עצמאות כלכלית

תשלום דרך הטלפון: איך לשלם עם הפלאפון ללא כרטיס אשראי

האם אתם סוחבים את הטלפון איתכם לעתים קרובות יותר מאשר ארנק או תיק? אם כן, תשלום דרך הטלפון שלכם עשויה להיות האפשרות הנוחה ביותר.

מלבד גורם הנוחות (ופשוט להיות מגניב), יש כמה סיבות מעשיות לבצע תשלומים עם מכשיר נייד. אבטחה היא אחד מהם: לשלם דרך הטלפון יכול לספק יותר אבטחה מכרטיסי פס מגנטי מסורתיים, הרגישים לזיוף ולפריצות נתונים (אם כי יתרון זה פוחת ככל שכרטיסי ה-NFC וה-PIN משתלטים עליהם). אפליקציות תשלום משתמשות באותה טכנולוגיית אבטחה כמו כרטיסי אשראי ללא מגע (מהסוג שאתה מקיש במקום להחליק), ועסקאות תשלום באמצעות טלפון משתמשות בטוקניזציה כדי להסוות את מספר כרטיס האשראי שלך בפועל במהלך העסקה ולהגן על פרטי הכרטיס שלך מפני גניבה

למד כיצד להשתמש בטלפון שלך כדי להחליף את שיטת התשלום הנוכחית שלך בכרטיסי חיוב ואשראי (ומדי פעם גם במזומן) במקומות פיזיים.

טיפ: ישנן מספר דרכים לשלם עם הטלפון שלך. לדוגמה, ייתכן שתרצה לשלוח כסף לחברים או לשלם לקבלן שאין לו מסוף תשלום. סוגים אלה של כלי תשלום נייד מכוסים אפשר לקרוא עוד כאן: אפליקציות להעברת כסף או העברת כסף לחו"ל

מה צריך בשביל לשלם עם הפלאפון?

כרטיס אשראי

לא תוכלו לשלם עם הטלפון אם אין ברשותכם כרטיס אשראי. ניתן להנפיק כרטיס באמצעות הבנק או מוסד פיננסי אחר אפילו על ידי השתייכות לאחד ממועדוני צרכנות הרבים שצצו לאחרונה. לאחר שתעיינו באחד מאפשרויות כרטיסי האשראי המומלצים, המשיכו לשלב הבא.

מכשיר תואם

כדי לבצע תשלומים, ייתכן שתזדקק לטלפון עם יכולות (NFC) מופעלות. NFC מאפשר לטלפון שלך לתקשר עם מסוף התשלומים של המוכר באמצעות גלי רדיו, וסביר להניח שלטלפונים חדשים יותר יש חומרת NFC זמינה. עם זאת, לא תמיד אתה צריך NFC – ייתכן שתוכל לעבד תשלומים באופן מקוון לחלוטין עם סוחרים מסוימים. מומלץ לבדוק היכן אתה קונה בתדירות הגבוהה ביותר, ולהבין בדיוק מה אותם סוחרים דורשים.

ארנק נייד

כדי לשלם עם הטלפון , צריך לאחסן פרטי תשלום בארנק נייד. לשם כך, הזן את פרטי כרטיס האשראי, כרטיס החיוב או חשבון הבנק שלך בארנק (על ידי הקלדתו או צילום הכרטיס – תלוי באפליקציה). לחלופין, ייתכן שתוכל לקשר ארנק לחשבון תשלום אחר.

כיצד לשלם בחנויות באמצעות הטלפון

לאחר שתבחר אפליקציית תשלומים ותגדיר אותה בנייד (או כמה מהם), אתה מוכן לבצע תשלומים.

ברוב המקרים, אתה הולך לקופאי או למסוף קופה עצמית כרגיל. כשמגיע הזמן לשלם, עקוב אחר הוראות של המוכר. במקרים רבים, אתה צריך להחזיק את המכשיר שלך ליד מסוף התשלום או נוגע במסוף בעדינות עם הטלפון שלך. בהתאם למכשיר שלך ולארנק הנייד שלך, ייתכן שתצטרך "להעיר" את הטלפון או לבטל את נעילת הפלאפון תחילה או לא. לפני השלמת התשלום, תצטרך לאמת את זהותך (באמצעות PIN, טביעת אצבע או שיטה אחרת), ואז התשלום מתרחש.

חלק מהמוכרים אינם מוכנים לתשלומים בנייד, אז ייתכן שתצטרך לבקש עזרה מהקופאי. כמו כן, חברות מסוימות עובדות רק עם ארנקים ניידים ספציפיים, אז עדיף לבדוק זאת לפני שאתה מתכנן לבצע תשלום.

רלוונטי:

אבטחה: האם זה בטוח לשלם עם הטלפון הנייד?

האם זה בטוח לבצע רכישות עם הטלפון הנייד?

תשלומים ניידים בטוחים בדיוק כמו שימוש בכרטיס אשראי, ובמובנים מסוימים, אפילו בטוח יותר מהשיטה המסורתית.

הארנקים הניידים מסתירים את המידע שלך מהמוכרים. ייתכן שתשלם עם כרטיס אשראי, אבל הסוחר לא רואה את פרטי כרטיס האשראי שלך בפועל (כמו מספר הכרטיס, תאריך התפוגה או קוד האבטחה). במקום זאת, הם משתמשים ב"טוקנים" אקראיים כדי לאמת את התשלום שלך.

רלוונטי: אפליקציות בנקים מומלצות

כדי להגן על עצמך, זכור את הדברים הבאים:

מכשירים פרוצים (Jailbroken) או שעברו root טומנים בחובם סיכון נוסף – אם המכשיר שלך נדבק בתוכנה זדונית, פרטי התשלום שלך עלולים להיפגע.
השתמש באמצעי אימות זהות חזקים: PIN ארוך, סיסמה חזקה, נעילה עם טביעת אצבע.

אתגרי תשלום בנייד

תשלומים באמצעות הנייד יכולים להפוך את חייך להרבה יותר קלים. אבל אולי לא תרצה לעזוב את הבית בלי אמצעי תשלום אחרים, עדיין. הקמעונאים לא התרגלו לגמרי לרעיון, אז יכול להיות שתצטרך לשלם בדרך המיושנת מדי פעם. יש גם בעיה של סוללה שנגמרת – ככל שאנו תלויים יותר בטכנולוגיה, כך אנו חסרי אונים כשהיא נכשלת.

לעומת זאת, המזומנים, הצ'קים והכרטיסי אשראי שלך פועלים גם כאשר נגמרה לך הבטריה.

רלוונטי: איזה בנק הכי מומלץ בישראל?

יתרונות תשלום דרך הטלפון

אחד היתרונות הבולטים ביותר של האפשרות לשלם עם עם הנייד, היא התכונה של הארנקים הדיגטלים לשמור את הדאטה לגבי הקניות שלכם במקום אחד מסודר. גם אם חיברתם לארק שלכם מספר כרטיסי אשראי, עדיין תוכלו לראות את כל הנתונים במקום אחד, דרך האפליקציה. היכולת לראות את כל הנתונים במקום אחד עוזרת לניהול פיננסי נכון ויכולת מעקב אחר תזרים המזומנים שלכם.

סיכום

בסופו של דבר, תשלום דרך הטלפון הנייד עשוי להיות אפשרות שתשתמש בה כאשר היא זמינה. עם הזמן, סביר להניח שיותר מוכרים וחנויות יתחילו לקבל תשלומים באמצעים אלו. בכל מקרה, תמיד עדיף להיות מוכן גם בצד הטכנולוגי אבל גם לא לזרוק לגמרי את המזומן והכרטיסי אשראי.

שאלות נפוצות על תשלום באמצעות הנייד


אפליקציות תשלום רבות משתמשות בכרטיס האשראי שלך כדי לשלם כסף לחשבון מקוון. כאשר אתה משתמש באפליקציה כדי לקנות משהו או לשלוח כסף, הכספים מנוכים מהכרטיס הזה. באופן דומה, אם אתה מקבל כסף, הכסף מגיע לחשבון הבנק המקושר עם הכרטיס שלך.

לא. הרוב המוחלט של אופציות התשלום עם הנייד אינן עולות תשלום נוסף מעבר לעלות המוצר עצמו. אתם כן עלולים לשלם עמלת שורה עבור הבנק שלכם במידה ואתם מקבלים תשלום (תלוי בהסכם מול הבנק שלכם)

הסיכון הכי גדול בעת תשלום בנייד או גניבת פרטים. אם המכשיר שלכם מוגן עם סיסמא\טביעת אצבע \ תבנית נעילה – אתם אמורים להיות מוגנים.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים