מסחר בקריפטו

איך למכור קריפטו? איפה מוכרים? למה כדאי למכור? ומתי הזמן הכי מתאים: מדריך

תהיתם פעם מדוע שמישהו ימכור סחורה (שעלולה) להיות רווחית כמו מטבעות קריפטוגרפיים? או אולי, שאלתם את עצמכם היכן הפלטפורמות הטובות ביותר לביצוע עסקאות כאלה? אתם לא לבד.

כשהעולם המסחרר של המטבעות הדיגיטליים כובש את העולם הפיננסי בסערה, המוני משקיעים וחובבים מצאו את עצמם נמצאים באותה סירה, מתמודדים עם פניות דומות. אבל אל חשש, מדריך מקיף זה משרת את הדברים החיוניים הדרושים  כדי לנווט במרחב בורגני זה בביטחון. החל מההבנה מדוע למכור קריפטו, מציאת הפלטפורמות הטובות ביותר למכירה ועד לביצוע בדיקת נאותות, איננו משאירים אבן בלתי הפוכה. יתרה מכך, נציע טיפים כיצד לפקוח עין על הונאות, ולמקסם את הרווח ממכירת קריפטו. תחגרו, ובואו נצא יחד למסע מאיר העיניים הזה.

תוכן עניינים

למה למכור קריפטו?

ככל שאני רואה את זה, אין תשובה אחת שמתאימה לכולם לשאלה מדוע מישהו עשוי לרצות למכור את המטבעות הקריפטוגרפיים שלו. חלק מהסיבות הנפוצות ביותר כוללות רצון להנזיל נכסים, לממש רווחים, לגוון השקעות או להגיב אסטרטגית למגמות השוק.

שוק הקריפטו תנודתי במיוחד ויכול להוות סיכונים פיננסיים משמעותיים. לכן, אנשים עשויים לבחור למכור את הקריפטו שלהם כדי להפחית את החשיפה שלהם לחסרונות פוטנציאליים אלה. מטבעות קריפטוגרפיים הם לא רק סוג השקעה; הם גם אמצעי חליפין, ולכן ייתכן שיהיה צורך למכור כדי לפנות כספים לצרכים תזרימיים מיידיים, כגון בזמנים של אי ודאות כלכלית.

סיבה נוספת שאנשים מוכרים היא כדי לקחת רווחים (מימוש), במיוחד כאשר השוק חווה ריצה שורית. לדוגמה, אם רכשתם תחילה ביטקוין ב-20,000 ש"ח והמחיר עלה מאז ל-40,000 ש"ח, תוכלו למכור כדי להרוויח יפה. מכירה יכולה גם להיות חלק מאסטרטגיית גיוון, המאפשרת לאדם לפזר את השקעותיו על פני סוגי נכסים מרובים כדי להפחית את הסיכון.

לבסוף, מכירת קריפטו עשויה להיות החלטה טקטית. לדוגמה, אם מישהו צופה האטה בשוק או מאמין שמטבע קריפטוגרפי או השקעה אחרת יעלו על אחזקותיהם הנוכחיות, מכירה עשויה להיות דרך הפעולה הנבונה ביותר.

קריאה נוספת: השקעות קריפטו למתחילים

איפה אפשר למכור קריפטו?

אני רואה כי מטבעות קריפטוגרפיים, לאורך השנים, תפסו מקום מרכזי במרחב הפיננסי העולמי. ככל שהפופולריות והקבילות עולות, הפלטפורמות לקנייה, מכירה או מסחר בקריפטו אלה הפכו גם הן לגלויות ונגישות יותר. אם אתם תוהים היכן תוכל למכור את המטבעות הקריפטוגרפיים שלך, בואו נתעמק במספר פלטפורמות חליפין שיכולות לשרת את הצרכים שלך.

ראשית, ישנן בורסות מרכזיות כגון Coinbase ו – Binance, הידועות בממשקים הידידותיים למשתמש ובאמצעי האבטחה החזקים שלהן. הם מספקים מבחר רחב של מטבעות קריפטוגרפיים לסחור ולמכור, בליווי משאבים כדי להדריך הן מתחילים והן מומחים. אך זכרו, בשל אופיים הריכוזי, הם מועדים לניסיונות פריצה. למרות שמקרים של פרצות אבטחה הופכים נדירים, חיוני להישאר ערניים ולאבטח את החשבון שלכם באמצעות סיסמאות חזקות ושיטות אימות דו-שלבי, נושא שנעסוק בו בהמשך המאמר.

קראו עוד: בורסות קריפטו מומלצות

בורסות מבוזרות

מלבד בורסות ריכוזיות, בורסות מבוזרות (DEXs) כגון Uniswap ו– Sushiswap צוברות פופולריות בגלל החופש שהן מספקות למשתמשים. בפלטפורמות אלה, עסקאות מתרחשות ישירות בין משתמשים (עמית לעמית) באמצעות חוזים חכמים, מה שמבטל את הצורך במתווכים. חילופי אלה הם אידיאליים עבור אלה אשר מוקירים אנונימיות ושליטה על הכספים שלהם. עם זאת, הם עדיין כרוכים בסיכונים ניכרים בשל מצבם המתהווה והאזורים האפורים הרגולטוריים.

שווקים מעבר לדלפק (OTC)

עבור עסקאות גדולות בנפח גבוה, שוקי מעבר לדלפק (OTC) הם האפשרות האידיאלית. שווקים אלה מאפשרים למשתמשים לסחור ישירות זה עם זה, ומציעים שירות מסחר פרטי ומותאם אישית יותר. לעתים קרובות תראו שווקים אלה בשימוש על ידי משקיעים מוסדיים בקנה מידה גדול או אנשים עשירים, בשל נזילות גבוהה יותר וסיכון נמוך יותר של זליגת מחירים שהם מספקים.

ישנם עוד דרכים כגון:

  1. מכירה באמצעות כרטיס אשראי: חלק מבתי המסחר הגדולים מספקים אפשרות למכור מטבעות קריפטו ולהפקיע את הכסף לחשבון בנק או לכרטיס האשראי שלך. זהו אמצעי פשוט ונוח למכור מטבעות קריפטו ולהעביר את הכסף לשימושים נוספים.

  2. ATM של מטבע קריפטו: בכמה מקומות בעולם ניתן למכור מטבעות קריפטו באמצעות מכונות מטבע קריפטו. אפשר למצוא מכונות כאלו במקומות ציבוריים כמו מרכזי קניות או בתי עסק, ולמכור מטבעות קריפטו באמצעותן למזומן.

  3. פלטפורמות סושיאליות ופורומים: ישנם פורומים ורשתות חברתיות בהם אנשים מתעניינים במטבעות קריפטו מבצעים תהליכי מכירה יחסית פשוטים. אפשר להציע או לחפש מטבעות למכירה בפורומים או ברשתות חברתיות כמו Reddit או Twitter.

חשוב: לפני שתחליטו על פלטפורמה כלשהי, מחקר מקיף באמצעות קורס או למידה עצמאית הוא המפתח למציאת הפלטפורמה שמתאימה לסגנון המסחר שלכם, לנוחות והכי חשוב, לדרישות האבטחה.

אני ממליץ על קורס מסחר בקריפטו TradingIL בהנחייתו של דניאל נבון. מדובר בקורס אונליין למסחר בקריפטו הכולל 8 שיעורים מרתקים אשר יכניס אתכם לתחום המטבעות הוירטואלים בצורה מקצועית

במהלך קורס הקריפטו תלמדו בין היתר: ניתוח טכני, ניתוח פונדמנטלי , אסטרטגיות מסחר מקצועיות, ניהול סיכונים, השתתפות בהנפקות, NFT, מטא וורס ותכנים מלאי ערך נוספים.

רלוונטי: קורס קריפטו

מהם השלבים לפני מכירת קריפטו?

בדיוק כמו בכל בורסה פיננסית, מכירת מטבעות קריפטוגרפיים אינה החלטה שיש להקל בה ראש. לדעתי זה דורש תכנון זהיר, מנה בריאה של מחקר והבנה ברורה של המטרות הפיננסיות שלכם. לאחר שהחלטתם לעשות את הקפיצה ולמכור את הקריפטו שלכם, ישנן הכנות מסוימות שיש לבצע כדי להבטיח עסקה מוצלחת ונטולת טרחה.

מחקר ותכנון

השקעות בשוק המטבעות הדיגיטליים יכולות להיות תנודתיות ביותר, ולכן מחקר ותכנון יסודיים הם בעלי חשיבות עליונה. זה כולל מעקב אחר שונות בשוק הקריפטו, הבנת מגמות השוק והתעדכנות בחדשות שעשויות להשפיע על מחירי הקריפטו. לפני שתחליט למכור את cryptocurrencies שלכם, תצטרכו לבצע ניתוח מפורט כדי להבין את הזמן הרווחי ביותר אופטימלי למכור.

תזמון המכירה

תזמון הוא הכל כשמדובר במכירת מטבעות קריפטוגרפיים. שוק המטבעות הדיגיטליים יכול להשתנות בפראות, כך שבחירת הזמן הנכון למכור יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון. צפייה באינדיקטורים בשוק כגון מגמות מחירים ודפוסי נפח מסחר יכולה לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת לגבי הזמן הטוב ביותר למכור. חשוב לזכור ששוק הקריפטו אף פעם לא באמת סגור, כלומר שינויים יכולים לקרות בכל עת, אפילו בן לילה.

קביעת יעדים פיננסיים

זיהוי יעדים פיננסיים ברורים הוא צעד מכריע לפני מכירת המטבעות הקריפטוגרפיים שלכם. האם אתם בסך הכל טובלים את אצבעותיכם בעולם המסחר במטבעות דיגיטליים? או שמכירת הקריפטו שלכם היא חלק מאסטרטגיית השקעה מורכבת יותר? המטרות הספציפיות שלך ישפיעו מאוד על החלטות המכירה שלכם, כגון כמה למכור, באיזה מחיר למכור ומתי בדיוק לבצע את המכירה.

רלוונטי:

השלכות מס

היבט שלעתים קרובות מתעלמים ממנו אך משמעותי מאוד במכירת קריפטו הוא השלכות המס הפוטנציאליות. במספר מדינות, כולל ישראל, רווחים ממכירת קריפטו חייבים להיות חייבים במס. לכן, חשוב להיות מודעים לחובות המס הפוטנציאליות שלכם לפני קבלת ההחלטה למכור. התייעצות עם יועץ מס או רואה חשבון מוסמך יכולה להיות שימושית בהקשר זה.

רלוונטי: מטבעות וירטואלים מומלצים

איך למכור קריפטו?

בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים, לדעת איך למכור את  חשוב לא פחות מהידיעה מתי ומה לקנות. פקודות מכירה, באופן כללי, עוקבות אחר מבנה בסיסי ללא קשר לפלטפורמה שבה תבחר לסחור. ובכל זאת, כדי לעשות את זה פשוט יותר בואו נפרק את תהליך המסחר לשלבים קלים לעיכול.

יצירת חשבון בפלטפורמה שנבחרה

ראשית, עליך ליצור חשבון בפלטפורמת ברוקר. זו יכולה להיות בורסה מרכזית פופולרית כמו Coinbase או Binance, או מבוזרת כמו Uniswap. ודאו שהפלטפורמה שאתה בוחרים אמינה ותומכת במטבע הקריפטוגרפי שאתם מתכוונים למכור. הרישום כרוך בדרך כלל במסירת מידע אישי מסוים ובתהליך KYC (הכר את הלקוח).

הפקדת מטבעות קריפטוגרפיים בחשבונך

לאחר הגדרת החשבון, השלב הבא הוא להעביר את המטבעות הקריפטוגרפיים  לארנק החליפין שלך. ודאו שאתם מפקידים בארנק הנכון מכיוון ששליחת נכסים לארנק הלא נכון עלולה לגרום לאובדן כספים לצמיתות. ב תמדקויד שוב לפני אישור העברה כלשהי את שלושת האותיות הראשונות והאחרונות בכתובת הארנק שלכם.

למידע נוסף: ארנק קריפטו מומלץ

בחירת צמד המסחר המתאים

לאחר מכן, עליכם לבחור את צמד המסחר המתאים. במילים פשוטות, צמד מסחר הוא סחר שקורה בין סוג אחד של מטבע למשנהו. אם אתם מוכרים ביטקוין, לדוגמה, צמד המסחר עשוי להיות BTC/USD או BTC/ETH, תלוי תמורת מה אתם רוצים למכור אותו. הזוגות הזמינים יהיו תלויים בהחלפה שבחרתם.

ביצוע פקודת מכירה

השלב האחרון הוא לבצע פקודת מכירה. רוב הפלטפורמות מציעות שני סוגים של פקודות מכירה: מכירת מרקט, שמוכרת את המטבע הקריפטוגרפי שלכם במחיר הטוב ביותר הזמין כרגע; או מכירת לימיט, שמוכרת את הקריפטו שלכם ברגע שהוא מגיע למחיר שקבעתם. לאחר שבחרת, לחץ על כפתור 'מכירה', והעסקה תעובד.

זכרו, מכירת קריפטו כרוכה בדרך כלל בעמלות, לכן הקפידו לשקלל אותן בחישובים שלכם כשאתם מתכננים למכור. כמו כן, חשוב להישאר סבלניים ולדבוק באסטרטגיית ההשקעה שתוכננה מראש.

איך מרוויחים ממכירת קריפטו?

רווח בעולם התנודתי של מטבעות קריפטוגרפיים דורש תצפית נבונה ואסטרטגיות מתוכננות היטב. חיוני להיות מודעים למגמות השוק, להבין את ההשלכות הפיננסיות ולהסתגל לנסיבות המשתנות במהירות. כאן, אנו מתעמקים באסטרטגיות שונות למקסום הרווחים שלך בעת מכירת קריפטו.

קנה נמוך, מכור גבוה

העיקרון המרכזי בעולם המסחר, "קנה נמוך, מכור גבוה", חל גם על שוק הקריפטו. זה כרוך ברכישת מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין כאשר המחירים שלהם נמוכים ומכירתם כאשר המחירים עולים. אסטרטגיה פשוטה זו הייתה אבן הפינה של עסקאות מוצלחות רבות בכל מיני שווקים פיננסיים.

ניצול תנועות מחירים קצרות טווח

שוקי קריפטו ידועים בתנועות המחירים המהירות ובעלות הערך הגבוה שלהם. על ידי מעקב מקרוב אחר תנודות אלה, תוכלו למכור את הקריפטו שלכם במהלך עלייה קצרה במחירים, ובכך להרוויח במהירות. אבל, זה דורש ניטור זהיר ותזמון מדויק כדי ללכוד את חלונות הרווח המהירים האלה בהצלחה. זהו ממש שניתן ללמוד בקצרה בקורס קריפטו.

לגוון השקעות ולקחת רווחים

גיוון הוא אסטרטגיה בדוקה ואמיתית בעולם ההשקעות. במקום לשים את כל הקריפטו בסל אחד, שקלו לפצל את ההשקעה בין נכסי קריפטו שונים. גישה זו יכולה להפחית את הסיכון ולהגדיל את הסיכוי לרווחיות כוללת. כמו כן, מומלץ לקחת רווחים מעת לעת, להבטיח רמה מסוימת של החזר חיובי על ההשקעה.

אסטרטגיית השקעה לטווח ארוך

מכירת קריפטו יכולה להיות גם חלק מאסטרטגיית השקעה ארוכת טווח. אפשר למכור כאשר המחיר גבוה מתוך כוונה לקנות בחזרה כאשר המחיר יורד. שיטה זו, המכונה לעתים קרובות 'איזון מחדש', יכולה לעזור לשמור על תיק ההשקעות שלכם מיושר עם יעדי ההשקעה שלכם לאורך זמן.

לסיכום, חשוב לזכור כי בעוד אסטרטגיות אלה יכולות לספק אפשרויות לרווח, הן כרוכות גם בסיכונים. לכן, הבנת שוק יסודית ותכנון קפדני הם קריטיים.

כיצד להיזהר מהונאות?

למרבה הצער די נפוץ להיתקל בהונאות שנועדו להערים על הבלתי מיודעים. בדיוק כמו בכל עסק מקוון, בדיקת נאותות היא חשובה ביותר. הקפידו לחקור בקפידה על הפלטפורמה שבחרתם, תוך שימת לב לדגלים אדומים כמו חוסר רגולציה או שפע של ביקורות שליליות.

פלטפורמות לא מפוקחות מציגות סיכונים רבים, כולל הפוטנציאל להיעלם עם הכסף שהרווחתם בעמל רב. עדיף להישאר עם פלטפורמות מבוססות ושקופות שיש להן מוניטין מוצק בקהילת הקריפטו.

פישינג והנדסה חברתית

במקביל לאמון בפלטפורמה שבחרתם, איננו יכולים להתעלם מהאיומים הקיימים בכל מקום של התקפות פישינג והנדסה חברתית בעולם הדיגיטלי, שיכולים לגרום לכם למסור את הפרטים החשובים שלכם. גם אם אתה מוכר בפלטפורמה מבוססת, התקפות אלה מהוות סיכון משמעותי ומצדיקות ערנות מתמדת. ב תדקומיד כתובות אינטרנט והודעות דואר אלקטרוני, ואל תשתפו את המידע האישי שלכם בקלות ראש.

לבסוף, אחת הדרכים לאבטח את הנכסים הדיגיטליים שלכם היא באמצעות ארנקים מוצפנים בתוספת אימות דו-שלבי. אמצעי זה מספק שכבת אבטחה נוספת והוא חובה לכל מי ששוקל ברצינות לסחור בקריפטו. זכרו, אבטחה בעולם הקריפטו היא תהליך מתמשך ולא חד פעמי. אמצעי זהירות ולמידה כיצד להגן על עצמכם הם חלק בלתי נפרד ממסע הקריפטו שלכם, כולל בזמני מכירת קריפטו.

קורס מכירת קריפטו

כדי להצטיין באמת במכירת מטבעות קריפטוגרפיים, הייתי שוקל להירשם לקורס קריפטו מתקדם. קורס זה נועד להקנות ידע מעשי מעמיק, החל מהבנת מגמות השוק ועד יישום אסטרטגיות ניהול סיכונים. הקורס יצייד אתכם במיומנויות חיוניות, ויהפוך אתכם ממתחילים למוכרי קריפטו מושכלים.

אני ממליץ על קורס מסחר בקריפטו TradingIL בהנחייתו של דניאל נבון. מדובר בקורס אונליין למסחר בקריפטו הכולל 8 שיעורים מרתקים אשר יכניס אתכם לתחום המטבעות הוירטואלים בצורה מקצועית

במהלך קורס הקריפטו תלמדו בין היתר: ניתוח טכני, ניתוח פונדמנטלי , אסטרטגיות מסחר מקצועיות, ניהול סיכונים, השתתפות בהנפקות, NFT, מטא וורס ותכנים מלאי ערך נוספים.

רלוונטי: קורס קריפטו

הקורס של TradingIL זוכה לשבחים בעדויות רבות, כאשר משתתפי העבר משבחים את הקיפו והשפעתו המוחשית על תוצאות המסחר שלהם. אל תחמיצו את ההזדמנות הזו לקחת את כישורי המכירה שלכם צעד אחד קדימה, מכיוון שדנו בהיבטים שונים של מכירת קריפטו מוקדם יותר בפוסט בבלוג זה.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים