איך לחסוך כסף לדירה

איך לחסוך כסף לדירה?

ידוע כבר זמן רב שהישראלי הממוצע נשבה בקסמיהם של 4 קירות שרשומים על שמו בטאבו, ומתחילים לחסוך לקניית בית. איך אפשר לחסוך כסף לדירה במדינה בה מחירי הנדל"ן עולים מיום ליום? כל התשובות כאן.

החלום של ישראלים – נכס בטאבו

כמעט כל זוג בישראל חולם על רכישת דירה על שמו. אולם, רובנו מודעים למציאות במדינת ישראל, אשר מערימה קשיים על כל אותם זוגות, והופכת את המשימה לאתגר שנדמה שהוא בלתי אפשרי.

עם זאת, מאמר זה ירכז עבורכם את 5 הטיפים העיקריים, שבעמידה נוקשה בהם החלום – יכול להפוך למציאות.

שאלות שיש לשאול את עצמכם לפני חיסכון כסף לדירה

שאלה ראשונה – כמה אנחנו רוצים לחסוך לקניית בית?

נכון לימים אלו, בנק ישראל מתיר לבנקים השונים להעניק הלוואות משכנתא בגובה השווה לכ – 75% מערך הדירה. משכך, במידה וברצונכם לקנות דירה, דעו כי עליכם להגיע לסכום המהווה, לכל הפחות, רבע מערך הדירה.

יש לציין כי בחישוב 25% המיוחלים לרכישת הדירה שברשותכם יהא עליכם לקחת בחשבון את עליית המחירים בחלוף הזמן. בממוצע, במהלך 10 השנים האחרונות עולים מחירי הדיור בממוצע בכ – 5.6% בשנה. משכך, במידה וברצונכם להתחיל לחסוך כדי לקנות בית במיליון שקלים בעוד 5 שנים, קחו בחשבון שאותו בית אמור לעלות בחלוף התקופה כ – 1.3 מיליון שקלים.

לכן, כשאתם מנסים להחליט כמה כסף אתם צריכים לחסוך תמיד התחשבו בעליית המחירים וקחו זאת בחשבון.

שאלה שנייה – כמה תפקידו בחודש לחיסכון לדירה?

הכוונה היא לסך חיסכון לדירה חודשי אליו אתם יכולים להגיע, וזאת מתוך רציונל שלצד החיסכון, אתם מעוניינים להמשיך לחיות ברווחה, או לכל הפחות לא בצמצום.

רלוונטי: כמה כסף לחסוך כל חודש?

לשם הגעה ליעד החודשי, חשבו את ההוצאות הקבועות שלכם, דוגמת דיור חשבונות ואוכל, חשבו פנימה את סך הוצאות הבילוי החודשיות ואף פרסו לחודשים את ההוצאות השנתיות, בהן ביטוחי רכב, גני ילדים במידה ויש וכו'. תוכלו לעשות זאת באמצעות טבלת הכנסות והוצאות של פיננקה.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

לאחר שחישבתם את הסכום אותו אתם יכולים לשים בצד בכל חודש, זה הסמן להתחיל לחסוך בכל חודש. הנה כמה טיפים מעולים על איך לחסוך כסף.

שאלה שלישית – איפה שמים את החסכונות היום?

סביר להניח, אם הגעתם למאמר זה, שכבר יש בידיכם חיסכון לדירה. אם אתם בעלי ראש כלכלי, כבר גיליתם כי מדיניות ריבית האפס, שאפיינה את ישראל בשנים האחרונות, מביאה למצב בו הכסף ששוכב בבנק – לא מביא תשואה.

עדכון יוני 2023: הריבית במשק עלתה ונכון לכתיבת שורות אלו עומדת על 4.75%, ויחד עם ריבית הפריים לשיעור של 6.25%. 

רלוונטי: השוואת ריבית של פקדונות בנק

משכך, חשבו היכן להניח את כספי החיסכון שיש בידיכם כבר כיום. בין אם מדובר על סכום מספק לרכישת דירה להשקעה, ובין אם מדובר על סכום שמאפשר פתיחת תיק השקעות או השקעה בקופת גמל, נצלו את חלוף הזמן כדי שהכסף – יעשה עוד כסף.

יש לציין, שאם הכסף שהצלחתם לחסוך מיועד עבור הון ראשוני לרכישת דירה בטווח הקצר\בינוני לא מומלץ לשים אותו במקום עם סיכון גבוה. יש לעשות חישוב סיכונים, עדיף להתייעץ עם מומחה פיננסי היכול למצוא עבורכם אפיקים יותר סולידיים.

מקום לחניית הכסף עד הדירה

מקום מומלץ לחניית כסף (שימו לב, לא מדובר בהשקעה) לטווח הקצר / בינוני הוא קרן כספית. בשילוב תקופה עם אינפלציה גובהה, לא תרצו לשחוק את ערך הכסף שלכם על ידי השארתו בעו"ש. מצד שני, לא תרצו לסכן אותו – לכן קרן כספית יכולה להיות פתרון מצוין מפני שהיא זמינה מידית, לרוב אין עמלת קנייה ומכירה, דמי ניהול נמוכים, מס רווחי הון מקוזז מעליית האינפלציה.

טיפ: לקוראי פיננקה אנו ממליצים להשתמש במערכת Fair, לחיפוש, פילטור, קנייה ומכירה של קרנות כספיות. ללא עמלות וללא דמי ניהול, עם מינימום של 250 ש"ח, הפלטפורמה הדיגיטלית החדשה של Fair (שהינה חבר בורסה!)  אפשרות מצוינת לשים את הכסף בזמן שאתם מחכים לקניית הדירה.

שאלות נפוצות על חיסכון כסף לדירה

כדי לחסוך במהירות כסף לבית, נקטו בגישה רב-כיוונית: צימצום הוצאות נוספות היכן שתוכלו, הגדילו הכנסות ככל האפשר, בדקו אחר החזרי מס המגיעים לכם, חסכו כסף ושימו אותו בחשבון חיסכון עם תשואה גבוהה.

החיסכון עבור הון ראשוני הוא אינדיבידואלי ותלוי בגובה המשכורות או ההכנסות שלכם וגם בגובה הסכון אותו תרצו לגייס (עלות הדירה)

לא. קניית דירה טומנת בחובה עלויות נוספות כגון עו"ד, שיפוץ, הובלות, ריהוט שמאי וכו'. עליכם להשאיר לעצמכם מרווח נשימה. מומלץ להשאיר בחשבון העו"ש או בפיקדון קרן חירום.

סיכום – אז איך מגדילים חיסכון לדירה?

אם כן, במאמר זה עמדנו על שלושה אפיקים עיקריים לפתרון השאלה איך לחסוך לקניית בית. ראשית, וודאו מהו הסכום היעד לשם רכישת הבית המיועד. שנית, בדקו מהו הסכום החודשי אותו תוכלו לחסוך. שלישית, וודאו כי הכסף שמצוי בידיכם היום מביא לגידול נוסף. שלושת אלו יובילו לוודאות, ויאפשרו לכם להגדיל את החיסכון לקניית דירה במהרה.

רלוונטי: 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים