בניית תקציב לעסק

בניית תקציב לעסק – טיפים לבניית תקציב לעסק קטן בישראל

לא משנה כמה טובים, איכותיים ומבוקשים המוצרים שאתם מוכרים וכמה תשוקה יש לכם עבור העסק, ללא תכנון כלכלי נכון העסק לא יצליח לשרוד לאורך זמן. כדי לבנות עסק בר קיימא מבחינה פיננסית, חייבים לבנות תקציב ריאלי המאפשר לכם להתנהל באופן מודע כלכלית בטווח הקצר והארוך. לאלו מאיתנו שלא עברו הכשרה בניית תקציב היא מלאכה לא פשוטה כלל, אך בכל זאת ניתן לעשות זאת גם בעצמכם. לכן אספנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם במלאכת בניית תקציב לעסק.

תוכן עניינים

טיפים לבניית תקציב לעסק

  1. הערכת ההכנסות וההוצאות לפי תקופה

בסופו של דבר המטרה הבסיסית ביותר היא שההכנסות מהעסק יעלו על ההוצאות. כדי להגיע למטרה זו יש להעריך באופן ריאלי כמה הכנסות צפויות לכם מול ההוצאות. לכך יש להשתמש בכל הכלים הזמינים שמאפשרים לכם להעריך זאת באופן המדויק ביותר. אנחנו ממליצים בחום להשתמש באקסל של פיננקה לניהול העסק להערכה זו: אקסל הוא כלי שמאפשר להציג טבלאות ונתונים בקלות, וכן לבצע את הפעולות המתמטיות באופן ממוחשב.

כאשר אתם מבצעים הערכת הכנסות והוצאות יש לבצע זאת באופן תקופתי. התקציב שבונים הוא שנתי, אך יש להתייחס גם לרבעונים, לחודשים ולעיתים גם לשבועות. זה חשוב לדעת תמיד היכן אתם עומדים מבחינה פיננסית כדי לדעת להיערך בהתאם.

השתמשו באקסל של פיננקה לבניית תקציב לעסק

לא כל בעלי העסקים יודעים לתכנן קובץ אקסל ובואו נודה, בזה לאיזה בעל עסקים בכלל יש זמן לכך?

לשם כך, צוות פיננקה יצר עבורכם טבלת אקסל מוכנה להורדה לניהול ההכנסות וההוצאות של העסק שלכם.

2. תזרים מזומנים

אחד הרכיבים החשובים שיש להתייחס אליהם הוא התזרים מזומנים לעסק. חשוב לדעת שבעיות בתזרים עשויות לפגוע בעסק, ולכן יש לתכנן את התזרים בחוכמה. כך למשל יש תקופות שההוצאות עלולות לעלות על ההכנסות, למשל אם אתם משפצים את העסק ועוצרים את השירות לכמה ימים. חשוב להיערך לכך בהתאם ולוודא שהעסק שלכם יכול להרשות זאת לעצמו, וזאת עושים באמצעות מעקב יומיומי אחרי ההוצאות וההכנסות שלכם וכמות הכסף הנזיל שאתם יכולים למשוך.

3. פירוט רכיבי תקציב

תקציב לא יכול להסתכם בשתי שורות של: הכנסות – X, הוצאות – Y. יש לפרט ככל האפשר את רכיבי התקציב וגם לרדת לרזולוציות גבוהות אם צריך. חשוב שרכיבי תקציב חשובים כגון הוצאות תפעול, ביטוח לאומי, מיסים, שכר דירה, ארנונה וכדומה יצוינו באופן מילולי ויקבלו תקציב ייעודי. התקציב לא חקוק בסלע וניתן לשנות בהמשך לפי צרכי העסק, אך חשוב לפרט מלכתחילה.

4. תקציב ייעודי לאסטרטגיה

עסק לא יכול לדרוך במקום, ותמיד צריך לחשוב כיצד ניתן לפתח ולקדם את העסק – ובדרך כלל רעיונות כאלו ידרשו כסף ולכן יש להקדיש לכך מקום בתקציב.

רלוונטי: Bizibox ביקורת

5. שימוש בכלים שיסייעו לבניית תקציב

גם המחשבים הפשוטים ביותר מאפשרים לנו שימוש בכלים שמקלים ומסייעים במלאכת בניית התקציב. כך למשל אקסל, שציינו קודם היא תכנה נהדרת בכל מה שקשור בנתונים מספריים. אקסל מספקת גיליונות ארוכים עם תאים לנתונים וכן מגוון פונקציות חישוביות ופעולות מתמטיות בתוכנה. אנחנו ממליצים בחום לצפות קצת בסרטונים ביוטיוב על אקסל שיסייעו לכם להפיק את המירב מהתוכנה הזו ובעזרתה לבנות תקציב שיקדם את העסק שלכם.

רלוונטי: האם לפתוח חשבון בנק נפרד לעסק ? (כן)

5. חשבון בנק לעסק

אחד השלבים החשובים בבניית תקציב לעסק הוא פתיחת חשבון בנק ייעודי לפעילות העסקית. חשבון בנק עסקי נפרד מהווה את הבסיס לארגון וניהול נכון של הכספים העסקיים. בשלב זה, יש לקחת בחשבון דמי פתיחת חשבון חד-פעמיים שעשויים להשתנות בין הבנקים השונים. כמו כן, חשוב לשקלל את עלויות התפעול השוטפות של החשבון – דמי טיפול חודשיים, עמלות על פעולות שונות דוגמת משיכות מזומן, הפקדות, זיכויים, גבייה של המחאות דחויות ועוד. לפעמים הבנקים דורשים יתרה מינימלית לפתיחת חשבון עסקי או גובים עמלות גבוהות יותר במקרה של יתרה נמוכה. כל אלה הן עלויות קבועות שיש להכניס לתוך התקציב השנתי המתוכנן. רצוי גם להתחשב בעלויות של שירותים וכלים נלווים לניהול החשבון, כגון שירותי בנקאות אינטרנטית או ייעוץ פיננסי לעסקים קטנים. לבסוף, חשוב להיערך גם להיבטים לוגיסטיים כמו הצורך ברכב או בהסדרי חניה לקבלת שירות סניף במידת הצורך. פתיחת חשבון בנק עסקי היא הצעד הבסיסי לתפעול כספי מסודר ויעיל של כל עסק, ולכן ראוי להקדיש לה תכנון מקיף בעת הכנת התקציב.

סיכום

בניית תקציב לעסק היא לא מטלה פשוטה, יש לקחת בחשבון המון משתנים ולהחליט איפה לשים את הדגש. מומלץ להיעזר באיש מקצוע כגון רואה חשבון או מישהו בעל תעודה למתן ייעוץ לעסקים. בכל מקרה, חשבו טוב מה האסטרטגיה שלכם לטווח הארוך וגזרו מתוכה פעולות טקטיות לבניית התקציב. בהצלחה!

קראו עוד:

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים