מדדים

השקעות במניות למתחילים

בדומה למה שקורה במרבית שווקי העולם, גם המשק הישראלי מתנהל במציאות של ריבית נמוכה מאוד כבר תקופה ארוכה. הדבר מוביל לכך שהריבית על הפיקדונות בבנקים מביאה לתשואה זניחה עד לא קיימת. מציאות זו גורמת לרבים לחפש אפיקי השקעה רווחים יותר לחסכונותיהם כאשר האופציה של שוק ההון הינה הזמינה ביותר. במאמר זה נעסוק בנושא של השקעה במניות למתחילים וכניסה לשוק ההון.

מה דרוש בשביל להתחיל להשקיע [עבור מתחילים]

למידה והבנה

השקעה במניות דורשת למידה והיכרות מעמיקה עם שוק ההון וכדאי להתחיל בהשקעות קטנות וללמוד תוך כדי תנועה. במידה ואין לכם זמן להשקיע בלימוד הזירה הפיננסית או שאתם פחות סומכים על עצמכם ניתן לבחור באופציית השקעה במניות למתחילים בה ההובלה השוטפת מבוצעת על ידי מנהלי השקעות מקצועיים המתמחים בכך.

רלוונטי: האם קיימות השקעות בטוחות?

שימוש בכסף פנוי

חשוב להבין שהשקעה במניות אינה דרך להרוויח סכומים משמעותיים בזמן קצר (אלא אם כן אתה עוסק בהשקעות לטווח קצר). אומנם בטווח הארוך, תיק מניות בעל פיזור סיכונים רחב כמעט תמיד יוכיח את עצמו מבחינת התשואה אך הדבר מחייב סבלנות (ראה השקעה לטווח ארוך). לכן כל כסף שאתם משקיעים בשוק ההון צריך  להיות כסף פנוי או הכנסה עודפת. חשוב לאזן את ההוצאות והכנסות ולפרוע כל הלוואה נושאת ריבית טרם ההשקעה.

רלוונטי: השקעות בקריפטו למתחילים

איך מתחילים להשקיע [תאכלס]?

תיק מסחר עצמאי

כיום כל אחד יכול להתחיל לסחור באופן עצמאי דרך הטלפון הנייד כמו אשף בורסה מוול סטריט. כל מה שצריך הוא להרשם באופן מקוון לאחד מהברוקרים, להפקיד כסף ולהתחיל לסחור. עדיף כמובן לבחור בברוקר שהינו חבר בורסה הפועל תחת פיקוח ורגולציה של הרשות לניירות ערך.

לפניכם מספר אופציות אטרקטיביות למסחר מניות עצמאי עם מינימום נמוך למתחילים:

מיטב טרייד

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 100 ש"ח מתנה, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לסוף שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים
מינימום נמוך

אקסלנס טרייד

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.
פטור מדמי ניהול

אינטראקטיב ישראל

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 - המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) - הוראת קניה בהוראת קבע - מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי - לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה
עד 50$ החזר עמלות

IBI טרייד

מינימום השקעה 15,000 ש"ח - מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנה מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה
בונוס גבוה

קולקטיב מבית אינטראקטיב ישראל

מערכת מסחר חברתי המאפשרת להתחבר אל מנהלי השקעות מובילים ולהשקיע בדיוק כמוהם. בלי לפספס הזדמנויות ובצורה שקופה, קלה ואוטומטית.
חודש התנסות חינם

תיק השקעות מנוהל

מתחילים המעוניינים להשקיע במניות ולא יכולים להקדיש את הזמן ללמידת התחום ולעיסוק היומיומי במסחר, יכולים לבחור באפשרות של השקעה בתיק ניירות ערך המנוהל באופן שוטף על ידי מנהל השקעות מקצועי. הניהול המקצועי מלווה בדמי ניהול שיכולים להשתנות בין הגופים השונים והמקצועיות אמורה לבוא לידי ביטוי בתשואה. ניתן לפתוח תיק כיום גם ברף נמוך (החל מ-10,000 ש"ח) באמצעות תיק השקעות מנוהל דיגיטלית. קראו עוד על תיק השקעות מנוהל או השוואת בתי השקעות

פוליסת חיסכון

מי שאינו מעוניין לסחור בעצמו בשוק ההון יכול למצוא מספר מסלולי השקעה במניות למתחילים שברשותם סכומים יחסית קטנים כגון, פוליסת ביטחון. תוכנית זו למרות שמה ולמרות שניתן לנהל אותה דרך חברות הביטוח אינה כוללת רכיב ביטוחי. מדובר על תוכניות חיסכון לטווח קצר ובינוני המושקעות במגוון מסלולים בשוק ההון.

תוכניות חיסכון מסוג זה מפוקחות על ידי רשות שוק ההון והכספים ובכספים שבתוכנית מושקעים במניות סחירות. ניתן למשוך את הכסף מהתוכנית בכל עת בדומה לנזילות המאפיינת את קרנות הנאמנות. בניגוד לקרנות הנאמנות, המעבר בין המסלולים בפוליסות חיסכון הינו גמיש ולא כולל אירוע מס. המשמעות היא חיסכון נוסף עקב דחיית מס עד המימוש הסופי.

רלוונטי: השקעות המונים

קרן נאמנות מחקה

עוד אפשרות עבור השקעה במניות למתחילים היא קרן נאמנות מחקה. מדובר על מכשיר פיננסי המאפשר השקעה משותפת של משקיעים רבים בניירות ערך, בהתאם למדיניות השקעה המוגדרת מראש. הקרנות המחקות עוקבות אחר המדדים המובילים בשוק, על מנת להשיג את התשואה ורווחי הקרן מתחלקים בין המשקיעים לפי חלקם היחסי בהשקעה.

פלטפורמה מומלצת לגולשי פיננקה לחיפוש קרנות נאמנות היא Fair. מלבד קרנות נאמנות, ניתן למצוא גם קרנות כספיות ואג"ח. פייר סורקת ומנגישה מידע על יותר מ-1000 קרנות אותם ניתן לקנות ולמכור וזאת ללא עמלות וללא דמי ניהול.

השקעה בקרן מחקה נחשבת אופציית השקעה פסיבית  שיכולה להתאים למי שרוצים להשקיע בשוק ההון ואין ברשותו סכומים משמעותיים. בקרנות מסוג זה, אין רף השקעה מינימלי וניתן להעביר באופן קבוע סכומים חודשיים קטנים וליהנות מאפיק חיסכון המנוהל על ידי גורמים מקצועיים. העברה נמשכת לקרן לאורך זמן תוביל באמצעות ריבית דריבית לתשואה גדולה.

לקריאה נוספת:

שאלות נפוצות על השקעה במניות למתחילים

אנשים רבים יאמרו שהמספר הקטן ביותר של מניות שמשקיע יכול לרכוש הוא אחד, אבל התשובה האמיתית היא לא כל כך פשוטה. כיום, זה נפוץ יותר ויותר עבור משקיעים לרכוש חלקי מניות, כאשר ניתן להתחיל עם מינימום 50 שח.

 אפשר בהחלט להתעשר ממניות של חברה אחת, אבל לעשות זאת רק עם מניה אחת של חברה אחת זה הרבה פחות סביר. זה לא בלתי אפשרי, אבל אתה חייב לשקול את אחוז התשואה שיהיה צורך להתעשר מהשקעה כה קטנה.

קראו עוד: איך להיות עשיר?

משקיעים עשויים למכור מניה אם ייקבע שהזדמנויות אחרות יכולות להרוויח תשואה גדולה יותר. אם משקיע מחזיק במניה עם ביצועים נמוכים או בפיגור בשוק הכולל, ייתכן שהגיע הזמן למכור את המניה הזו ולהכניס את הכסף לעבודה בהשקעה אחרת.

עוד: פלטפורמות למסחר בבורסה

סיכום השקעה במניות למתחילים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנושא של השקעה במניות למתחילים ופירטנו אודות מסלולי ההשקעה, תיק השקעות מנוהל, פוליסת חיסכון וקרן נאמנות מחקה. מסלולים אלו מאפשרים את היתרונות של ניהול מקצועי והשקעה במניות שאנשי המקצוע סבורים שיניבו תשואה. כפי שציינו, השקעה בתיק השקעות מנוהל מחייב העברת סכום התחלתי ברף מסוים בהתאם לגופים השונים.

רלוונטי: בית השקעות מומלץ

איך להתחיל להשקיע בבורסה ובשוק ההון?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון