איך לצאת מחובות

איך לצאת מחובות

בשנים האחרונות, בתי אב רבים התפתו לקחת הלוואות למטרות שונות (חופשה, שיפוץ הבית, בניית בית ולפעמים סגירת המינוס).

מלא בתי אב שרוצים להפטר מהחובות שלהם, מחפשים נוסחת קסם שתגרום להם להיעלם ברגע. אנחנו מודים שלנו אין נוסחת קסם כזו, אבל יש לנו מדריך שיכול להסביר לכם בצעדים פשוטים  איך ניתן לצאת מחובות.
כך שכל מה שאתם צריכים לעשות כרגע, זה לפנות כמה דקות לקריאת המאמר, לשבת עם כוס קפה אל מול המסך ולהחליט שהיום אתם הולכים לעשות הכול כדי לצאת מהחובות.

השלב הראשון: תעצרו הכול ותעשו סדר בחובות

אתם רוצים לדעת איך לצאת מחובות? תתחילו בלעשות סטופ על הכול. מה זה אומר?
הכוונה לעצור לרגע, להחליט שאתם מתחילים בהליך שישנה את חייכם, להכין מולכם את כל המסמכים הדרושים ולהסתכל לחשבון הבנק שלכם בלבן של העיניים.
אם אתם נמצאים כעת בשלב שבו אתם מתמודדים רק עם מינוס ולא עם הוצאה לפועל, אתם יכולים לעצור את הכול ולחפש את הדרך הנכונה לכיסוי החובות.

קרא עוד בנושא: איך לצאת מהמינוס?

שלב שני – תדרגו את החובות שלכם

אם הגעתם לכאן, אתם כבר מתקדמים אל עבר שינוי משמעותי. מעכשיו אתם יכולים לשכוח מחיפושים ברחבי הרשת אודות השאלה המתבקשת – איך לצאת מחובות. כעת, אחרי שעצרתם, אתם צריכים לערוך רשימה מסודרת של כל החובות שלכם. תוודאו את הפרטים הבאים ותרשמו אותם בפניכם בטבלה או בקובץ מסודר:

  • עלות

חשוב לבדוק מה העלות של החובות האלו (עלות הריבית)

  • מועד התשלום הסופי

חשוב לבדוק עד מתי אתם צריכים להחזיר את החובות. חובות שלא שולמו עלולים לגרור קנסות פיגורים.

  • תשלום על מינוס בבנק במידה וקיים

אם אתם נמצאים במינוס, חשוב לבדוק כמה אתם משלמים עליו. 

  • הלוואות

אם קיימות הלוואות בחשבון שלכם, חשוב שתבררו כמה אתם משלמים על ההלוואות הללו וכמה אתם צריכים עוד לשלם

  • חשבונות שטרם שולמו

חשוב לבדוק האם יש חשבונות ארנונה\מים\חשמל וכו' שטרם שילמתם ולרכז את התשלומים על מנת למנוע קנסות פיגורים.

בנוסף לכל אלו, יש לבדוק אם ישנם שיקים שנתתם, קניות שביצעתם וחילקתם לתשלומים ועוד.
לאחר שערכתם רשימה מסודרת של כל החובות, אתם יכולים להמשיך לשלב הבא.

השלב השלישי : שלב הפעולה לצמצום וסיגרת חובות

אם הגעתם לכאן, אתם מתקדמים אל עבר השלב הסופי שיאפשר לכם לדעת איך לצאת מחובות.
סביר להניח שאתם יודעים שכדי שתוכלו לפרוע את החובות שלכם, אתם צריכים כסף. הכסף הזה יכול לזרום לכיס שלכם באמצעות 2 דרכים עיקריות:

  • הגדלת מקור ההכנסה

זו ההזדמנות לגשת אל המעסיק ולבקש העלאה בשכר. אם מסיבה כלשהי, אינכם מצליחים לקבל העלאה, אם יכולים לחפש עבודה נוספת בשעות הפנויות במהלך השבוע ו\או בסופי השבוע. חשוב שתחליטו מראש שהסכום שתקבלו מעבודה זו, יועבר אך ורק לסגירת החובות שלכם. קראו עוד על הגדלת הכנסות

אופציה מסוימת שיותר ויותר אנשים מגלים לאחרונה היא מילוי סקרים בתשלום. האתרים המובילים היום הן iPanel או פרוייקט המדגם. באמצעות פלטפורמות אלו ניתן להרוויח כמה עשרות שקלים הכנסה נוספת מהבית בזמן הפנוי. כל אחד עם מכשיר חכם וגישה לאינטרנט יכול לעשות היום כסף מהבית באמצעותן קראו עוד כאן.

אופציה נוספת שלא כולם מכירים היא אתרי קאשבק. אתרים מסוג זה מאפשרים לך לקבל אשכרה החזר כספי על כסף שאתם מוציאים בכל מקרה. אתם בטח יודעים שהיום אפשר לעשות קניות אונליין ויש מוצרים שבוודאות יותר זולים באמזון או אליאקספרס. אז אם תעברו טרם הקניות שלכם באותם אתרי קשאבק, תוכלו לקבל אחוז מסויים מהקניות שלכם חזרה בצורת מזומן או תווי שי. קראו עוד על אתרי קאשבק.

  • צמצום ההוצאות

עכשיו זה הזמן להחליט שאתם מצמצמים את ההוצאות. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בהוצאות גדולות כמו קניות של בגדים שאינכם מתכננים ללבוש בהמשך. חשוב לציין כי אין מדובר אך ורק בהוצאות גדולות, אלא גם בהוצאות קטנות שנראות לכם חסרות חשיבות. להלן 2 הוצאות לדוגמא שניתן לצמצם בהן:

  • נסיעות לעבודה ברכב

אם מקום העבודה שלכם נמצא במרחק הליכה\נסיעה בתחבורה ציבורית, כדאי שתחשבו להשאיר את הרכב בבית ולחסוך הוצאות על דלק וחניה.
טיפ: חיסכו על ידי שימוש באפליקציות תשלום לתחבורה ציבורית)

  • חבילות תקשורת

כיום ישנן אפשרויות בסיסיות שניתן להסתפק בהן, כך שאם אתם משלמים על חבילות תקשורת יקרות, כדאי שתבדקו איך ניתן להוזיל אותן ועדיין ליהנות מאינטרנט וטלוויזיה במחירים נמוכים יותר.

 רלוונטי: עבודה מהבית לאמהות

את כל הכסף הפנוי שחסכתם מקיצוץ בהוצאות השוטפות, ישמש לסגירת החובות. מעבר לזה, אם יש לכם חסכונות נזילים המניבים תשואה נמוכה יותר מהריבית שאתם משלמים על החוב, מומלץ להפנות גם את הכסף הזה לשם סגירת החובות.

על מנת להבין מי נגד מי ולעשות סדר בהוצאות וההכנסות, מומלץ להשתמש בטבלת אקסל לניהול הוצאות . הטבלה תאפשר לכם לראות באופן ברור את ההוצאות ותאפשר לכם לבחור את ההוצאות שעליהן ניתן לוותר.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

איך לצאת מחובות גדולים

חשוב להבין, במידה ואתם נמצאים במצב שאתם בחובות גדולים, והגעתם למצב של חדלת פירעון שבו אתם לא יכולים לעמוד בתשלום כל החובות, זה הזמן לעצור רגע ולנשום. בדרך כלל, לא נהוג לעשות איפה ואיפה אבל בחובות המצב קצת שונה. יש הבדל בין חוב למכולת לבין חוב לבנק. יש חשבונות שלא משנה מה, עדיף לא לפגר בתשלום אליהם והם כוללים בין היתר: משכנתא, מזונות ומיסים. איחור או אי תשלום למוסדות אלה יכול לגרור תהליכי הוצאה לפועל שיהיה קשה לצאת מהם. פיגור בתשלום המשכנתא יכול לגרום לבנק לפנות אותכם מהבית שלכם. לכן, כל שקל פנוי שיש לכם מומלץ להפנות לסגירות חובות אלה קודם ורק אח"כ להעביר כסף לנושים אחרים. במקרים כאלו, עדיף להיוועץ עם עורך דין.

קריאה נוספת: איך לחסוך כסף?

מה לא לעשות כדי לצאת מחובות

כעת אתם יודעים איך לצאת מחובות על הצד הטוב ביותר, אבל יש כמה דברים שחשוב שתדעו לא לעשות רגע לפני שתתחילו בהליך. להלן כמה מהם:

  • אל תשלמו באשראי

תשאירו את האשראי בבית ותשתדלו לשלם במזומן. קל יותר להגביל את ההוצאות שלכם במזומן, כך אתם רוכשים אך ורק את הדברים שאתם באמת צריכים.

קראו עוד: ניהול הוצאות בכרטיס אשראי

  • לא לקחת הלוואות מהשוק האפור
    לא משנה באיזה סיטואציה אתם נמצאים וכמה אתם חייבים, לא להיכנע ולבקש הלוואת מהשוק האפור. הריביות גבוהות מאוד ושיטות הגבייה לא נעימות בלשון המעטה. אם אתם ממש חייבים הלוואה, נסו הלוואות חברתיות.
  • אל תישארו לבד בסיטואציה

אם אתם צריכים עזרה, חשוב שתבקשו אותה. סיוע מהסביבה יכול להביא אתכם למקום טוב יותר. עמותת פעמונים, המעניקה עזרה למשפחות עם מצב כלכלי רעוע, היא גם מקום טוב להתחיל בו לקבל סיוע.

איך לא להיכנס לחובות מלכתחילה

על מנת לא להגיע למצב של חובות מלכתחילה, עליכם להתנהל נכון כלכלית. הכוונה, לדעת היכן אתם עומדים מבחינת המאזן הכלכלי שלכם – האם אתם מוציאים יותר ממה שאתם מכניסים? האם אתם קונים מוצרים או שירותים שהם מעבר ליכולות הכלכליות שלכם? האם לקחתם הלוואת ממונפות שאין לכם דרך להחזיר אותם?

במידה ועניתם "כן" על השאלות הנ"ל, סימן שכנראה ההתנהלות הכלכלית שלכם אינה תקינה. מומלץ לקרוא כאן באתר ועוד מקומות ברשת על התנהלות כלכלית נכונה, לרכוש יותר השכלה פיננסית ובעיקר לדעת היכן אתם עומדים. זה אומנם משפט שחוזר על עצמו אבל הדרך הטובה ביותר להימנע מחובות היא לא להיכנס לחובות.

סיכום

כעת אתם יודעים איך לצאת מחובות, כך שכל מה שנותר לכם זה להחליט שאתם מתחילים בהליך ומיד לאחר מכן, להוריד את טבלת האקסל לחישוב הוצאות הכנסות של פיננקה ולפעול בהתאם להנחיות שנכתבו לעיל.
אנו מאחלים לכם דרך צלחה.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

מסיימים את החודש בהרגשה שאתם לא יודעים לאן הלך כל הכסף ולא מצליחים "לסגור את החודש"?

אם הגעתם לכאן ועניתם "כן" לשאלות האלו סימן שאתם צריכים לעשות סדר בהתנהלות הפיננסית שלכם.

ייתכן שבכל חודש אתם מוציאים יותר ממה שאתם מרוויחים ואתם אפילו כנראה לא מודעים.

 

בעזרת טבלת הוצאות והכנסות לניהול משק הבית של פיננקה תוכלו להיות על זה!

בתוך הקובץ:

  • תכנון מאזן משפחתי חודשי ושנתי
  • תכנון הוצאות צפויות מול הוצאות בפועל וההפרש
  • חלוקה נוחה לקטגוריות
  • חישוב שווי נקי
  • תמיכה ועדכונים

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים