איך להשקיע במדדים

איך להשקיע במדדים?

אחת מהדרכים הטובות ביותר ליצור לעצמכם ולמשפחתכם הכנסה פסיבית היא השקעה במניות.  שוק ההון הוא תחום לא פשוט בכלל, אבל לא צריך תואר ראשון בכלכלה כדי להבין את המושגים הבסיסיים בו. עם סקירה נכונה של האופציות שלכם והכוונה ממומחים פיננסיים, גם אתם תוכלו להשקיע בצורה חכמה והגדיל את הסיכויים שלכם לתשואה פסיבית יציבה. במאמר זה נסקור את נושא המדדים, ונסביר לכם כיצד תוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

מהם מדדים?

נתחיל במושג הבסיסי. המדד הוא כלי פיננסי שמתייחס למדד של מניות בשוק ההון. מדד מניות יכול לשקף לנו את השינוי בשווי של שערי מניות אשר נסחרות תחת ענף מסוים או תחום מסוים. רוב הזמן, מדד המניות משקלל מניות שקשורות אל אותה קטגוריה, או שמחייבות עמידה בתקן מסוים. כלומר, כשאנחנו משקיעים במדד כלשהו, אנחנו משקיעים במספר חברות להן מניה משלהן, העונות על אותן הקטגוריות, ויחדיו יוצרות סל השקעה שמשקף את המחיר הממוצע של כל החברות שמרכיבות אותו. מדד מניות הוא כלי מתוחכם שנועד להשקעה חכמה.

רלוונטי: איזה מדדים יש? | איך להשקיע במדד S&P 500? | איך להשקיע במדד ת"א 125?

איך משקיעים במדדים?

אחרי שקראתם קצת על הנושא אולי תרגישו קצת פחות מותקפים מכול כיוון, אבל זה לא תמיד מספיק בשביל לבצע החלטות הרות גורל בתחום ההשקעות. כדי לבחור במסלול הנכון עבורכם ובניית תיק השקעות מומלץ עבורכם, מומלץ בחום להתייעץ עם מומחים מהתחום הפיננסי בעלי הסמכה פורמלית. ככאלו שעוקבים אחרי המדדים הפופולריים באופן יומיומי, בעלי ניסיון של שנים, המכירים את התנודות של השוק וגורמי ההשפעה הרבים עליו, הם ידעו להגיד לכם בדיוק מה הסיכון לעומת הרווח של השקעה במדד, לנתח עבורכם את המצב הנוכחי בשוק ולשקלל יחד אתכם את הנתונים כך שתבינו מהם מדדי ההשקעה המגלמים את פוטנציאל התשואה הגבוה ביותר, או במילים פשוטות – איפה הכי כדאי שתשימו את הכסף שלכם.

יחד עם זאת, אם אתם מרגישים מספיק בטוחים בעצמכם וקצת קראתם על הנושא, תוכלו לקנות מדדים בעצמכם.

אפשר לקנות מדדים באמצעות כל אחד מבתי ההשקעות המומלצים שלנו:

המומלץ ביותר

מיטב טרייד

דירוג פיננקה

5

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 10% הנחה על החזרי מס בחברת “פינאפ”, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לתחילת שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים

מערכת מסחר חדשה

אקסלנס בית השקעות

דירוג פיננקה

4.9

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.

עד 50$ החזר עמלות

אינטראקטיב ישראל

דירוג פיננקה

4.8

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 – המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) – הוראת קניה בהוראת קבע – מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי – לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה

בונוס גבוה

IBI SMART

דירוג פיננקה

4.7
מינימום השקעה 15,000 ש"ח – מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנתיים מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה

עמלות מסחר זולות

colmexpro

דירוג פיננקה

4.3

Colmex Pro מאפשרת גישה לאלפי מניות בוול סטריט באמצעות אפליקציה מתקדמת עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים. החברה מציעה חשבון דמה חינם להתנסות במסחר. Colmex Pro מספקת כלים מתקדמים כולל גישה לנתוני Level 2, גישה ל-IPO וסורק מניות מובנה. החברה מפוקחת על ידי רגולטורים ועמלות סופר זולות.

לא דמי ניהול

tradestation

דירוג פיננקה

4

איך לקנות מדד?

לאחר שנרשמתם, העברתם כספים והם שויכו על שמכםף אתן מוכנים לקנייה.

  1. בחרו את האינדקס (מדד) שברצונכם לעקוב אחריו.
  2. בחר קרן שעוקבת אחר המדד שבחרתם.
  3. קנו מניות של אותה קרן אינדקס.

מדריכים נוספים: השקעה במניות למתחיליםהשקעות בבורסה למתחיליםקניית מניות

מתי נכון למכור את המדדים?

בעיקרון, אפילו עוד לפני הקנייה, אתם אמורים להתוות לעצכם אסטרטגיית יציאה. כלומר מתי למכור את המדד. אסור למשקיעים להחליט לצאת מקרנות המדד שלהם בפתאומיות. יציאה מהשקעות לטווח ארוך בקרנות מדד מחוייבת תוכנית מתוכננת היטב החייבת להתבצע בדיוק כאשר אתם מתקרבים ליעדים הפיננסיים שקבעתם מראש.

רלוונטי: התנהלות כלכלית נכונה

איך נקבע משקל המנייה במדד?

כדי לקבוע את משקלה של מניה בתוך המדד, צריך להסתכל על השווי שלה בשוק, ואז להשוות אותו לשווי המניות האחרות שנמצאות איתה באותו הסל. ברחבי העולם ישנן שיטות שונות לקביעתו של משקל מניה במדד, ולפיכך כל מדד יחושב באופן שונה.  כדי למתן את השפעתן של החברות הגדולות על המדד, קיימות מגבלות שונות. למשל, במידה ומשקל מניה מסוימת עולה והופך גבוהה במדד, השפעת החברה על התשואה של המדד עצמו עולה בהתאם.

אולי רלוונטי:

למי מתאים להשקיע במדדים?

כיום, גופי השקעות רבים מציעים מכשירי השקעה שונים ומסלולים מחקי מדדים (בארץ ובעולם), שרוב רובם הוכיחו את עצמם כהשקעה בטוחה ויציבה לאורך השנים, שבטווח הארוך מייצרת תשואה משמעותית למשקיעים. ההשקעה במדדי מניות מתאימה לכול אחד, לא משנה הרקע שלו או שלה בתחום, בעיקר בזכות שההשקעה במדד מניות לא תצריך מהם לבחור באופן אקטיבי מניות מסוימות להשקיע בהן ולבצע מחקרים עמוקים בנושא כדי להגיע להחלטה. פיזור הסיכונים בהשקעה כזו הוא רחב, וישנה חשיפה למספר רב של מניות בו זמנית.

רלוונטי: האם קיימות השקעות בטוחות? | השקעות קטנות למתחילים

למה כדאי להשקיע במדדים?

אז למה דווקא מדדים, ולא להשקיע במניה כזו או אחרת? אם אתם בעלי ידע נרחב והבנה של השוק והטרנדים בו, אולי תוכלו לעשות את המחקר המתאים ולנתח כל מניה, להצליב מידע בנוגע לגורמי סיכון ורווח, ולהחליט להשקיע בחברה כזו או אחרת. אבל מי מבטיח לכם שהחברה הספציפית שבחרתם תמשיך להתנהל בדיוק כמו שהיא התנהלה עד כה בשוק ההון? מומלץ בחום לפזר את הסיכונים ולהשקיע במדד, כך שאתם לא שמים את כול הביצים באותו הסל. כמו כן, התייעצות עם מומחים פיננסים תוכל להניב לכם החלטה מושכלת יותר, של אנשים עם ניסיון בתחום שיודעים על מה להסתכל וממה להימנע.

לסיכום

במידה ואתם מאלו שמעדיפים לשמור את השטרות מתחת לבלטות בבית, אין יותר מדי על מה לדבר. אבל אם אתם אנשים שמסתכלים קדימה על העתיד שלהם, ומחפשים להבטיח לעצמם הכנסה פסיבית שתנאי התשואה שלה מכובדים, נמליץ על השקעה בשוק ההון. ישנן קריטריונים רבי שצריך לשקול בדרך להחלטה חשובה כזו, ואנחנו ממליצים להתייעץ עם גורמים מקצועיים מתחום הפיננסים, שיודעים לזהות מהליכם בשוק ההון, לנתח א הסיכונים במסלולים השונים ולעזור לכם להחליט איך לפזר את הסיכונים בצורה הבטוחה ביותר ולהשקיע בעתיד שלכם בחוכמה, לא משנה כמה נרחב או מצומצם הרקע שלכם בכלכלה.

רלוונטי: איך להתחיל להשקיע בבורסה?

שאלות נפוצות על מדדים


מדד מאגד כסף ממשקיעים רבים כדי לקנות תיק מגוון של מניות, אג"ח או נכסים אחרים. מנהלי הקרנות שומרים על הקצאת הנכסים על ידי מעקב אחר המדד. למדדים יש בדרך כלל דרישות השקעה מינימליות נמוכות, והמשקיעים מקבלים גישה לנזילות מצוינת שכן הקרן תמיד תפדה את מניותיהן בהתראה קצרה. כל מניה בקרן המדדים מייצגת את הבעלות היחסית של משקיע על תיק הקרן ועל ההכנסה שהתיק מייצר.

ההבדל הגדול ביותר בין קרן אינדקס לתעודת סל (ETF) הוא האופן שבו הם נסחרים. תעודת סל נסחרת כמו מניה – אפשר לקנות ולמכור אותה לאורך כל היום. לעומת זאת ניתן לקנות ולמכור קרן אינדקס רק במחיר שנקבע בסיום יום המסחר.

כמו קרנות אינדקס, תעודות סל מאגדות כסף ממשקיעים רבים ומכניסות את הכסף לתיק מגוון של מניות, אג"ח או נכסים אחרים. כאשר משקיעים קונים מניות, הם מקבלים עניין במאגר ההשקעות הזה.

בניגוד לקרנות אינדקס, תעודות סל אינן מוכרות מניות ישירות למשקיעים או פודות אותן לפי דרישה. במקום זאת, מניות תעודות סל נסחרות לאורך היום בבורסות במחירי שוק.


התשואה השנתית הממוצעת ל-S&P 500 היא קרוב ל-10% בטווח הארוך. יש לציין כי הביצועים של מדד S&P 500 טובים יותר בשנים מסוימות מאשר בשנים אחרות.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון