תכנון תקציב לחופשה בחוץ לארץ

תכנון תקציב לחופשה בחול – איך ליצור תקציב חופשה משפחתית?

החיסונים לקורונה כבר החלו מזמן, ורבים כבר יצאו לחופשה קצרה, או מתחילים לחשוב על חופשה בחו"ל שוב. כדי להנות כיום מהחופשה בראש שקט, חשוב לשים לב לשלושה גורמים עיקריים – תקציב, ביטוח, ובדיקות קורונה.

הטקסט הזה יעסוק בשאלה איך לבצע ניהול תקציב לתכנון חופשה בחו”ל. לפעמים, אנחנו כל כך נהנים שלא שמים לב לכמות ההוצאות שלנו, ומגלים בסוף החופשה שיש לנו הרבה יותר הוצאות ממה שתכננו.

אז איך נתכנן את התקציב לחופשה בחו"ל כך שלא נחזור לארץ עם חור בכיס? ואיך נשמור על התקציב הזה גם בחו"ל? אלו שאלות שננסה לענות עליהן בטקסט.

השתמשו באקסל לבניית התקציב לחופשה ולתכנון ההוצאות

השלב הראשון לתכנון תקציב לחופשה בחו"ל מתחיל בכלל אצלכם בסלון. שבו מול חשבון הבנק שלכם והגדירו מול עצמכם מה הסכום שאתם יכולים להוציא במשך השהייה שלכם בחו"ל.

סכום זה צריך להיות התוצאה של ההכנסות פחות ההוצאות. אם אינכם יודעים לחשב את הסכום, היעזרו באקסל לניהול כלכלת המשפחה של פיננקה. בעזרת האקסל תוכלו להבין מהם ההכנסות וההוצאות שלכם ברמה החודשית והשנתית ולפי זה לעשות את החישוב כמה כסף פנוי יש לכם.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

אחרי שיש לכם סכום, שהוא למעשה התקציב שלכם, חלקו אותו בין ההוצאות השונות – כרטיסי טיסה, בדיקות קורונה, פתרונות לינה, אוכל והוצאות של בילוי כמו שופינג ואטרקציות

את כל החלוקה הזו מומלץ לעשות בטבלת אקסל לתכנון חופשה, כך שכל הפרטים יהיו מסודרים לכם מול העיניים, ותמנעו מטעויות חישוב שיכולות לקרות כעושים הכל רק בראש. אל תשכחו להשאיר לעצמכם סכום להוצאות לא מתוכננות, זה חלק מהתקציב.

איך לתכנן תקציב לחופשה ברמה המעשית

  1. הגדרת תקציב מקסימלי

איך אתה קובע את המספר הזה, בדיוק? יש כמה אפשרויות:

בהתבסס על התקציב החודשי שלך: כמה אתה יכול לחסוך מההכנסות שלך על בסיס חודשי כדי לחסוך לחופשה? תכפיל את הנתון הזה במספר החודשים מעכשיו ועד שתרצה לצאת לחופשה, וקיבלת את התקציב המקסימלי שלך.

בהתבסס על ההכנסה השנתית שלך: אם אתה נמצא במקום די טוב מבחינה כלכלית, ייתכן שאתה מתקצב מדי שנה ולא על בסיס חודשי. במקרה זה, החליטו איזה אחוז מההכנסה השנתית שלכם אתם רוצים להקדיש לחופשה, והגדירו את זה כתקציב המקסימלי שלכם.

זכרו לקחת בחשבון אולי מספר חופשות במהלך השנה במידה ואתם מתכננים לקחת יותר מאחת! אתה יכול להגדיר תקציב חופשה שנתי, ואז לחלק אותו לשתיים או שלוש נסיעות קטנות יותר, בהתאם ללוח הזמנים וההעדפות שלך.

  1. לבחור יעד בהתאם לתקציב

זה יכול להיות מאוד מפתה להירשם לאתרי כרטיסי טיסה זולים ופשוט לתת לכרטיס הטיסה הזול להוביל אותך לאן שהוא עשוי. אבל זו טעות, רוב הזמן. ראשית, אתה עשוי להרגיש כאילו אתה נאלץ לשלם עבור כרטיס טיסה לפני שיש לך כסף שחסכת רק בגלל שיש עסקה מצוינת. ובנוסף, אתה עלול להגיע ליעד עם כרטיסי טיסה זולים אבל עם מלונות יקרים ממש.

 

האפשרות הטובה ביותר היא פשוט לחפש בגוגל "החופשות הטובות ביותר ב [הכנס את התקציב שלך כאן]". זו יכולה להיות דרך מצוינת לקבל רעיונות לטיולים בתקציב נמוך שנראים לך מעניינים.

  1. תכנן את ההוצאות הגדולות

לאחר בחירת יעד, קבל מושג גס על סוגי עלויות הטיסות והלינה שאתה יכול לצפות.

אלה יעזרו לך לקבל מושג כללי לגבי מה שאתה רוצה מהחופשה שלך. קבל תחושה של כמה אתה יכול לצפות להוציא על טיסות, לינה, תחבורה אוכל ובזבוזים

  1. גלה כמה לחסוך בפועל

חלק מהוצאות החופשה שלך צריכות למעשה להתקזז עם ההוצאות החודשיות הרגילות שלך. לדוגמה, אם אתה מוציא  200 ₪ בשבוע על מצרכים ויוצא לחופשה למשך שבוע, אתה יכול להוריד 200 ₪ מהתקציב החודשי הרגיל שלך עבור הוצאות החופשה שלך. ואם יש לך תקציב בילוי חודשי, תוכל להקדיש חלק מהתקציב הזה גם לחופשה שלך.

אם תעדיף, תוכל להפחית את סכומי הקיזוז הללו מסך החיסכון בחופשה שלך, ואז תקבל את הסכום האמיתי שאתה צריך לחסוך לחופשה שלך..

השוואות מחירים ומבצעים

ישראלים ידועים בכך שהם אוהבים להרגיש שהם השיגו את הדיל הטוב ביותר. כשקונים כרטיס טיסה אי אפשר להתמקח עם חברת התעופה על המחיר, אבל אפשר לעשות השוואת מחירים ובכך לחסוך מאות שקלים.

דרך נוספת לחסוך היא קנייה של קופונים לאטרקציות. שימו לב שבגלל שמדובר בארץ זרה, יכול להיות שמדובר בתרמית שאתם לא מזהים. לכן תמיד כדאי לרכוש אטרקציות וקופונים לאטרקציות אך ורק מאתרים רשמיים.

אינטרנט בחו"ל

כדי שתוכלו להמשיך להשתמש באינטרנט דרך הטלפון הנייד שלכם בחוץ לארץ, ישנן שלוש חלופות:

  1. להשתמש אך ורק ברשתות Wi-Fi חינמיות. זהו הפתרון הזול ביותר, אבל יש בו ממד של סיכון מפני שאי אפשר אף פעם להיות בטוחים שבכל מקום שתלכו אליו יהיה Wi-Fi בחינם.
  2. לקנות חבילת גלישה בארץ. זהו פתרון טוב מפני שהוא מבטיח לכם גלישה בכל מקום שיש בו קליטה, והפרטי החוזה נחתמים בעברית אז אתם יכולים לדעת בדיוק על מה אתם משלמים, וכמה זה עולה.
  3. לקנות חבילת גלישה בחו"ל. זה פתרון למי שרוצה לחסוך כסף ולא לוותר על נתונים לנייד. שימו לב שלפעמים הפלאפונים הנמכרים בארץ לא עובדים עם כרטיסי SIM מכל מקום בעולם, ולכן כדאי לברר אם המכשיר שלכם תואם את הפתרון הזה עוד בארץ.

טיפ למתקדמים – על עמלות בחו"ל

רוב הישראלים שטסים לחו"ל ממירים את הכסף שלהם בארץ, ומשלמים בחו"ל במזומן. אנשים שחיסכון באמת חשוב להם, או כאלה שרוצים להישאר בתקציב שהם הגדירו לעצמם, מבררים מראש כמה עולה להמיר כסף במדינה שהם טסים אליה לעומת מחירי ההמרה בישראל, ומה העמלה הנגבית במדינה הזו על שימוש באשראי.

שאלות נפוצות על תכנון תקציב לחופשה

לפי חוק ה-20,30,50, אתה אמור לחסוך כ-20% מהמשכורת שלך עבור "רצונות". סכום זה משתנה כתלוי גודל המשכורת שלך. לא כל ה-20% האלה אמורים ללכת על תכנון חופשה.

לא. קרן חירום מיועדת למקרי חירום בלבד. אם יש לכם חיסכון נוסף או כסף פנוי בעו"ש בנוסף לקרן החירום, מומלץ להשתמש במקורות אלו קודם.

כל דבר שקשור לחופשה בעקיפין או מישרין צריך להיות חלק מהתקציב. הנה חלק מהדברים בין היתר: ביטוח, פנסיון לכלב, בדיקות קורונה, הגעה וחזרה לשדה תעופה (נסיעות אל ומ- השדה תעופה בארץ, חניה בשדה התעופה, כרטיס רכבת או אוטבוס), קניות בדיוטי פרי, עלות חידוש או הנפקת דרכון ועודץ בקיצור הכל.

סיכום

לסיכום, חופשה בחוץ לארץ היא דבר שהיה חסר להרבה אנשים כשנגיף הקורונה הכה בעולם באופן משתק. כיום אפשר לחזור לטייל, וחשוב לשים לב מעקב אחרי ההוצאות תוך כדי החופשה בעזרת תכנון תקציב לחופשה עוד לפני היציאה מהארץ.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים