השקעות בקריפטו

קרן סל ביטקוין

בעולם שבו המהפכה הדיגיטלית שינתה כל היבט של חיינו, אין זה מפתיע שתחום ההשקעות חווה שינוי ענקי משלו. תארו לעצמכם מכשיר פיננסי שמשלב את טכנולוגיית הקצה של מטבעות קריפטוגרפיים עם המסגרת המנוסה של שוק המניות המסורתי. זה לא רק חזון חלומי של העתיד – זו מציאות מוחשית המכונה קרן סל ביטקוין. ככל שיותר משקיעים מבקשים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם ללא המורכבות הישירה של בעלות על מטבעות דיגיטליים, הבנת הכלי הפיננסי ההיברידי הזה הופכת לקריטית. מאמר זה לא רק יחשוף את חידת קרנות הסל של ביטקוין, אלא גם ינחה אותך כיצד לנווט בנוף ההשקעות המרגש הזה ביעילות.

תוכן עניינים

מה זה קרן סל ביטקוין?

הבשורה: החל מתאריך 11.1.2024 ה-SEC (רשות שוק ההון האמריקאית) אישרו את המסחר בתעודת סל ביטקוין (ETF ביטקוין).

בליבת תיקי ההשקעות המודרניים, קרנות סל (ETF) בולטות ביעילותן, גמישותן ונגישותן. קרן סל היא סוג של נייר ערך העוקב אחר מדד, סחורה, סקטור או נכס אחר, אך ניתן לקנות או למכור אותה בבורסה בדומה למניה רגילה. בתוך הנוף הפיננסי החדשני הזה צומחת תעודת הסל Bitcoin, קרן השקעות שמטרתה לפשט את ההשקעה בביטקוין על ידי מתן אפשרות למשקיעים לרכוש מניות בקרן הסל, שבתורה מחזיקה נתח מקביל בביטקוין עצמו. גישה זו ממתנת את הצורך להתמודד ישירות עם המורכבות של חילופי מטבעות קריפטוגרפיים, ארנקים ואמצעי אבטחה.

הפיתוי של תעודת סל על ביטקוין טמון ביכולתה לגשר בין עולמות הפיננסים המסורתיים לבין התחום המתפתח של מטבעות קריפטוגרפיים, ולהציע מסלול מוסדר למשקיעים מוסדיים וקמעונאיים כאחד לקבל חשיפה לביטקוין. מלבד המשיכה החדשנית שלה, השקעה בקרן סל ביטקוין נושאת יתרונות ניכרים, כגון נזילות משופרת, קלות גישה והפחתת החסמים הטכניים הקשורים בדרך כלל להשקעה במטבעות קריפטוגרפיים. הסעיפים הבאים יעמיקו בהבנה כיצד זה עובד, יתרונות וסיכונים הכרוכים בכך ויבטיחו הבנה מקיפה של קרנות סל על ביטקוין.

למדו עוד: קניית ביטקוין

איך קרן סל ביטקוין עובדת?

פעולתה הפנימית של קרן סל (ETF) עשויה להיראות מורכבת בהתחלה, אך היא פועלת על עיקרון שתואם באופן הדוק את הרעיון הרחב יותר של תעודות סל. בעיקרו של דבר, קרן סל על ביטקוין נועדה להציע למשקיעים חשיפה לתנועות המחיר של ביטקוין ללא צורך בבעלות ישירה על המטבע הדיגיטלי. הגדרה זו עוקפת את הסיבוכים וחששות האבטחה הקשורים לניהול ארנקים ומפתחות של מטבעות קריפטוגרפיים.

בבסיסה, תעודת סל ביטקוין עוקבת אחר מחיר הביטקוין על ידי החזקת ביטקוין ישירות או באמצעות חוזים עתידיים על ביטקוין. הסתמכות זו על אחזקות פיזיות או חוזים עתידיים מאפשרת לתעודת הסל לחקות את תנועות המחירים של ביטקוין עבור משקיעיה. לדוגמה, אם מחיר הביטקוין עולה, הערך של תעודת הסל ביטקוין צפוי לעלות בהתאם, וההפך הוא הנכון אם המחיר יורד.

אחד המרכיבים המרכזיים המבדילים קרן סל ביטקוין מכלי השקעה אחרים הוא המבנה שלה. קרן סל ביטקוין מנוהלת ומופעלת על ידי מנהל קרן או חברת השקעות הרוכשת את נכסי הבסיס בשם הקרן. נכסים אלה מחולקים לאחר מכן למניות, אשר משקיעים יכולים לקנות או למכור בבורסה מסורתית. תהליך זה מציע רמה של היכרות ונגישות למשקיעים שעשויים להיות חדשים בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים.

המכניקה של קרן סל ביטקוין, כפי שנידונה כאן, משמשת כגשר, המחבר בין מתודולוגיות השקעה מסורתיות לבין מרחב המטבעות הדיגיטליים המודרני. תמהיל חדשני זה מספק נתיב חדש למשקיעים לנצל את הפוטנציאל של ביטקוין, ומדגיש את נוף ההשקעות המתפתח במאה ה -21.

רלוונטי: בורסות קריפטו מומלצות

בחירת קרן הסל הנכונה של ביטקוין

בחירת קרן ביטקוין מתאימה מחייבת הבנה מקיפה של יעדי ההשקעה שלך והערכה של הניואנסים בין אפשרויות תעודת סל שונות. בדומה לבחירת יין בולט, יש להבחין בין סוגים, אזורים ובצירים; בעולם תעודות הסל על ביטקוין, זה מתורגם להערכת מבני קרנות, דמי ניהול והיסטוריית ביצועים.

בראש ובראשונה, קחו בחשבון את מבנה הקרן. חלק מקרנות הסל של ביטקוין מחזיקות ביטקוין ישירות, ומספקות שיקוף של מחיר השוק של המטבע הקריפטוגרפי, בעוד שאחרות עשויות להשקיע בחוזים עתידיים על ביטקוין, מה שעשוי להציג פרופילי סיכון שונים ופוטנציאלי תשואה. קרן סל על ביטקוין בהחזקה ישירה מספקת בדרך כלל את החשיפה הברורה ביותר לתנועות המחיר של ביטקוין, מה שעשוי להיות אטרקטיבי יותר עבור טהרנים המבקשים לשקף את ביצועי הביטקוין מקרוב.

היבט קריטי לא פחות הוא בחינת דמי הניהול. עמלות אלה, יכולות להשפיע באופן משמעותי על תשואות ההשקעה  לאורך זמן. עמלות נמוכות יותר עדיפות בדרך כלל, אך אל תתנו למבנה עמלות נמוך להיות הגורם המכריע היחיד שלכם. קחו בחשבון את ביצועי הקרן ואת המומחיות של צוות ההנהלה בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים.

אחרון חביב, על המשקיעים לבחון היטב את הביצועים ההיסטוריים של קרנות הסל. בעוד שביצועי העבר אינם מעידים על תוצאות עתידיות, קרן סל ביטקוין שהצליחה לנווט באופן עקבי בשוקי הקריפטו התנודתיים עשויה להציע ניהול יעיל ואסטרטגיות תפעוליות חזקות.

לסיכום, בחירת תעודת הסל הנכונה על ביטקוין כרוכה בצלילה עמוקה לתוך מבנה הקרן, עין חדה על דמי הניהול וניתוח מחושב של ביצועים היסטוריים. ככל ששוק תעודות הסל של ביטקוין ממשיך להתפתח, התעדכנות בהתפתחויות חדשות היא גם קריטית. בעוד היתרונות של תעודות סל ביטקוין, כגון גיוון ונזילות, מציגים סיבות משכנעות להשקעה, הבנת המורכבויות המתוארות כאן חיונית לקבלת החלטות השקעה מושכלות.

קריאה נוספת: מסחר בקריפטו | מסחר בביטקוין

איך קונים קרן סל ביטקוין?

יציאה למסע להשקעה בקרנות סל ביטקוין יכולה להיראות מרתיעה בהתחלה, אך עם הכוונה נכונה, זה יכול להיות תהליך חלק. המשיכה העיקרית לקרנות סל ביטקוין טמונה ביכולתה להביא את המורכבות של השקעות במטבעות קריפטוגרפיים תחת המטריה המוכרת יותר של השקעות במניות. זה הופך את תעודות הסל על ביטקוין לאופציה אטרקטיבית עבור משקיעים המעוניינים בפוטנציאל של מטבעות קריפטוגרפיים אך מהססים לצלול לקנייה, מכירה ואחסון ישירים של מטבעות דיגיטליים.

בראש ובראשונה, משקיעים צריכים להיות בעלי חשבון ברוקר. ישנן פלטפורמות רבות זמינות, כל אחת עם סט תכונות משלה המותאמות לצרכי משקיעים שונים. חיוני לבחור ברוקר מומלץ התומך במסחר של קרנות הסל הספציפית ביטקוין בה אתה מעוניין. חשוב לציין שהברוקר חייב לתמוך במסחר בארה"ב.

להלן הברוקרים הישראלים, איתם יש לנו הטבות מיוחדות אשר באמצעותן ניתן לרכוש קרן סל ביטקוין:

יש לציין כי ניתן לקנות גם באמצעות ברוקר זר וגם דרך הבנק אם כי פחות מומלץ באמצעות הבנק בגלל עמלות גבוהות. לאחר הגדרת חשבון הברוקר והעברת הכסף, ניתן לבצע קנייה של תעודת סל ביטקוין בדיוק כפי שהיית עושה עם כל מניה אחרת. יהיה עליך להחליט על סוג ההזמנה – בין אם זו פקודת שוק (מרקט), שקונה במחיר השוק הנוכחי, או הוראת הגבלה (לימיט), שקובעת מחיר ספציפי שבו אתה מוכן לקנות.

הזמינות של ק רנות סל ביטקוין עשויה להשתנות בהתאם למיקום הגיאוגרפי שלך עקב הבדלים רגולטוריים. עם זאת, עם העניין הגובר וההשקעה במוצרים פיננסיים הקשורים למטבעות קריפטוגרפיים, אפשרויות נוספות הופכות לזמינות ברחבי העולם. ככל שהנוף של השקעות במטבעות קריפטוגרפיים מתפתח, כך גם הנגישות של מוצרים פיננסיים חדשניים אלה.

בסופו של דבר, תהליך רכישת קרן סל ביטקוין אינו שונה מדי מרכישת תעודות סל מסורתיות, ומציע שער למשקיעים להתחבר לעולם המתפתח של מטבעות קריפטוגרפיים ללא צורך לנווט בנבכי שוק הקריפטו בעצמם. כפי שנדון בסעיף היתרונות, נגישות זו היא אחד היתרונות המרכזיים של תעודות סל ביטקוין.

היתרונות של קרנות סל ביטקוין

אחד היתרונות החשובים ביותר הוא הגיוון שהם מציעים. על ידי השקעה בתעודת סל ביטקוין, אנשים מקבלים חשיפה לתנועות המחיר של ביטקוין ללא צורך לרכוש ישירות או לאחסן את המטבע הקריפטוגרפי באופן מאובטח בעצמם. פעולה זו מפחיתה חלק מהסיכונים הקשורים לטיפול ישיר בנכסים דיגיטליים, כגון פרצות אבטחה או מפתחות גישה שאבדו.

יתרון משמעותי נוסף הוא נזילות. תעודות סל על ביטקוין נסחרות בבורסות מסורתיות, מה שאומר שניתן לקנות ולמכור אותן כמו כל מניה אחרת בקלות. נגישות זו מבטיחה כי משקיעים יכולים להגיב במהירות לשינויים בשוק, ומאפשרת ניהול טוב יותר של תיק ההשקעות שלהם. הנזילות הגבוהה תורמת גם לתמחור מדויק יותר המשקף את הערך הבסיסי של שוק הביטקוין.

פיקוח רגולטורי הוא יתרון שלעתים קרובות מתעלמים ממנו אך קריטי על קרנות סל על ביטקוין. בהיותן חלק מבורסות מפוקחות, קרנות אלה מציעות למשקיעים תחושה של ביטחון ולגיטימציה, ומבדילות אותן מהנוף הלא מפוקח ברובו של השקעה ישירה במטבעות קריפטוגרפיים. סביבה רגולטורית זו מספקת הגנה מפני הונאות ורשלנות אחרת, ומציעה שכבת הגנה למשקיעים. 

קרנות סל ביטקוין מומלצות

שם החברהסימולגודל הקרןדמי ניהולהטבות ניהול
GrayscaleGTBC$20B*1.50%N/A
VanEckHODL$134M0.21%N/A
FidelityFBTC$2.7B0.39%N/A
21 Shares & ARKARKB$717M0.25%No fees for the first 6 months OR first $1B of inflows
BlackrockIBTC$3.3B0.25%0.12% for the first 6 months OR first $5B on inflows
Invesco & Galaxy DigitalBTCW$306M0.25%No fees for the first 6 months OR first $5B of inflows
HashdexDEFI$5M0.90%N/A
BitwiseBITB$672M0.20%No fees for the first 6 months OR first $5B of inflows
WisdomtreeBTCW$15M0.30%N/A
ValkyrieBRRR$114M0.49%N/A
Franklin TempletonEZBC$64M0.19%No fees for the first $10B of inflows

סיכונים בקרנות סל ביטקוין

כלים פיננסיים חדשניים אלה אינם נטולי סיכונים. תנודתיות השוק עומדת כדאגה עיקרית, בהתחשב בהיסטוריה של ביטקוין של תנודות מחירים מהירות. לכך מתווסף הסיכון לשינויים רגולטוריים, שעלולים להשפיע על הערכת השווי והפעילות של קרנות סל על ביטקוין. משקיעים צריכים גם לשקול את סיכון הנזילות, אם כי הוא מופחת בהשוואה להשקעות ישירות במטבעות קריפטוגרפיים. על ידי גישה להשקעה עם בדיקת נאותות ומודעות לסיכונים אלה, ניתן לנווט לקראת קבלת החלטות מושכלות יותר בנוף הדינמי של תעודות סל ביטקוין, כפי שנדון קודם לכן.

שאלות נפוצות

הבדל בין קניית קרן סל ביטקוין לבין קניית ביטקוין מתקיים במהות ההשקעה:

1. קניית ביטקוין: כאשר אדם קונה ביטקוין, הוא רוכש את המטבע הדיגיטלי עצמו ומחזיק בו באופן ישיר. המחיר של הביטקוין עשוי להשתנות בהתאם לשוק ולאופן המסחר בו.

2. קניית קרן סל ביטקוין: בניגוד לקניית ביטקוין ישירה, קניית קרן סל ביטקוין מתבצעת על ידי רכישה של קרנות סל המכילות מגוון של מטבעות דיגיטליים, כולל ביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים. באמצעות קניית קרן סל, המשקיע משתתף בתנועות השוק הכלכלי של מטבעות דיגיטליים שונים באופן מרוכז ומופיעים בפורטפליו על פי המדרגה והמשקל המקובלים בקרן סל זו.

בקניית קרן סל ביטקוין, הסיכון מתפזר בין מספר מטבעות דיגיטליים, ולא תלוי רק בתנועות המחיר של ביטקוין בודד.

נכון למועד פרסום המאמר, למרבה הצער, לא נראה שישנם ETFs שניתן לרכוש בשוק הפיננסי הגלובלי המשוקללים באתריום או בריפל (XRP) כרגע. למרות שישנם ETFs רבים שמתמקדים במטבעות דיגיטליים, רובם מתמקדים בביטקוין.

עד שהשוק הפיננסי יפתח להשקת ETFs שניתן לרכוש באתריום או בריפל, האפשרויות העיקריות להשקעה במטבעות אלו נשארות להישאר מוגבלות למסחר ישיר במטבעות דיגיטליים על פלטפורמות ספקים ובורסות דיגיטליות.

כאשר מתחילים בתחום של השקעות בביטקוין, חשוב להתעסק בהבנת הרקע הטכנולוגי, השוק והסיכונים הכרוכים בהשקעה במטבעות דיגיטליים. בנוגע לשאלה, סביר להניח שיהיה עדיף לקנות קרן סל ביטקוין מאשר להחיזק את המטבע עצמו אך חשוב לזכור שאם לכם את המפתחות – זה לא באמת הביטקיון שלכם.

כמו כל רווחים מהשקעות, גם על הרווחים המושגים באמצעות קרן סל ביטקוין מחוייבים בדיווח ותשלום מס.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון