ניהול פיננסי אישי

ניהול פיננסי אישי

ניהול פיננסי אישי הוא אחד התהליכים הכי חשובים ובסיסיים אם אתם רוצים להגיע לחיות ברוגע בכל מה שקשור לכסף שלכם. כדי להגשים חלומות שמטבעם עולים לא מעט כסף כמו רכישת רכב או דירה, ואפילו חופשה ארוכה ביעד אקזוטי – אתם חייבים לערוך ניהול פיננסי נכון. הניהול הפיננסי יעזור לכם לוודא שיש לכם מספיק כסף להגשמת כל השאיפות שלכם, או לפחות לדעת איפה אתם נמצאים ביחס ליעדים שלכם.

ניהול פיננסי אישי – דווקא עכשיו

גם בגלל הסיבות החיוביות – שפותחות בפנינו אפשרויות שלא היו קיימות בעבר, וגם בגלל הסיבות השליליות – שמכריחות אותנו לשים לב להתנהלות הכלכלית שלנו, ניהול פיננסי אישי הוא הדבר שאתם פשוט חייבים לעצמכם.

ניהול פיננסי אישי – איך עושים את זה?

כדי להשיג את היעדים הכלכליים והאישיים שלכם, אתם חייבים קודם כל להגדיר אותם. אתם רוצים לקנות דירה? איפה אתם רואים את עצמכם בעוד חמש שנים? האם כספי הפנסיה שלכם מושקעים במסלול שהכי טוב לכם? כל אלו שאלות שתצטרכו לענות עליהן או לפני תחילת תהליך הניהול הפיננסי האישי, או במהלכו.

על החשיבות של סדר וארגון

כשאתם קובעים את העקרונות של הניהול הפיננסי האישי שלכם, אתם צריכים להיות ברורים. העקרונות חייבים להיות כתובים ונגישים – אל תסמכו על עצמכם שתזכרו הכל עוד חצי שנה או יותר.

זהו, מכאן והלאה אנחנו נתחיל לתת לכם כמה עצות בסיסיות של השכלה פיננסית כדי שתוכלו לייסד את הניהול פיננסי האישי האולטימטיבי.

בניית תקציב

השלב הראשון של כל תוכנית פיננסית או ניהול פיננסי יהיה בניית תקציב. כדי לבנות לעצמכם תקציב, אתם צריכים לעשות מיפוי של ההוצאות וההכנסות שלכם.

תחילה יהיה עליכם להבין מה הן ההכנסות שלכם – משכורות, קצבאות, הכנסות מהשקעות בשוק ההון או בנדל"ן. כשתעברו על ההוצאות, נסו להבין האם אתם מרוויחים את המקסימום שאתם יכולים להרוויח (למשל, האם מגיעה לכם העלאה? האם אתם יכולים להרוויח יותר מנכס נדל"ן שברשותכם? להרוויח מאפליקציות?)

לאחר מכן תצטרכו להבין מה הן ההוצאות שלכם – קניות שבועיות של מזון, שכר דירה, הוצאות על תחבורה וכו' (רלוונטי: חסכו כסף בתחבורה ציבורית). גם כאן, נסו להבין האם יש הוצאות שאתם יכולים לחסוך בהן (למשל מעבר בין ספקי שירותים כמו גז או תקשורת, או מעבר לקניות בסופרמרקט זול יותר).

את בניית התקציב והניהול שלו יהיה לכם הכי נוח לעשות בטבלת אקסל או גוגל שיטס. ככה תוכלו לראות בדיוק כמה אתם מוציאים או מכניסים על כל תחום, ומה ההפרש בין ההכנסות וההוצאות שלכם. אנחנו ממליצים להשתמש לשם כך בטבלת אקסל לניהול כלכלת הבית של פיננקה.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

הפרשה לחיסכון

כעת משהבנתם כמה כסף אתם מרוויחים (או מפסידים) כל חודש, ועשית את ההתאמות כדי למקסם את הרווחים ובניתם תקציב – הגיע הזמן להפריש כסף לחיסכון. ישנם מספר רב של מסלולים להשקעה, ומומלץ לפנות ליועץ השקעות כדי להבין מה המסלול שייתן לכם את ההכנסה המרבית.

קרא עוד: איך להצליח לחסוך כסף כל חודש?

חשוב לנו להדגיש את החשיבות של קרן חירום. קרן חירום היא סכום שאתם תשימו בצד למקרי חירום כמו הוצאות רפואיות משמעותיות שמגיעות בהפתעה או אסון טבע שהכה בבית שלכם. קרן חירום לא נועדה להרוויח כסף מלשים אותו בצד, אלא מטרתה לוודא שבמקרה קיצוני – יש לכם איך לדאוג לעצמכם.

הפרשה לפנסיה

בנוסף להכנסות שהכסף שלכם יעשה מהשקעות, חשוב לשים כסף גם בפנסיה וקופת גמל. בגיל צעיר קשה לראות את החשיבות של פנסיה וקופת גמל, אבל הרבה פעמים ההכרה בחשיבות שלהם מגיעה מאוחר מדי.

חיסכון מוקדם לפנסיה וקופת גמל יאפשר לכם לחיות בכבוד שנים אחרי שתפסיקו לעבוד ולהרוויח משכורת. כדי להבין מהי קרן הפנסיה או מהי קופת הגמל הטובה ביותר בשבילכם אתם יכולים לערוך השוואה בין המידע שהגופים הפנסיונים השונים מפרסמים באינטרנט, או פשוט לפנות ליועץ פנסיוני שיעשה לכם סדר במקרה האישי שלכם.

רלוונטי:


עוד מילה על השקעות

כל ילד מכיר את הביטוי "לא לשים את כל הביצים בסל אחד". הביטוי הזה, שמקורו במשלי איזופוס, נועד להדגיש בפנינו את החשיבות של ניהול ופיזור סיכונים. כשאתם בוחרים אפיק השקעה, מומלץ לבצע פיזור של הכסף על פני מסלולים שונים ברמות סיכון שונות. כך תמתנו את השפעת התנודתיות של השוק על ההון שלכם.

ביטוח

כמובן שחשוב לעשות גם ביטוחים רלוונטיים כמו ביטוח דירה וביטוח חיים. פנו לסוכן ביטוח או ערכו השוואה בעצמכם בין הביטוחים המפורסמים באינטרנט בשביל שתוכלו לדאוג לעתידכם, אבל לא תוציאו כסף שאתם לא צריכים.

שאלות נפוצות על ניהול פיננסי אישי


ניהול פיננסי אישי עוזר לך להסתכל על הכספים שלך ולנהל אותם באופן פעיל. כשאתה יודע כמה כסף נכנס ויוצא, אתה מקבל החלטות מושכלות יותר לגבי רווחים, חיסכון, הוצאה והשקעה.

מלבד יועץ פיננסי או ביטוח, קיימים כלים רבים לניהול פיננסי אישי. החל מאפלקציות שונות לניהול תזרים המזומנים, בוטים ששולחים התראות לוואטצאפ ואפילו קובץ אקסל לניהול הכנסות והוצאות.

ניהול פיננסי אישי הוא מונח המכסה את ניהול הכסף שלך כמו גם חיסכון והשקעה. הוא כולל תקצוב, בנקאות, ביטוח, משכנתאות, השקעות, תכנון פרישה ותכנון מס ועיזבון.

מאמרים רלוונטיים:

 

סיכום

לסיכום, ניהול פיננסי אישי הוא דבר שכל אחד וכל אחת חייבים לעשות. התנהלות כלכלית נכונה מובילה לרוגע נפשי ותאפשר לכם להנות מכל מה שיש לעולם המודרני להציע לכם, כמו חופשות או שירותי סטרימינג, בראש שקט.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים