ניהול תקציב להוצאות על רכב

ניהול תקציב להוצאות על רכב

לא מעט אנשים בוחרים לקנות רכב חדש, מתוך צורך בסיסי. רכב מקל על ההגעה ממקום העבודה אל הבית וההפך, ניתן לנסוע איתו בקלות לטיולים משפחתיים או סתם לביקור אצל חברים וקרובי משפחה. יש מי שבודקים את חשבון העו"ש שלהם רגע לפני שהם קונים רכב, אך הם לא תמיד חושבים קדימה, ,על ההוצאות הצפויות להם בנוסף לקניית הרכב עצמו. אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם עומדים בפני קנייה של רכב ואתם יודעים שעליכם לערוך תקציב, אתם רק לא יודעים מאיפה להתחיל. אנו ממליצים לכם לקרוא את השורות הבאות, בהם נציין בפניכם את כל הדגשים הנוגעים לנושא של ניהול תקציב להוצאות על רכב.

האם אתם מוכנים פיננסית לרכישת רכב?

קנייה של רכב חדש או משומש טומנת בחובה הוצאות רבות מעבר לרכישת הרכב עצמו. מיד נפרט על כך בהמשך, אך איך תדעו אם אתם מוכנים פיננסית לרכישה של רכב? שבו עם בן או בת הזוג (או עם עצמכם או כל מי שמממן את רכישת הרכב) וודאו שתזרים המזומנים שלכם מאפשר לכם את הרכישה. סכמו את ההכנסות וההוצאות שלכם במהלך 6 החודשים האחרונים לפחות וראו אם אתם מסיימים את החודש בפלוס או במינוס. כלומר האם ההכנסות שלכם גדולות מההוצאות שלכם. לאחר שיש בידכם את התשובה לכך, תוכלו להמשיך הלאה ולבנות את התקציב לרכישת רכב.

השתמשו באקסל של פיננקה לצורך חישוב ההוצאות וההכנסות שלכם:

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

איזה הוצאות צפויות בעת קניית רכב חדש ומשומש

בנוסף להוצאה הגדולה ביותר בעת קניית רכב חדש או משומש (כלומר, התשלום על הרכב עצמו), צפויות לכם עוד הוצאות רבות, קטנות וגדולות שחשוב שתכירו ותנהלו אותם בהתאם, כדי שתהיה לכם האפשרות לשלם על כל הוצאה מכסכם הפרטי ללא סיוע מטעם גורמים חיצוניים. להלן פירוט אודות ההוצאות הללו:

  • דלק

ההוצאה המוכרת ביותר לאחר קנייה של רכב, היא כמובן דלק. כדי להוזיל באופן משמעותי את ההוצאה על הדלק, אתם צריכים לשקול את האפשרות לנסוע למקום העבודה שלכם בתחבורה ציבורית (רלוונטי: אפליקציות תשלום לתחבורה ציבורית שיוזילו לכם את השימוש). בכל אופן, כדי שתוכלו לערוך ניהול תקציב להוצאות על רכב, אתם צריכים לשמור את הקבלות של התדלוקים שלכם מהחודש הקרוב (מה-1 ועד סוף החודש) כדי שתוכלו לבדוק מהו הסכום שהוצאתם על דלק והאם ניתן להוזיל אותו בעת הצורך.

  • ביטוח

רגע לפני שאתם סוגרים עם הסוכן הראשון שאתם מדברים איתו, כדאי שתערכו השוואות מחירים ותבחרו בהצעה המשתלמת ביותר. בנוסף לכך, חשוב שתרשמו בפניכם את הסכום שאתם צפויים לשלם מידי תקופה על הביטוח, כדי שתוכלו בסופו של דבר, לערוך ניהול תקציב להוצאות על רכב שיאפשר לכם לשמור על העו"ש ללא חריגות.

  • תחזוקה

זה הרי ידוע שלעיתים יש צורך לגשת עם הרכב למוסך. העניין שפחות ידוע הוא הסכום שאתם צפויים לשלם בסוף הביקור אצל המוסכניק. חשוב שתשימו לב ל-2 דברים בנוגע לתחזוקה:

    • ערכו השוואות מחירים

אנשים בוחרים בדרך כלל להגיע עם הרכב למוסך אחד מוכר ולבצע בו את התיקונים, אבל חשוב לדעת שלפעמים כדאי להגיע למוסכים חדשים ופחות מוכרים, כדי לקבל הצעת מחיר. סביר להניח שאם תערכו השוואת מחירים על טיפולים לרכב, אתם תגלו שנפתחת בפניכם האפשרות לחסוך לא מעט כסף.

    • תשמרו את הקבלות

חשוב שתשמרו את כל הקבלות כדי שתוכלו לעקוב אחר ההוצאות שלכם בהמשך.

כיצד להתכונן וכיצד אפשר לחסוך

כעת, אתם יודעים מהן ההוצאות הצפויות לכם בעת קנייה של רכב, ואתם גם יודעים שעליכם להיערך אליהן מראש ולתעד כל הוצאה והוצאה. נותר לכם רק להחליט מהו התקציב שאתם מציבים לעצמכם ולעקוב אחר ההוצאות.
כדי לעשות זאת בדרך הנוחה ביותר פשוט תשתמשו בטבלת אקסל לניהול ניהול תקציב להוצאות על רכב. 
כך תהיו בטוחים שאתם לא חורגים מהסכום שהגדרתם לעצמכם מראש ושאתם חוסכים לא מעט כסף.

שאלות נפוצות על תכנון תקציב לרכישת רכב


באופן כללי, מומחים ממליצים להוציא 10%-15% מההכנסה שלך על תחבורה, כולל תשלום לרכב, ביטוח ודלק.

קניית רכב יכולה להיות יקרה, אבל בעלות על רכב עדיין תעלה לך גם אם תקנה רכב זול. מבחני ביטוח, רישיון הם כולם עמלות שמדינות רבות דורשות בעת אחזקת רכב. בנוסף, ישנן עלויות שוטפות ושגרתיות כמו דלק, חלקי חילוף ותיקונים.


אחד הכלים הפופולריים ביותר שמשתשמים בהן לתקצוב הוא Excel, המאפשר למשתמשים ליצור פתרון מותאם אישית לניהול הכספים שלהם. למרות ש-Excel מספק מספר כלים והטבות לבניית תקציב, הוא לא חף ממגבלות. לכן מומלץ להשתמש באקסל של פיננקה, הנבנה על ידי מומחה אקסל ומותאם לצרכן הישראלי.

סיכום

בעת רכישת רכב צפויות הוצאות רבות. אם זה הרכב הראשון שלך ומעולם לא החזקת רכב בעבר, מומלץ לקרוא על כך כאן או ברחבי הרשת אודות ההוצאות הצפויות לך. כמו כן, אם את חי על תקציב מוגבל, מומלץ להיערך לכך כמה שיותר מוקדם כדי שלא יהיה הפתעות בדרך.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים