ניהול עסק קטן

ניהול עסק קטן – טיפים שיעזרו לכם לנהל את העסק טוב יותר

מדי שנה נפתחים בישראל עשרות אלפי עסקים קטנים. ישראלים עם חלום תשוקה למשהו שמעוניינים להביא זאת לידי יישום. למרבה הצער, רוב העסקים החדשים שנפתחים גם נסגרים בחמש שנים הראשונות להקמתם. שילוב של רגולציה קשה, שוק תחרותי ושנתיים של קורונה יצרו מציאות קשה לעסקים קטנים. יחד עם זאת, ניהול עסק קטן באופן נכון יגביר את הסיכויים שלו להאריך ימים. אספנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם לא להיות חלק מהסטטיסטיקה.

תוכן עניינים

7 טיפים לניהול עסק קטן

  1. אפיון העסק, הגדרתו ומטרתו

זה נשמע טריוויאלי אבל קורה שאנשים פותחים עסק ולא מגדירים מהו העסק ומהו המוצר או השירות שהם מציעים. כאמור, יש להגדיר ולאפיין את העסק, מטרתו והמוצרים או השירותים שהוא מציע וכן לבדוק את מצב השוק: מי המתחרים שלכם, מה הם לא מציעים שאתם יכולים להציע – כלומר היתרון היחסי שלכם, האם יש מקום בשוק לעסק כמו העסק שלכם וכדומה.

  1. השקעה באיכות העובדים חשובה מהכמות

אז כן, יש כמות עובדים מסוימת שהעסק שלכם צריך אבל כדאי לקחת בחשבון שהאיכות חשובה יותר. עובד מצוין עם פריון עבודה טוב תורם לעסק משלושה עובדים בינוניים שגם עולים יותר. לכן מומלץ להשקיע בעובדים מצטיינים הן מבחינת התמריצים המנטליים והן מבחינת תמריצים כלכליים גם אם זה בא על חשבון כמות העובדים בעסק.

  1. בניית תקציב

לא רק המדינה צריכה תקציב וממשלה לא יכולה להתנהל בלעדיו – גם עסק צריך. בבניית התקציב אמצו גישה שמרנית וכללו את כל ההוצאות האפשריות בעסק תוך שמירה על מרווח ביטחון. פרטו את כל רכיבי התקציב לפרטים והקפידו לעקוב באופן יומיומי אחרי יישומו. נהלו את התקציב באופן מסודר – אין צורך להשתמש בתוכנות ניהול הוצאות בתשלום, שכן ניתן לעשות זאת חינמית, בצורה נוחה לא פחות ובטוחה יותר באמצעות אקסל לניהול עסק. השימוש באקסל פשוט ונוח וניתן לעשות בו פחות או יותר כל מה שאתם רוצים. במידה ואתם לא כל כך יודעים איך להשתמש באקסל, ביוטיוב זמינים מגוון מדריכים אינפורמטיביים, כולל הדרכה בעברית.

השתמשו באקסל לניהול העסק של פיננקה

לא כל בעלי העסקים יודעים לתכנן קובץ אקסל ובואו נודה, בזה לאיזה בעל עסקים בכלל יש זמן לכך?

לשם כך, צוות פיננקה יצר עבורכם טבלת אקסל מוכנה להורדה לניהול ההכנסות וההוצאות של העסק שלכם.

4. הגדירו יעדים ומטרות מדידים

זה חשוב שלעסק יהיו יעדים ומטרות שלא יהיו אמורפיים אלא כאלה שבאמת אפשר למדוד. כך למשל, יעד יכול להיות הכפלת מספר הלקוחות עד סוף השנה, או הגעה למחזור כספים של 500,000 ₪. הגדירו מנגנוני בדיקה שבודקים את ההתקדמות בדרך ליעדים ומטרות אלו.

5. ניהול תזרים נכון

חברה יכולה להיות מצליחה ורווחית, אך התנהלות תזרימית לא נכונה יכולה להפיל אותה. פערים תזרימיים יכולים לנבוע בפער בין מועד התשלום לספקים לבין תשלום הלקוח ועלולים למנוע את פעילותה השוטפת של החברה. מומלץ להתייעץ עם מומחים בנושא ועם הבנק כדי לבחון את צרכי האשראי של העסק.

קרא עוד על ניהול תזרים מזומנים לעסק

6. הפרידו בין חשבונות משק הבית לעסק

אחת הטעויות הנפוצות בקרב בעלי עסקים קטנים היא אי-ההפרדה בין חשבונות משק הבית לחשבונות העסק. למרות שמדובר בנוחות מסוימת לנהל את כל הכספים במקום אחד, חשוב להקפיד על הפרדה מוחלטת בין שני התחומים האלה. הסיבה המרכזית לכך היא שערבוב בין כספי העסק לכספים הפרטיים עלול לגרום לבלבול ולחוסר יכולת לקבל תמונה ברורה של מצבו הפיננסי של העסק. כתוצאה מכך, קשה לנהל תקציב ובקרה נכונים, לזהות בעיות ולקבל החלטות מושכלות. בנוסף, ערבוב בין חשבונות משק הבית לעסק עלול לפגוע גם בניהול החשבונות לצרכי מס ולהוות בעיה בהיבט החוקי. ככלל, מומלץ להקים חשבון בנק וכרטיסי אשראי נפרדים לעסק, ולהשתמש בהם אך ורק לצרכים עסקיים. צעד זה של הפרדה בין המקורות הכספיים השונים מהווה נדבך חשוב בניהול יעיל ומקצועי של העסק הקטן.
לקריאה נוספת: פתיחת חשבון בנק עסקי

7. השתמשו באפליקציה לניהול משימות

כשפותחים עסק חדש או סטארט-אפ יש אינספור משימות שיש לבצע ולעיתים קל מאוד למצוא את עצמכם טובעים במאות משימות, פרוייקטים ודברים שיש לעשות וכך דברים חשובים יכולים להישכח, משימות הכרחיות יכולות להימרח על פני חודשים ובאופן כללי יכול להיווצר בלאגן גדול.
אפליקציה אחת מומלצת לניהול פרויקטים היא מאנדיי (Monday) – בעלת ממש אינטואטיבי ומרהיב – מאנדיי מפשטת את כל תהליך ניהול המשימות בעסק שלכם, מאפשרת לכם לשתף פרוייקטים עם כל הצוות, לעשות תיעדופים, לנהל את הזמן, העלאת קבצים, התממשקות, אוטמציה ועוד ועוד.
מוזמנים לנסות בחינם את מאנדיי ל-14 יום.

סיכום

כניסה לעולם העסקי הוא לא עניין פשוט ויש לקחת כמה דברים בחשבון לפני וכמו כן להיערך בהקדם. הכי חשוב, על מנת לנהל עסק קטן יש לשנות את המיינדסט שלך משכיר לעצמאי וכמו כן לשנות את הרגלי ההתנהלות שלך כצרכן פרטי. זה לא עניין קל, אך בעזרת הטיפים למעלה לניהול העסק תוכלו להתחיל ברגל ימין.

קראו עוד: אפליקציות לניהול עסק קטן

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים