איזה בנקים נותנים ריבית פלוס על העובר ושב

איזה בנקים מציעים ריבית על העו"ש? השוואת ריבית על הפלוס

בחודשים האחרונים הייתה עלייה משמעותית בריבית בבנק ישראל, יחד עם האצה בקצב האינפלציה. לכן, החזקת יתרות זכות בחשבונות העו"ש שאינם נותנים ריבית, מייצרת הפסדים למשקי הבית בשל דעיכת ערך הכסף מהתשואה האלטרנטיבית שיכלו ליהנות ממנה באפשרויות השקעה אחרות. מצד שני, הבנקים מנצלים את יתרות הזכות הקיימות בחשבונות העו"ש של משקי הבית ומרוויחים רווחים משמעותיים ללא סיכון.

מאז שיחת הנזיפה שערך נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון מול המנכ"לים של הבנקים בנוגע לריביות, בנק ישראל ממשיך ללחוץ על הבנקים וניצנים ראשונים של אופטימיות כבר נראים בשטח.

רלוונטי: השוואת ריבית על פקדונות הבנקים

תוכן עניינים

 

רשימת בנקים שנותנים ריבית על העו"ש

בנק לאומי (1% על הפלוס)

בנק לאומי היה הראשון מקרב הבנקים להודיע שיעניק ריבית של 1% החל מ-1.7.על חשבון העו"ש וזאת עד ליתרת עו"ש של 10 אלף שקל. לפי חישוב זה, כל לקוח יוכל לקבל ריבית של עד 100 ש"ח בשנה. האופציה תחול בעת המקרים הבאים:

  • לקוחות מעבירי משכורת עם משכנתא
  • עבור לקוחות מעבירי משכורת שהיקף השימוש החודשי שלהם באשראי הבנקאי עולה על 3,000 שקל
  • לקוחות מעבירי משכורת בעלי תיק ניירות ערך בבנק
  • מקבלי פנסיות (אשר גם ייחשבו כמעבירי משכורת)

עדכון 29.6.2023

בנק לאומי העלה את הריבית ל-2% וזאת ליתרה של עד 25,000 ש"ח (כרוך במספר תנאים כגון העברת משכורת). כמו כן הודיע שיבצע הפחתה של עד 2% על המינוס בחשבון העו"ש של לקוחות פרטיים. כל זה תקף לשנה אחת בלבד.

בנק ירושלים (50% מריבית בנק ישראל)

בנק ירושלים, השישי בגודלו במערכת הבנקאות הישראלית הודיע גם כן כי ישלם ללקוחותיו ריבית על העו"ש. הריבית תוענק ללקוחות אשר מעבירים משכורת, והיא תהיה בגובה 50% מריבית בנק ישראל וזאת עד ליתרה של 20 אלף שקלים. כיום 50% מריבית בנק ישראל זו ריבית שנתית של 2.375%, כלומר תשלום מקסימלי של 475 שקל בחודש. טיפה יותר טוב מבנק לאומי אבל לא בשמיים.

בנק וואן זירו (2.5% ריבית על העו"ש לשנה)

בנק One Zero הודיע שהוא מציע לכל לקוחותיו לפתוח פיקדון יומי אוטומטי בריבית גבוהה ביותר המוצעת נכון לעכשיו בבנקים על פיקדון יומי וזאת ללא התניות – 2.5% לשנה.

לקוחות שזקוקים לכסף נזיל לשימוש שוטף יקבלו הצעה להגדיר באופן חד-פעמי כללים לחיסכון אוטומטי חכם. כלומר ללקוחות תהיה אופציה להגדיר כמה כסף היו רוצים שיישאר להם בעו"ש וכל סכום עודף מעבר לכך יוזרם אוטומטית לתכנית חיסכון עם נזילות יומית, וניתן ניתן יהיה למשוך בכל יום עסקים. יש לציין כי הריבית על פיקדון זה תהיה עדיין צמודה לריבית הפריים והיא תהיה החל מעדכון הריבית הבא של בנק ישראל על 2.5%, וזאת במידה ובנק ישראל יחליט שלא להעלות את הריבית. במידה וריבית בנק ישראל תעודכן כלפי מעלה, המשמעות היא שהריבית על הפיקדון אף תהיה גבוהה יותר.

בנק מזרחי טפחות

מזרחי טפחות פרסם שהוא מציע ריבית שנתית של 2% (במונחים שנתיים), לבעלי חשבון פרטי, וזאת עבור לקוחות עם יתרת זכות של עד 25,000 ש"ח בחשבון העו"ש, ובנוסף סך נכסיהם בחשבון הוא עד 50,000 שקלים (כלומר סה"כ הסכום בעו"ש+פיקדונות+ני"ע) . בתוספת למה שנאמר, מי שלקח משכנתא באמצעות הבנק, ובתנאי שיעמדו בקריטריונים מאוד מסוימים (יש להם דירה יחידה אחת למגורים, המשכנתא שלהם כוללת רכיב פריים, שווי הנכס עד 2 מיליון ש"ח, שיעור המימון הוא 60% ומעלה ויחס ההחזר להכנסה הוא 30% ומעלה), יקבלו זיכוי שנתי של 1,200 ש"ח. אם עושים חשבון פשוט הטבות אלה שוות עד 500 ש"ח בשנה. ובנוסף לכל זה  – כל ההטבות בתוקף לשנה בלבד. הרבה תנאים ואותיות קטנות. חשבון הלקוחות יזוכה בסכום הריבית, בניכוי המס, אחת לרבעון.

בנק הפועלים

בנק הפועלים נזכר להכריז שגם הוא מציע ריבית על העו"ש אבל אני חייב לציין שהתנאים טיפה קשים להבנה או לא הכי מטיבים עם הלקוחות. לפי הבנק, הריבית שהלקוח יצטרך לשלם על יתרות החובה שלו תקטן כי הם יקוזזו מהיתרות מהסכומים שנצברו מימי הפלוס. כך למעשה, רק מי שנמצא במינוס יהנה מההטבה הזאת. מי שמתנהל כלכלית בצורה נכונה לא יזכה להטבה.

בנק הבינלאומי

מצטרף נוסף לחגיגה הוא הבנק הבינלאומי אשר הודיע בתאריך 2.7.2023 שיעניק 450-550 ש"ח בשנה כלומר ריבית שנתית של 1.8%-2.2% לכל מי שבחשבון הבנק שלו (עו"ש) יש עד 25,000 שקלים וזאת בתנאי שסך נכסיהם הוא 50,000 שקלים. למי שיש גם הלוואת משכנתא מהבנק יקבל זיכוי של 1400 ש"ח נוספים. כל זה בתוקף של שנה בלבד.

רלוונטי: איזה בנק הכי טוב?

אפליקציות שנותנות ריבית על העובר ושב

פייבוקס ( 3% ריבית על יתרת זכות באפליקציה)

בודדה במערכה, בינתיים אפליקציית התשלומים פייבוקס היא היחידה אשר הודיעה כי תעניק ריבית שנתית של 3% על יתרת הכספים באפליקציה וזאת עד לתקרה של 20 אלף שקל. המשמעות עבור לקוחות האפליקציה אשר מוגדרים "ככל מי שמחזיק בכרטיס אשראי דיגיטלי של החברה" (אשר מוצע ללא דמי כרטיס), יוכלו לקבל ריבית על כסף נזיל.

רלוונטי: מחשבון ריבית דריבית | השוואת אפליקציות בנקים

האם כדאי לשים כספים בעו"ש ולקבל עליהם ריבית?

המהלכים הנ"ל בהחלט ברוכים במחזותינו וזאת אחרי שנים שהמערכת הבנקאית עשתה (וממשיכה לעשות) מיליארדים ברווחים על חשבוננו ולא תמיד מיהרו לגלגל את עליית הריבית לטובת לקוחותיהם. בחשובונות הציבור נחים יותר מ-חצי טירליון שקלים שלא צוברים ריבית כלל. כן, עדיין מדובר באחוזים נמוכים יחסית ואפילו קרנות כספיות מעניקות ריביות יותר טובות. יחד עם זאת חשוב לציין כי שיעור האינפלציה עומד כיום על בערך 5%, כך שהחזקת כספים בעובר ושב עדיין מביאה לשחיקה ריאלית של ערך הכסף.

רלוונטי: איזה קרנות כספיות מומלצות?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים