מסחר עם ברוקר זר

מסחר עם ברוקר זר

במסגרת אפשרויות המסחר בבורסה, למסחר עם ברוקר זר יש כמה יתרונות. למרבה הצער, לא מעט ישראלים מסתפקים בשוק המקומי בלבד, בלי להבין את הפוטנציאל הגדול שגלום במסחר בבורסות אחרות. עם זאת, למסחר עם ברוקר זר יש כמה מורכבויות שכדאי להכיר לפני שנכנסים אליו. אנחנו כאן כדי לתת לכם סקירה מקיפה על כל מה שחשוב לדעת בהקשר הזה.

תוכן עניינים

ברוקר זר או ישראלי?

במסגרת מסחר בבורסה אנחנו למעשה קונים חלקים מתוך חברות שנסחרות בבורסה, כאשר עליית ערך של אותן חברות מתרגמת לרווח כספי אצל המשקיעים של אותן חברות. כדי לסחור בבורסה יש צורך בברוקר, שהוא למעשה מי שמחזיק ברישיון לקניית ומכירת אותם ניירות ערך. באמצעות ברוקר זר ניתן לסחור בבורסות רבות ברחבי העולם, ולא רק בבורסה בישראל.

אם אתם מחזיקים בתיק השקעות בישראל, אתם בטח שואלים את עצמכם למה להיכנס למסחר עם ברוקר זר. לכאורה יש משהו בטוח יותר במסחר במקומות שבהם אנחנו מכירים את החברות ואת המצב הכלכלי בצורה עמוקה. דווקא בגלל זה יש שני יתרונות לברוקר זר שכדאי שתכירו.

רלוונטי:

יתרונות השקעה בברוקר זר

עמלות

בכל מסחר אתם צריכים לשלם עמלה לברוקר. העמלות הנפוצות הן בדר"כ דמי קניה ומכירה. יש כמה ברוקרים גם שגובים עמלות נוספות וגם דמי מנוי. ככל שהעמלה גבוהה יותר כך נשאר לכם פחות מהרווח, ולכן עליכם לחפש את הברוקר שלוקח מכם את העמלה הנמוכה ביותר.

בדרך כלל תוכלו למצוא ברוקר זר שייקח מכם עמלה נמוכה יותר מאשר זו שאותה תשלמו לברוקר בישראל. המשמעות המעשית של זה היא שגם אם הרווח שלכם יהיה נמוך יותר מבחינת העלייה של המניה עצמה, בסופו של דבר הרווח הנקי יהיה גבוה יותר.

פיזור סיכונים רחב יותר

עוד יתרון שיש במסחר עם ברוקר זר זו ההיפתחות לשווקים זרים. אם אתם סוחרים רק בישראל יש מספר די מצומצם של חברות שמשפיעות על מצב התיק שלכם. גם בפיזור נרחב, בסופו של דבר השוק בישראל הוא לא מאוד גדול, ויכולת הפיזור שלכם לא גבוהה. עיקרון בסיסי בהשקעות הוא לפזר את הסיכונים שלכם בצורה כמה שיותר נרחבת, כדי למנוע מצב שבו התיק שלכם קורס.

ברגע שיש לכם השקעות במספר מדינות, גם אם באחת מהן המצב הכלכלי לפתע מדרדר, המניות האחרות שלכם מחזיקות את התיק כולו והן ישמרו עליו מפני אותה קריסה. מצב שבו מספר מדינות קורסות ביחד הוא נדיר יותר, ולכן מסחר עם ברוקר זר מהווה תעודת ביטוח די טובה מפני קריסה כזו.

תשלומי מס

אחרי שהבנתם את היתרונות שיש לברוקר זר, יש נקודה שחשוב לשים אליה במסחר מהסוג הזה. גם השקעות בחו"ל מחייבות אתכם בתשלומי מס, כאשר המס הוא כמובן על הרווחים בלבד. בסוף השנה עליכם להגיש לרשויות המס דו"ח שמפרט את הרווחים וההפסדים שלכם בהשקעות, ועליהם תצטרכו לשלם מס. בהשקעה בישראל בדרך כלל הברוקר שלכם עושה את הפעולה הזו עבורכם (ניכוי מס במקור).

יתרונות נוספים

בין היתר קיימים יתרונות נוספים למסחר עם ברוקר זר והן מינימום השקעה נמוך יותר מה שאומר שרף הכניסה לתחום הינו גמיש יותר גם למשקיעים מתחילים.

שנית, לרוב הברוקרים הזרים יש מערכת תמיכה מנוסה מאוד ובדר"כ היא זמינה לאורך כל משך יום המסחר. 

רלוונטי: מסחר עצמאי בבורסה

איך לבחור ברוקר זר מתאים עבורכם?

בחירת ברוקר זר היא תהליך חשוב כאשר אתם מחליטים להשקיע בשוק ההון בחו"ל. הנה כמה שלבים שיכולים לסייע לכם בתהליך הזה:

מטרות ההשקעה: התחילו על ידי קביעת מטרות השקעה ברורות. האם אתם מחפשים להשקיע במניות, אג"חים, מט"ח או באופציות נוספות? האם אתם מחפשים השקעות קצרות טווח או ארוכות טווח? עליכם להבין את המטרות שלכם כדי לבחור ברוקר שמציין בו את הכלים והשירותים המתאימים לכם.

רגולציה: ודאו שהברוקר הזר בו אתם מתעניינים מורשה ומתוחשב על ידי הרשויות הפיננסיות המתאימות. זה חשוב לוודא שיש לו רישיון לספק שירותים פיננסיים בארץ שאליה אתם מעוניינים להשקיע.

עמלות ותנאים: תבדקו עמלות הברוקר, תנאי המסחר, והשירותים הנלווים. השוו בין ברוקרים שונים כדי למצוא את התנאים הטובים ביותר עבורכם.

חוות דעת וביקורות: חפשו אחר ביקורות וחוות דעת על הברוקרים שאתם משווים ביניהם. חוויות של אנשים אחרים יכולות לספק מידע ערך בנוגע לשירותים והתנהלות הברוקר.

יכולת טכנולוגית: בדקו את היכולת הטכנולוגית של הברוקר. האם הם מציעים פלטפורמה מתקדמת לסחר בניירות ערך? האם יש להם אפליקציה?

שירות לקוחות: יכולת השירות לקוחות חשובה. אני מציע לנסות ליצור קשר ולבדוק את התגובה של הברוקר לשאלות ולבעיות שיכולות להתעורר בעת ההשקעה.

אבטחה: השקעות בשוק ההון זר דורשות אבטחה. בדקו את האמצעים שברוקר מציין להגנת החשבון והמידע האישי שלכם.

פתרונות נוספים: בדוק אם הברוקר מציע פתרונות נוספים כמו חשבונות מרובים, ניהול תיקים, אפשרות להשקעה אוטומטית וכדומה.

בחירה סופית: לאחר שאספתם מידע רציני ובדקתם את האפשרויות, פתחו חשבון בברוקר שבו אתם מרגישים שהוא מאפשר את הכלים והשירותים המתאימים למטרות ההשקעה שלכם.

אם אתם מחפשים אחד כזה, אני ממליץ על קולמקס פרו או אינטראקטיב ברוקרס. ראו פרטים במסגרת:

עמלות מסחר זולות

colmexpro

דירוג פיננקה

4.3

Colmex Pro מאפשרת גישה לאלפי מניות בוול סטריט באמצעות אפליקציה מתקדמת עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים. החברה מציעה חשבון דמה חינם להתנסות במסחר. Colmex Pro מספקת כלים מתקדמים כולל גישה לנתוני Level 2, גישה ל-IPO וסורק מניות מובנה. החברה מפוקחת על ידי רגולטורים ועמלות סופר זולות.

עד 50$ החזר עמלות

אינטראקטיב ישראל

דירוג פיננקה

4.8

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 – המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) – הוראת קניה בהוראת קבע – מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי – לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה

רלוונטי: איך להתחיל להשקיע?

לסיכום

מסחר עם ברוקר זר מאפשר לנו להיפתח לשווקים זרים. במקום להשקיע את הכסף שלנו רק בישראל ולהיות חשופים לסכנה של קריסה, הברוקר ידע איך לפזר את הכסף שלנו בין מדינות שונות, וכך לייצר לנו תיק בטוח יותר.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון