מטבעות קריפטו וירטואליים מומלצים להשקעה

איך קונים קריפטו?

האם אי פעם מצאתם את עצמכם בעיצומו של ויכוח סוער על עתיד הפיננסים, וממש בעובי הוויכוח נמצאת מילת הבאזז הזו: מטבעות קריפטוגרפיים?

יותר ויותר אנשים נמשכים לפיתוי של קריפטו ולהבטחה שהוא טומן בחובו לעתיד פיננסי מבוזר ודיגיטלי. בתוך תרבות הטכנולוגיה המתקדמת , מצעד הקריפטו נמשך ללא הפוגה. אבל מאיפה מתחילים? אם אתם שואלים את עצמכם 'איך לקנות קריפטו?', אתם עומדים לצאת למסע מרתק של גילוי לעולם שבו אוטונומיה פיננסית נמצאת בחזית.

חשבנו שזה יהיה רעיון מצוין להתעמק בפרטים הקטנים של מטבעות קריפטוגרפיים ולתת לכם נקודת מבט מבוססת היטב לנצל את ההזדמנויות שהטכנולוגיה המדהימה הזו מציגה. אז בין אם אתם מתחילים שסקרנים לגבי קריפטו או משקיעים שמחפשים לגוון את תיק ההשקעות שלהם, המדריך הזה מותאם לצרכים שלכם.

אז מוכנים לטבול את אצבעות הרגליים במי הקריפטו? בואו נעשה את הצעד ביחד!

תוכן עניינים

מה זה קריפטו?

לפני שנתחיל במדריך, למען הקוראים שרק מתחילים להכנס לענף נסביר טיפה על המושג קריפטו. המונח 'קריפטו' הוא קיצור של Cryptocurrency, צורה דיגיטלית או וירטואלית של כסף. מדיום פיננסי חדשני זה משתמש בקריפטוגרפיה לצורכי אבטחה, מה שהופך את הזיופים לכמעט בלתי אפשריים. המבנה המבוזר של המטבעות, הבנוי על טכנולוגיה שנקראת בלוקצ'יין, הופך אותה לעמידה בפני שליטה או התערבות ממשלתית.

מטבעות קריפטוגרפיים הופיעו בעקבות המשבר הפיננסי של 2008, כאשר ביטקוין היה הראשון והפופולרי ביותר.  הביטקוין על ידי אדם אנונימי או קבוצה של אנשים בשם סאטושי נקמוטו, ביטקוין נועד לספק מערכת מזומנים אלקטרונית מבוזרת, עמית לעמית (P2P), ללא השפעה ממשלתית.

בלוקצ'יין משמש כעמוד השדרה של הקריפטו. זהו ספר חשבונות ציבורי המכיל את כל נתוני העסקאות מכל מי שקונה או מוכר מטבע קריפטוגרפי מסוים. העסקאות נרשמות ב'בלוקים' וה'שרשרת' מתייחסת להיבט המקושר שלהן. טכנולוגיה זו מאבטחת את העסקאות והופכת אותן לשקופות למשתתפי הרשת.

בעוד ביטקוין הוא הפופולרי ביותר, ישנם הרבה מטבעות קריפטוגרפיים שונים, הידועים גם בשם אלטקוינים, כולל Ethereum, Ripple ו- Litecoin בין היתר. לכל אחד מהם יש פונקציות ואלגוריתמים ייחודיים ושימושיים ייחודיים. המשמעות של מטבעות דיגיטליים אלה בעולם של היום ממשיכה לגדול ככל שיותר אנשים מאמצים את השימוש בהם לעסקאות שונות.

למה ולמי כדאי לקנות קריפטו?

כניסה לעולם המטבעות הקריפטוגרפיים עשויה להיראות מאיימת בהתחלה, אך אני חושב שברגע שתבינו את היתרונות הפוטנציאליים שלהם, תבינו מדוע כל כך הרבה אנשים בוחרים להשקיע. לדעתי אחת הסיבות העיקריות לקנות קריפטו היא הגיוון שהוא יכול להוסיף לתיק ההשקעות שלכם. מטבעות קריפטוגרפיים, שמקורם באופן דיגיטלי ובמידה רבה אינם מתואמים עם סוגי נכסים אחרים, יכולים להציע גידור ייחודי מפני אי ודאות בשוק המסורתי.

גיוון והזדמנויות השקעה

השקעה במטבעות קריפטוגרפיים מציעה חשיפה לסוג נכסים חדש הפועל ללא תלות בשווקים הפיננסיים המסורתיים. עצמאות זו מאפשרת פיזור שלא יסולא בפז בתוך תיק ההשקעות, מה שעשוי לחצוץ נגד ירידות בשווקים ותנודתיות בסוגי נכסים מבוססים יותר.

פוטנציאל לתשואות גבוהות

כמובן שאין דבר כזה השקעה בטוחה, אך ניתן לטעון שהסיבה המפתה ביותר להשקיע במטבעות קריפטוגרפיים היא הסיכוי לתשואות גבוהות. נכסים כמו ביטקוין ואת'ריום הציגו צמיחה אקספוננציאלית בעשור האחרון, ויצרו עושר משמעותי עבור מאמצים מוקדמים ומחזיקים לטווח ארוך.

הערה: שימו לב כי תשואות עבר אינן מעידות על תשואות בעתיד.

גידור מפני אינפלציה

כאשר בנקים מרכזיים ברחבי העולם פועלים במחזור של הדפסת כסף נרחבת, מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין, המכונים לעתים קרובות "זהב דיגיטלי", יכולים לשמש כגידור נגד אינפלציה. בניגוד למטבעות פיאט מסורתיים, לביטקוין יש היצע סופי, בדומה לזהב, מה שהופך אותו לעמיד בפני פיחות באמצעות אינפלציה.

נגישות ונוחות

לבסוף, רכישת קריפטו מאפשרת לכם להשתתף באקוסיסטם פיננסי הפועל 24/7 וניתן לגשת אליו מכל מקום בעולם. מטבעות קריפטוגרפיים, במהותם, מאפשרים דמוקרטיזציה של האוצר על ידי הפיכתו לנגיש ונוח באופן אוניברסלי.

לכן, בעידן הדיגיטלי הצומח הזה, תוך התחשבות בסיכונים ובתנודתיות השוק, טבילת אצבעות בקריפטו יכולה להיות צעד מוכוון עתיד.

היכן ניתן לרכוש קריפטו?

כיום, ישנם אפיקים רבים שבהם ניתן לקנות מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין. המקום הראשון, הנפוץ ביותר לרכישת מטבעות קריפטוגרפיים הוא באמצעות בורסות קריפטו. מדובר בפלטפורמות מקוונות המאפשרות קנייה, מכירה ומסחר של מטבעות דיגיטליים שונים. חשבו עליהן כעל הבורסות של עולם הקריפטו. חלק מהבורסות הפופולריות והמוכרות בעולם כוללות את Binance ו-Coinbase. יש גם בורסות ישראליות כגון Bit2c ו-Bits Of Gold.

רכישת קריפטו באמצעות בית השקעות

ישנם בתי השקעות שמאפשרים רכישת קריפטו באמצעותן. היתרונות הן שהחברה מפוקחת ובעלת רישיון על ידי רשות שוק ההון, החברה מטפלת בעיניי המס, מימוש הכספים קל יותר בעקבות הסכם בית השקעות עם מערכת הבנקים. אחד מבתי ההשקעות שמציע אפשרות זו הוא אלטשולר שחם הורייזן אשר מאפשרת רכישה, מסחר ומכירה של מטבעות,הוראת קבע חודשית (החל מ-150 ש"ח) לרכישת מטבעות, שמירה בארנק קר (מפוקח) או בארנק פרטי. כמו כן נותנת החברה הרצאות ומרכז למידה מתעדכן.

רכישה בכספומט קריפטו

אפשרות נוספת שהפכה פופלרית בישראל היא רכישה באמצעות כספומטיים ייעודיים של מטבעות קריפטו. ישנם כמה חברות כאלה בארץ כגון Be-ATM, ביטין ו-Bitcoin Change. היתרונות הם נוחות הפעולה, החיסרון עלול להיות עמלות יקרות יחסית.

רכישת קריפטו באמצעות פלטפורמות עמית לעמית

בחירה חלופית תהיה שימוש בפלטפורמות עמית לעמית (P2P). פלטפורמות אלה מאפשרות לך להתחבר ישירות למשתמשים אחרים ולעסוק בעסקאות מטבעות קריפטוגרפיים. בניגוד לבורסות הפועלות כמתווכים (ברוקרים), פלטפורמות P2P מאפשרות עסקאות ישירות בין קונים למוכרים, ומציעות שכבה נוספת של חופש פיננסי.

מימון מבוזר (DeFi)

אתה יכול גם לשקול מימון מבוזר או פלטפורמות DeFi לרכישת קריפטו. DeFi מייצג מערכת חזקה של חוזים חכמים הבנויים על בלוקצ'יין, במיוחד Ethereum. היא משכפלת מכשירים פיננסיים מסורתיים בארכיטקטורה מבוזרת, מחוץ לשליטה תאגידית וממשלתית.

בחירת הפלטפורמה הנכונה

לפני בחירת פלטפורמה לרכישת קריפטו, שקול גורמים כמו חוויית משתמש, אמצעי אבטחה, עמלות עסקה, תמיכת לקוחות ומגוון המטבעות הקריפטוגרפיים הזמינים. לימוד ביקורות ודירוגים קודמים של משתמשים יכול לספק תובנות חשובות. פלטפורמות כמו eToro, Bit2C ו- Coinmama פופולריות בישראל.

כך, אסור להשאיר את המזרח התיכון מאחור במהפכה הפיננסית הדיגיטלית, ולישראלים יש אפשרויות רבות בכל הנוגע לרכישת קריפטו. ודא תמיד שהפלטפורמה שאתה בוחר תואמת את יעדי ההשקעה שלך ואת סובלנות הסיכון שלך.

מהם השלבים (הנכונים!) לרכישת קריפטו?

תחילת המסע שלך בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים עשויה להיראות מרתיעה בתחילה. עם זאת, הבנת התהליך צעד אחר צעד יכולה לעזור לך לנווט את דרכך בצורה חלקה במי הקריפטו. כאן, אנו מדגישים את שמונת השלבים העיקריים לרכישת קריפטו, במטרה לכוון את החניכה שלכם לתחום מרתק זה.

1. ללמוד על מטבעות קריפטו

לפני שאתה טובל את אצבעות הרגליים, זה חיוני ללמד את עצמך על  כל מיני cryptocurrencies. להבין את היסודות, כולל טכנולוגיית בלוקצ'יין – שנדונה בעבר בסעיף 'מהו קריפטו?' – וכיצד פועלים מטבעות קריפטוגרפיים שונים.

אני ממליץ על קורס מסחר בקריפטו TradingIL בהנחייתו של דניאל נבון. מדובר בקורס אונליין למסחר בקריפטו הכולל 8 שיעורים מרתקים אשר יכניס אתכם לתחום המטבעות הוירטואלים בצורה מקצועית

במהלך קורס הקריפטו תלמדו בין היתר: ניתוח טכני, ניתוח פונדמנטלי , אסטרטגיות מסחר מקצועיות, ניהול סיכונים, השתתפות בהנפקות, NFT, מטא וורס ותכנים מלאי ערך נוספים.

רלוונטי: קורס קריפטו

2. לבחור פלטפורמה אמינה

לא כל הפלטפורמות נוצרו שוות. חלקם נותנים עדיפות לאבטחה, בעוד שאחרים עשויים להדגיש את חוויית המשתמש או להציע מגוון רחב של מטבעות קריפטוגרפיים זמינים. חקור ביקורות משתמשים ולמד את המוניטין של פלטפורמות רבות – זכור, האבטחה לעולם לא צריכה להיות בסכנה.

3. הגדרת חשבון

לאחר בחירת פלטפורמה, השלב הבא הוא הגדרת חשבון. זה בדרך כלל כרוך במתן כתובת הדוא"ל שלך, יצירת סיסמה וקבלת התנאים וההגבלות של השירות. זכור להפוך את הסיסמה שלך לחזקה וייחודית כדי לשמור על אבטחה חזקה.

4. אמת את זהותך

תהליך זה, הידוע גם בשם הכר את הלקוח (KYC), הוא חובה עבור פלטפורמות רבות, במיוחד אלה הפועלות בתוך ישראל. זה בדרך כלל כרוך בהעלאת תעודה מזהה והוכחת מגורים. למרות שזה אולי נראה מייגע, זהו צעד קריטי כדי להגן על החשבון שלך מפני הונאה פוטנציאלית.

5. בחירת מטבע קריפטוגרפי

אחרי שטבלתם את האצבעות בשוקי הקריפטו, עכשיו מגיע החלק המהנה: רכישת המטבע הקריפטוגרפי הראשון שלכם. בין אם מדובר בביטקוין הפופולרי ביותר או במטבע דיגיטלי אחר, ודא שעשית את המחקר שלך ואתה מרגיש בנוח עם התנודתיות והסיכון הכרוכים בו, כפי שנדון בסעיף 'ממה עליך להיזהר בעת רכישת קריפטו?'.

6. קבעו את הסכום להשקעה

ההחלטה כמה להשקיע היא החלטה אישית המושפעת מהנסיבות הפיננסיות שלך, סובלנות הסיכון ויעדי ההשקעה שלך. ככלל הבהלה לזהב, לעולם אל תשקיע יותר ממה שאתה יכול להרשות לעצמך להפסיד.

7. בצעו את הרכישה

כעת, אתה מוכן לבצע את הרכישה. הזינו את כמות המטבעות הקריפטוגרפיים הרצויה שברצונכם לקנות, אמתו את הפרטים ואשרו את העסקה. מזל טוב, נכנסתם עכשיו לעולם הבעלות על קריפטו!

8. אבטחו את נכסי הקריפטו שלכם

אחרון חביב, הבטחת ההשקעה שלך היא בעלת חשיבות עליונה. ארנקי קריפטו יכולים לשמש למטרה זו. הם יכולים להיות מבוססי תוכנה או התקני חומרה המאחסנים את המפתחות הדיגיטליים הדרושים כדי לגשת לקריפטו שלך. נדון עוד על אבטחה ושימוש במטבע הקריפטוגרפי שלך בסעיף 'מה אתה עושה עם קריפטו לאחר הקנייה?'.

על קצה המזלג, רכישת מטבעות קריפטוגרפיים כרוכה ברצף של צעדים, כל אחד מהם משמעותי ואין לדלג עליו. עקוב אחר מדריך זה, ותוכל לנווט בשלבים אלה כמו מקצוען.

ממה כדאי להיזהר כשקונים קריפטו?

בעוד הכניסה למרחב הדינמי של cryptocurrency יכול להיות מתגמל, זה לא בלי המורכבויות שלה, מלכודות פוטנציאליות וסיכונים. חיוני להיות מעודכנים ומוכנים לנווט בנוף הקריפטו ביעילות ובבטחה.

תנודתיות וסיכונים בשוק

מטבעות קריפטוגרפיים ידועים בתנודתיות הקיצונית שלהם. תנודות מחירים של 20 עד 30 אחוזים ביום אחד אינן חריגות, וראינו את ביטקוין, מטבע הדגל של הקריפטו, צונח באופן דרמטי לאחר שהגיע לשיא של כל הזמנים. משקיעים צריכים להיות מוכנים להפסדים פוטנציאליים ולהימנע מלהשקיע יותר ממה שהם יכולים להרשות לעצמם להפסיד.

זיהוי הונאות והימנעות מפעילויות הונאה

בשל אופיו האנרכי של מרחב הקריפטו, פעילויות הונאה והונאות פגעו בתעשייה. חשוב לבצע בדיקת נאותות נכונה בעת בחירת בורסת קריפטו או השקעה. היזהרו מדגלים אדומים כמו רווחים מובטחים, תחזיות צמיחה עצומות וחברי צוות מעורפלים או אנונימיים.

אמצעי אבטחה ואמצעי זהירות

אבטחה היא בעלת חשיבות עליונה כאשר עוסקים בנכסים דיגיטליים. עליך לוודא שהפלטפורמה שבחרת משתמשת באמצעי אבטחה חזקים כגון אימות דו-שלבי ואחסון קר. כמו כן, לעולם אל תשתף את המפתח הפרטי שלך עם אף אחד, ללא קשר לנסיבות.

מחקר וייעוץ מול יועצים פיננסיים

השקעה במטבעות קריפטוגרפיים לא צריכה להיות החלטה אימפולסיבית, אלא מהלך מחושב. הכלל 'עשה מחקר משלך' (DYOR) נכון במיוחד בהשקעות קריפטו. התייעצות עם יועצים פיננסיים שמבינים את הנוף יכולה גם להיות מועילה מאוד. ידע הוא הכלי הגדול ביותר בארסנל שלך כשאתה נכנס לתחום ההימור הגבוה הזה, נקודה שנגעו בה בחלק השלישי.

מה עושים עם קריפטו לאחר הקנייה?

לאחר שביצעתם את רכישת הקריפטו הראשונה שלכם, אתם עשויים לתהות, מה הלאה? יש שפע של אפשרויות העומדות לרשותכם, כל אחת עם התגמולים והאתגרים שלה. הצעדים הבאים שתנקטו תלויים לחלוטין באסטרטגיית ההשקעה שלכם ובסובלנות הסיכון שלכם.

אפשרויות אחסון מאובטח

ראשית, האבטחה של השקעות הקריפטו שלך צריכה להיות בעלת חשיבות עליונה. הקפידו לאחסן את המטבעות שלכם בארנק מאובטח שרק לכם יש גישה אליו. ארנקים קרים, כגון ארנקי חומרה וארנקי נייר, הם בחירה פופולרית בישראל בשל תכונות האבטחה המשופרות שלהם.

אם אתם מחפשים ארנק קר מומלץ, אני ממליץ על Ledger Nano S plus (יש לי כזה בדיוק)

אסטרטגיות מסחר והשקעה

אסטרטגיות מסחר בביטקוין או כל מטבע אחר והחזקתו יהיו תלויות מאוד בדינמיקה של שוק הקריפטו ובמטרה הפיננסית האישית שלכם. כפי שנדון בסעיף על תנודתיות השוק בעת קנייה, שוק cryptocurrency הוא מאוד בלתי צפוי, ולכן ייעוץ פיננסי טוב תמיד צריך להיות מבוקש לפני היציאה לכל מסע מסחר בקריפטו.

להרוויח ריבית באמצעות הלוואות קריפטו

אם ניקח דוגמא מהבנקאות המסורתית, הלוואות קריפטו עלו לגדולה. על ידי הלוואת הקריפטו, אפשר להרוויח תשואות אטרקטיביות העולות על אלה המוצעים על ידי בנקים רגילים. עם זאת, זה מגיע עם הסיכונים הטבועים שלה אשר יש לקחת בחשבון.

שימוש בקירפטו לצורך ביצוע רכישות

ככל שיותר סוחרים ועסקים מאמצים קריפטו כאמצעי תשלום, זה הופך להיות יותר ויותר נוח להוציא את נכסי הקריפטו שלך לרכישות יומיומיות. חלק ממחזיקי הביטקוין בישראל היו חלוצים בדחיפת אימוץ רחב היקף של מטבעות קריפטוגרפיים.

תרומה ופילנתרופיה

לבסוף, עם העלייה בפופולריות של קריפטו, ארגוני צדקה רבים מקבלים כעת תרומות במטבעות קריפטוגרפיים. פילנתרופיה הפכה לדרך עבור חובבי קריפטו לתת בחזרה לחברה שלהם תוך קידום האקוסיסטם של הקריפטו.

מסקנה

כאשר אנו מגיעים לסוף השיח האינפורמטיבי הזה על מטבעות קריפטוגרפיים, כמה הערות אחרונות נמצאות במקומן. מטבעות קריפטוגרפיים, אם כי תנודתיים, מציעים אפיק חדש להשקעות ויצירת עושר שיש לו פוטנציאל לתשואות גבוהות. כיסינו את מקורותיהם, כיצד לרכוש אותם בתוך ישראל, והיבטים קריטיים שיש לבחון לפני ההשקעה.

עם עליית הטכנולוגיה הדיגיטלית, אני חושב למטבעות קריפטוגרפיים יש פוטנציאל לחולל מהפכה בנוף הכלכלי העולמי. העיקר טמון בהבנה ובזהירות שלך בעסקאות, ולכן הדגשנו את החשיבות של חינוך ובדיקת נאותות לפני תחילת מסע הקריפטו שלכם.

כמובן לדעתי, אתגרים קיימים, אך הפוטנציאל לאפסייד יכול להיות משמעותי, בתנאי שתיגשו להשקעות קריפטו בסבלנות ובזהירות. בעוד העתיד של המטבעות הדיגטליים נחשב מבטיח, כמו עם כל השקעה,  תמיד צריך להתייעץ עם יועץ פיננסי או לעשות מחקר מפורט לפני צלילה פנימה.

לסיכום, קניית מטבעות קריפטו היא לא רק לשל ביצוע רווחים מהירים; זו השקעה בכלכלת העתיד. ישראל, כמו מדינות רבות, עדה לקבלה הולכת וגוברת של מטבעות דיגיטליים. עכשיו זה זמן טוב כמו כולם להתחיל את מסע הקריפטו שלכם!

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים