השוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה

מסחר עצמאי בבורסה: כל מה שצריך לדעת

נניח שסיימתם את האוניברסיטה והגעתם לעבודה מכובדת עם שכר גבוה. גם אם תעבדן קשה ותקבלו בונוסים מדי שנה, לא תמקסמו את הרווחים שלכם אם לא תטפלו נכון בכסף שלכם.

לא צריך להרגיש בנוח רק עם להרוויח כסף. אם לא תצליחו להשקיע את כספכם, תפסידו אלפי שקלים ברווחים פוטנציאליים לאורך השנים.

אפילו להפקיד בחשבון החיסכון לא יעשה הרבה, שכן הריבית הממוצעת על חשבון חיסכון היא לא גבוהה.

לעומת זאת אם תשימו את הכסף שלכם בחשבון מסחר עצמאי, אפשר להגדיל את תיק ההשקעות. עם מעט מאמץ. השקעה בבורסה יכולה אפילו להרוויח כסף בזמן שאתם ישנים.

תוכן עניינים

לפני הכל: הכנות עבור מסחר עצמאי בבורסה

לפני שתתחיל להשקיע, יש כמה דברים שצריך לעשות.

לפני שתתחילו להשקיע, אתם צריכים לדעת למה אתם משקיעים. המטרות שלכם ישחקו תפקיד משמעותי בקביעת אופן ההשקעה.

לדוגמה, אם אתם צעירים ומשקיעים לגיל פרישה, אתם יכולים להרשות לעצמכם להחזיק במניות תנודתיות. סביר להניח שתרצו לבנות תיק משופע מניות ולא בהכרח על השקעות פחות מסוכנות כמו אג"ח. זה יכול לתת לתיק שלכם את התשואה הפוטנציאלית הגבוהה ביותר.

חשבו על יעדי ההשקעה שלכם

אם אתם משקיעים למען מטרה קצרת טווח יותר, סביר להניח שתרצו לבנות תיק שמרני יותר כדי שלא תאבדו את החסכונות שלכם ממש לפני שאתה צריך אותם.

בכל מקרה, אני לא יכול להדגיש מספיק כמה זה חשוב לדעת מה אתם עושים לפני ההשקעה. תקראו המון חומר באינטרנט. תעשו קורס או 2 (אפשר גם בחינם), אל תסכנו כסף שאתם צריכים לטווח הקצר, והכי חשוב לדעתי, אל תסכנו כסף שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיד (כמו הון ראשוני לדירה או כסף ללימודים).

אם יש לכם חוב של הלוואה או חובות אחרים, אני ממליץ לכסות קודם את החובות לפני שאתם מתחילים להשקיע.

מה זה מסחר עצמאי בבורסה?

מסחר עצמאי בבורסה מתייחס לפעילות המסחר בכלים פיננסיים, כמו מניות או אג"חים, שנעשית על ידי אנשים פרטיים או יחידים ואינה נעשית מטעם לקוחות אחרים או כחלק של ארגון פיננסי. 

הסוחרים העצמאיים פועלים בשווק הפיננסי בעצמם: הם בוחרים כיצד להשקיע את ההון ובאילו כלים פיננסיים להשקיע, הם יכולים לבחור את התקופות בהן הם מבצעים פעולות רכישה או מכירה, ולאיזה תקופה להחזיק את התיק.

המסחר עצמאי הפך יותר נגיש בעיקר עם פתח האפשרויות למסחר מקוון, המספק גישה נוחה לשוק ההון.

דוגמאות לפעולות מסחר עצמאי בשוק ההון:

  1. רכישת מניות: סוחר עצמאי יכול להחליט לרכוש מניות של חברה מסוימת בבורסה (האמריקאית, ישראלית או כל בורסה שהוא רוצה). ההחלטה עשויה להתבצע בעקבות ניתוח כלכלי ופיננסי של החברה, חדשות בתחום העסקים, או כל פרמטר נוסף שמשפיע על ערך המניה.

  2. קניית אג"חים: הסוחר עצמאי עשוי להחליט להשקיע באג"חים, כלומר לקנות ניירות ערך פיננסיים המייצגים הלוואה שניתנה לחברה מסוימת או למדינה.

  3. מסחר באופציות: הסוחר עצמאי יכול להשתתף במסחר באופציות, שהן חוזים פיננסיים המאפשרים לקונה לרכוש או למכור נייר ערך במחיר קבוע בעתיד.

  4. מסחר בקרנות נאמנות: סוחר עצמאי יכול להשקיע כספו בקרן נאמנות, שהיא קרן שאוספת כספים ממספר משקיעים ומנהלתם לפי אסטרטגיה משותפת. אפשר גם קרן מחקה.

  5. מסחר בכלי פיננסיים נגזרים: כמו שוק האופציות, סוחר עצמאי יכול להשתתף במסחר בכלי פיננסיים נגזרים נוספים, כמו חוזים עתידיים (futures) או אופציות (options) על מט"ח, ועוד.

איך פותחים חשבון מסחר עצמאי בבורסה ב-3 שלבים?

  1. ניתן לפתוח חשבון השקעות באחד הבנקים, בתי ההשקעות, אחד  מהברוקרים חברי הבורסה או אצל ברוקר זר. ניתן לבצע תהליך זה באמצעות אתרי האינטרנט של גופים פיננסיים אלו במידה ומבקש השירות עומד במספר קריטריונים. לא לשכוח להירשם באמצעות ההטבות של גולשי פיננקה
  2. לאחר הזנת פרטים ראשוניים מתבצע שאלון קצר באתר עצמו או באמצעות הטלפון אך אל דאגה – כל זה כחלק מרגלוציית שוק ההון.
  3. לאחר הפקדת כספים, ייפתח עבורכם החשבון ואז יהיה ניתן להתחיל לסחור עצמאית בבורסה ולקנות מניות בכפוף לתנאי הפעילות שאושרו ובהתאם לסכומי הכסף שהופקדו בחשבון. ניתן לסחור מסמארטפון, מחשב נייד או טאבלט ללא הבדל. 

ראו עוד: השקעות בבורסה למתחילים

רוצים להתחיל לסחור באופן עצמאי? לפניכם מספר הצעות אטרקטיביות:

המומלץ ביותר

מיטב טרייד

דירוג פיננקה

5

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 10% הנחה על החזרי מס בחברת “פינאפ”, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לתחילת שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים

מערכת מסחר חדשה

אקסלנס בית השקעות

דירוג פיננקה

4.9

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.

עד 50$ החזר עמלות

אינטראקטיב ישראל

דירוג פיננקה

4.8

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 – המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) – הוראת קניה בהוראת קבע – מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי – לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה

בונוס גבוה

IBI SMART

דירוג פיננקה

4.7
מינימום השקעה 15,000 ש"ח – מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנתיים מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה

עמלות מסחר זולות

colmexpro

דירוג פיננקה

4.3

Colmex Pro מאפשרת גישה לאלפי מניות בוול סטריט באמצעות אפליקציה מתקדמת עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים. החברה מציעה חשבון דמה חינם להתנסות במסחר. Colmex Pro מספקת כלים מתקדמים כולל גישה לנתוני Level 2, גישה ל-IPO וסורק מניות מובנה. החברה מפוקחת על ידי רגולטורים ועמלות סופר זולות.

עבור סוחרים חדשים ניתן תחילת לפתוח חשבון מסחר דמו ולשחק בכסף לא אמיתי. עבור סוחרים בשלב טיפה יותר מתקדם אני ממליץ להתחיל להשקיע תחילה בסכומים קטנים לצורך למידת השוק הבורסאי וכלליו ולאחר מכן להתחיל לעלות בהתמדה ככל שנרכשים ידע וניסיון רבים יותר כדי למזער סיכון להפסדים גדולים.

איזה סגנונות מסחר עצמאי קיימים?

קיימים מספר סגנונות מסחר עצמאי, שמתאימים לאסטרטגיות שונות. הנה כמה סגנונות נפוצים:

  1. Day Trading: מסחר יומי בו הסוחר פותח וסוגר עמדות בשוק באותו היום. ההישג של סוחרי יום נמדדים בדקות ושעות והם מחפשים לנצל את ההתנפלות הקצרת טווח כדי ליצור רווח.

  2. Swing Trading: סוחרים בסגנון סווינג מחפשים לנצל את "הנפילות" ו"ההתקפלות" הקצרות טווח בשוק. הם יכולים להחזיק עמדות למספר ימים או שבועות על מנת לנצל את התנועה הכלכלית או הטכנית בשוק.

  3. Scalping: סוחרי סקאלפינג מפעילים מסחר בקצב גבוה ומנסים להשיג רווח מקטנים מתנועות קצרות במחירים. הם פותחים וסוגרים עמדות בקצב גבוה ומנסים לנצל את הפערים הקטנים במחירים.

  4. השקעה פאסיבית: כאן המשקיע מתמקד בהחזקת תיק רווחים ארוך טווח ואינו מנהל את התיק השקעות בצורה פעילה. במקום לנסות לזהות ולנצל הזדמנויות מסחר קצר טווח, השקעה פאסיבית מתמקדת בהחזקת סל של ניירות ערך עם התאם גבוה למדד שוק מסוים, כמו  המדד S&P 500.
  5. Stock Pick: השקעה במניות ספציפיות מתייחסת לבחירה של המשקיע להשקיע משאבים ישירות במניות ספציפיות במקום להחזיק בסל של ניירות ערך. זו יכולה להיות אסטרטגיה של מסחר עצמאי, בה משקיעים יבחרו מניות מסוימות בהתבסס על ניתוח פיננסי, מעקב אחרי חדשות בתחום העסקים או בחירה של ניירות ערך שנראות כמזומנות לעלות.

ראו עוד: השקעות במניות למתחילים

מה צריך בשביל להתחיל לסחור עצמאית?

מסחר עצמאי בבורסה אינו מחייב השקעה בסכומים גדולים. ניתן להתחיל להשקיע גם בסכומים של מאות שקלים בודדים בחודש (למשל בבלינק). בחלק מבתי ההשקעות ניתן להתחיל לסחור באופן עצמאי עם מינימום הפקדה של 10,000 ש"ח. אולם יש לקחת בחשבון כי כמידת ההשקעה כך מידת הרווח או ההפסד.

מלבד כמובן סכום הכסף, חשוב להתחיל עם ידע מינמילי לגבי המטרות והיעדים שלכם והאסטרטגיה הכללית שלכם. באסטרטגיה אני מתכוון ל: באיזה שוק אתם מתכננים לפעול, מה התקציב שלכם, מה יכולת הסיכון שלכם, איזה סקטורים של תעשיות אתם מתכננים לרכוש ועוד. באופן כללי מומלץ לבוא עם ידע מקדים על שוק ההון ופקודות מוכרות ושימושיות כגון market או limit. תמיד ניתן גם לנסות מסחר מדומה, כלומר על פתיחת תיק השקעות וירטאולי עם כסף לא אמיתי – לפני שמשקיעים כסף אמיתי כמו שהזכרתי קודם.

לא בטוחים איך סוחרים? נסו מסחר חברתי

איך לבחור פלטפורמת מסחר עצמאי ומה חשוב לשים לב?

אם החלטת להיות משקיע ואתה רוצה לדעת מה לחפש בפלטפורמת מסחר טובה, הנה כמה טיפים שיעזרו לך לבחור את פלטפורמת המסחר האידיאלית שלך כסוחר עצמאי מתחיל.

דע את הדרישות שלך

אם אתה רק בתחילת הדרך, ייתכן שיהיה צורך בשירותים כמו מדריכים בסיסיים, מילוני מונחים, גישה מהירה לאנשי תמיכה ואפשרות לבצע מסחר באמצעות תיק השקעות וירטואלי לפני שמתחילים עם מסחר אמיתי. בארץ, רוב בתי ההשקעות מציעים סביבת למידה טובה עם קורסים, זומים ותמיכה טובה.

אל תנסו להעתיק אחרים

לעולם אל תבחרו פלטפורמת מסחר רק בגלל שסוחרים אחרים משתמשים בה או הציעו אותה. בחרו תמיד בזירת מסחר מקוונת בהתאם לצרכים האישיים שלכם.

נתחו את הנתונים, התייעצו עם הברוקר שלכם, העריכו את המומחיות שלהם ובחרו את פלטפורמת המסחר האידיאלית עבורכם.

ממשק ידידותי למשתמש

בדקו את פלטפורמת המסחר וקבעו אם אתם אוהבין את איך שהיא נראית במבט ראשון. אם התשובה היא "לא", כדאי לבדוק משהו אחר. ברור שכדי לפעול ביעילות עם כל פלטפורמת מסחר מקוונת, עליכם לשלוט במורכבויותיה.

עם זאת, אייקונים והגדרות בסיסיות צריכים להיות ברורים בעת פתיחת החשבון.

תכונות נוספות והיצע מוצרים

פלטפורמת המסחר המקוונת האידיאלית  צריכה להתאים למצב המסחר הנוכחי שלכם. בדרך כלל עדיף למתחילים להתחיל עם משהו פשוט יותר ללמוד במהירות. אם אתם רוצה לשפר, הפלטפורמה שלכם צריכה לספק את כל מה שאתה צריכים.

יציבות

יציבות היא אחד הדברים החשובים ביותר בכל הקשור למסחר. עליכם להיות בטוחים שביצועי הפלטפורמה יהיו יציבים ויעילים. זה בין ההיבטים החשובים ביותר של מסחר.

מבנה עמלות מובן ושקוף

בעוד שגורמים אחרים עשויים להיות חשובים יותר מעמלות ודמי ניהול, אתם צריכים לדעת את הסכום שתצטרכו לשלם כדי להשתמש בכל פלטפורמת מסחר ספציפית.

תמיכה טכנית, ויכולות ניתוח

על הפלטפורמה לספק לכם תמיכה של חדר מסחר במקרה הצורך, וכמו כן אפשרות לתמיכה טכנית במקרה תקלות הגדרות או התחברות בזמן שעות המסחר.

רלוונטי: בחרו את אפליקציית ההשקעות המתאימה לכם

עמלות מסחר עצמאי

בניגוד לבנקים, מבנה העמלות בבתי השקעות הוא צר יותר ולכן אין כל מיני עמלות מונפצות כגון דמי משמורת וכו. בכל זאת, כן תצפו למצוא עמלות כגון דמי ניהול (אשר לעיתים מתקזזות מעמלות המסחר), עמלות קנייה ומכירה של ניירות ערך בארץ ובחו"ל, עמלת קנייה ומכירת אופציות בארץ ובחו"ל ,עמלת קנייה ומכירת סחורות או מדדים מובילים בארץ ובחו"ל, עמלת קניית ומכירה של חוזים עתידיים ועוד.

קראו עוד על עמלות מסחר בבורסה

למרבית בתי השקעות יש הטבות מיוחדות לפותחי חשבון השקעות. שווה לבדוק את ההצעות הייחודיות של גולשי פיננקה למטה.

הטבות מסחר עצמאי בבורסה

למי מתאים מסחר עצמאי?

מסחר עצמאי בבורסה הוא אופציה המתאימה לאנשים המוכנים ללמוד רבות על תחום ההשקעות ועל צורות המסחר השונות בבורסה. בנוסף חובה להתעדכן אונליין כל הזמן במתעדכן בשוק ההון ולהגיב במהירות ומנגד לדעת לחכות בסבלנות לעסקה טובה שכן ביצוע שינויים תכופים בתיק ההשקעות עשוי לפגוע בתשואת התיק. מסחר עצמאי מתאים לכל מי שמוכן להשקיע ולקחת אחריות מלאה על כספו.

מה ההבדל בין מסחר עצמאי לתיק השקעות מנוהל?

תיק השקעות מנוהל בידי מנהל תיקי השקעות מהווה מסירת אחריות לגורם אחר לניהול ההשקעה בבורסה. מנהל תיקי השקעות בניגוד לאדם פרטי הוא בעל מקצוע מומחה לדבר המיומן במסחר בבורסה. אולם יש לזכור שמנהל תיקי השקעות מנה מספר תיקים במקביל כך שתשומת ליבו מתחלקת בין כמה תיקי השקעות מה שאין כן במסחר עצמאי בבורסה בו בעל התיק מרכז את כל האנרגיות בתיק ההשקעות הספציפי ובהעלאת התשואה הנגזרת מתיק זה.

רלוונטי: תיקי השקעות דיגיטליים

בנוסף, חשוב לדעת שמנהלי השקעות שונים מנהלים בנוסף קרנות ותעודות סל. משמעות הדבר שיתכן ויעדיפו לשלבם בתיקי ההשקעות של לקוחותיהם גם במקרה בו חברות מתחרות מציעות מוצרים טובים יותר. קראו עוד על דירוג בתי השקעות.

מסחר עצמאי בבורסה, משמעותו נטילת כל האחריות לטיפול בתיק מבלי למוסרה לידיים אחרות.

מה הסיכונים במסחר עצמאי?

  • אדם חסר אוריינטציה פיננסית עלול שלא להבין היטב את מצב השוק ולהשיג מסקנות שגויות בנוגע לרמת הסיכוי לרווח בהשקעה.
  • סוחרים בבורסה המשקיעים סכומים גדולים ואינם משאירים כסף נזיל בצד לזמני חירום, עלולים להיקלע לסיטואציות כלכליות חמורות. לכן חובה להשאיר חסכונות על כל צרה שלא תבוא.
  • יש המתפתים למקסם השווא כביכול תחום ההשקעות הינו פתרון לכל מצוקה פיננסית ועלולים להידרדר לשפל כלכלי. יש להתחיל להשקיע בבורסה רק לאחר תשלום כל החובות ולא לזלזל בביצוע מאזן חודשי בין רמת ההוצאות לרמת ההכנסות.

רלוונטי: מסחר יומי בבורסה | מסחר סווינג

יתרונות מסחר עצמאי

  • בעל תיק ההשקעות הוא האדם האכפתי ביותר כלפי כספו שלו ולכן יעשה את המאמץ הגדול ביותר כדי לייצר תשואה גבוהה ביחס לגורמים אחרים מקצועיים ככל שיהיו.
  • מסחר עצמאי בבורסה הוא חלופה זולה למסחר על ידי אנשי מקצוע הגובים עמלות, דמי ניהול, דמי משמרת ועוד מה שעלול לייקר את המסחר במידה רבה.
  • במסחר עצמאי אין צורך ליצור קשר עם מנהל תיק השקעות או ברוקר על מנת לבצע פעולות. בעל התיק יכול לבצע עצמאית פעולות של קניה ומכירה על פי ראות עיניו וובמהירות.

רלוונטי: איך להתחיל להשקיע?

לסיכום – הזמן להתחיל לסחור עצמאית הוא אתמול

אחת הטובות הגדולות ביותר שאתם יכולים לעשות למען העצמי העתידי שלכם הוא להשקיע בבורסה. לא משנה כמה גבוהה המשכורת שלכם, היא יכולה לייצר רק הכנסה קבועה.

מצד שני, ההשקעות בשוק המניות יכולות לייצר צמיחה אקספוננציאלית.

אכן תצטרכו לעשות קצת חשיבה עצמית ולהעריך את מצבכם הפיננסי כדי לקבוע את הגישה הטובה ביותר. עם קצת התמדה והלך רוח נכון, תוכלו לחוות תשואות גבוהות על ההשקעות שלכם.

כל מי שיש לו גישה לאינטרנט וכמה אלפי שקלים יכול להתחיל בהשקעה.

משקיעים חובבים וותיקים כאחד יעשו טעויות ויחוו כישלונות. אל תאפשרו להם למנוע ממכם להגיע ליעדים הפיננסיים שלכם.

השקעה בבורסה היא תוכנית ארוכת טווח ולא תוכנית להתעשר במהירות. אם תתמידו בזה, החוסן שלכם, פשוטו כמשמעו, ישתלם.

שאלות נפוצות על מסחר עצמאי

כן. כמה טעויות נפוצות שמתבצעות על ידי סוחרים עצמאיים הן ממוצע הפוזיציות שלך, אי ביצוע מחקר, מסחר יתר, מעקב יותר מדי על המלצות. טעויות אלו גרמו לסוחרים רבים לספוג הפסדים. 


אפשר להיות עשיר במסחר במניות או במסחר יומי ויש הרבה דוגמאות לכך שמצליחים במסחר עצמאי אבל זה ידרוש הבנה גדולה של השוק, ידע מעמיק במושגים והפסיכולוגיה והרגשות המבוקרים שלך יובילו את דרכך לתפארת


המסחר יכול להיות קדחתני. היכולת  לייצר רווחים תלויה בכמה טוב תהיו לנווט בשווקים, ולעתים קרובות השווקים אינם ניתנים לחיזוי וקיימת הרבה אי ודאות. סוחרים רבים מוצאים את תחושת חוסר הוודאות מלחיצה. אם לא בודקים בזמן, מתח יכול להצטבר ולגרום לבעיות פיזיות ופסיכולוגיות.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון