תכנון תקציב לסטודנטים

תכנון תקציב לסטודנטים

חיים סטודנטיאליים דורשים ניהול פיננסי מדוקדק שכולל מעקב אחר ההכנסות וההוצאות. ההכנסות כידוע, לא תמיד גבוהות, מפאת חוסר הזמן הפנוי לעבודה. ההוצאות של סטודנטים, לעומת זאת, הן בדרך כלל גבוהות בגלל סיבות שונות, כאשר יוקר המחיה הוא אחד מהם. התוצאה היא, ברוב המקרים, היווצרות של חובות ונטילת הלוואות. למרות כל הנתונים שצוינו קודם לכן, חשוב לציין שסטודנטים יכולים להתנהל נכון מבחינה כלכלית וליהנות מהחיים אם הם יערכו תכנון תקציב לסטודנטים. בשורות הבאות נסביר לכם איך ניתן לעשות זאת כדי שתוכלו לקבל את הכלים לניהול נכון של חשבון ההוצאות וההכנסות.

התנהלות כלכלית נכונה לסטודנטים

  1. בילויים ובגדים

החלק החשוב ביותר בהליך של תכנון תקציב לסטודנטים מתחיל בהוצאות על בילויים ובגדים. ההמלצה שלנו היא לפנות כ-10%-15% מההכנסה החודשית שלכם לטובת ההוצאות הללו. סביר להניח שתרצו לקנות בקרוב בגדים חדשים או לצאת עם חברים מהלימודים לבר או לבית קפה, כדי לחגוג את תחילת או סוף הסמסטר. כדי שתוכלו לדעת מהם הסכומים שאתם יכולים להקצות לעצמכם, אתם צריכים תחילה להחליט על תקציב שאתם מציבים לעצמכם מראש.
ההמלצה שלנו היא לא לחרוג מ-500 ₪ בחודש. במידה ויש בגדים שאתם מאוד רוצים לקנות, ניתן לחכות עם הקנייה לחודש הבא.

  1. שכר דירה

תשלום על שכר דירה הוא חלק חשוב גם כן בכל הליך של תכנון תקציב לסטודנטים. אם אתם כבר גרים עם שותפים או לבד, שימו לב שאתם מקציבים לעצמכם כ-25% מההכנסה שלכם לטובת תשלום על שכר דירה. אם אתם משלמים כעת יותר מזה, כדאי לחשוב על קיצוץ בסעיף אחר או שתשקלו מעבר לדירה זולה יותר.
ההמלצה שלנו היא להוציא במקסימום 1,200 ₪ על חדר בדירת שותפים. תתנחמו בכך, שבעתיד, כשתעבדו במקצוע משלכם, תוכלו להעלות את התקציב ולגור בתנאים טובים יותר.

  1. חשבונות

כאן עליכם לפנות כ-10% נוספים מההכנסה שלכם לטובת ההוצאות הבאות:

    • חשמל
    • מים
    • ארנונה
    • סלולרי ועוד

במידה ויש לכם הוצאות נוספות על חשבונות, כדאי לבדוק אם מדובר בהוצאות הכרחיות או שניתן לקצץ אותן (למשל, אגרה על טלוויזיה או כבלים וכו'). שימו לב, במידה וקיצצתם את ההוצאות הללו, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם עורכים תכנון תקציב לסטודנטים באופן הטוב ביותר.

  1. מזון

כשאנחנו ניצבים בפני תכנון תקציב לסטודנטים, אנחנו שמים לב כמה מזון הינו אחד הסעיפים המרכזיים ביותר. מצד אחד, יש בסעיף זה לא מעט אפשרויות לחיסכון. אתם יכולים למשל לבחור לאכול אצל ההורים או חברים. מצד שני, יש את המסעדות ובתי הקפה שעשויים לפתות אתכם אבל להכאיב לכם בכיס בסופו של דבר.
ההמלצה שלנו היא לקנות אך ורק ברשתות מוזלות שמציעות מבצעים טובים ולהימנע בקנייה מפיצוציות וכו'.
אם אתם בכל זאת מעדיפים לקנות בפיצוציות או מכולות קטנות בגלל הקרבה לדירה שלכם, עדיף שתרכשו שם אך ורק מוצרים שהמחיר שלהם תחת פיקוח ממשלתי, למשל:

    • חלב
    • גבינה
    • ביצים וכו'

התקציב המומלץ למזון לחודש עומד על – 1,300 ₪.

  1. חשבון בנק

סביר להניח שחשבון הבנק שלכם מנוהל באחד הבנקים. בשלב זה, עליכם לבדוק את הפרטים הבאים:

    • האם מדובר בחשבון סטודנט שפטור מעמלות?
    • האם תשלום השובר לשכר הלימוד משולם ללא ריבית והצמדה?
    • אם אתם לוקחים הלוואה – תבדקו את תנאי הפירעון המוקדם

הלוואות סטודנטים

שימו לב, חלק חשוב בהליך של תכנון תקציב לסטודנטים קשור להלוואות. אם לקחתם הלוואה, כדאי שתבדקו שהסכום ההחזר החודשי אינו עולה על 10% מהמשכורת שלכם.

אקסל לתכנון הוצאות סטודנטים

כעת יש לכם את רשימת ההוצאות הקבועה שצפויה לכם מידי חודש. כך שעליכם רק להזין את סכומי ההוצאות בתוך טבלת אקסל. אנחנו ממליצים על טבלת האקסל להוצאות והכנסות של פיננקה שמיועדת לתכנון תקציב לסטודנטים.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

לאחר שתזינו את הסכומים שצוינו לעיל בתוך הטבלה, תוכלו לנהל את ההוצאות שלכם ולשלוט בחשבון הבנק.
תזכרו, השליטה נמצאת בידיים שלכם. זה קל מאוד שלא לעקוב אחר ההוצאות וללכת לאיבוד בין ההוצאות החודשיות, אבל כל עוד תעשו שימוש בטבלת האקסל, אתם תהיו בדרך הנכונה.

שאלות נפוצות על בניית תקציב לסטודנטים

מה זה תקציב? תקציב חשוב ליציבות הפיננסית שלך, ומבטיח שאתה יכול לשלם הוצאות נפוצות כמו שכר דירה, שכר לימוד, הלוואות לסטודנטים, חשבונות כרטיסי אשראי ובידור.

מכיוון שהתקציב מאפשר לכם ליצור תוכנית הוצאות עבור הכסף שלכם, הוא מבטיח שתמיד יהיה לכם מספיק כסף לדברים שאתם צריכים ולדברים החשובים לכם. מעקב אחר תקציב ימנע ממך חובות או יעזור לך לצאת מחובות (אם אתה נמצא בחובות) ולהתחיל את החיים ברגל ימין ללא חוב סטודנטים.

בכל צורה שהיא, תקציב עוזר לך לשמור או להתאים את ההרגלים הפיננסיים שלך כדי שתוכל להשיג יעדים כמו תשלום חשבונות בזמן, רכישת בית או חיסכון כסף לפנסיה. הזמן הטוב ביותר להתחיל בתקציב הוא ברגע שאתה יכול. כלומר עכשיו.

סיכום

הבאנו לפניכם מספר נקודות קריטיות אשר יוכלו לעזור לכם לתכנן טוב יותר את ההתנהלות הפיננסית שלכם בעודכם סטודנטים. זיכרו, אתם רק בתחילת דרככם הפיננסית ומוטב להתחיל אותה ברגל ימין וללא חוב, כמה שניתן.

אנו מאחלים לכם שתערכו תכנון תקציב לסטודנטים על הצד הטוב ביותר ותמשיכו בדרך הישר, שכוללת עו"ש מסודר ופלוס בחשבון.

לקריאה נוספת: התנהלות כלכלית נכונה

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים