מסחר יומי בשוק ההון

מסחר יומי בשוק ההון

מסחר יומי הוא מסחר תזזיתי המיועד לגריפת רווחים מהירים, ביצוע פעולות קנייה ומכירה המסתיימות, על פי רוב, באותו היום. מרבית הסוחרים שסוחרים באמצעות כלי זה, מוכרים את אחזקותיהם עד סוף יום המסחר, כך שכל פוזיציה שנפתחה תיסגר. במקרים מעט יוצאי דופן, יחליט הסוחר להחזיק בנייר ערך כזה או אחר גם ביום המסחר הבא. מטרת המסחר היומי היא, הפקת רווחים מהירים באמצעות התנודות המתקיימות בשערים. אמנם מדובר בדרך כלל ברווחים קטנים בכל פוזיציה אולם, כששוכרים בכמות גדולה של מניות, ניתן להגיע לרווחים משמעותיים ומהר.

תוכן עניינים

המכשירים הפיננסיים בהם ניתן לסחור באופן יומי

מסחר יומי מתבצע באמצעות מגוון מכשירים פיננסיים כגון: אופציות, סחורות, מט"ח, חוזים, חוזים עתידיים וכו'. חשוב שקבלת ההחלטות של הסוחר תתבצע בעזרת כלים שונים ומגוונים הכוללים, ניתוח טכני של מגמות מסחר, ניתוח החדשות היומיות המתפרסמות, ניטור התנודות בניירות הערך ועוד.

הנה רשימה של מספר בתי השקעות וברוקרים מומלצים למסחר יומי בשוק ההון:

המומלץ ביותר

מיטב טרייד

דירוג פיננקה

5

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 10% הנחה על החזרי מס בחברת “פינאפ”, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לתחילת שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים

מערכת מסחר חדשה

אקסלנס בית השקעות

דירוג פיננקה

4.9

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.

עד 50$ החזר עמלות

אינטראקטיב ישראל

דירוג פיננקה

4.8

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 – המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) – הוראת קניה בהוראת קבע – מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי – לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה

בונוס גבוה

IBI SMART

דירוג פיננקה

4.7
מינימום השקעה 15,000 ש"ח – מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנתיים מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה

עמלות מסחר זולות

colmexpro

דירוג פיננקה

4.3

Colmex Pro מאפשרת גישה לאלפי מניות בוול סטריט באמצעות אפליקציה מתקדמת עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים. החברה מציעה חשבון דמה חינם להתנסות במסחר. Colmex Pro מספקת כלים מתקדמים כולל גישה לנתוני Level 2, גישה ל-IPO וסורק מניות מובנה. החברה מפוקחת על ידי רגולטורים ועמלות סופר זולות.

מי הם הסוחרים המבצעים מסחר יומי

מסחר יומי הוא לא רק נדבך במסחר בשוק ההון, הוא למעשה מקצוע נפרד בתוך ענף המסחר הבורסאי. חשוב ללמוד מכשיר זה ולהכירו מכל צדדיו בצורה מעמיקה. סוחר יומי שלא התמקצע בתחום והולך רק אחר הרגש והצורך באדרנלין גבוה, יתקשה מאוד לייצר לעצמו רווחים בנישה מיוחדת זו. על מנת לסחור בצורה יעילה במסחר היומי צריכה להיות לכם המוטיבציה ללמוד לעומק את הנושא. המסחר היומי דורש מהסוחר לבלוש, לחקור ולגלות, כל נכס, ההיסטוריה שלו, מה רואים במדדים המרכזיים, מה מצבה של החברה הנסחרת ומהן המגמות בתחום העיסוק של חברה זו. בנוסף, הסוחר במסחר היומי חייב להיות מסוגל לנתק מעצמו את הרגש, לבנות תוכנית פעולה ולפעול בהתאם לנתונים ולמספרים בלבד. 

מדריכים נוספים: השקעה במניות למתחיליםהשקעות בבורסה למתחיליםקניית מניות

היתרונות של המסחר היומי

  • רק אני והמחשב שלי – המסחר היומי מאפשר לסוחרים לסחור מכל מקום, באמצעות מערכות מסחר מתקדמות וממוחשבות.
  • אתם קובעים – מסחר יומי מעניק את הכוח לסוחר, הכוונה לכל הקשור בכמה שעות ביום לסחור ובאילו שעות ביום.
  • הכנסה נוספת – הגמישות המתאפשרת באמצעות המסחר היומי, היכולת לסחור מכל מקום ובכל זמן, מאפשרות לסוחרים לייצר הכנסה נוספת, מעבר לשעות העבודה הקבועה שלהם. סוחר שמיטיב לסחור יוכל בשלב מסוים, להפוך את המסחר לעבודתו המרכזית והיחידה.
  • הון עצמי מינימלי – בניגוד למסלולי מסחר אחרים, ניתן להתחיל לסחור בסכומי כסף קטנים יחסית.

ראה עוד בנושא: בתי השקעות מומלצים | השוואת בתי השקעות

סיכונים של מסחר יומי עבור המשקיע הממוצע

לפני שנכנסים למסחר היומי רצוי ללמוד ולהבין את עולם המסחר של שוק ההון. המסחר היומי דורש מיומנות מסחר גבוהה ולכן, רצוי להגיע לזה אחרי התנסות כלשהי ולמידה מקיפה.   

מסחר יומי יכול להיות מרתיע בגלל מספר הסיכונים הכרוכים בכך. הרשות לניירות ערך של ארה"ב (SEC) מדגישה כמה מהסיכונים של מסחר יומי, אשר סיכמנו אותם עבורכם:
היו מוכנים לסבול מהפסדים כספיים חמורים: סוחרי יום בדרך כלל סובלים מהפסדים כספיים חמורים בחודשי המסחר הראשונים שלהם, ורבים לעולם אינם מרוויחים.
מסחר יומי הוא עבודה במשרה מלאה מלחיצה ביותר: צפייה בעשרות ציטוטים ותנודות מחירים כדי לזהות מגמות חולפות בשוק דורשת ריכוז רב.
סוחרי יום תלויים במידה רבה בהשאלת כסף: אסטרטגיות מסחר יומי משתמשות במינוף של כסף שאול כדי להרוויח רווחים. סוחרי יומיים רבים לא רק מפסידים את כל כספם, הם מסתיימים בחובות.
אל תאמינו לטענות על רווחים קלים: היזהרו מטיפים חמים ועצות מומחים מניוזלטרים ואתרי אינטרנט המיועדים לסוחרי יום וזכרו שייתכן כי סמינרים ושיעורים חינוכיים בנושא מסחר יומי אינם אובייקטיביים.
 

טיפים לסוחר היומי המתחיל

ישנם אינספור טיפים וטריקים למקסום רווחי המסחר היומי שלך, אך שלושת אלה הם בין החשובים ביותר:

סחר בכסף שאתה יכול להרשות לעצמך להפסיד. חשוב מאוד להפריש סכום כסף מסוים למסחר יומי. אל תסחור יותר מסכום זה ואל תשתמש במשכנתא או בכספי השכירות. למה? זה אפשרי שתפסיד את זה.

תתחיל בקטן. במיוחד כשאתה מתחיל, אתה תעשה טעויות ותפסיד במסחר ביום. שמור על רסן חזק במיוחד על הפסדים עד שתצבור קצת ניסיון.

אל תעזוב את העבודה היומיומית שלך. ייתכן שיהיה לך מזל, במיוחד אם השוק נמצא בריצת שוורים מתמשכת. אבל תצטרך לראות כיצד אסטרטגיית המסחר שלך מתפקדת כשהשוק מתקשה, במיוחד במהלך מיתון, לפני שתרחיב את המאמצים שלך. ברגע שתהיה רווחי באופן עקבי, אתה יכול להעריך אם אתה רוצה להקדיש יותר זמן למסחר.

יכול להיות רלוונטי:

זמני המסחר המומלצים למסחר יומי

סוחרי יום זקוקים לנזילות ולתנודתיות, והבורסה מציעה את אלו בתדירות הגבוהה ביותר בשעות הראשונות שלאחר פתיחתו, מ-9:30 בבוקר עד לערך בצהריים , ולאחר מכן בשעה האחרונה של המסחר לפני הסגירה ב-16:00 (לפי שעון ארה"ב).

לגבי הזמן הטוב ביותר לסחור ברווחיות, יש על כך תיאוריות בשפע, אבל מה שלא ניתן לחלוק עליו הוא ריכוז העסקאות לקראת סיום המסחר. ניתוח של קבוצת Jefferies הראה כי בשנת 2018, 25% מנפח המסחר היומי הממוצע התרחש ב-30 הדקות האחרונות של שעות המסחר הרגילות, ללא המכרז הסגירה, בעוד ש-5.5% התרחשו ב-30 הדקות הראשונות.

סוחר יומי עשוי לבצע 100 עד כמה מאות עסקאות ביום, תלוי באסטרטגיה ובתדירות שבה מופיעות הזדמנויות אטרקטיביות. עם כל כך הרבה עסקאות, חשוב שסוחרי יום ישמרו על עלויות נמוכות – רשימת הברוקרים המומלצים שלנו עם הטבות ייחודיות יכולה לעזור לצמצם את האפשרויות.

למדו עוד: קרנות נאמנות | קרן כספית | קרנות כספיות מומלצות | קרנות איריות | קרנות ריט

איך להתחיל להשקיע באמצעות מסחר יומי

על מנת להתחיל להיות סוחר יומי, יש ביצוע השלבים הבאים:

  1. בחר ברוקר מקוון, או בית השקעות, על סמך קריטריונים שחשובים לך.
  2. פתח חשבון והפקד כסף
  3. קרא על אסטרטגיות מסחר שונות.
  4. קבל החלטות מושכלות על ידי כך שתישאר מעודכן, עקוב אחר החדשות ואיסוף נתונים.
  5. הכן רשימה של ניירות ערך למעקב.
  6. השתמש במסננים ( screeners) כדי לזהות הזדמנויות.

שאלות נפוצות על מסחר יומי בבורסה

בחלק מהברוקרים אפשר להתחיל לסחור יומית עם החל מ-10,000 ש"ח.

כן, אפשר להפסיד כסף במסחר יומי בשוק ההון. המסחר בשוק ההון כולל סיכונים כמו כל פעילות כספית, והשקעה במניות עשויה לגרום להפסד כספי כמו גם להביא רווח.

סיכום

מסחר יומי בשוק ההון הוא פעילות מרתקת ומאתגרת עם תנאים משתנים באופן מתמיד. כדאי ללמוד ולהבין על הסחורות והחברות בהן מתכוונים להשקיע. מסחר יומי בשוק ההון עשוי להתאים לאלו שמחפשים הזדמנויות להשקעה ומוכנים לקחת סיכונים. על מנת להצליח במסחר יומי, חשוב לעקוב אחרי המגמות והחדשות הכלכליות ולפעול בהתאם להן. אך כדאי לזכור שהמסחר בשוק ההון עשוי לגרום להפסדים ולכן חשוב להיות מוכן ולפעול בצורה חכמה.

רלוונטי: איך להשקיע בבורסה?

 
 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון