טבלאות אקסל הוצאות והכנסות מומלצות

טבלאות אקסל הוצאות והכנסות מומלצות להורדה

ידוע כי ההבנה כמה אתם מכניסים ומוציאים היא המפתח להשגת שליטה על הכספים שלכם.

הקדשת זמן לרשום את ההוצאות וההכנסות שלכם תיתן לכם תמונת מצב של תזרים המזומנים עבור כל חודש וחודש. לא רק שיצירת תקציב תיתן לכם תחושה טובה יותר של שליטה ומודעות לכסף, אלא שהיא גם יכולה לעזור  להגיע למטרות פיננסיות מסוימות, כמו קניית הבית הראשון שלכם.

תוכן עניינים

כלים לניהול הוצאות והכנסות

בהתאם לצרכים אלו, יש כלים פרקטיים שיכולים לעזור לכם להגיע למטרות שקבעתם לעצמכם. אחד מהכלים הפופלאריים ביותר הוא האקסל.

הבעייה היא, שישנם כל כך הרבה אקסלים ברחבי הרשת, יש כאלו בתשלום, יש חינמיים, יש מפורטים מאוד וכאלה שבכלל לא שווה את ההתעסקות שלכם.

כדי לנסות לעזור לכם, סקרנו כאן את מיטב גיליונות האקסל שמצאנו ברחבי הרשת. חלקם שייכים לאתרים מוכרים מאוד כגון הסולידית, חלקם שייכם לבלוגרים פיננסיים מובילים כמו "החתול הפיננסי" חלקם מגיעים ממקורות ממשלתיים כמו זה של משרד האוצר.

אין גישה המתאימה לכולם בנוגע לתכנון תקציב, והבחירות האלה שדירגנו משקפות את זה. בסופו של יום, חשוב לבחור באקסל המתאים לכם ביותר.

אז בואו נתחיל בסקירה.

8 אקסלים מומלצים לניהול כלכלת הבית

אקסל לניהול כלכלת הבית של פיננקה (PRO)

האקסל של פיננקה לניהול כלכלת הבית הוא הטוב מסוגו במרשתת, באקסל הושקעו למעלה מ-100 שעות תכנות של מומחה אקסלים, עם 10 קטגוריות ולמעלה מ-134 סעיפי משנה הניתנות לעריכה בקלות. האקסל מאפשר תכנון ובקרה על תקציב, סיכום שנתי עם פילוח הוצאות והכנסות (צפי מול בפועל) לפי קטגוריות, גרף מאזן מצטבר שנתי וגרף עמידה ביעדים שנתי. האקסל מכיל גם לשונית של שווי נקי וכמו כן מקבלים תמיכה מלאה ושדרוגים בחינם.

טבלת הוצאות והכנסות של Zik

קובץ פשוט אך חכם  שבנוי מ-12 טאבים, אחד לכל חודש בשנה + סיכום שנתי + שווי נקי.
בקובץ ניתן לבצע תכנון מאזן משפחתי חודשי ושנתי כלומר הכנסות צפויות פחות הוצאות והכנסות בפועל פחות הוצאות וההפרש ביניהם כדי לדעת איפה אתם עומדים.
עמודת ההוצאות כוללת 8 קטגוריות מוכנות מראש עם 73 סעיפי משנה, כולל שדות הניתנים לשינוי\עריכה בעמודת הכנסות תמצאו 7 סוגי הכנסות ועוד 2 שדות הניתנים לעריכה\שינוי

ניתן לבצע תכנון ומעקב תקציב על מילוי הוצאות צפויות אל מול הוצאות בפועל וההפרש ביניהן כדי שתוכלו לבצע בקרה אחר עמידה ביעדים.

האקסל החינמי של פיננקה (Lite) 

האקסל בגרסת ה-Lite של פיננקה הוא בדיוק מה שאתם צריכים על מנת להתחיל לנהל את תזרים המזומנים שלכם בקלות. באקסל תמצאו 7 קטגוריות ויותר מ-50 סעיפי משנה, מחולק לחודשים לנראות נוחה ואפשרות להוסיף או לשנות שמות של קטגוריות. בעוד האקסל החינמי של פיננקה מאוד מתאים למתחילים, מאוד מומלץ להשתדרג בהמשך לגרסת הפרו.

אקסל לניהול כלכלת העסק של פיננקה

אם יש לכם עסק קטן אתם בטח זקוקים לאקסל ניהול הוצאות הכנסות. הקובץ מחולק ל-12 טאבים המסמלים את 12 החודשים בשנה. כל טאב מכיל טבלת הכנסות ממספר מקורות של העסק בחלוקה לימים בחודש ובנוסף גם טבלת הוצאות עם למעלה מ-80 סעיפי משנה כגון: ציוד וחומרי גלם, רכש ומלאי, משרדיות ושיווק, שונות. כמובן שישנם גם שדות בנוסף הניתנים לשינוי. 

הקובץ מכיל לשונית סיכום שנתי – כך שתוכלו לראות את המאזן השנתי של העסק באמצעות גרף ויזואלי.
בנוסף: לשונית למילוי פרטי קשר של ספקים, לקוחות ולידים כדי שהכל יהיה מרוכז במקום אחד!

האקסולידית – האקסל של הסולידית

גיליון מעקב ההוצאות של הסולידית הלא היא דורין הרטמן, לוקח בחשבון את ההוצאות שלכם, ההכנסות ומחשב את תזרים המזומנים תוך כדי התחשבות בתשואה הצפויה וקצב המשיכה המתוכנן לצורך חישוב כמה זמן ייקח לכם עד שתוכלו לצאת לפרישה מוקדמת או עצמאות כלכלית.

בשונה מקבצים אחרים, כאן מדובר בקובץ Google Sheets.

אקסולידית - האקסל של הסולידית

האקסל של הבלוגר חתול פיננסי

הבלוגר חתול פיננסי יצר לקוראי הקהילה והבלוג שלו Money-plan, קובץ אקסל חינמי למילוי הוצאות והכנסות. הקובץ פשוט למדי ומורכב מגיליון אחד בלבד אותו צריך למלא בהתאם להנחיות שכתב החתול.

רישומית – האקסל של עמותת פעמונים

רישומית – האקסל של ארגון החסד פעמונים ניתן להורדה בחינם מהאתר שלהם. מומלץ למלא את האקסל שלהם ביחד עם מלווה פיננסי מעת העמותה (אשר ניתן לקבל בהתנדבות מלאה) מכיוון שהוא דורש מעקב צמוד אחר ההוצאות (והחובות) ותהליכי בקרה ורישום קפדניים. 

רישומית - אקסל פעמונים

האקסל של משרד האוצר

האקסל של משרד האוצר ניתן להורדה בחינם מהאתר משרד האוצר והוא נקרא "עצמאי בשטח". הוא מכיל טאב סיכום שנתי המתמלא אוטומטית, טאב עבור כל חודש ו-11 קטגוריות ראשיות מוגדרות מראש.

עבור כל חודש ישנו גרף של מאזן הוצאות והכנסות וכמו כן גרף פאי של התפלגות ההוצאות.

אקסל הכנסות הוצאות משרד האוצר

מה זה אקסל הוצאות והכנסות?

תתפלאו אבל כולם יודעים כמה הם מוציאים בחודש ויש אנשים שלא יודעים אפילו כמה הם מכניסים. זה יכול להישמע מוזר לכמה מאיתנו אבל זה בהחלט קורה. אחת מהדרכים לדעת כמה אנחנו אנחנו מוציאים וכמה אנחנו מוציאים היא באמצעות שימוש בקובץ אקסל לניהול תקציב. האקסל היא תוכנת מחשב מבית מיקרוסופט אשר לרוב נמצאת בכל מחשב המריץ מערכת הפעלה מסוג "חלונות". ניהול תקין של אקסל מסוג זה נותן מבט על על סך ההכנסות וההוצאות ומאפשר לתכנן תקציב ולדעת היכן ניתן לחסוך בהוצאות והאם צריך להגדיל את ההכנסות.

רלוונטי: איך לעשות כסף?

בשביל מה צריך אקסל לניהול הוצאות והכנסות?

גם אם נראה לכם שההתנהלות הפיננסית שלכם תקינה, אני ממליץ לכם בחום לנהל אקסל לניהול תקציב ולהזין בתוך התאים את שלל ההוצאות וההכנסות שלכם לפחות 3 חודשים אחורה על מנת לדעת בצורה רחבה על מה הולכות ההוצאות שלכם והיכן ניתן לחסוך. יכול להיות שתגלו שההתנהלות שלכם תקינה ואתם מרוויחים יותר ממה שאתם מוציאים וזה מצויין אך תמיד ניתן לשפר ולגלות לדוגמא שאתם משלמים על שירותים שאינכם צורכים או צריכים, חיובים כפולים, חיובים שנעשו בשגגה ועוד.

הדבר נכון עוד יותר, אם אתם כבר נמצאים במצב שבו אתם מוציאים יותר מההכנסות ולא מצליחים לסגור את הגרעון ובעצם מגדילים את החוב מדי חודש.

שימוש באקסל לניהול הוצאות והכנסות עבור משפחות (או יחידים) שכבר נמצאים במינוס או תחת חובות – יכול לעזור להם לעשות סדר בהוצאות, לחסוך היכן שניתן ותוך כמה חודשים אפילו לצאת מהגירעון.

קראו עוד: איך לחסוך כסף

בחירת אקסל לניהול הוצאות והכנסות

לפני שאתם בוחרים את האקסל המתאים לכם קודם חישבו קודם מה הצרכים שלכם. האם עליכם לדעת רק מה תזרים המזומנים שלכם או שאתם צריכים גם כלי שיכול לעזור לכם לתכנן ולנהל את התקציב? האם אתם זקוקים לניהול הוצאות ברמה יומית\שבועית\חודשית? האם אתם זקוקים לסיכום שנתי? האם אתם צריכים גם חישוב שווי נקי על מנת לשקלל לנתונים גם את שווי הבית, השקעות, נכסים נוספים?

לרוב, האקסלים החינמיים עלולים להספיק אך לא תמיד הם יהיו יעילים או קלים להבנה.  אם בכל זאת ברצונכם כלי שהוא יותר ממוקד מטרה, עם תמיכה מלאה בחינם, אנחנו כמובן ממליצים על האקסל של פיננקה, ולא רק בגלל שזה האקסל שלנו אלא בעקבות העובדה שהוא היחידי שכולל גם כלי לקביעת יעדים ועמידה בהם.

כן, האקסל של פיננקה עולה כסף ואלי זה לא לטעמכם לשלם עבור אקסל שלרוב ניתן למצוא בחינם בכל מיני מקומות אבל דעו לכם שהושקעה מחשבה ועבודה רבה באיפיון האקסל והוא עודכן במהלך השנים עם מגוון פיצ'רים מיוחדים ועודכנו הנוסחאות כך שיתאים במדויק לצרכים שלכם. מה עוד, שתשלום עבור הכלי יגרום לכם להיות יותר מחויבים לתהליך המילוי והמשך הקפדה למלא אותו גם בהמשך.

 

מוכנים לקחת את השליטה לידיים?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

איך משתמשים באקסל לניהול הכנסות והוצאות?

לאחר שהחלטתם איזה אקסל לניהול תקציב הכי מתאים לצרכים שלכם, יש להתחיל באיסוף כל ההוצאות מכל המקורות השונים וזה כולל בין היתר את כל כרטיסי האשראי, הצ'קים, המזומן ומחשבון הבנק. כל זה כמובן אמור להיעשות גם בחשבונות של בן\בת הזוג שלכם. זה יכול להיות תהליך ארוך ומשעמם אבל זה תנאי הכרחי על מנת להתחיל בתהליך בצורה נכונה.

לאחר איסוף כל ההוצאות מכל המקורות, יש לאסוף את ההכנסות מכל המקורות וזה יכול לכלול בין היתר משכורות, הכנסה מעסק, הכנסה משכירות, קיצבות, השקעות (דיבידנדים) ועוד.

תוכלו לקרוא עוד במדריכים שלנו על בניית תקציב, ניהול תקציב וגם התנהלות כלכלית נכונה.

 

איך בחרנו את הרשימה הזאת?

בתור העורך הראשי של בלוג פיננסי וכזה שמוכר אקסלים לניהול תקציב אני מודע לכל המתחרים הקיימים. מתוך היכרות עם השוק וכחבר במספר קבוצות פייסבוק פיננסיות (כמו זו של פיננקה) או מובילי דעה בטוויטר הצלחתי לאסוף את מיטב האקסלים לניהול תקציב הקיימים בישראל.

בתהליך בניית הרשימה של טבלאות אקסל מומלצות לניהול הוצאות והכנסות, ערכתי סקר בקרב קבוצת משתמשים מנוסים לצורך איסוף משוב על הטבלאות השימושיות ביותר מבחינתם. בנוסף, בחנתי מדריכים ופורומים ברשת בהם הוצגו דוגמאות לטבלאות מסוג זה, כדי להפיק רעיונות נוספים. על בסיס כלל הנתונים שאספתי, התאמתי אותן על פי הצרכים השונים – טבלה לניהול תקציב משפחתי חודשי, טבלה לרישום הוצאות עסקיות, טבלה להשוואת הכנסות והוצאות לאורך זמן ועוד. בכל טבלה הקפדתי לשלב תכונות מרכזיות כגון נוסחאות חישוב אוטומטיות, אפשרויות סינון ומיון, גרפים ויזואליים וטיפים לשימוש נכון. בסופו של דבר, בחרתי את הטבלאות המובילות והכנסתי אותן אל תוך הרשימה המומלצת שאמורה לשמש מקור מידע שימושי למשתמשים המעוניינים לשפר את ניהול התקציב האישי או העסקי באמצעות אקסל.

אני בטוח שיש עוד רבים וטובים ויש תמיד גם כאלו שיצרו בעצמם אקסלים משלהם ועדכנו ושיפצרו אותם עם הזמן אבל יש לי דעה די מוצקה שזו רשימה די טובה.

שאלות נפוצות על מילוי האקסל

לרוב, לאחר מספר חודשים לוקח בין חצי לשעה למלא הוצאות והכנסות עבור חודש אחד. עבור מי שמיומן יותר זה יכול לקחת גם 10-15 דקות לאחר תרגול רב.

אין מספר קסם אבל כלל האצבע אומר שצריך למלא את האקסל כל חודש. עדיף בתחילת החודש, לאחר שיורדות כל ההוצאות הקבועות.

מומלץ למלא את האקסל בתחילת כל חודש עוקב עבור ההוצאות של החודש שעבר. תאריך מילוי האקסל אינו משנה אבל כדאי למלא אותו בתחילת חודש, לאחר קבלת המשכורות והורדת כל ההוצאות הקבועות של החודש הקודם.

מהניסיון שלי, אפליקציה קצת מנוונת את כל התהליך כאשר הוא אוטומטי. אקסל יגרום לכם להיות יותר מחוייבים לתהליך ולהיות "יותר על זה"

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים