ניהול תקציב עסקי

ניהול תקציב עסקי: טיפים לניהול נכון של תקציב עסקי לעסק קטן או בינוני

כל עסק חייב ניהול תקציב עסקי ובנייה חכמה שלו. בשורה התחתונה, לא משנה כמה מבוקשים המוצרים שלכם וכמה הלקוחות שלכם יאהבו את העסק – ללא התנהלות כלכלית נכונה לא רק שהעסק לא יתרומם, הוא לא ישרוד את תנאי השוק התחרותי לאורך זמן. לכן יש לנהל את התקציב בחוכמה, להעריך באופן ריאלי את ההכנסות וההוצאות הצפויות וכמובן לשמור על סדר. כך תעשו זאת

בנו את התקציב בכלי נוח, יעיל ופונקציונאלי

תתפלאו כמה הפלטפורמה בה אתם בונים את התקציב יכולה להשפיע עליו: בסופו של דבר שימוש בכלי יעיל וחכם לבניית התקציב יקל באופן משמעותי על התהליך, דבר שלו יש השפעה על איכות התקציב. קיימות כיום תוכנות שונות בתשלום, אך הן לא תמיד מספקות את הסחורה שהן מבטיחות וקיימות בהן בעיות אבטחה ופרטיות. לכן אנחנו ממליצים על הפתרון הפשוט והיעיל ביותר – אקסל. מעבר להמלצה לשימוש באקסל, אנו ממליצים להשתמש באקסל לניהול כלכלת העסק של פיננקה.

לתכנת אקסל יש מגוון יתרונות שהופכות אותה לכלי המושלם לבניית תקציב: ראשית כל, במידה ויש לכם מנוי אופיס השימוש בה הוא חינמי לחלוטין. גישה לאקסל קלה מאוד, כאשר ניתן לגשת לטבלאות התקציב שלכם מכל מחשב, טבלט וטלפון נייד. ניתן לשתף טבלאות אקסל עם שותפים עסקיים ולהעלות לגוגל דרייב.

כמו כן, אקסל היא תכנה נוחה מאוד לשימוש ולמעשה מכילה את כל הפונקציות והפעולות הנדרשות לבניית תקציב. התכנה גמישה מאוד ומאפשרת לכם לעשות פחות או יותר הכל ולהתאים אותה לצרכים שלכם.

השתמשו באקסל לניהול תקציב עסקי של פיננקה

לא כל בעלי העסקים יודעים לתכנן קובץ אקסל ובואו נודה, בזה לאיזה בעל עסקים בכלל יש זמן לכך?

לשם כך, צוות פיננקה יצר עבורכם טבלת אקסל מוכנה להורדה לניהול ההכנסות וההוצאות של העסק שלכם.

בניית תקציב עסקי תקופתי

בבניית תקציב ההתייחסות לממד הזמן חשובה מאוד. תקציב הוא לרוב שנתי או דו שנתי, אך הוא חייב לכלול התייחסות גם לפרקי זמן קצרים יותר כמו רבעונים, חודשים ואף שבועות. חשוב בכל שלב לעקוב אחרי ההוצאות וההכנסות שלכם ולבדוק כמה הם תואמים להערכות. הרבה פעמים קשה לחזות מראש במדויק את ההוצאות וההכנסות, אך פירוט תקופתי מול הערכות מסייעים לנו להישאר בגבולות התקציב.

רלוונטי: ניהול תזרים מזומנים לעסק

פירוט רכיבי התקציב והגדרת גבולות גזרה

תקציב טוב לוקח בחשבון את כל רכיבי ההכנסות וההוצאות ומתחשב בהם. תקציב לא מפורט עלול לשכוח רכיבי תקציב חשובים שבסופו של דבר משפיעים על יציבותו הכלכלית של העסק. לכן חשוב לפרט את כל רכיבי העסק ולהגדיר לכל אחד מהם תקציב ייעודי. כמו כן, חשוב להגדיר גבולות גזרה ריאליים הכוללים גבול מינימלי וגבול מקסימלי להוצאות.

קראו עוד: האם לפתוח חשבון בנק בנפרד לעסק?

השאירו תקציב לחירום, בלת"מים והוצאות לא צפויות

בבניית תקציב אנחנו יכולים להעריך את ההכנסות וההוצאות אך אנחנו לא יודעים הכל. לכן חשוב להשאיר תקציב גם להוצאות לא צפויות בין אם בתקציב ייעודי ובין אם בקביעת גבולות גזרה עליונים לרכיבי התקציב. כך למשל, ניתן לקבוע גבול גזרה גבוה לחומרי גלם במידה ולא הצלחתם להוריד את הספקים במו"מ, אך אם הוצאתם פחות מגבול הגזרה תוכלו להשתמש בכסף למטרה אחרת. כמובן שחשוב לשמור על איזון – אי אפשר לקבוע גבולות גזרה גבוהים מדי ולהשאיר את כל הכסף בצד לחירום.

רלוונטי: Bizibox לניהול העסק

סיכום

יכול להיות שניהול תקציב עסקי לא יבוא בקלות לכל אחד, אך אתם עסק קטן וחדש אנו מציעים להיות מעורבים בכל החלטה עסקית של העסק ולא לתת לרואה חשבון או יועץ חיצוני לבצע החלטות פיננסיות בשבילכם. ניהול התקציב וההחלטות העסקיות מהיום הראשון יגרום לכם "לחיות" את את העסק ולגדול ולהתפתח ביחד איתו.

קראו עוד:

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים