מדדים

השוואת קרנות כספיות מומלצות לפי תשואה חודשית\שנתית, דמי ניהול, גודל הקרן

בפקדון בנקאי, הריבית היא ידועה מראש והכסף מוגן ברמה גבוהה אך סגור לתקופה ממושכת ושבירת הפיקדון עלולה לגרור קנס וגם תשלום מס על רווחי ההון.

לעיתים אפשר להשיג אנלטרנטיבות אטרקטיביות יותר להשקעה. אחת האפשרויות הן קרנות כספיות, שמקבלות חשיפה למגוון נכסים ברמת סיכון נמוכה, ויכולות בדרך כלל להניב תשואה זהה או גבוהה יותר מפיקדון בנקאי ובתנאים טובים יותר. במאמר זה נשווה בין קרנות הכספיות המובילות בישראל, כדי לאפשר לקורא לבחור את הקרן המתאימה לו ביותר על פי תשואות שוטפות, גובה דמי הניהול ונתוני סיכון-תשואה היסטוריים. עם המידע המרוכז במאמר זה, כל משקיע יוכל לקבל החלטה מושכלת לגבי השקעת חסכונותיו בקרנות כספיות.

תוכן עניינים

מעודכן לתאריך: 31.03.2024

ריכזנו עבורכם את עשרת הקרנות הכספיות המובילות בחודש דצמבר לפי מספר פרמטרים:

  • קרנות מובילות לפי תשואה מתחילת החודש (מרץ, 2024)
  • קרנות מובילות לפי תשואה מתחילת השנה
  • קרנות מובילות לפי תשואה חודשית
  • קרנות מובילות לפי דמי ניהול (מהנמוך לגבוה)
  • קרנות מובילות לפי גודל הקרן

איך לבצע השוואת קרנות כספיות?

כדי לבצע השוואת קרנות כספיות, עליך לבדוק כמה מאפיינים עיקריים של הקרן ולהשוות ביניהם:

  1. תשואה: חשוב לבדוק את התשואה ההיסטורית של הקרן במשך תקופה ארוכה, כמו גם את התשואה השנתית הממוצעת שלה במשך השנים האחרונות. זה יספק לך מושג על התשואה הצפויה של הקרן בעתיד. יש לשים לב שהקרנות הכספיות הפכו אטרקטיביות רק בשנה האחרונה (מאז עליית הריבית).

  2. עמלות: עליך לבדוק את העמלות המתאימות לך ולהשוות אותן בין הקרנות השונות. למרות שההבדל בין עמלות הניהול הוא זניח (נא בין 0.07% ל-0.25%), חשוב לשים לב גם לפרמטר זה. חשוב לדעת כי כל קרן יכולה להעלות את דמי הניהול פעם בשנה, בתחילתה.

  3. רמת הסיכון: עליך לבדוק את רמת הסיכון של הקרן ולהשוות אותה לסיכונים שאתה מוכן לקחת. זה יכול לכלול בדיקת הסכמי השקעה, הפרשי הצמדה, הנדסת הכנסות וסיכוני מטבע ושוק. יחד עם זאת, חשוב להבין שאין סיכון ממשי בחניית הכסף בקרן כספית.

  4. תזרים מזומנים: עליך לבדוק את תזרים המזומנים של הקרן ולוודא שהם מספיק חזקים כדי לכסות את צרכי הקרן ולאפשר לה להחזיק את התיקים שלה.

  5. הורדת סיכונים: כמו כן, כדאי לבדוק את ההתאמה של הקרן לתוכנית ההשקעה שלך ולוודא שהיא מתאימה לכיוון ההשקעה שלך. כמו כן, כדאי לבדוק את הרמת ההצטברות של הקרן ואת השקעת הכסף בה במהלך הזמן, כדי לוודא שהיא מתאימה לתוכנית הפיננסית שלך. גם שימו לב שקרן כספית לא ממש נחשבת כשהשקעה אלא מקום לשים את הכסף לתקופת ביניים.

  6. מנהל הקרן: עליך לבדוק את הניסיון וההיסטוריה של מנהל הקרן ולוודא שהוא מתאים לך ושהוא מסוגל לנהל את הקרן בצורה יעילה ומקצועית. מנהל הקרן הכוונה בית ההשקעות.

  7. גודל הקרן: כמו כן, כדאי לבדוק את גודל הקרן ולוודא שהוא מתאים לתוכנית ההשקעה שלך. קרן גדולה עשויה להיות יותר קשה לנהל ופחות גמישה, אך במקביל היא יכולה לספק יתרונות בגישור הון וגישור מדיניות.

  8. התאמה למטבע ולשוק: חשוב לבדוק את ההתאמה של הקרן למטבע ולשוק המקומי, ולוודא שהיא מתאימה לצרכים והחלטות הפיננסיות שלך (מפני שיש גם קרנות כספיות דולריות)

רוצים לקנות קרנות כספיות? באמצעות פלטפורמת Fair ניתן לחפש ולפלטר מידע על יותר מ-1000 קרנות ולסדר לפי תשואה ודמי ניהול כך שתוכלו לבחור את הקרן המתאימה ביותר עבורכם.
ב-Fair אפשר לקנות בכל סכום החל מ-250 ש"ח וזאת ללא עמלות מסחר ובלי דמי ניהול.

קרנות כספיות עם פייר

קרנות כספיות מומלצות לפי תשואה מתחילת חודש מרץ, 2024:

קרנות כספיות מומלצות לפי תשואה מתחילת חודש מרץ 2024

 

קרנות כספיות מומלצות לפי תשואה מתחילת השנה:

טיפ: בחרו את הקרן הכספית המציגה את התשואות הגבוהות ביותר מתחילת השנה. שימו לב לדמי הניהול אשר עלולים "לנגוס" בתשואות

 

קרנות כספיות מומלצות לפי תשואה מתחילת השנה מרץ 2024

קרנות כספיות מומלצות לפי תשואה חודשית:

טיפ: כמובן שעדיף לבחור את הקרן אשר הציגה את התשואות הטובות ביותר אך חשוב לזכור שכל הקרנות הכספיות בסופו של דבר שאופות לאותה תשואה, בהתאם לריבית בנק ישראל.

 

קרנות כספיות מומלצות לפי תשואה חודשית מרץ 2024

קרנות כספיות מומלצות לפי דמי ניהול:

טיפ: מומלץ לבחור לפי הקרן הגובה את דמי הניהול הנמוכים ביותר ולשים לב שאין גם דמי הוספה\ הפצה (ניתן לראות את זה בפירוט על כל קרן)

 

קרנות כספיות מומלצות מרץ 2024 לפי דמי ניהול

קרנות כספיות מומלצות לפי גודל הקרן:

טיפ: לפעמים, ככל שהקרן גדולה יותר כך גדל כושר המיקוח שלה מול הבנק וכתוצאה מזה יכולה להשיג תשואות טיפה יותר גבוהות.

 

קרנות כספיות מומלצות לפי גודל הקרן מרץ 2024

קרן כספית מומלצת לפי תשואה תאורטית שנתית

טיפ: תשואה תיאורטית שנתית מתקבלת על פי חישוב התשואה השנתית המתבססת על התשואה בפועל בחודש החולף

קרנות כספיות מומלצות לפי תשואה שנתית תיאורטית מרץ 2024

איך הרכבנו את רשימת קרנות כספיות שקליות?

אתר Fair מרכז למעלה מ-1000 קרנות וניתן לבצע מספר פילטורים וסינונים על מנת להציג את הקרנות הרלוונטיות לפי מספר פרמטרים קבועים מראש. 

קרנות כספיות עם פייר

לצורך ההשוואה, הסתמכתי רבות על האתר Funder. תחילה מיינתי את כל קרנות הכספיות באתר לפי גובה התשואה השנתית נטו, כדי לאתר את אלה עם הביצועים הגבוהים ביותר לאורך זמן.

לאחר מכן השוויתי בין הקרנות גם על בסיס דמי הניהול שהן גובות – שיעור נמוך יותר משאיר יותר כסף בידיים של המשקיע. בנוסף, בדקתי את נתוני התשואה החודשית הממוצעת וסטיית התקן שלהן, כדי לקבל אינדיקציה על פרופיל הסיכון-תשואה.

בעזרת כלים אלה הצלחתי לאתר 10 הקרנות הכספיות המבטיחות ביותר כרגע, תוך שקלול של ביצועי העבר, עלויות וסיכונים. המידע המקיף ב-Funder סייע לי מאוד בתהליך בחירת הקרנות ודירוגן.

למידע נוסף: מה זה קרן כספית? למדו על קרנות איריות

מה עושים אחרי שבוחרים וקונים קרן כספית?

לאחר שבחרתם וקניתם קרן כספית ואתם כמובן כבר יודעים למה היא משמשת (רמז, מיודעת לחנייה של הכסף לטווח קצר או בינוני) מה שנותר לכם לעשות הוא לעקוב אחר הקרן והתשואות שאתם מקבלים מדי יום מסחר. אם הכסף נמצא בקרן לאחר תחילת שנה קלנדרית יש לשים לב שלא העלו לכם את דמי הניהול יותר מדי. באופן עקרוני אין יותר מדי מה שאפשר לעשות אלא רק לחכות למועד שבו תצטרכו את הכסף ששמתם שם מלכתחילה או פשוט להשאיר אותו שם אם הוא משמש עבור קרן חירום.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון