר משתנים, כמו ביקוש והיצע, עניין כלכלי כללי, צפיות לגבי המצב הכלכלי העתידי, מחירי המטבעות, ועוד. מחיר הזהב יכול להשתנות במהלך היום כתגובה לאירועים עולמיים ואפילו לסיטואציות מסוימות באיזור כמו חוסר יציבות פוליטית או סיכוני בריאות כמו מגפת קורונה.

זה תלוי בצורת הסחר שברצונך לבצע ובסכום המינימלי הדרוש לפעולה זו. ניתן לסחור בזהב באמצעות כלי כמו תעודות סל (ETFs) או קרנות זהב, או ניתן לסחור בזהב פיזי דרך מסחר במטבעות. 

סיכום

סחר בזהב הוא סוג של השקעה פופולרית ומאפשר עמידה מול סיכונים כלכליים וסיטואציות פוליטיות. עם זאת, חשוב לזכור כי השקעה בזהב יכולה להיות מסוכנת וכי ישנם סיכונים המשפיעים על מחיר הזהב והם יכולים להשפיע על ההחזרים (תשואות) של המשקיעים. לפני שמתחילים לסחור בזהב, חשוב להיות מודעים לסיכונים ולהיות מוכנים להשקיע סכום נכבד שיהיה זמין לאורך זמן ולא יפגע ביכולתכם לכסות עלויות מחיה והוצאות אחרות. בסופו של דבר, עם התייחסות יציבה ומושכלת, סחר בזהב עשוי להיות כלי השקעה חשוב לכל מי שמחפש להגן על העתיד הכלכלי שלו מפני סיכונים כלכליים ופוליטיים, כמו עליית מחירי המזון, ירידת שווי המטבע, קריסות מניות, וכו'. כמו כן, השקעה בזהב עשויה לספק מנגנוני הגנה מפני עליות במחירי הצרכים, כמו רכב, בית, או נכסי נדל"ן.

רלוונטי: איך להתחיל להשקיע?

 
 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון