איך לחסוך בהוצאות מים בבית ובגינה

איך לחסוך במים בבית, בבריכה, בגינה

כולנו יודעים שצריך לחסוך בצריכת המים בארץ, כדי לשמור על מעט המשאבים הקיימים. אבל לא כולם יודעים שיש צורך לחסוך בצריכת המים בבית ובגינה לאו דווקא בהקשר של משאבים, אלא בהקשר להוצאות הכלכליות שלנו.
אם עדיין אין לכם מודעות לחיסכון כלכלי במים, טוב שהגעתם לכאן, אל המדריך שכתבנו עבורכם שיאפשר לכם לדעת איך תוכלו לחסוך במים ובכסף. בשורות הבאות נציג בפניכם 4 טיפים חשובים שיאפשרו לכם לחסוך לא מעט כסף מעתה והלאה.

כמה אתם מוציאים בחודש על מים וביוב?

לפני הכל, האם אתם יודעים כמה אתם מוציאים על מים וביוב בחודש? האם ידוע לכם כמה הוצאתם השנה על ביוב ומים לעומת השנה שעברה? לא ניתן להתחיל לחסוך לפני שיודעים מה המצב הנוכחי. מומלץ לבצע רישום הוצאות והכנסות בעזרת טבלת אקסל. מוזמנים להשתמש בטבלת אקסל לניהול ההכנסות וההוצאות של פיננקה.

 

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

איך לחסוך במים? טיפים לחיסכון במים

  1. תשכחו מדוד חשמל

אם יש לכם בבית דוד חשמל, תדעו שאתם צריכים לעשות שינוי בהרגלי הצריכה שלכם. מעכשיו, אמרו שלום לדוד החשמל ותעברו לדוד שמש או למחמם מים מהיר באמצעות גז. חימום מים מהיר יכול לאפשר לכם לא רק לחסוך במים, אלא גם לחסוך בחשמל. מאיץ החום בעצם מחמם כמות מים קטנה במהירות. מדובר בכמות שמספיקה בדיוק למקלחת אחת. כך, מתאפשר לכם להשתמש בכמות מדויקת, כזו שמתאימה לצורך שלכם ואינכם עושים שימוש מוגזם במים.

קרא עוד: מחשבון הוצאות חודשיות

  1. תבדקו שאין לכם נזילה בבית

אם חשבונות המים שלכם עלו והדבר גרם לכם לחשוב איך לחסוך במים? אתם צריכים לברר אם יש לכם נזילה שנובעת מפיצוץ בצנרת. אנשים לעיתים מקבלים פתאום חשבון מים גבוה, כזה שמראה בוודאות שנעשתה חריגה בצריכת המים התקופתית. יש מי שמקבלים את החשבון בהבנה, כי הם יודעים שנעשה שימוש בבריכה ביתית למשל. בזמן, שיש מי שצרכו מים באופן זהה לחודשים הקודמים, כך שהם אינם יודעים מנין נובע הדבר. אם אתם מזדהים עם האפשרות השנייה, אתם צריכים לבצע את ההנחיות שיופיעו בפניכם בשלבים הבאים:

    • תסגרו היטב את ברזי המים בבית ובגינה
    • תיגשו אל מונה המים
    • תבדקו מה המספר שמופיע על גבי המונה
    • צאו מהבית (כדי שלא ייעשה שימוש במים בטעות)
    • תמתינו לפחות 5-6 שעות
    • תחזרו על המונה ותבדקו שוב את המספר

במידה וראיתם שישנו שינוי במספר שמופיע על המונה – קיימת אצלכם נזילה סמויה של מים וראוי שתטפלו בה בהקדם. לאחר שתטפלו בנזילה, כך תוכלו לחסוך לא מעט כסף, על צריכת מים.

קריאה נוספת: ניהול תקציב לבניית בית

3. תשקו את הגינה באמצעות "השקיה חכמה"

 קשה מאוד לבדוק את כמות המים שבה נעשה שימוש במהלך השקיה של הגינה, אנחנו לא צריכים לבקר אצלכם בגינה בשביל ליידע אתכם, שאם אין לכם מערכת השקיה חכמה, אתם משלמים יותר מידי על מים.
כדי שתוכלו לחסוך בצריכת המים, אתם יכולים להתקין את אחת או יותר מאפשרויות ההשקיה הבאות:

    • טפטפות
    • מחשב השקיה
    • ממטרות חכמות ועוד

שימוש באמצעים אלו, יאפשר לכם לחסוך במים ועדיין, להחזיק גינה יפה ומטופחת.

4. תמחזרו את המים

הכותרת שמופיעה כאן לעיל עשויה להישמע למי מכם קצת "היפית", אבל למען האמת, רבים הם האנשים שמשתמשים בדרך זו, מכיוון שהיא מאפשרת לחסוך במים בכמויות גדולות. כשאנחנו אומרים מחזור מים, אנחנו מתכוונים בעצם לעשות שימוש במים שהשתמשתם בהם לצורך רחצה או שטיפה של הבית. ניתן להשתמש באותם מים להשקיה של הגינה (רק שימו לב, שאתם לא משקים צמחי תבלין ומאכל, אלא רק פרחים ועצי נוי).
משפחה שכוללת 4 נפשות יכולה להשקות את הגינה שלה בכ-300 ליטר מים ממוחזרים ביום! מדובר בכמות נאה ביותר.

5. עדכון מספר הנפשות בעירייה

וודאו שמספר הנפשות החיות בבית תואם את רישומי העיריה. אם נולד תינוק חדש במשפחה או בן משפחה חזר להתגורר בקביעות בעיר ולא עדכן את מקום מגוריו יש לגשת לעירייה או למלא טופס אונליין באתר העירייה ולעדכן את מספר הנפשות. עדכון מספר הנפשות הנוכחי שווה חיסכון בכסף מפני שעל כל נפש נוספת המתגוררת בבית עולה כמות המכסה המותרת לשימוש בתעריף מים מוזל.

6. לחסוך מים בבריכה

יש לכם בריכה בחצר? איזה כיף. ניהול טוב של מי הבריכה יכול לסייע במניעת כמויות גדולות של איבוד מים. אם לא מצליחים לשמור על האיזון הכימי, הסיכון גדל לנזקי סידן בטיח הבריכה. על מנת לתקן זאת יש לרוקן את המים ולאחר התיקון למלא שוב. לכן חשוב לשמור על הערכים והאיזון הכימי של המים. כמו כן יש לוודא שאין דליפות.

בעוד שכולנו אוהבים להשפריץ, קרבות מים, קפיצת כדורי תותח וצלילות, פעולות אלו למרבה הצער, מובילים לכמות אדירה של מים היוצאים מהבריכה שלך. כדי למנוע – או לפחות לצמצם – את התרחשות זו, ייתכן שיהיה עליך ליצור ולאכוף כמה כללי בריכה חדשים.

לחסוך במים לא רק בשביל המדינה – גם בשביל הכיס שלכם – סיכום

אלו כל הטיפים שכדאי שתדעו על איך לחסוך במים וביוב, יישום טיפים אלו צפוי להפחית את הוצאות המים שלכם מעתה והלאה.

לקריאה נוספת:

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים