איך להשקיע מדד דאו ג'ונס

איך משקיעים במדד דאו גו'נס – איך קונים? איפה? [מדריך השקעה ב-DJX]

אם יש לכם מושג כל שהוא בשוק ההון או בהשקעות השונות, בוודאי גם אתם שמעתם על מדד דאו גו'נס. ואם לא, אז מה זה בכלל מדד דאו גו'נס? כיצד משקיעים בו בפועל? למי מתאים להשקיע בו? מהן היתרונות שלו? ובמה הוא שונה ממדדים אחרים? התשובות לשאלות אלו ועוד – במאמר המקיף שלפניכם.

תוכן עניינים

מדדים בשוק ההון

אחד הכלים שמאפשרים למשקיעים השונים לבחור את ההשקעות שלהם, הוא כלי המדדים. בעזרת המדד ניתן לקבל מידע ניטרלי ואובייקטיבי על מהות ההשקעה מבחינות והביטים שונים. כל ממד מיועד עבור קהל השקעות שונה אשר נדרש למידע שונה על אופי ההשקעה וסוגי המניות. כאשר לכל מדד קיימים מעלות וגם חסרונות.

רלוונטי: מדדים נוספים בשוק ההון וגם איך משקיעים במדדים 

מה זה מדד דאו גו'נס?

מדד מדד דאו גו'נס (Dow Jones) נוצר עוד לפני המאה ה-19 בארצות הברית על ידי צ'ארלס ג'ונס (שהיה גם מייסד ועורך עיתון וול סטריט ג'ורנל), והוא מדד של מניות מינוריות יחסית. המדד כולל רק 30 חברות מובילות, ולכן יש כאלה שקוראים לו: מדד דאו גו'נס 30. בתחילת דרכו כלל המדד 12 חברות מובילות בלבד, כאשר עם הזמן התווספו אליו חברות קשורות נוספות.

מדריכים נוספים: השקעה במניות למתחיליםהשקעות בבורסה למתחיליםקניית מניות

מהן היתרונות של מדד דאו גו'נס?

מצד אחד המדד מקיף רק 30 חברות (שאגב, אחת מהן היא קוקה קולה המוכרת…), אך יש לזכור שמדובר בחברות יציבות ומובילות כבר מעל לכמה עשורים. כל חברה שנכלל במדד מדד דאו גו'נס, היא חברה אשר הצליחה להתמודד בכבוד עם כלל המשברים שפקדו את העולם בעשורים האחרונים, ואם היא עדיין חיה וקיימת היא מהווה את ההוכחה הכי חדה שמשתלם וכדאי להשקיע בה כי היא מרוויחה עבור משקיעיה.

רווח נוסף במדד דאו גו'נס

בנוסף לביטחון היחסי שמדד דאו גו'נס מעניקים למשקיעים בו, המדד מנגיש גם חלוקה גבוהה יחסית של דיבידנדים מאת חברות המניות השונות. אחוז הממוצע של הדיבידנד השנתי של מדד דאו גו'נס עומד על כ2.13% – רווח  גבוהה יחסית לעומת סוגי השקעות אחרות.

רלוונטי: השקעה במניות דיבידנד

מדד יציב וסולידי

ישנם מדדים שונים אשר נדים מעלה ומטה במהירות מסחררת אשר לא מתאימה לכל המשקיעים. אך לעומתם מדד דאו גו'נס הוא מדד יציב יחסית, סולידי ועם תנודות שאינן מרובות. התנודות שלו נעות בין 7% ל25% מעלה ומטה, תנודה מינורית יחסית לעומת המדדים הנפוצים האחרים שרגילים לנוד בין עשרות אחוזים מעלה ומטה.

מדד דאו גו'נס כבר הוכיח את עצמו

בגלל ההיסטוריה והוותק של המדד, ניתן לראות כי הוא אכן הוכיח את עצמו לאורך עשרות שנים ארוכות, וזוהי ההוכחה הטובה ביותר לכך שהוא אכן מרוויח למשקיעיו.  ולמרות שההוא יציב ולא מידי תנודתי, עדיין אחוזי הביצועים שלו עוברים את הממוצע של שבעת האחוזים.

איך קונים \ משקיעים במדד הדאו ג'ונס (תאכלס)

כדי לקנות את מדד Dow Jones 30, ניתן לבצע את השלבים הבאים:

  1. פתיחת חשבון: יש לפתוח חשבון אצל בית השקעות, ברוקר זר או בנק שמאפשר רכישת מניות ותעודות סל. יש למלא את הטפסים המתאימים ולעבור את התהליך הרגולטורי.
    אין לכם עדיין ברוקר? הסתכלו ברשימת הברוקרים למטה עם הטבות בפתיחת חשבון לגולשי פיננקה.

  2. בחירת אסטרטגיית השקעה: יש להחליט על אסטרטגיה השקעה תוך כדי קביעת רמת הסיכון המתאימה לכם. ישנן אסטרטגיות שונות כמו  ניהול פעיל וניהול פסיבי.

  3. בחירת תעודת סל ספציפית: תעודת סל היא כלי פיננסי המשקיע במדד Dow Jones 30 בצורה מרוכזת. יש לבחור תעודת סל שקשורה למדד דאו ג'ונס ומספקת תפריט מניות ממדד זה. שימו לב לעמלות ופרטי המיסוי.

  4. קניית תעודת סל: לאחר בחירת תעודת הסל הרצויה, ניתן לבצע פקודת קנייה דרך החשבון שנפתח. יש למלא את הפרטים הרלוונטיים כמו הכמות שברצונך לרכוש והמחיר שאותו אתם מוכנים לשלם. עם אישור הפקודה, תעודת הסל תתווסף לתיק השקעות שלכם.

ברוקרים מומלצים למסחר במדד הדאו ג'ונס

המומלץ ביותר

מיטב טרייד

דירוג פיננקה

5

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 10% הנחה על החזרי מס בחברת “פינאפ”, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לתחילת שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים

מערכת מסחר חדשה

אקסלנס בית השקעות

דירוג פיננקה

4.9

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.

עד 50$ החזר עמלות

אינטראקטיב ישראל

דירוג פיננקה

4.8

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 – המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) – הוראת קניה בהוראת קבע – מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי – לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה

בונוס גבוה

IBI SMART

דירוג פיננקה

4.7
מינימום השקעה 15,000 ש"ח – מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנתיים מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה

עמלות מסחר זולות

colmexpro

דירוג פיננקה

4.3

Colmex Pro מאפשרת גישה לאלפי מניות בוול סטריט באמצעות אפליקציה מתקדמת עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים. החברה מציעה חשבון דמה חינם להתנסות במסחר. Colmex Pro מספקת כלים מתקדמים כולל גישה לנתוני Level 2, גישה ל-IPO וסורק מניות מובנה. החברה מפוקחת על ידי רגולטורים ועמלות סופר זולות.

ראה עוד בנושא: בתי השקעות מומלצים | השוואת בתי השקעות

למי מתאים להשקיע במדד דאו גו'נס?

כיוון שהמדד הוא יציב ומינורי יחסית ואינו תנודתי, הוא מתאים למשקיעים אשר מעוניינים לקחת סיכון מופחת ולהשקיע במקומות יציבים עם כמה שפחות סיכונים. כיוון שמדובר בחברות וותיקות, מצד אחד אחוזי התשואות הם לא מהגבוהות בשוק, אך אחוז הביטחון שלו הוא גבוה מאד ומתאים למשקיעים שאוהבים להשקיע במקומות בטוחים.

קראו גם:

מהם הסיכונים בהשקעה במדד דאו ג'ונס?

ההבדל בין מדד דאו גו'נס למדד S&P 500

מדד S&P 500 הוא גם מדד מוביל בבורסה האמריקאית, אך בשונה ממדד דאו גו'נס, הוא כולל בתוכו 500 חברות מובילות, מה שמשנה את פני התמונה כולה. גם הוותק שלו הוא נמוך יותר דבר שכמובן משפיע על כל מערך הסיכון והתשואות. בנוסף, במדד S&P 500 לחברות הגדולות יש השפעה מרובה יותר מלחברות הקטנות או הבינוניות. אך במדד דאו גו'נס, לכל חברה יש משקל משפיע שווה על המדד בשקלול הסופי.

 

שאלות נפוצות על מדד דאו גו'נס

במדד דאו גו'נס ניתן להשקיע באמצעות קרנות ייעודיות בבורסה וקרנות סל מתאימות.

משקל המניות במדד דאו ג'ונס מתבצע בהתאם לפעילותן הכלכלית של החברות המורשות להיות במדד. המניות של חברות בעלות ערך שוק גבוה יותר משפיעות במשקל גבוה יותר על המדד. המשקל נקבע על ידי צוות הניהול של מדד דאו ג'ונס, והוא עשוי להשתנות מעת לעת בהתאם לצרכים הכלכליים והשוק.

נאסד"ק הוא מדד מניות המורכב מיותר מ-3000 חברות ואילו DJIA (הממוצע התעשייתי של דאו ג'ונס) מורכב מ-30 חברות גדולות בלבד הנסחרות ב-NYSE וב-NASDAQ.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון