אתרי גיוס המונים

7 אתרי גיוס המונים מומלצים – איך לבחור פלטפורמת מימון המונים חברתי לעסק שלך

גם אם מעולם לא שמעתם את המונח מימון המונים, כנראה שנתקלתם בו מתישהו ברשתות החברתיות. מימון המונים מתייחס פשוט לרעיון של גיוס כספים לפרויקט או מטרה באמצעות קבוצה גדולה של אנשים באינטרנט. אנשים פרטיים או עסקים קטנים המחפשים משקיעים ברעיון או מיזם סטארטאפ יכולים לנצל את הפלטפורמות האלו כדי לקבל תמיכה (מימון) בשלב מוקדם לרעיונות שלהם.

במאמר זה נסקור את  אתרי המימון המונים הטובים ביותר ישראל, נסביר מה זה מימון המונים, איזה סוגים יש, מה חשוב לבדוק בבחירת פלטפורמה, כמה זה עולה, ממה כדאי להיזהר ועוד. המשיכו לקרוא.

בדרך כלל ישנם שלושה סוגים של מימון המונים:

  • גיוס המונים תמורת תגמול (Reward)
  • מימון המונים עם חוב (אג"ח)
  • מימון הון\מניות (Equity)

עם מימון המונים עבור תגמול\תשורה, אתה מגייס את הכספים שלך על ידי פנייה לתומכים, שמקבלים מתנה קטנה או דגימה מהמוצר אם הם מתחייבים לסכום מסוים. לגבי מימון המונים עם חוב, אתה מקבל הלוואה ומשלם אותה במסגרת זמן מסויים. יש המעדיפים זאת על פני הלוואה בנקאית מכיוון שהיא יכולה להיות הרבה יותר מהירה. ואחרון חביב, מימון עבור הון אומר שאתה נותן חלק מהבעלות על החברה (באחוזים – תמורת מניות) לאנשים שמספקים לך מימון.

אם מחפשים אתר לגיוס כספים, מומלץ לבדוק אם יש עמלות וכן אם מדובר באתר של הכל או כלום. פלטפורמות רבות ייקחו עמלות עיבוד וניהול מכל עסקה, כמו גם אחוז מהרווחים הכוללים שלך, בעוד שכמה אתרים משתמשים במודל של הכל או כלום, מה שאומר שאתם מקבלים את הכסף שלכם רק אם אתה מגיעים ליעד שהגדרתם. במאמר זה, אנו נסקור כמה מאתרי מימון ההמונים הטובים ביותר בישראל.

אולי רלוונטי: מדריך מסחר עצמאי בבורסה

פלטפורמות גיוס המונים מומלצות

HeadStart

זוהי אולי הפלטפורמה הראשונה בישראל לגיוס המונים, הוקמה בשנת 2011 ונרשמו בה כבר מעל ל-3,800 פרוייקטים שונים. הרישום לפלטפורמה הוא פשוט: לאחר בניית הפרוייקט, בחירת היעד, התשורות נשאר רק לעלות אותו להעביר ולהפיץ אותו לכל עבר. הפרסום באתר הוא חינם ואת סכום הכסף של הגיוס בניכוי העמלה (כ-9%) מקבלים בהעברה בנקאית כל -10 לחודש.

Giveback

Giveback שייך לקבוצת HeadStart וגם הוא אתר גיוס המונים השוני הוא שזה אתר שמכוון יותר כלפי מיזמים חברתיים (כמו השם). זהו מקום היוצר קהילה סביבה מטרה חברתית משותפת, הרבה מעבר לתרומה – מדובר על להחזיר לקהילה. האתר פונה בעיקר לעמותות, פעילים חברתיים, גופים חברתיים. גם באתר Giveback הפרסום הוא בחינם והתשלום (9%) הוא רק עבור עמלות האתר, הסליקה, עמלות האשראי ועוד. יש לציין כי לעמלה הנגבית מהפרויקט יתווסף שיעור המע"מ הקבוע בחוק.

Fundit

כן, עוד אתר מקבוצת HeadStart, רק ההבדל שהוא ש- Fundit הוא אתר מסוג "הון" הכוונה היא שהוא פונה למשקיעים  אשר בעבור השקעתם תתאפשר "רכישת" חוב או מניות בחברות ציבוריות או פרטיות המפורסמות באתר. בתור יזמים תוכלו לגייס משקיעים עבור המיזם שלכם.עמלות האתר  עד 4% עבור גיוסי חוב (אג"ח) ועד 5% עבור מניות (אקוויטי). האתר גובה רק מגיוסים שהשלימו גיוס.

FundMe

FundMe היא פלטפורמת גיוס המונים שניתן דרכה לגייס תרומות מתורמים ישראלים וב-40 מטבעות חוץ מתורמים מרחבי העולם. הפלטפורמה מצהירה על 0% עמלות גיוס. האמת שזה לא כל כך נכון כי אתם תצטרכו לשלם עמלת כרטיס אשראי של 2.9% + ₪1.20 לתרומה. במקום זאת, FundMe מבקשים מהתורם להשאיר טיפ, שבעזרתו, יממנו את הפעילות שלהם.  מעבר לכך היא מציעה שלל כלים למגייסים: מערכת CRM, שיווק בדואר אלקטרוני, קמפיין גיוס, שיורותי סליקה, חנות מכוונת ועוד. .

Pipelbiz

Pipelbiz פונה ליזמים ואפשר דרכו לגייס עד 6 מיליון ש"ח עבור המיזם בתקופה של 90 יום יש לציין שלא כל יזם יכול להתקבל לגיוס כספים בעזרת הפלטפורמה של Pipelbiz. היזם ייאלץ לעבור מספר בדיקות מדוקדקות על ידי הצוות של Pipelbiz בין היתר החל מפגישה עם גורמים רלוונטיים בחברה  לצורך בחינה והתרשמות מהיבטים עסקיים ופיננסיים ועד מידע ומסמכים הכולל בין השאר, מסמכי התאגדות, דוח מרשם החברות, טבלת הון, דוחות כספיים, וכן כל פרט אחר שפיפלביז תסבור שנדרש בנסיבות הענין.

Pipelbiz אינה חושפת באתר את גובה העמלה שהיא גובה עבור גיוס המונים, פרסום הצעות באתר על ידי חברות שונות כרוך בתשלוםכפי שיקבע בהסכמים בינה לבין כל חברה מציעה.

Together

Together היא עוד פלטפורמה המפגישה בין משקיעים ליזמים והיא סוג של One stop shop אשר מעניקה ליזמים אקו סיסטם שלם הםועל למטרת הצלחת הקמפיין על ידי שיווק, ייעוץ משפטי, ייועץ פינניס, מנטורים ועוד. תהליך הגיוס מתחיל בהרשמה לאתר בתור מגייס, לאחר מכן יש להציג מצגת משקיעים בפני וועדה מיוחדת מטעם האתר ואם עברתם אותה תעברו לשלב הבדיקות. המחיר (או העמלה) אינו מפורט באתר מפני  שגובה העמלה משתנה בהתאם למאפייני החברה, סוג הגיוס והיקפו ובכל מקרה נקבע רק לאחר בדיקת החברה ואישור לגיוס ע”י ועדת ההשקעות.

ExitValley

עם פלטפורמת ExitValley תהיו חשופים לקהילת משקיעים בחו"ל וישראל וגם תהנו משירותי שיווק ותוכן, שירותי משפט ושירותי ניהול. הפלטפורמה גם מאפשרת שמירה על קשר עם המשקיעים ובעלי המניות גם אחרי סבב הגיוס. תהליך ההרשמה כולל היכרות ראושנית על ידי הרשמה לפלטפורמה. שלב הבחינה בו בודקים את היתכנות והתאמה לגיוס בפלטפורמה. בשלב סגירת מתווה הגיוס יעבירו לכם את ההסכם ההשקעה שם גם ככל הנראה ייחשף בפניכם עמלת התיווך של הפלטפורמה. הצוות ילווה אתכם בכל התהליך כולל בניית הקמפיין וכל מה שקשור עד להשלמת סבב הגיוס ונחיתת כספי המשקיעים בחשבוון הבנק של החברה.


מה זה מימון המונים?

מימון המונים הוא צורה פופולרית של גיוס כספים, והיא תפסה תאוצה בשנים האחרונות מסיבות שונות כמו צדק חברתי, מימון סטארטאפים עם רעיונות חדשניים, עזרה בצרכים רפואיים או מימון פרויקטי נדל"ן. בעיקרון, מימון המונים הוא רק גיוס כסף באינטרנט ממספר אנשים כדי לממן משהו. מי שבעיקר משתמש בשירותים אלו הם עסקים ואנשים פרטיים שזקוקים לגייס כסף עבור המיזם שלהם.

רלוונטי: אפליקציות להרוויח כסף

איך מימון המונים עובד?

מימון המונים פועל בכך שמספר אנשים תורמים סכום קטן לפרויקט, לעסק חדש או למטרה. בדרך כלל, מאגר האנשים גדול, וייתכן שהם לא מכירים אחד את השני, ומכאן מגיע "ההמון" במימון המונים. במקום שרק כמה משקיעים יממנו את המיזם, מימון המונים מאפשר להרבה יותר אנשים לתת מעט כסף.

רלוונטי: אתרי השקעות המונים מומלצים

כמה גובים אתרי מימון המונים?

אתרי מימון המונים שונים גובים סכומים שונים. הקפד לקרוא על כל העמלות שגובה האתר לפני ההרשמה. אתרים יגבו בדרך כלל עמלה עבור עיבוד תשלומים, שעשויה לנוע בין 3% ל-5% לכל עסקה או אחוז מההכנסה החודשית שהרווחת. חלק מהאתרים עשויים לדרוש גם גיוס סכום מינימלי, אחרת התורמים יקבלו את כספם בחזרה, אז ודאו שתצליחו להגיע ליעד שלכם.

רלוונטי: אפליקציות תשלומים מומלצות

האם אתרי מימון המונים שווים את העלות?

אתרי מימון המונים יכולים להיות דרך מצוינת לגייס כמות גדולה של כסף בפרק זמן קצר. עם זאת, העמלות יכולות להצטבר, אז מומלץ לעשות חישוב ולוודא שזה באמת שווה את העלות השימוש באתר. אם יש לך מוצר או מטרה פופולרית, תוכן שהפך ויראלי או נכס דיגטלי עם המון עוקבים, אז אולי יהיה קל יותר להצדיק את ההוצאה. זכור שאתה צריך להעלות את המודעות לקמפיין מימון ההמונים שלך כדי שאנשים יוכלו לתרום\להשקיע.

איך בחרנו את אתרי מימון המונים הטובים ביותר

חקרנו וסקרנו את אתרי מימון המונים הפופולריים בישראל כדי לצמצם אותם לבחירות המובילות שלנו. בחרנו את אתרי מימון ההמונים הטובים ביותר בהתבסס על התכונות שלהם, ההצלחות שלהם, מספר המשתמשים בכל פלטפורמה, סוג מימון ההמונים שהם מציעים, עלויות ועוד.

שאלות נפוצות על גיוס המונים

פרויקטים כושלים מסתכנים בפגיעה במוניטין של העסק ושל אנשים שהבטיחו לך כסף. אם לא הגנת על הרעיון העסקי שלך באמצעות פטנט או זכויות יוצרים, מישהו עלול לראות אותו באתר מימון המונים ולגנוב את הקונספט שלך.

קמפיין מימון המונים מוצלח מאוד יכול לספק אימות והוכחץ היתכנות עסקית וחברתית שחיונית בהתוויית הדרך שלך קדימה. כאשר לקוחות פוטנציאליים מראים עניין במוצר או בשירות של הסטארט-אפ שלך, יצרת הוכחה חברתית – המוכיחה שאנשים אחרים מאמינים במה שאתה עושה.

ישנן סיבות אפשריות רבות לכך שמימון המונים הפך לתופעה כזו בעידן המודרני. חלק מהסיבה היא שהיא מאמצת מגמות טכנולוגיות חדשות על ידי שימוש בתחום המקוון כדי לחבר בין אנשים ליזמים, ונותנת לשניהם הזדמנויות חדשות להרוויח כסף

כיצד לבחור את פלטפורמת גיוס המונים הנכונה עבורך

לפני שתתחיל את מאמצי גיוס הכספים, דפדף במספר אתרי מימון המונים ותבדוק מה כל אחד מציע.

חלקם חופשיים לשימוש, בעוד שלאחרים יש עמלות פלטפורמה הכרוכים בנטילת אחוז מכל הגיוס שלך. חלקם מאפשרים לך למשוך את הכספים שלך ברגע שאתה מקבל אותם, בעוד שאחרים דורשים ממך לעמוד ביעד המימון שלך לפני שתוכל לגשת לכספים שלך. ולכולם יש תכונות ייחודיות שמתאימות לאנשים מסוימים יותר מאחרים.

יש כמה דברים שצריך לשים לב אליהם:

סוגי קמפיינים: ודא שהפלטפורמה שבחרת מאפשרת גיוס כספים למטרות אישיות. חלק מאתרי מימון המונים מיועדים רק לגיוס כספים עסקיים.

קלות שימוש: חפש פלטפורמה עם תהליך הרשמה ופרסום ידידותי למשתמש. הפלטפורמות הטובות ביותר מספקות שפע של הדרכות ליצירת הדף שלך, כולל הדרכה על הטבעת תמונות וסרטונים (כולל פודקאסטים), שיתוף במדיה חברתית ופרסום עדכונים. מומלץ גם לבחור פלטפורמה עם אפליקציה לנייד טובה. 
רלוונטי: אפליקציות תשלום דרך הנייד

עיבוד תשלומים: בדוק כיצד אתה מקבל את התרומות. חלק מהפלטפורמות מאפשרות העברה בנקאית ובעוד חלק מתחברות ל-PayPal או לשירות עיבוד תשלומים דומה. אם מצבך גורם להוצאות שוטפות, שאת חלקן תצטרך לשלם במוקדם מאשר מאוחר, בחר בפלטפורמה המאפשרת לך לגשת לכספים שלך ברגע שהתרומות נכנסות. זה נקרא אפשרות "שמור על הכל", כלומר אינך צריך להגיע ליעד גיוס התרומות שלך כדי למשוך תרומות.

רלוונטי: אפליקציות להעברת כסף

עמלות: בדוק עמלות. חלק מהפלטפורמות גובות עמלה מראש כדי להגדיר את הדף שלך. אחרים מציעים הגדרה בחינם אך דורשים אחוז מהתרומות שלך. אחרים מספקים גיוס כספים "חינם", מה שאומר שהם לא יקצצו מהתרומות שלכם. אבל אף פלטפורמת מימון המונים אינה חינמית באמת. כולם מנכים לפחות עמלת עיבוד תשלום מכל תרומה מכיוון שהעמלה מגיעה מחברת העיבוד.

סיכום – בחירת פלטפורמה לגיוס המונים 

כל אתר מימון\גיוס המונים מציע ליזמים משהו אחר. תצטרכו להחליט אם אתה מוכנים לוותר על הון עצמי, לקחת חובות או לספק לתומכים שלכם תגמולים\תשורות. אניתן לבחור אתר בולט יותר שיספק יותר חשיפה, לצד תחרות נוספת, או אתר מימון המונים נישתי יותר עם עוקבים ייעודיים. לא כל מיזם מימון המונים יזכה למימון מלא, ולכן חיוני שתהיה תוכנית גיבוי.

רלוונטי: השקעות בסטארטאפ

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון