מה לעשות לפני שפותחים עסק חדש

פותחים עסק חדש? אלה הדברים שכדאי לעשות

פתיחת עסק חדש יכולה להיות מאוד מלחיצה, ולפעמים זה מרגיש כאילו יש עשרות משימות שעליכם לדאוג להן במקביל. ובכל זאת, עם קצת תכנון וייעוץ מקדים, כן אפשר לצלוח את התהליך ולהבטיח שפתיחת העסק תהיה סיפור הצלחה אמיתי.

עשו שיעורי בית

לא משנה עד כמה אתם חושבים שהעסק שלכם ייחודי, עליכם להיות מודעים לכך שיש לכם מתחרים, ולהכיר את הענף שלכם לעומק. לכן עשו את שיעורי הבית שלכם לפני שאתם פותחים עסק, לימדו את הענף, כמו גם את השחקנים העיקריים שפועלים בו, והבינו מי יהיו המתחרים העתידיים שלכם.

הגדירו את קהל היעד שלכם

הקדישו זמן כדי להבין מיהו קהל היעד שאליו אתם פונים, שכן קהל היעד יהיה הכוח המניע מאחורי כל החלטה שאתם עתידים לקבל. עליכם להבין מי האנשים שצריכים את המוצרים והשירותים שלכם, כדי להתאים אליהם את אסטרטגיית השיווק והמכירות של העסק. מכיוון שאינכם יכולים להרוויח ללא הלקוחות, עליכם לשים אותם בראש סדרי העדיפויות, ולהבין אל מי אתם פונים, רק כך תוכלו להשיג לקוחות חדשים וחוזרים.

הכירו את המטרה שלכם

בעולם העסקים אין נוסחת קסם אשר תבטיח לכם תוצאות מידיות, מה שכן, ככל שתיטיבו להכיר את החזון ואת המטרה של העסק שלכם, כך תהליך קבלת ההחלטות שלכם יהיה טוב יותר. על ידי זיהוי המטרות של העסק יהיה לכם קל יותר לנווט את דרככם בעולם תחרותי ולקבל החלטות מושכלות יותר לאורך דרככם המקצועית.

איזה סוג עסק תרצו?

דבר נוסף שעליכם להחליט הוא מה יהיה סוג העסק שתפתחו, האם עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. הבחירה שלכם תכתיב המון גורמים כמו למשל את חבות המס, את הניירת שתצטרכו לנהל, את החבות שלכם כבעלי העסק והיבטים משפטיים אחרים. כאשר אתם מחליטים עליכם לגשת לרשויות ולפתוח עסק, על כל מה שכרוך בכך.

חישבו על אפשרויות מימון

פתיחת עסק דורשת כסף, ולכן בשלבים ראשונים עליכם לחפש אפשרויות מימון שונות. יזמים שפותחים עסק עם כמות מוגבלת של כסף נתקלים בלא מעט אתגרים, ולכן עליכם להיערך בהתאם. קחו בחשבון שיש המון אפשרויות זמינות לגיוס הון עבור עסקים מתחילים, תוכלו גם לשאול בני משפחה או לפנות לבנק או למשקיעים.

הבינו אילו מיסים יהיה עליכם לשלם

בעלי עסקים רבים אינם יודעים מה יהיו המיסים שיהיה עליהם לשלם, ומתי. וזה דבר חשוב מכיוון שאי עמידה בתשלום המיסים עלולה לגרום לבעיות עם הרשויות, ואפילו להוביל לחקירה פלילית. לכן התייעצו עם רואה חשבון והבינו מה המשמעות, ומה חבות המס שמוטלת עליכם כעסק.

הכינו תכנית עסקית

תכנית עסקית עוזרת רבות למיקוד והיא תתמצת את כל הצעדים שעליכם לנקוט כדי לגרום לעסק לשגשג ולהצליח. תכנית עסקית תעזור לכם לגייס משקיעים, להעסיק את אנשי המקצוע הנכונים, ולהתמקד במטרות שלכם. לכן קחו את הזמן וחברו יחדיו את המרכיבים העיקריים של כל תכנית עסקית לרבות: החזון של העסק, התיאור שלו ושל המוצרים או השירותים שאתם מספקים, ניתוח השוק, תכנית פיננסית ועוד.

ולבסוף – חפשו מאמן עסקי

פתיחת עסק חדש אינה צריכה להיות מסע עצמאי שלכם, לא משנה עד כמה אתם חושבים שאתם סגורים על עצמכם. כדאי לחפש מאמן עסקי שעבר את המסע הזה בעצמו ויוכל להנחות אתכם, לספק עצות, לתת כלים, לאפשר לכם לרכוש מיומנויות נחוצות, ולהעניק לכם השראה באמצעות הגישה הייחודית שלו. בנוסף מאמן עסקי המתמחה בפתיחת עסקים יוכל לתת לכם עצות נוקבות שרק יקדמו אתכם לעבר מימוש הפוטנציאל העסקי שלכם.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים