תוכנות לניהול עסק

תוכנה לניהול עסק: המלצות למערכות שכל עסק צריך

ברגע שתמצאו את התוכנה הטובה ביותר לניהול העסק שלכם עניין הניהול יהפוך להיות פשוט וקל וגם יעיל יותר. אומנם ייתכן וכבר יש לכם בעסק עובדים חרוצים מאוד שיודעים את העבודה אבל תוכנות תמיד יכולות לעזור. לכן כדאי לקבל מושג כללי אילו סוגי תוכנות שונות יש בחוץ, כך שברגע שתזהו צורך, תוכלו גם לזהות פתרון.

זה יעיל במיוחד כאשר העסק מתחיל לגדול ואתה מוצא את עצמך רוצה לתקשר ולשתף פעולה עם עובדים, לקוחות או ספקים חדשים.

למרבה המזל, יש הרבה תחרות באינטרנט בשוק התוכנות לניהול עסק, ולמרות שיש מוצרים עם ברנד גדול שמתומחרים ללקוחות גדולים, תמיד יש חבילות קטנות וזולות יותר שיכולות להיות טובות באותה מידה. האתגר הוא למצוא לא רק את סוג התוכנה שאתה צריך, אלא את זה שמגיע במחיר הנכון עבורך.

עם זאת, אפילו לחלק מחבילות התוכנה היקרות יותר לכאורה יש לפעמים גרסה חינמית או תקופת ניסיון, כך שתוכלו לנסות אותה ולראות אם היא עובדת בשבילכם – ואם כן, תוכלו לשדרג את התוכנה ככל שתזרים המזומנים העסקי שלכם משתפר.

אמנם זה מצויין שלפעמים יש חלופות חינמיות לתוכנות של ברנד בתשלום, אם כי לעתים קרובות זול או בחינם יכול לבוא עם מגבלות (וגם לעלות ביוקר!).

לכן, בכתבה זאת ננסה לפרט מגוון רחב של סוגי תוכנה שכדאי להכיר ולהציג את הטובות ביותר בשוק, כך שאם תצטרך משהו מסוים, כבר יהיה לך מושג מה לחפש.

רלוונטי: איך לנהל עסק קטן?

תוכנות מומלצות לניהול עסק

להלן פתרונות התוכנה לעסקים קטנים הטובים ביותר הזמינים כיום.

ezcount

איזיקאונטאיזיקאונט קמה לפני כמעט עשור (2014) על מנת לספק שירותים טכנולוגים לעסקים עצמאים בשוק הישראלי. התוכנה מתאימה לעסקים קטנים, בינוניים וגם חברות גדולות. ניתן באמצעותה להפיק חשבונית דיגטלית, קבלות ושליחתם לרואה חשבון. כמו כן יש סליקת אשראי וחיבור לשירותים אחרים (וויקס, וורדפרס, שופיפיי ועוד). למערכת מודל ניהול הוצאות, ניהול עסק (הכולל ניהול לקוחות ומלאי), יצירת דפי מכירה והכל במערכת קלה לשימוש ומערך שירות לקוחות.

איזיקאונט מציעה מבחר מסלולי תשלום שנתיים המתאימים לכל גודל עסק: החל מ-204 ש"ח (המחיר לשנה, 17 ש"ח לחודש) עבור עסק מתחיל ועד 56 ש"ח לחודש לעסק גדול.

להרשמה והתנסות חודשיים בחינם (לצורך קבלת ההתנסות חובה לאשר את המייל שקיבלתם מ-EZcount!)

מורנינג (חשבונית ירוקה)

מורנינגמורנינג היא תוכנה של חשבונית ירוקה המציעה One stop shop לכל עסק – גדול כקטן. החל מלשלוח חשבוניות, לנהל הוצאות וצפייה בדוחות רווח והפסד – יש שם הכל ואפילו עוד. ישנם גם המון אפשרויות מתקדמות כגון סליקה, דפי מכירה, לינקים לתשלום והוראות קבע. בנוסף חיבור לתוספים ולמערכות חיצוניות והרבה מאוד אוטומציות שיהפכו את חייכם לקלים.  מורנינג מציעה 4 מסלולים שונים, בהתאם להיקף הפעילות של העסק, בעלות של החל מ-24 ש״ח בחודש.

לקבלת חודש ניסיון בחינם עם מורנינג ועוד חודש ברכישת מנוי.

Monday

mondayאם חיפשתם תוכנה לניהול העסק אז זה בדיוק מה שתאם צריכים. מאנדיי, פלטפורמה לניהול פרויקטים הכוללת ניהול משאבים ופרויקטים בעסק, מעקב אחר ניהול זמן, מעקב אחר משימות ודיווח. לדוגמה, משתמשים יכולים להעלות ולצרף קבצים לכרטיסים, להעיר הערות, להזכיר דברים לחברים לצוות ועוד. מאנדיי מציעה פאנל ניהול מרהיב ומעוצב לדיווח על פרויקטים הכולל איסוף נתונים ממספר לוחות אחרים, ומאפשר יכולות מעקב מועילות אחר התקדמות של פרויקטים.

מאנדיי מסוגלת להתממשק למבחר גדול של כלים אחרים ומעניקה המון סטטיסטיקות ומפיקה תובנות לגבי התקדמות הפרויקטים שלכם ומזה ומתריעה אם משהו תקוע. למרות ש-monday.com איננה מציעה אפשרויות להוצאת חשבוניות אונליין או סליקה  כמו כלים אחרים שאותם פירטנו בכתבה זו, מאנדיי היא בהחלט אפליקציה מומלצת לניהול העסק שלכם.

קראו ביקרות מלאה על monday או נסו את Monday וקבלו-14 יום ניסיון ללא עלות

WellyBox

Wellybox היא אפליקציה ישראלית נחמדה שתחסוך לכם הרים של זמן והרבה בלאגן של ניירת ומסמכים. האפליקציה מתממשקת לתיבת הדואר המועדפת עליכם וסורקת אחר חשבוניות הוצאות (אותן יש לשלוח למע"מ כדי לקבל החזר). לא רק זה, היא יודעת גם לזהות SMSים או הודעות וואטצאפ ויכולה לשלוח את ההוצאות שלכם לאן שתגידו לה בין אם זה ישר לרואה החשבון שלכם, לענן (Dropbox או דרייב) והיא גם מתממשקת עם תוכנות הנהלת חשבונות אחרות כגון איזיקאונט או מורנינג.

נסו את WellyBox חינם ל-7 ימים

iCount

iCount היא תוכנה לניהול עסק קומפלט אשר החלה דרכה כתוכנת הנהלת חשבונות (וזה עדיין הליבה שלה). עם iCount תוכלו לבצע סליקה, CRM,ניהול פרוייקטים ומלאי, ניהול יומן, זימון תורים, שעון נוכחות וגם קיימת גישת API למפתחים.  iCount יכולה להתאים לפרילנסרים, עסקים קטנים, סטארטאפים בתחילת דרכם וגם חברות בינוניות וגדולות ואם אתם ממש בתחילת דרככם היא גם תוכל לסייע בתהליך פתיחת העסק. התשלום הוא רק עבור מה שאתם משתמשים.  זה פשוט מאוד לייבא אליה נתונים מתוכנות אחרות וכמו כן היא קיימת התממשקות מלאה למבחר פלטפורמות אחרות כגון: Wix, וורדפרס, שופיפיי, פייפאל ועוד. מסלול האקספרס עולה 149 ש"ח לשנה (לא כולל מע"מ) ולא ניתן להוסיף הרחבות. יש אפשרות לנסות את המערכת חינם ל-45 יום.

BiziBox

ביזיבוקס עוזרת לנהל את העסק בצורה אוטומטית לגמרי, לקבל שליטה על ההכנסות וההוצאות של העסק גם במחשב נייח במשרד וגם בסמארטפון. התוכנה פועלת כך שלאחר חיבור כל המוסדות הפיננסים אל האפליקציה, כל המידע יהיה זמין עוברך במסך הראשי ולאחר מכן התוכנה תבצע ניתוח על הנתונים באמצעות בינה מלאכותית ותוכל לתת התראות בפעולות חריגות וגם לחזות עבורכם מגמות עתידיות.

האפליקציה מאובטחת לפי פרוטוקלי אבטחה מתקדמים, היא מסוגלת להפיק לכם דוח תזרים מזומנים של העסק, להתממשק עם תוכנת ההנהלת החשבונות, ייצוא דפי חשבון וגם הנפקת דוחות היסטוריים. הממשק מעוצב ונוח וישנם מספר חבילות אפשריות (החל מ-174 ש"ח לחודש). ישנה תקופת ניסיון של חודש. לביקורת המלאה על Bizibox

קראו עוד: תוכנות להנהלת חשבונות

גם מומלץ: אקסל לניהול העסק

לפעמים הפיתרון הכי פשוט הוא זה שנמצא תמיד אתנו במחשב: אקסל. רכזו את כל הנתונים הפיננסים שלכם במקום, שיהיו זמינים עבורכם בכל מקום (גם על הנייד) בצורה כי מאובטחת שיש באמצעות אקסל לניהול העסק של פיננקה. לחצו למטה להורדה:

לא כל בעלי העסקים יודעים לתכנן קובץ אקסל ובואו נודה, בזה לאיזה בעל עסקים בכלל יש זמן לכך?

לשם כך, צוות פיננקה יצר עבורכם טבלת אקסל מוכנה להורדה לניהול ההכנסות וההוצאות של העסק שלכם.

מהי תוכנת ניהול עסק?

תוכנת ניהול עסק, בהגדרה, היא יישום או קבוצה של תוכנות המסייעות לעסקים לתמוך, לשפר ולהפוך את התהליכים שלהם לאוטומטיים. תוכנה כזו מסייעת בביטול שגיאות, השלמת משימות עסקיות ופעילויות דיווח, ומגבירה את היעילות והאפקטיביות הכוללת.

בסך הכל, כלי ניהול עסק או מערכת ניהול חברה מתוכננים באופן שיענה על דרישות התהליכים העסקיים בצורה האפקטיבית ביותר.

רלוונטי: ניהול כספים בעסק

האם תוכנות לניהול עסקים קטנים שוות את העלות?

תוכנות לעסקים קטנים שוות את העלות אם הן מגדילות את היעילות ומאפשרות לבעלים או למנהלים להתמקד יותר במשימות שמכניסות כסף, עוזרות לעסק לצמוח ולעמוד ביעדי הכנסה ארוכי טווח. תוכנה שעוזרת לאוטומציה שווה בדרך כלל את העלות כך שהבעלים יוכל להתמקד פחות במשימות שגרתיות ויש לו יותר זמן לשרת לקוחות ולניהול עובדים.

רלוונטי: בניית תקציב לעסק

איך בחרנו את התוכנות הטובות ביותר לעסקים קטנים

סקרנו וחקרנו ביסודיות את תוכנות התוכנה הטובות ביותר הזמינות לעסקים קטנים לפני שהחלטנו על הבחירות המובילות שלנו. בסופו של דבר צמצמנו את זה לאפשרויות הטובות ביותר על סמך עלות, תכונות, פונקציות, אינטגרציות, תאימות ועוד.

רלוונטי: ניהול תקציב לעסק

איזה סוג של תוכנה לעסקים קטנים הכי מתאים לך?

כשאתה מחליט באיזו תוכנה לניהול עסק להוריד, להשתמש או לרכוש, שקול תחילה מה הצרכים שלך בפועל, מכיוון שלפעמים פלטפורמות שמטרתן לעשות הרבה דברים שונים עשויות שלא להציע מגוון כל כך נרחב של כלים כמו כזו שמתמקדת בתחום מסוים אחד. בנוסף, אפשרויות תוכנות הנהלות חשבונות יכולות לפעמים לספק את כל הכלים שאתה עשוי להזדקק להם, אבל תוכנה מתקדמת יכולה באמת לתת מענה אז וודא שיש לך מושג טוב אילו תכונות אתה חושב שאתה צריך כדי לחסוך בכאב של שינוי לפלטפורמת תוכנה אחרת בהמשך.

למד עוד: חשבון בנק נפרד לעסק

שאלות נפוצות על תוכנות לניהול עסק

תוכנות לניהול עסק לוקחות ברצינות רבה את עניין הבטיחות. רבות החברות המצהירות שהן עובדות לפי פרוטוקולי אבטחה מחמירים אך בכל מקרה תמיד מומלץ לקרוא את תאני השימוש, ביקורות ברשת והתייעץ עם אנשים בענף.

התשובה הקצרה היא לא. התשובה הארוכה היא שתוכנות מסוג זה ייעלו את העבודה שלך, יפנו לך יותר מזמן להתעסק בדברים אחרים החשובים לעסק. בנוסף, למרבית התוכנות שסקרנו יש תקופת ניסיון חינם לכן שווה לבדוק. מקסימום תתייעלו ותרוויחו.

ובכן, יש כמה חברות ענקיות שמשתמשות בכלים בדיוק כאלו. מצד שני ייתכן שאם אתם חברה ענקית אולי חלק מהכלים הנ"ל לא יתאימו לכם ואתם צריכים תוכנות מותאמות אישית. 

סיכום: תוכנה לניהול עסק היא הכרחית לעסק שלך

שימוש בתוכנה לניהול עסק כדי לייעל את המשימות היומיומיות שלך הוא צורך השעה. תוכנה שימושית לניהול עסק לא רק מסייעת לך בשיפור כישוריך, אלא היא גם מביאה לאיזון לרבים מהנהלים העסקיים שלך. כשמדובר בהתמודדות עם אי ודאות בפרויקט, תוכנות לניהול עסק הם החבר הכי טוב של מנהל. בסופו של יום, כולם רוצים עסק מצליח יותר ועובדים מאושרים יותר, דבר שניתן להשיג רק באמצעות ניהול נכון.

אנו מקווים שרשימה זו תעזור לך לבחור את תוכנת ניהול העסק הטובה ביותר עבור הצוות שלך ולהתחיל להשיג את המטרות שלך ביתר יעילות.

רלוונטי:

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים