איפה להשקיע כסף

איפה להשקיע כסף?

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לגבי הדרכים הטובות ביותר להגדיל את ההון שלכם, להגדיל את הביטחון הכלכלי שלכם, או אולי אפילו להשיג עצמאות כלכלית?

אנחנו מרגישים שאנחנו רוצים לשפוך קצת אור על הנושא ולהדריך אותך דרך הפרטים הקטנים של השקעות כסף. זה לא קסם, וזה גם לא מאיים כמו שזה נראה על פני השטח. עם הצעדים הנכונים – אותם אתם עומדים לחשוף – תוכלו לצעוד בביטחון בנתיב של ניהול כסף חכם והשקעות. תוכלו ללמוד הכל החל טיפים להכנה עצמית לפני השקעת הכסף שהרווחתם קשה, כדי לחקור נתיבי השקעה שונים כגון מסחר עצמאי, נדל"ן, הלוואות חברתיות, cryptocurrency, ואפילו פתיחת עסק. בואו נצא יחד למסע מאיר עיניים מבחינה כלכלית!

תוכן עניינים

לפני הכל: מה לעשות לפני שמתחילים להשקיע?

השקעה היא יותר מסתם לזרוק את הכסף שהרווחתם בעמל רב לשוק המניות; השקעה דורשת אסטרטגיה פיננסית מפותחת והבנה ברורה של המטרות שלכם. התחלת מסע ההשקעה שלכם ללא תוכנית יכולה להוביל במהירות לטרדות פיננסיות או גרוע מכך, לאובדן הון. לכן, לפני שנכנסים למסלול ההשקעה, עליכם לקחת בחשבון מספר גורמים חשובים.

העריכו את מצבכם הכלכלי

מצבכם הכלכלי הנוכחי הוא קו הזינוק של מירוץ ההשקעות. אתם צריכים לדעת כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם להשקיע לאחר עמידה בהוצאות הקבועות שלכם. כמו כן, שימו לב לחובות או להלוואות הקיימים שלכם. אם יש לכם הרבה חובות בריבית גבוהה, זה יכול להיות חכם לשלם אותם לפני שאתם מתחילים להשקיע.

הגדרת יעדי השקעה ברורים

יעדי השקעה ברורים יעזרו לכם לקבל החלטות מושכלות לגבי סוגי ההשקעות המתאימים לכם. אם אתם משקיעים למטרה ארוכת טווח, כמו פרישה או חינוך ילדכם, אתם עשויים לבחור בהשקעות אגרסיביות יותר ובסיכון גבוה יותר. אם מטרת ההשקעה שלכם היא לטווח קצר, כגון רכישת בית, אתה יכול לבחור השקעות בסיכון נמוך יותר עם תגמול נמוך יותר.

בניית בסיס חיסכון יציב

לפני שנצלול להשקעה, חיוני להקים בסיס חיסכון סולידי. כך נוצרת רשת ביטחון להוצאות בלתי צפויות ולמקרי חירום. לכן, ודא שיש לך סכום חד פעמי של כסף שהופרש כחיסכון אשר לא צריך להיות חשוף לסיכוני השקעה.

קריאה נוספת: איך לחסוך כסף? כמה כסף לחסוך?

פתחו תקציב ועקבו אחר ההוצאות שלכם

לפני שתוכלו לבצע השקעה כלשהי, חיוני שתהיה לכם שליטה טובה על המזומנים הנכנסים והיוצאים. דעו בדיוק כמה אתם מכניסים בכל חודש ומאיזה מקורות. כמו כן תוודאו שאתם יודעים במדויק כמה אתם מוציאים בכל חודש ועל מה. יש מספר אפליקציות לניהול תקציב שניתן להתשמש בהן כמו Riseup או פמיליביז ואם אתם לא מסתדרים עם אפליקציה תוכלו להשתמש באקסל של פיננקה לניהול תקציב.

קריאה נוספת: ניהול תקציב | בניית תקציב

להבין את הסיכון והתגמול של אפשרויות השקעה שונות

כל השקעה מגיעה עם סט סיכונים ותגמולים משלה. הבנת אלה תעזור לכם להימנע מהשקעות שעלולות להניב הפסד, תוך גילוי השקעות שיש להן סיכויים טובים לתשואות משתלמות.

השקיעו בעצמכם – חינוך פיננסי

לפני שאתם עושים את הקפיצה לעולם ההשקעות, אחת ההשקעות הנבונות ביותר שתוכלו לעשות היא בעצמכם, כלומר בחינוך הפיננסי שלכם. אני ממליץ לקבל הבנה מוצקה של העולם הפיננסי לפני השקעה של שקל אחד שהרווחת קשה.

הצטיידו בידע

מגוון רחב של משאבים זמין כדי לעזור לכם להרחיב את הידע שלכם על השקעות. עיסוק בספרים ומאמרים הקשורים למימון אישי, השקעות ויצירת עושר הוא התחלה מצוינת. מומחים פיננסיים ידועים כמו רוברט קיוסאקי וורן באפט פרסמו מספר ספרים מלאי תובנות המפחיתים את המסתורין מהשקעות ומספקים אסטרטגיות מעשיות.

קריאה נוספת: ספרי השקעות מומלצים למתחילים

יתר על כן, קורסים מקוונים מציעים גישה מובנית ללמידה. אתרים כמו Coursera או Udemy מספקים קורסים שונים הקשורים למימון ולהשקעות. מהבנת שוק המניות ועד להבנת אסטרטגיות מסחר מתקדמות, יש קורס לכולם.

רוצים ללמוד על שוק ההון?: קורס שוק ההון בחינם

למידה באמצעות אינטראקציות

מלבד למידה תיאורטית, מעורבות בינאישית היא ערוץ למידה יעיל נוסף. הצטרפות למועדוני השקעות או מציאת מנטור בתחום ההשקעות מציעה פרספקטיבה יישומית בעולם האמיתי. אתם יכולים לשתף רעיונות, ללמוד מניסיונם של אחרים ולחדד את תוכנית ההשקעה שלכם.

מודעות למגמות ולהתפתחויות האחרונות יכולה גם לתת לכם יתרון במסע ההשקעה. קריאת חדשות פיננסיות, השתתפות בוובינרים או כנסים הן דרכים להישאר מעודכנים. אירועים כאלה מספקים לעתים קרובות גישה למשקיעים מצליחים, שבהם ניתן ללמוד מההצלחות והכישלונות שלהם.

לסיכום, ככל שתהיו בקיאים יותר בהשקעות, כך ההחלטות שלכם יהיו טובות יותר. עוד לא הצטרפתם את ם מוזמנים לקבוצת הפייסבוק של פיננקה או לחפש עוד קבוצות פיננסיות אחרות

כיסוי חובות של הלוואת או מינוס

השקעה היא קפיצה פיננסית משמעותית, אבל לפני שעושים את הקפיצה הזו, זה קריטי להעריך את מצב החובות הנוכחי שלכם. רמות גבוהות של חוב (הלוואות) יכולות לפגוע ביכולת ההשקעה שלכם ולהפחית את התשואות. לכן, חלק מההכנה להשקעה צריכה לכלול טקטיקות איחוד עבור חובות בריבית גבוהה. איחודם הופך את ההתמודדות עם חובות לפשוטה יותר ולעתים קרובות מוריד את הריבית, מה שמאפשר לכם לשלם את החוב מהר יותר.

זכרו כי לא כל החובות נוצרים שווים בעת ביצוע אסטרטגיית החוב. חובות עם ריבית גבוהה יותר דורשים תשומת לב מיידית. התמודדות איתם תחילה מאפשרת  לחסוך בחיובי ריבית בטווח הארוך ומפנה את הדרך לחופש פיננסי.

עם זאת, ניהול חובות יכול להיות תהליך מסובך, וזה בסדר לפנות לייעוץ מקצועי אם אתם לא בטוחים. זכרו כי סידור החוב מספק יציבות פיננסית גדולה יותר וממקסם את הרווחים הפוטנציאליים מההשקעות. 

כתבתי הרבה אודות יציאה מחובות או מהמינוס.

הקמת קרן חירום

השלב האחרון לפני התחלת ההשקעה, היא הפניית הכסף הפנוי שנותר לכם אחרי סגירת החובות או המינוס (אם היו) אל הקמת קרן חירום. מומחים פיננסיים מתארים לעתים קרובות את קרן החירום כרשת ביטחון פיננסית. במה בדיוק זה כרוך? זהו מצבור של כסף, בדרך כלל שווה ערך לשלושה עד שישה חודשים של הוצאות מחיה, המופרשים לכיסוי הוצאות בלתי צפויות. אלה יכולים לנוע בין מקרי חירום רפואיים, לתיקונים קריטיים בבית, לאובדן פתאומי של עבודה.

אחד הצעדים המרכזיים לקראת הקמת קרן חירום הוא קביעת היעד. הסתכלו על ההוצאות החודשיות שלכם וחשבו כמה תצטרכו לחיות לתקופה מסוימת ללא הכנסה. ככל שההתחייבויות הכספיות שלכם גבוהות יותר, כך קרן החירום שלכם צריכה להיות משמעותית יותר.

בנייה וניהול של קרן החירום שלכם

לאחר שהגדרתם את היעד, דרך מיומנת לבנות את הקרן שלכם היא על ידי הגדרת העברות אוטומטיות לחשבון חיסכון בעל תשואה גבוהה. קרנות כספיות גם יכולה להיות אפשרות טובה. קראו את גם המדריך לבחירת קרנות כספיות מומלצות. שיטה זו היא לא רק פשוטה, אלא מבטיחה שאתם ממשיכים להגדיל את הקרן ללא צורך במעורבות פעילה. אבל זכרו, משמעת היא קריטית. חשוב להימנע משימוש בכסף הזה להוצאות שאינן חירום, מפתות ככל שיהיו.

לבסוף, זכרו כי שינויים בהכנסה, באורח החיים או בגודל המשפחה מחייבים בדרך כלל הערכה מחודשת של קרן החירום שלכם. לאחר שתגדירו את רשת הביטחון החיונית הזו, תוכלו להמשיך לסדרי עדיפויות פיננסיים אחרים כמו השקעות.

אז איפה להשקיע?

אחרי ההקדמה הדי ארוכה הזאת לגבי כיצד לתכנן ולהיערך לקראת ההשקעה הראשונית שלכם ואחרי שוידאתם שיש לכם כסף שאתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד אותו מוכן להשקעה – זה הזמן להתקדם הלאה במדריך ולהגיע לשלב התאכלס.

מסחר עצמאי

מסחר עצמאי הוא סוג של השקעה המספקת את ההזדמנות לתשואות משמעותיות אם אתם חרוצים ואסטרטגיים. האוטונומיה בקבלת החלטות יכולה אמנם להיות מרתיעה, אבל עם החינוך הפיננסי הנכון, שהוזכר קודם לכן, פחות סביר שהיא תקרטע.

ראשית, חשוב להכיר את פלטפורמות המסחר המקוונות השונות. כל אחד מהם מציע תכונות ייחודיות המותאמות לצרכי מסחר ספציפיים, ולכן מחקר וניתוח ממצים הם המפתח לאיתור הנכון עבורכם. חלק זה יכול גם לעזור  להבין את הדרישות, הסיכונים והפונקציות של השקעות פוטנציאליות.

התחלה חכמה והיצמדות לאסטרטגיה

הסיכונים הקשורים למסחר יכולים להיות מאיימים עבור טירונים. לפיכך, רצוי להתחיל עם השקעות קטנות. השתמשו בשלב זה כקרקע לצבירת ניסיון, למידה מההצלחות והכישלונות שלכם כאחד.

להיות עצמאי אין פירושו לעבוד בבידוד; התעדכנות בחדשות השוק ובמגמות היא קריטית. זה עוזר  להתאים את האסטרטגיה , קבלת החלטות מושכלות כאשר הדינמיקה בשוק משתנה.

אחד הסודות של סוחרים מצליחים הוא אסטרטגיית מסחר חזקה ועקבית. ללא קשר לתנאי השוק, הישארו במסלול ועמדו בפיתוי לקבל החלטות השקעה חפוזות. השקעה, אחרי הכל, היא מרתון, לא ספרינט.

השקעה בנדל"ן

השקעה בנדל"ן הייתה שיטת השקעה מועדפת ונחשבת בטוחה למדי ברחבי העולם. עיסוק בנדל"ן עשוי לפתוח את השערים למקור בר-קיימא של הכנסה פסיבית. עם זאת, התחום דורש הבנה הוגנת ומחקר קפדני.

ישנן אפשרויות רבות להשקעה בנדל"ן לבחירה. אלה יכולים לנוע בין בעלות על נכסים מניבים, רכישת קרקעות פנויות ובתים הפוכים להשקעה בנכסים מסחריים ונאמנויות השקעה בנדל"ן (REITs).

פענוח שוק הנדל"ן

הבנה מעמיקה של שוק הנדל"ן המקומי חיונית לקבלת החלטות השקעה מושכלות ורווחיות. בין אם קונים כדי למכור או לשכור, חשוב לדעת את מחיר השוק הצפוי באזור הרצוי. זכרו, למיקום הגיאוגרפי יש השפעה משמעותית על ערך הנכס.

בעוד נכסים מניבים דורשים גישה מעשית יותר, קרנות ריט מאפשרות למשקיעים להחזיק בנכסים מניבים כגון בנייני משרדים, דירות, מרכזי קניות ובתי מלון מבלי להיות מעורבים בניהול היומיומי של נכסים אלה.

חישוב תשואות פוטנציאליות על השקעות נדל"ן

כל משקיע ממולח יודע את החשיבות של חישוב התשואה הפוטנציאלית על ההשקעה. זה כרוך בהתחשבות בגורמים הכוללים את עלויות התחזוקה, תשלומי המשכנתא והרווח הפוטנציאלי ממכירת או השכרת הנכס. מומלץ גם לפנות לייעוץ מקצועי כדי להבטיח שאתם מבצעים השקעה נבונה.

נדל"ן יכול להתגלות כמיזם מעניין ורווחי להשקעה. עם זאת, כמו כל סוג אחר של השקעה, היא מלווה בסיכונים. גיוון יכול להיות חיוני בהפחתת סיכונים פוטנציאליים, תוך התחשבות בכמה הזדמנויות השקעה אחרות כמו הלוואות חברתיות, קריפטו ומסחר עצמאי כפי שנדון במדריך זה.

הלוואות חברתיות

הלוואות חברתיות, הידועות גם בשם הלוואות עמית לעמית, הן צורה חדשנית של השקעה שצברה תאוצה בשנים האחרונות. באמצעות פלטפורמות הלוואות פופולריות, אנשים יכולים להלוות כסף ישירות לאנשים אחרים או לעסקים קטנים, תוך עקיפת מוסדות פיננסיים מסורתיים לחלוטין.

הפיתוי העיקרי של הלוואות חברתיות למשקיעים מורכב מתשואות גבוהות יותר פוטנציאליות בהשוואה לחשבונות חיסכון מסורתיים או השקעות שמרניות אחרות. שיעורי הריבית יכולים לעתים קרובות להיות גבוהים יותר מכיוון שהם נקבעים על בסיס האשראי של הלווה, מה שמאפשר לבעלי תיאבון לסיכון לחפש תשואות גבוהות יותר.

בחירת הפלטפורמה הנכונה

עבור הלוואות חברתיות יעילות, חיוני לחקור פלטפורמות פופולריות ולנתח את הפרמטרים ההלוואות שלהם. סקור את הרקורד של הפלטפורמה, את הפרוטוקולים שלה לחדלות פירעון ואת קלות השימוש לפני שתתחייב להשקיע דרכם.

לבסוף, כמו בכל השקעה, גיוון הוא המפתח. פיזור ההשקעות שלך על פני לווים שונים ממזער את הסיכון ופותח הזדמנויות לתשואות פוטנציאליות גבוהות יותר. זכרו, למרות שהלוואות חברתיות מספקות הזדמנות השקעה מרגשת, זכרו תמיד את כלל הזהב של השקעה, אל תשימו את כל הביצים בסל אחד.

לסיכום, הלוואות חברתיות יכולות להיות מרכיב רווחי בתיק ההשקעות של המשקיע, ולהציע שילוב מפתה של עזרה לאחרים תוך יצירת תשואה לעצמך.

רלוונטי: ביקורת על BTB

מטבעות קריפטוגרפיים

אחת מצורות ההשקעה האחרונות והחדשניות ביותר היא באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים. קריפטו, כמו ביטקוין ואת'ריום, כבשו את במת העולם בסערה והופכים לפתע למיינסטרים. עם זאת, השקעה בקריפטו אינו מיועד לבעלי לב חלש מכיוון שהוא מגיע עם חלקו בסיכונים ובתנודתיות גבוהה. לפני היציאה למסע השקעה זה, כדאי ללמד את עצמכם ביסודיות על מסחר בקריפטו ואפילו לקחת קורס קריפטו.

מחקר, פוטנציאל וסיכונים

התחילו על ידי ביצוע מחקר מעמיק על מטבעות שונים ואת פוטנציאל הצמיחה שלהם. סקרו את הביצועים ההיסטוריים שלהם, קראו סקירות טכניות והכר את טכנולוגיית הבלוקצ'יין. שימו לב ששוק הקריפטו הוא מאוד בלתי צפוי, ולכן חשוב להבין את התנודתיות שלו. אל תשימו את כל הביצים בסל אחד; במקום זאת, גוונו את תיק הקריפטו  כדי למזער את הסיכון.

בורסת מטבעות קריפטוגרפיים מאובטחת

השלב הבא הוא בחירת בורסת קריפטו אמינה ומאובטחת. חפש פלטפורמות שמעניקות עדיפות לפרטיות המשתמשים ונוקטות אמצעי אבטחה חזקים כדי להגן על ההשקעות שלך. הקפד תמיד להשתמש בסיסמאות חזקות וייחודיות עבור החשבונות שלך כשכבות אבטחה נוספות.

למרות הסיכונים, השקעה במטבעות קריפטוגרפיים יכולה להניב תשואות אדירות אם היא נעשית בזהירות. בדיוק כפי שדיברנו על החשיבות של חינוך פיננסי בעת מסחר עצמאי, זה חיוני כדי להצטייד לפני צלילה לתוך הקריפטו-ספרה. זכרו שמדובר בשוק תנודתי במיוחד, ועד כמה שהתשואות הגבוהות נראות מפתות, גם ההפסדים יכולים להיות משמעותיים לא פחות.

רלוונטי: איך קונים קריפטו? | ארנקי קריפטו

פתיחת עסק כהשקעה

השקעה נחשבת לעתים קרובות כרכישת נכסים כגון מניות או נכסים, אך פתיחת עסק יכולה להיות השקעה מתגמלת באותה מידה, אם לא יותר. זוהי הזדמנות לשלב את התשוקה, הכישורים והרוח היזמית שלך לרווח כספי.

זיהוי התשוקה והכישורים שלכם

ארגונים מצליחים מתחילים לעתים קרובות ממה שאוהבים לעשות או טובים בו. ייתכן שיש לכם תשוקה לחידושים טכנולוגיים או כישורי אפייה שחבריכם מתלהבים מהם. שאלו את עצמכם, "היכן טמון הכישרון שלי, והאם אני יכול להפוך אותו למיזם רווחי?"

ביצוע מחקר שוק

הידע של הביקוש בשוק הוא קריטי. הבנת הלקוחות הפוטנציאליים  והצרכים שלהם יכולה לספק תובנות לגבי הכדאיות של הרעיון העסקי. לדוגמה, פתיחת חנות עוגיות בוטיק פחות מושכת אם השוק המקומי כבר רווי בהצעות דומות.

בניית תוכנית עסקית מקיפה

התוכנית העסקית  היא מפת הדרכים שלכם. היא מתארת את היעדים העסקיים, שוק היעד והאסטרטגיות  כדי להגיע לקהל היעד. היא כוללת גם תחזיות פיננסיות החיוניות לקביעת התשואה הפוטנציאלית על ההשקעה..

הבטחת מימון לעסק 

פתיחת עסק דורשת הון. החסכונות שלכם עשויים שלא להספיק, מה שיחייב חיפוש מימון חיצוני כמו הלוואות עסקיות, משקיעים או מימון המונים.

התאמת האסטרטגיה העסקית

לבסוף, הצלחה בעסקים נובעת מהערכה והתאמה מתמדת. שמירה על דופק על מגמות השוק, צרכי הלקוחות והביצועים העסקיים שלך מאפשרת שינויים בזמן באסטרטגיות העסקיות שלך, ובכך למקסם את התשואות הפוטנציאליות של ההשקעה העסקית שלך.

סיכום טיפים מרכזיים להשקעה

השקעה יכולה להיות מסע מלהיב, וביצוע טיפים מרכזיים אלה להשקעה יכול להדריך אותך להצלחה. התחילו מוקדם והיו עקביים. זה מאפשר לך לנצל את הקסם של ריבית דריבית, אשר יכול להגדיל את התשואות שלך לאורך זמן.

לאחר מכן, לעולם אל תשימו את כל הביצים בסל אחד. פיזור ההשקעות שלך על פני מכשירים מרובים יכול להפחית את הסיכון ולשפר את התשואות. תמהיל בריא של מניות, אג"ח, נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות כמו קריפטו יכול לעמוד בתנודות השוק ולהניב תשואות יציבות לטווח ארוך.

סקירה ואיזון מחדש

בדיקה ואיזון מחדש של תיק ההשקעות שלך באופן קבוע הם קריטיים. זה מבטיח שהקצאת ההשקעות שלך תואמת את המטרות שלך. אם סקטור אחד הציג ביצועים טובים במיוחד, ייתכן שהגיע הזמן למכור כמה מניות ולהשקיע בסקטורים אחרים כדי לשמור על איזון התיק.

הישאר מעודכן וקבל ייעוץ מקצועי

בדיוק כמו המסחר העצמאי שדיברנו עליו קודם, קבלת מידע על השוק והתנאים הכלכליים יכולה לסייע בקבלת החלטות. צרכו חדשות פיננסיות באופן קבוע והתעדכנו במגמות השוק. לבסוף, אל תירתעו מלפנות לייעוץ מקצועי. יועצים פיננסיים יכולים לספק תובנות חשובות ולעזור לך לתכנן אסטרטגיית השקעה מותאמת אישית.

מדריכים נוספים:

איך להחליט במה להשקיע?

  • מטרות ההשקעה – חשוב להגדיר מראש את היעדים שלשמם מבוצעת ההשקעה. אם מדובר בחיסכון לטווח ארוך כמו פנסיה או קופת גמל, ניתן לשקול השקעות בעלות סיכון גבוה יותר על מנת להשיג תשואות גבוהות יותר לאורך זמן. לעומת זאת, אם המטרה היא לחסוך לטווח קצר יותר כמו רכישת דירה או מכונית, כדאי להעדיף השקעות בטוחות יותר גם אם התשואה נמוכה יותר.
  • סיבולת הסיכון האישית – כל אדם שונה ברמת הסיכון שהוא מוכן לקחת בהשקעותיו. יש משקיעים שחוששים מאוד מהפסדים ומעדיפים השקעות בטוחות יחסית כמו פיקדונות בנקאיים או אגרות חוב ממשלתיות בתמורה לתשואה נמוכה יותר. לעומתם, משקיעים אחרים מוכנים לקחת סיכון גבוה יותר על מנת להשיג פוטנציאל תשואה גבוה יותר באמצעות השקעה במניות או בנכסים מסוכנים יותר.
  • סכום ההון להשקעה – ככל שסכום ההון הראשוני להשקעה גבוה יותר, כך ניתן לפזר את ההשקעה בין יותר נכסים ולהקטין את הסיכון הכולל. משקיעים בעלי הון נמוך יותר מוגבלים ביכולת הפיזור שלהם והסיכון הכולל עלול להיות גבוה יותר. לכן, סכום ההון משפיע על בחירת ההשקעות המתאימות.
  • הידע, הניסיון וההשכלה בתחום – לחלק מהמשקיעים יש רקע והשכלה בתחומים כלכליים, פיננסיים וניהול השקעות, בעוד שלאחרים חסר ידע זה. ידע רחב יותר מאפשר להבין ולנתח טוב יותר את ההשקעות ולבצע השקעות מורכבות יותר בנכסים שונים. לעומת זאת, משקיעים ללא ידע מקיף יתקשו יותר עם השקעות מורכבות ומסוכנות יותר.

איך יצרתי את הרשימה הזאת?

בבואי לרכז המלצות להשקעת כספים, ביססתי את הרשימה על מספר שיקולים מרכזיים. ראשית, התבססתי על הגדרת מטרות ההשקעה – האם מדובר בחיסכון לטווח ארוך כמו פנסיה או ביעדים קצרי טווח יותר. שיקול נוסף היה סיבולת הסיכון האישית של המשקיע – עד כמה הוא מוכן לקחת סיכונים כספיים תמורת פוטנציאל תשואה גבוה יותר. בנוסף, לקחתי בחשבון את סכום ההון הראשוני שעומד להשקעה, שכן סכום גבוה יותר מאפשר פיזור רחב יחסית של ההשקעות. לבסוף, הבאתי בחשבון את רמת הידע, הניסיון וההשכלה של המשקיע בתחומים פיננסיים ושוקי ההון, שכן גורם זה משפיע על רמת המורכבות המתאימה של ההשקעות. תוך שקלול מכלול השיקולים הללו, ריכזתי רשימת המלצות מנומקת להשקעות הרלוונטיות למשקיעים שונים, בהתאם לנתונים הספציפיים של כל משקיע.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון