איך איפה להשקיע 20000 שקל

איך להשקיע 20,000 שקל? איפה הכי מומלץ ומה כדאי לדעת?

אם הגעתם לכאן, כנראה יש לכם פחות או יותר 20,000 ש"ח בכיס ואתם שוקלים מה לעשות. השביל שתבחרו ללכת בו יכול להשפיע באופן משמעותי על עתידכם הכלכלי. בין אם כדי להעמיק את הידע שלכם, להתגונן מפני ימים קשוחים, לצאת לשוק ההון התוסס, להפקיד בפיקדונות בנקאיים, לצלול לתוך גל המטבעות הדיגיטליים, לחקור את עולם הלוואות ה-P2P או שילוב של כל אלה – האפשרויות מסקרנות. היציאה למסע של השקעה נבונה של 20,000 ש"ח הוא מיזם מרגש שמשלב הזדמנות עם אחריות.

תוכן עניינים

מה לעשות לפני שמשקיעים

בעוד לחלקיכם ודאי 20 אלף שח לא נשמע הרבה, לאחרים זה יכול סכום גדול שנחסך בעמל רב. אני ממליץ, לפני כל מה שלא תחליטו, מומלץ קודם כל לסגור כל חובות קיימים ולהיפטר מהמעמסה  הזאת.. חובות עם ריביות גבוהות יכולים "לאכול" את הרווחים הפוטנציאליים מהשקעתכם ולהכביד על המצב הכלכלי שלכם. לכן, צעד ראשון חכם הוא לעשות יישור קו ולהיפטר מחובות או לסגור את המינוס כדי ליצור בסיס איתן להשקעות עתידיות. רק לאחר שהחובות נפרעו והמינוס נסגר תוכלו להתפנות באמת להשקיע את הכסף בדרכים חכמות, מחושבות ויעילות יותר, תוך שמירה על ביטחון פיננסי ושלווה נפשית.

אז, איך ואיפה להשקיע 20,000 שקל?

לפני שנציג את האפשרויות השונות להשקעת הכסף הזה, חשוב להדגיש מספר נקודות מפתח:

ראשית, כל אדם שונה במצבו הפיננסי, ביעדיו ובסובלנות הסיכון שלו. לכן, אין פתרון אחד שמתאים לכולם. יש לשקול בזהירות את הנתונים האישיים שלכם לפני קבלת החלטות השקעה. שנית, חשוב לגוון את ההשקעות ולא להכריז "הכל או לא כלום" על השקעה יחידה. פיזור הוא המפתח לניהול סיכונים נבון. לבסוף, הדרך הטובה ביותר להשיג רווחים משמעותיים היא לחשוב לטווח ארוך ולא להיגרר אחר רווחי זמן קצר חולפים.

הנה כמה אפשרויות פופולריות להשקעת 20,000 שקלים:

השקיעו בלימוד עצמי

העצה הכי טובה שאני יכול לתת הוא השקעה בלימוד עצמי. לא רק מדובר על אגירת ידע אלא הבנת הניואנסים של ניהול הכספים שלכם ביעילות. בעידן שבו המידע נמצא ממש בהישג ידנו, משאבים כגון ספרי השקעות, קורסים דיגיטליים או קבוצות פייסבוק פיננסיות הפכו לכלים שלא יסולאו בפז. פלטפורמות כמו Coursera ו-Udemy מציעות מספר עצום של קורסים המותאמים לשיפור ההבנה שלכם לגבי השקעות, תקצוב וניהול עושר. אתם לא חייבים להוציא את כל הסכום על סעיף זה, אבל הייתי מציע להקצות לפחות חלק נכבד ממנו.

אתם בטח שואלים, למה לשים דגש על לימוד עצמי? היופי בגישה זו טמון ביכולתה להעצים. על ידי השגת אחיזה איתנה במושגים פיננסיים, תוכלו לטפח תחושת ביטחון בקבלת החלטות מושכלות לגבי הכסף שלכם. אפשרות זו לא רק מסייעת לנווט במורכבויות של עולם ההשקעות, אלא גם מקנה הרגל חיים של צמיחה ולמידה. זכרו, בתחום הפיננסי האישי, ידע הוא לא רק כוח – הוא רווח.

בניית קרן חירום

החיים הם בלתי צפויים, וקרן חירום היא כמו רשת ביטחון שתופסת אותכם כאשר מתעוררים מכשולים פיננסיים בלתי צפויים. בין אם מדובר באובדן פתאומי של עבודה, מצב חירום רפואי או תיקונים דחופים בבית, קרן חירום מסייעת להבטיח שתוכלו לכסות הוצאות אלה מבלי להזדקק להלוואות בריבית גבוהה או חוב בכרטיס אשראי. אבל כמה כדאי לשים בצד? כלל אצבע הוא לשאוף לשלושה עד שישה חודשים של הוצאות מחיה, אם כי זה יכול להשתנות בהתאם לנסיבות אישיות כמו יציבות תעסוקתית ומחויבויות משפחתיות.

להתחיל לבנות את קרן החירום שלכם יכול להיראות מרתיע בהתחלה ויכול להיות שסכום של 20 אלף שח לא מכסה 3 חודשים של מחייה, אבל כל מסע גדול מתחיל בצעדים קטנים. התחילו בהגדרת יעד חיסכון חודשי שתוכלו להשיג באופן ריאלי, גם אם זה אומר להתחיל בסכום צנוע. שקלו לפתוח חשבון חיסכון ייעודי לקרן החירום שלכם כדי להימנע מהפיתוי להשתמש בסכומים שם  במקרים שאינם מוגדרים כמקרה חירום. 

המקום הנכון לשים את הקרן חירום שלכן הוא ככל הנראה קרן כספית. לא אלאה בפרטים מיותרים רק אכתוב שזה מקום מצויין להחנות את הכסף לטווח קצר\בינוני וגם לשמור על ערכו.

הפלטפורמה המועדפת עליי לצורך בחירת קרן נאמנות אשר יכולה לשמש כקרן חירום היא פלטפורמת Fair, שם ניתן למיין ולבחור קרן כספית מומלצת על סמך מבחר פרמטרים והכי חשוב שהשימוש הוא בחינם.

קרנות כספיות עם פייר

 

השקעה בשוק ההון

יציאה למסע השקעה בשוק ההון מהווה שער מרגש לצמיחה פיננסית פוטנציאלית, אם כי שלובה בגורמי סיכון מסוימים. בלב ההשקעות בשוק ההון נמצאות מניות, אג"ח וקרנות נאמנות אשר כל אחת מהן מהווה אבן פינה לבניית תיק השקעות מגוון. מניות מקנות בעלות בחברה, ומאפשרות למשקיעים להרוויח הן מהדיבידנדים והן מעליית ערך המניה. אג"ח, לעומת זאת, מייצגות הלוואות שנותן המשקיע ללווה (בדרך כלל תאגידיות או ממשלתיות) ומציעות תשלומי ריבית מתוכננים, התורמים ליציבות תיק ההשקעות. קרנות נאמנות מגייסות כספים ממספר משקיעים להשקעה בתיק מגוון של מניות ואג"ח, המנוהל על ידי אנשי מקצוע, ובכך מפחיתות את העומס הנדרש ממשקיעים בודדים.

סיכונים ותשואות שזורים זה בזה באופן מהותי בשוק ההון. בעוד שמניות מציגות פוטנציאל צמיחה משמעותי, הן גם נושאות רמה גבוהה יותר של תנודתיות, מה שהופך אותן למתאימות יותר לבעלי סובלנות סיכון גבוהה יותר. אג"ח מציעות אפיק השקעה שמרני יותר, בדרך כלל מספקות תשואות נמוכות יותר אך עם ביטחון נוסף. הבנת סובלנות הסיכון ואופק ההשקעה היא קריטית בעת ניווט בנוף שוק ההון.

הנה מדריך מקוצר לפתיחת תיק מסחר בשוק ההון:

1. בחירת ברוקר מוסמך: חפשו ברוקר מסחר מוכר ואמין עם רישיון תקף. בדקו העמלות והמוניטין שלהם. ברוקרים גדולים כמו מיטב או אקסלנס הם אופציות מומלצות.

2. איסוף מסמכים: תצטרך למלא טופס פתיחת חשבון ולהציג מסמכי זיהוי תקפים כמו תעודת זהות וכתובת מגורים מוכחת. כיום רב השאלונים הם דיגטליים. גם מסמכים פיננסיים כמו תלושי משכורת יכולים להידרש.

3. מענה לשאלון פרופיל סיכון: ברוקרים חייבים לאמוד את סובלנות הסיכון שלכם באמצעות שאלון שמעריך את ניסיונך, יעדיך והרקע הפיננסי.

4. חתימה על הסכם: לאחר אישור תיק המסמכים שלך, יידרש ממך לחתום על הסכם מסחר והוראות ייפוי כוח.

5. הפקדה ראשונית: בסופו של דבר, יהיה עליכם להפקיד סכום התחלתי לחשבון המסחר כדי להתחיל לסחור.

המפתח הוא להיות מוכן עם כל המסמכים הרלוונטיים וליידע את עצמך לגבי החוקים והרגולציות הרלוונטיים לפני שתפתח חשבון מסחר.

תוכלו ללמוד עוד על מסחר עצמאי בבורסה או על איך להתחיל להשקיע.

עם 20,000 ש"ח, אפשר לפתוח חשבון בבית השקעות אקסלנס ותוכלו להשתמש בהטבה המשוגעת שלנו:

מערכת מסחר חדשה

אקסלנס בית השקעות

דירוג פיננקה

4.9

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.

הפקידו 20,000 ש"ח בפיקדון בנקאי

כאשר שוקלים כיצד להשקיע 20,000 שקל, פיקדונות בנקאיים מתגלים לעתים קרובות כאפשרות בעלת  ביטחון ויציבות. בין המבחר של אפשרויות השקעה, הם מציעים מקום מבטחים, במיוחד לאלה החוששים מהאופי הסוער של שווקים תנודתיים יותר. בואו נצלול לעולם הפיקדונות בבנקים.

פיקדונות בנקאים מגיעים בדרך כלל בכמה מסלולים, כל אחד עם סט תכונות משלו. חשבונות חיסכון, למשל, מספקים את הנזילות המאפשרת לך לגשת לכספים שלכם בכל פעם שמתעורר הצורך, אם כי לעתים קרובות מציעים ריביות צנועות. בצד השני של הספקטרום, פיקדונות קבועים, או פיקדונות לזמן קצוב כפי שהם מכונים לפעמים, נועלים את הכספים שלכם לתקופה קבועה מראש, בדרך כלל מתגמלים אתכם בריבית גבוהה יותר בתמורה להתחייבות זו.

תוכלו להסתכל בעמוד השוואת ריביות בנקים על מנת לראות מה מציע כל בנק. אם אין לכם עדיין בנק תוכלו לעבור רשימת הבנקים המומלצים שלנו. 

בנק דיסקונט מציע את אחד מהריביות האטרקטיביות ביותר לפיקדון בנקאי.

מומלץ

discount_דיסקונט

דירוג פיננקה

4.9

מצטרפים לדיסקונט ומקבלים: פטור מעמלות עו"ש, פטור מדמי כרטיס אשראי והלוואה עד 60,000 ש"ח בריבית 0.5%-P. בנוסף מקבלים גם הטבת אקסטרה לבחירה:
או הלוואה ללא ריבית (עד 30 אש"ח ועד 24 חודשים)
או פיקדון בריבית מנצחת של 4.25% ל-6 חודשים (עד 500 אש"ח)
או פטור מדמי ניהול ני"ע ל-12 חודשים (ללא הגבלת סכום)

עולם המטבעות הדיגיטליים

שחר המטבעות הדיגיטליים פתח עידן חדש של עסקאות פיננסיות, המציע שילוב שובה לב של טכנולוגיה וכלכלה. בחזית המהפכה הדיגיטלית נמצאים מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין ואת'ריום, שזכו לתשומת לב רבה בשל הפוטנציאל שלהם לעצב מחדש את הנוף הפיננסי העולמי.

סכום כמו 20,000 ש"ח הוא סכום מציין ומספיק בשביל להתחיל הרי אין צורך לקנות מטבעות שלמים, אפשר לקנות גם שברי מטבעות.

בניגוד למטבעות פיאט מסורתיים, נכסים דיגיטליים אלה פועלים על פלטפורמות מבוזרות, ומספקים רמת אבטחה ואנונימיות המוערכת מאוד בעידן הדיגיטלי.

השקעה במטבעות דיגיטליים מגיעה עם סט יתרונות משלה. בתור התחלה, הם מציעים רמה גבוהה של נזילות, המאפשר למשקיעים לקנות או למכור בקלות את הנכסים שלהם. יתר על כן, אופיים חסר הגבולות של המטבעות הדיגיטליים הופך אותם לאופציה אטרקטיבית לגיוון תיקי השקעות בקנה מידה עולמי. עם זאת, משקיעים פוטנציאליים צריכים להיות מודעים לתנודתיות ולחוסר הוודאות הרגולטורית הנלווים לנכסים דיגיטליים. 

מדריך מקוצר להשקעת בקריפטו

להתחיל להשקיע בקריפטו דורש לימוד מעמיק ופתיחת חשבונות ייעודיים. ראשית, עליכם להבין את הטכנולוגיה של בלוקצ'יין, סוגי המטבעות ואסטרטגיות השקעה. לאחר מכן, עליכם לבחור בורסת קריפטו מוכרת כמו ביננס או ביטס אוף גולד, לפתוח חשבון ולעבור אימות זהות.

לאחר שהחשבון מוכן, קבעו תקציב התחלתי ורכשו ביטקוין או מטבעות אחרים. חשוב לפזר את ההשקעות בין מטבעות שונים. הימנעו מהשקעות גדולות מדי בשלב הראשון עד שתלמדו את התנודתיות של השוק. 

לאחר מכן מה שנשאר הוא לבצע מסחר בקריפטו ולוודא שיש ברשותכם ארנק קריפטו.

לסיכום, ההתחלה בהשקעות קריפטו דורשת השכלה רבה. לפני כניסה להשקעות של ממש, כדאי מאוד להירשם לקורס קריפטו מקיף שילמד אתכם את כל היסודות הנחוצים להצלחה בתחום מורכב זה.

 

הלוואות P2P

אפשרות נוספת היא הלוואות עמית לעמית (P2P) הפועלות על בסיס הנחת יסוד פשוטה אך מהפכנית: הן מקשרות בין אנשים שצריכים ללוות כסף לבין אלה שיש להם כסף להשקיע. מערכת זו עוקפת מוסדות פיננסיים מסורתיים, ומציעה לשני הצדדים תעריפים טובים יותר. עבור משקיעים עם 20,000 ש"ח פנויים, פלטפורמות הלוואות P2P יכולות להיות מיזם די מתגמל. עם זאת, חיוני להבין הן את ההזדמנויות והן את הסיכונים הכרוכים בכך.

השקעה בהלוואות P2P יכולה להניב ריביות גבוהות יותר בהשוואה לפיקדונות בנקאיים מסורתיים (משהו כמו 5%-12% ברוטו). עם זאת, עם ההבטחה לתשואות גבוהות יותר מגיע סיכון מוגבר. הסיכון הראשון במעלה הוא זה של חדלות פירעון: תמיד יש סיכוי שהלווה לא יחזיר את ההלוואה. לפיכך, מומלץ למשקיעים לגוון את השקעותיהם על פני הלוואות שונות כדי להפחית סיכון זה.

רוב פלטפורמות ה-P2P מספקות הערכות סיכונים עבור כל הלוואה, אך המשקיעים צריכים גם לערוך מחקר משלהם. זה המקום שבו השקעה בלימוד עצמי, כאמור, הופכת להיות יקר ערך. הבנת יסודות סיכון האשראי, כמו גם כיצד לנתח פרופילי לווים, יכולה לשפר באופן משמעותי את האפקטיביות של אסטרטגיית השקעות ה- P2P שלכם.

איך לדעת איזה השקעה מתאימה עבורך?

בחירת ההשקעה המתאימה לסכום של 20,000 שקלים דורשת התחשבות במספר גורמים חשובים. ראשית, יש לבחון את מטרות ההשקעה שלכם – האם אתם מחפשים רווחים לטווח קצר, צמיחה לטווח ארוך או הכנסה שוטפת? זוהי נקודת המוצא לבחירת ההשקעה המתאימה.

שנית, חשוב להעריך את סובלנות הסיכון האישית שלכם. השקעות עם פוטנציאל רווח גבוה יותר, כמו מניות ספקולטיביות או קריפטו, לרוב כרוכות בסיכון גבוה יותר. לעומת זאת, השקעות סולדיות יותר כמו אגרות חוב או פיקדונות יניבו תשואות נמוכות יותר. עליכם לבחון את נכונותכם לקחת סיכונים בהתאם לצרכים ולאופי שלכם ולמתי את צריכים את הכסף.

נקודה שלישית היא גיוון ההשקעות על מנת לפזר סיכונים. במקום להפקיד הכל במכשיר אחד, רצוי לחלק את הכסף בין מספר אפיקי השקעה שונים שאינם תלויים זה בזה. גיוון יכול לסייע בצמצום הנזק אם אחד מהאפיקים יתמוטט.

לבסוף, קחו בחשבון את רמת הידע שלכם כמשקיעים. ייתכן שכדאי להתחיל בהשקעות פשוטות ונגישות יותר לפני שתעברו לאפיקים מסובכים יותר. בסופו של דבר, מה שמתאים לכם ביותר תלוי בנתונים האישיים והמטרות הספציפיות שלכם.

איך יצרתי את הרשימה הזאת?

זה לקח הרבה זמן אבל לאחר לימוד מקיף של אפשרויות השקעה רבות וביצוע חקר שוק מעמיק, גיבשתי רשימה של מספר אפיקים פוטנציאליים להשקעת סכום של 20,000 שקלים. תהליך הבחירה דרש התחשבות במגוון רחב של גורמים – סיכון, פוטנציאל תשואה, נזילות, טווח זמן, דרישות הון וניסיון נדרש.

הנחתי כי לקהל היעד של מאמר זה סובלנות סיכון בינונית ומטרה של צמיחה לטווח בינוני-ארוך. לאור זאת, המרתי מאפיקים ספקולטיביים גבוהי סיכון מחד והשקעות שמרניות מדי עם תשואה נמוכה מאידך. במקום זאת, התמקדתי בנתיבים המציעים שילוב טוב של סיכון וסיכויים להשגת תשואה נאה בטווח של מספר שנים.

בנוסף, הקפדתי על כך שהאפשרויות שאציג יהיו זמינות ונגישות למשקיע הפרטי הממוצע, ללא צורך בהון עתק או ניסיון מקצועי מוקדם. העדפתי השקעות שניתן להבין ולנהל באופן עצמאי תוך שימוש בכלים ובמקורות מידע זמינים.

לאחר סינון רב, נותרו מספר אפשרויות איכותיות שלדעתי מספקות תמהיל מצוין עבור היעד של השקעת 20 אלף שקלים. כעת אני מוכן להציג אותן לקוראים ולפרט את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.

מדריכים נוספים:

יש לשים לב – המאמר הזה נועד למטרות כלליות של חינוך והדרכה בלבד, ואינו מהווה ייעוץ או המלצה להשקעות ספציפיות. כל האפשרויות המוזכרות במאמר זה אינן ערובה להצלחה עתידית, וכל השקעה כרוכה בסיכונים.

עליכם לבצע את כל הבדיקות והניתוחים הנדרשים באופן עצמאי לפני כל החלטת השקעה, ולקחת בחשבון את מצבכם האישי, יעדיכם וסובלנות הסיכון שלכם. עליכם לא להסתמך עליי או לצפות ממני לנחש את נסיבותיכם הפרטיות.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון