עצמאות כלכלית איך מגיעים

עצמאות כלכלית – איך מגיעים לזה?

כולם רוצים להיות עצמאים יותר כלכלית, להסיר מעל ראשם דאגות, להתנהל חכם יותר עם כסף ובעיקר – קצת לנשום. יצא לך גם להגיד לעצמך שאם רק היה לך קצת אוויר לנשימה הייתה לך יותר הצלחה בהשגת העצמאות הכלכלית? ואם כן, האם הלוואה לכל מטרה יכולה להיות הפתרון, או אולי השקעה נכונה או חיסכון?

מהי עצמאות כלכלית? 

מכירים את האנשים האלה שמנהלים את הכסף והוא לא מנהל אותם? זוהי אולי ההגדרה הפשוטה ביותר לעצמאות כלכלית. כמעט כולנו חווים דאגות יום יומיות הקשורות בכסף, בין אם לטווח הקצר ובין אם לטווח הרחוק. רוב האנשים שחווים קשיים כלכליים יהיו גם אנשים עובדים, כאלה שמכניסים משכורת קבועה לאורך שנים אך היא לא מספיקה להם כדי לחוש עצמאיים כלכלית, ובטח לא רגועים כלכלית.

השקעות כספיות נכונות 

לא מעט אנשים שרוצים לצאת לעצמאות כלכלית בוחרים בנתיב ההשקעות. הנתיב מתאים כמובן למי שיש לו הסכום המתאים פנוי לכך, וכאשר מתבצעת השקעה נכונה התשואה יכולה להניב רווחים נאים. איך יודעים היכן להשקיע? יש מי שילכו וילמדו את התחום לעומק ויש מי שיעזרו ביועץ השקעות מהבנק או באופן פרטי. כדאי לדעת על תחום ההשקעות שלעיתים קרובות ההשקעות יכולות להניב רווחים רק מסכום מסוים, ויש גם נתיבי השקעות רק מסכומים גבוהים מסוימים אחרים.

ומה לגבי הלוואה? 

לפעמים הלוואה היא מוצא אחרון כאשר אדם נמצא בשלב בחיים בו הוא לא יכול לממן לעצמו צורך מסוים באופן עצמאי. עם זאת, יש אנשים שיבחרו לקחת הלוואה דווקא כדי לחזק את עצמם, ולא מתוך מקום של מצוקה, מה הכוונה? הלוואה לא לוקחים רק כשקשה ואין פתרון אחר, היא יכולה להיות מקור להשקעה עתידית או לאוויר לנשימה בתקופה בה מתרכזים להוביל את משק הבית לעצמאות כלכלית.

לדוגמה, לא מעט אנשים בוחרים בנתיב של הלוואה ללא מטרה כנתיב לפתיחת עסק שטן שיובל לעצמאות כלכלית, לרכישת כלי רכב שיסייע להם לעבוד בעבודה טובה יותר, לשפץ את הבית ולבנות בו משרד, לרכוש מחשב וציוד או כל דבר אחר שבסוף יובילו להתקדמות כלכלית. לעיתים אין לאנשים אפשרות לממן את אותם כלים שיסייעו להם לצאת לדרך כלכלית, ונתיב ההלוואה ללא מטרה מושלם עבורם. זו הלוואה שניתנת במהירות, ללא צורך לתת הסברים, בדרך כלל ישירות לחשבון הבנק ובאמצעים דיגיטליים בלבד.

האם חיסכון הוא הפתרון? 

לטווח הרחוק נהנה מאוד מחיסכון, וגם בטווח הקצר עצם הידיעה שיש כסף שנשמר בצד יכולה לסייע. אם מסתכלים על מרוץ החיים כולו, אין ספק שחיסכון יכול לסייע להשיג עצמאות כלכלית בעוד שנים רבות, תלוי כמובן כמה חוסכים ואיך. רבים יבחרו לפתוח קופת חיסכון בבנק, כזו שיש לה תחנות יציאה או ללא תחנות כלל. בדרך כלל אנו יכולים לבחור איזה סכום נרצה להפקיד, וככל שהסכום יהיה גדול יותר כך בשלב מאוחר יותר יצטבר לנו יותר כסף, אם כי בשלב הנוכחי יהיה לנו פחות כסף והדבר דווקא יכול לפגוע לנו ברווחת החיים.

לסיכום, ישנן דרכים רבות לצאת לעצמאות כלכלית, צריך קודם כל לרצות בכך, לאחר מכן צריך לבחור את הנתיב המתאים ביותר ופשוט לצאת לדרך.

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים