ניהול תיק השקעות דיגיטלי

ניהול תיק השקעות דיגיטלי

רבים הם אלו שלא מכירים את האפשרות לפתיחת תיק השקעות דיגיטלי וחבל. מדובר באופציה המאפשרת להגדיל הון בנוחות באופן מקוון ללא צורך בהגעה לבית ההשקעות עצמו. מה זה בכלל ניהול תיק השקעות דיגיטלי ואיך זה עובד, על אלו ועוד תקבלו כאן מידע. אז בואו נתחיל.

תוכן עניינים

מה זה תיק השקעות?

תיק השקעות הוא מוצר חסכוני המוצע על ידי בתי השקעות שונים. בית ההשקעות מנגיש את אפשרויות ההשקעה הקיימות למשקיע המתחיל וכך הוא פותח תיק השקעות השייך למשקיע עצמו. את ההשקעות מנהלים אנשי צוות מומחים בבית ההשקעות וכך כל אחד יכול להנות מהשקעות בעלות פוטנציאל רווח גבוה גם מבלי להבין בתחום ההשקעות והמדדים. המשקיע סומך על בית ההשקעות שידע לנהל את ההשקעה בצורה האופטימלית ביותר וכך הוא אפילו לא טרוד בשל זאת.

למה לא לפתוח תיק השקעות לבד?

ניתן לפנות לבורסה באופן עצמאי ולרכוש מניות, אך מדובר לרוב לסוחרים עם ידע שאר יודעים מה עושים. אף אחד לא ירצה לסכן את כספו. כי אמנם, כאשר משקיעים במניות חייבים להכיר את התחום לעומק, הרי אפשר להרוויח בגדול, אבל האפשרות להפסיד לא נעלמת מהפרק… ומי שלא רוצה לנחול הפסד, פונה לבית השקעות מוכר וותיק בתחום.

מה זה תיק השקעות דיגיטלי?

ניתן לפתוח תיק השקעות באופן מקוון באמצעות השקעה של סכומים נמוכים יחסית. אם בעבר כדי להשקיע בתיק השקעות היו צריכים הון של לפחות 200 אלף שקל, הרי שכיום, במסגרת ההשקעות בתיקים דיגיטליים ניתן לפתוח תיק השקעות ולהנות מניהול מקצועי ויעיל גם כשההון העצמי עומד על עשרים אלף שקל בלבד. כמו כל תיק השקעות, המשקיע הוא זה שבחור את מסלולי ההשקעה המועדפים עליו יחד עם מומחה להשקעות. לא הרבה בתי השקעות מציעים פתיחת תיק השקעות מקוון.

רלוונטי: האם קיימות השקעות בטוחות?

איך זה עובד?

חשוב לציין כי גובה ההון המינימלי המתאים להשקעה נע בין 20 ל-50 אלף שקל, בהתאם למדיניות בית ההשקעות הנבחר. בסך הכל אין הרבה בתי השקעות המציעים תיק השקעות דיגטלי וכך, עליכם לבחור את בית ההשקעות העונה לדרישות שלכם. לאחר בחירת בית ההשקעות תוכלו להיכנס לאתר ולמלא טופס דיגיטלי לפתיחת תיק השקעות.

רלוונטי: השקעות קטנות למתחילים

הטופס הוא שאלון בו נבחנים פרטי המשקיע. בית ההשקעות רוצה לדעת מה גובה הסיכון שהמשקיע יהיה מוכן לקחת על עצמו, מה תקופת ההשקעה המועדפת עליו ויתר הפרטים הנוספים לבחירת ההשקעה. באמצעות מערכת חכמה הנתונים מסווגים ואופי ההשקעה המותאם לו מוצג בפניו. אם המערכת תזהה על פי הטופס שהמשקיע מילא כי הוא מעוניין בהשקעה סולידית בעלת סיכון נמוך, היא תפתח לו תיק השקעות בעל סיכון נמוך כמו השקעה באגרות חוב ממשלתיות וכדומה.

האם ההליך כולו חייב להיות דיגיטלי?

אמנם פתיחת תיק ההשקעות יכולה להיות דיגיטלית, אך בכל שלב נתון משקיע שמעוניין לקבל מידע ופרטים נוספים כמו גם ייעוץ נקודתי במהלך ההתנהלות בתיק, יכול ליצור קשר עם בית ההשקעות המנהל וכך לקבל ליווי מקצועי בתהליך. בתי השקעות שונים יפעילו את תיק ההשקעות רק לאחר שנציג מטעמם יצר קשר עם המשקיע ובירר מולו כי הוא זה שענה על השאלון והם יסבירו לו את כל פרטי ההשקעה שבחר. 

רלוונטי: רוצים להתאמן קודם? תיק השקעות מדומה

מהי התקופה המינימלית להשקעה?

בניהול תיק השקעות דיגטלי – הנזילות גבוהה מאוד. אין תקופת מינימום וניתן למשוך את הכסף חזרה לחשבונכם בכל עת היישר המאיזור האישי שלכם.

האם אפשר להתחרט ולסגור את התיק?

כל בית השקעות מאפשר לסגור את תיק ההשקעות הנפתח. כך שגם אם הפקדתם כסף ואתם מעוניינים למשוך אותו חזרה, אתם יכולים לעשות זאת בכל רגע נתון. ישנן חברות השקעה בהן משיכת הכספים תארך זמן (מספר ימי עסקים), בהתאם למדיניות החברה.

רלוונטי:

מה חשוב לבדוק בבחירת תיק השקעות דיגיטלי?

כאשר בוחרים תיק השקעות, ולא משנה אם הוא מקוון או לא, חשוב לבחון את הפרמטרים העיקריים המצביעים על כדאיות ההשקעה עבורכם:

  • גובה דמי הניהול – חשוב לוודא כי גובה דמי הניהול  רווחי ולא מצביע על ניהול כושל או לא מקצועי מספיק. לדמי הניהול השפעה מכרעת על גובה הכספים שבתיק ההשקעות ולכן חשוב לבדוק נתון זה לעומק.
  • סכום מינימלי להשקעה – לא עם כל סכום תוכלו לפתוח תיק השקעות ולכן חשוב לבדוק שבית ההשקעות שאתם רוצים מאפשר פתיחת תיק השקעות העונה לדרישות שלכם.
  • רווחיות ומקצועיות בית ההשקעות – אף אחד לא היה מעוניין להשקיע אצל מישהו לא מקצועי בעל ניסיון מספק. פנו אל בתי השקעות וותיקים בעלי ידע מקצועי. בהזדמנות זו בדקו את מדד השירות שהחברה מציעה. אתם צריכים שיהיה לכם עם מי ליצור קשר ואצל מי לברר פרטים על ההשקעה שלכם.
  • אפשרויות דיגיטליות – כאשר מדובר בשירות מקוון חשוב לבדוק כי ניתנת תמיכה טכנית או חלופה אחרת בשעת צורך. כך שגם אם משקיע לא מסתדר עם המערכת הדיגיטלית, הוא יוכל ליצור קשר ולקבל הסבר טלפוני מקיף.

מדריכים: השקעה במניות למתחילים, השקעות בבורסה למתחילים, קניית מניות

פלטפורמות מומלצות לניהול תיקי השקעות דיגטליים

בעבר, ניהול תיק השקעות נחשב לתחום שמורך לבנקים ולמשקיעים עתירי הון בלבד. אך היום, כל אחד יכול להנות מהזדמנויות השקעה מגוונות ולנהל את כספו בקלות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות לניהול תיקי השקעות.

פלטפורמות אלה מאפשרות לפתוח חשבון השקעות מקוון תוך זמן קצר, להשקיע במגוון רחב של מכשירים פיננסיים כמו מניות, קרנות נאמנות, אגרות חוב, קריפטו ועוד, והכל באמצעות ממשק ידידותי ונגיש. יתרונות נוספים הם שקיפות, זמינות מרחוק וכלים מתקדמים לניתוח שווקים – הכל בלחיצת כפתור.

כאן נסקור את הפלטפורמות המובילות לניהול תיק השקעות דיגיטלי ונבחן את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן. נדון בנושאים חשובים כגון סוגי המכשירים למסחר, עלויות ועמלות, אפשרויות מינוף, כלי ניתוח מתקדמים, אבטחת מידע וממשקים לשימוש נוח.


מיטב מנג'ר

  • מינימום: החל מ-25,000 ש"ח
  • דמי ניהול: משתנה בהתאם לקרנות בתיק
  • יתרונות: מסלולי השקעה מגוונים ומותאמים אישית, דחיית מס, נזילות גבוהה
    למידע נוסף

פיורד (Fjord)

  • מינימום: החל מ-10,000 ש"ח (3,000$)
  • דמי ניהול: 0.5% לשנה
  • יתרונות: פיזור, איזון, הגנה לכל פוזיציה
    למידע נוסף

אקסלנס

  • מינימום: החל מ-50,000 ש"ח
  • דמי ניהול: משתנה בהתאם לאופי התיק. 
  • יתרונות: ותק וניסיון של למעלה מ- 25 שנים, ניהול דינמי

פסגות PRO

  • מינימום: 20,000 ש"ח
  • דמי ניהול: בהתאם לניהול התיק (בין 0.14% ל2.55%)
  • יתרונות: סקירות מאקרו מקצועיות וסקירות אודות אירועים משמעותיים בשוק

וידאה

  • מינימום: החל מ-50,000 ש"ח.
  • דמי ניהול: החל מ-0.7% ועד 0.2% בהתאם לגודל התיק. קיימות עמלות קניה, מכירה ודמי ניהול פיקדון ני"ע (לשעבר דמי משמרת), אותן גובה הבנק.
  • יתרונות: השקעות מבוססות על מודל זוכה פרס נובל, דמי ניהול נמוכים ככל שהתיק גדל.

איך יצרתי את הרשימה?

ראשית, ערכתי מיפוי מקיף של השחקנים המרכזיים והחדשניים בתחום זה לאחר מכן, הערכתי את הפלטפורמות השונות לפי מספר פרמטרים חשובים – מגוון המכשירים הפיננסיים למסחר, רמת העלויות, העמלות והתעריפים, כלי הניתוח המתקדמים לשווקים, נוחות השימוש והגישה בממשק, רמת האבטחה וההגנה על הלקוחות, איכות השירות והתמיכה ללקוחות לאחר בחינה מעמיקה של כל אלה, יכולתי להרכיב רשימה מדורגת של הפלטפורמות המובילות והמומלצות ביותר בתחום ניהול תיקי ההשקעות הדיגיטליים רשימה זו מספקת מצפן נכון ומקצועי עבור משקיעים המעוניינים להיכנס לתחום מרתק זה

ניהול תיק השקעות דיגיטלי: מתאים לכל כיס

לסיכום, תיק השקעות דיגיטלי המנוהל על ידי חברות הבורסה או הבנקים נגיש כמעט לכל משקיע מתחיל  בעקבות מינימום פתיחת תיק נמוך, אין צורך להגיע פיזית לסניף וניתן לעשות את כל ההליך באופן דיגיטלי מהבית. ההרשמה נעשית באמצעות שאלון דיגטלי קצר ולאחר מכן שיחה טלפונית קצרה עם מוקד אנושי. בית ההשקעות בונה את התיק בהתאם לצרכים שלכם (אותם ניתן לשנות מעת לעת וגם חבר הבורסה מחוייב לכך)  ולאחר שמעבירים את הכסף, תיק ההשקעות הדיגיטלי שלכם ישר מתחיל לעבוד. את מצב התיק, התנועות והתשואות ניתן לראות בכל עת באיזורכם האישי. כמו כן את הכסף ניתן למשוך בכל עת תוך מספר ימי עסקים. בכל בעיה ניתן לפנות אל שירות הלקוחות.

רלוונטי: איך מתחילים להשקיע במניות?

שאלות נפוצות על תיק השקעות דיגיטלי

התיק מנוהל בפועל על ידי מומחי ומקצועני ההשקעות של בית ההשקעות\הבנק. ההחלטות נעשות על ידי מחלקת המחקר של בית ההשקעות בהתאם לצרכים שלך כפי שעלה מהשאלון.

בהתאם לרמות הסיכון המותאמות לפי השאלון שעניתם, התיק מורכב מתמהיל משתנה של מניות, קרנות נאמנות, אג"ח, קרנות כספיות עם פיזור סקטוריאלי וגיאוגרפי בארץ ובחו"ל 

למי שאין סכום גבוהה על מנת להינות מתיק השקעות מנוהל (בדרך החל מ-250,000), למי שרוצה תיק השקעות פאסיבי באמת, נזיל, שקוף ובעלות אטרקטיבית.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון