תכנון תקציב לשיפוץ בית

תכנון תקציב לשיפוץ בית: מה צריך לשים לב בזמן תכנון וניהול שיפוץ הבית

הקורונה גרמה ללא מעט אנשים לרצות לשפץ את הבית. השילוב בין השהייה הארוכה ברצף סגורים בתוך הבית עם העובדה שהכסף שהרבה אנשים התכוונו להוציא על חופשה נשאר אצלם – הוביל לכך שרבים גילו שהבית שהם גרים בו צריך שיפוץ על מנת שיתאים לצרכים שלהם, ושכעת יש להם את הכסף להשקיע בו.

אבל, שיפוץ בית יכול להיות לא זול, וחשוב לא להצהיר הצהרות ולהתחיל תהליכים, לפני שבאמת יודעים כמה כסף אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להוציא, כמה השיפוץ עתיד לעלות ועוד. בטקסט שלפניכם ננסה לענות על איך ניתן לחסוך במהלך השיפוץ? האם נוכל להישאר במסגרת התקציב שקבענו לעצמנו?

ממה מורכב תהליך שיפוץ לבית?

את הליך השיפוץ ניתן לחלק לשני חלקים – החלק הראשון הוא החלק התכנוני, החלק השני הוא הביצוע עצמו, וחלק השלישי שהוא למעשה הסיום שכולל אבזור ותיקונים קטנים אם יש בהם צורך.

הטקסט הזה יעסוק בעיקר בתחילת ההליך – איך לתכנן תקציב וכו', ובאמצע ההליך – למה חשוב לשים לב בזמן השיפוץ, הוצאות בלתי מתוכננות ועוד.

לפני הכל, כיצד להגדיר את התקציב שלך לפרויקט שיפוץ בית גדול

קבע את המטרות שלך

השאלה הראשונה שאתה צריך לשאול את עצמך היא מדוע אתה רוצה לשפץ. האם אתה משפץ את המטבח שלך כי אתה רוצה יותר שטח דלפק? האם אתה רוצה להוסיף חדר אמבטיה? נמאס לכם שאין מספיק מקום לארח אורחים? גלה מה היעדים שלך ואז חשב את התקציב שלך.

דיוק לפרטים הספציפיים

לפני שתתחיל לעבוד על המספרים, תחליט על אילו פרטים אתה רוצה, השיקול הגדול ביותר הוא החלטות לגבי בחירת חומרים והגימורים לפני תחילת העבודה. כך תוכלו לבנות תקציב אמין ככל האפשר. לדוגמה, האם אתה רוצה רצפות עץ או שטיח? מכשירי חשמל שחורים או נירוסטה? מתן רשימה של מה בדיוק אתה רוצה לקבלן יכול לעזור לך לגבש תקציב מדויק.

העריכו את אפשרויות המימון שלכם

אלא אם כן אתה מתכוון לשלם עבור כל הוצאות השיפוץ במזומן, תצטרך או לקחת הלוואה או לשבור תוכנית חיסכון. חשוב טוב מהיכן אתה לוקח את הכסף וקח זאת בחשבון בעת החלטות התקציב. שבירה של חיסכון או הלוואה עלולה להביא עמה עלויות נוספות של ריבית החזר הלוואה או אובדן של תשואה על הכסף מהחיסכון מה שעלול להשפיע על תזרים המזומנים שלך.

החלק התכנוני של התקציב לשיפוץ

נקודה ראשונה  – תכננו תקציב

הצעד הראשון בהליך שיפוץ לבית, יהיה בנייה של טבלת אקסל או גוגל Sheets כדי להבין כמה כסף אנחנו מכנסים, כמה כסף אנחנו מוציאים ומה התקציב שלנו. זה השלב הראשון מפני שיש דרכים רבות לשפץ את הבית, החל מהחלפה של צנרת וריצוף ועד קישוט קוסמטי בלבד כמו צביעה של הקירות. אם נדע מה התקציב שלנו, נדע איזה מין סוג שיפוץ אנחנו יכולים להרשות לעצמנו.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

בשלב הזה, כמו שכבר ציינו, אתם קובעים את התקציב שלכם. לפי התקציב הזה תצטרכו לבחור קבלן שיפוצים, לקבוע את היקף השיפוץ ועוד. אל תשכחו להכניס סעיף להוצאות בלתי מתכוננות! הוצאות בלתי מתוכננות צריכות להיות כעשרים אחוז מהתקציב שלכם.

נקודה שנייה – מוצאים את סרטי המדידה

הצעד השני יהיה לקיחת מידות של החלק בבית שאנחנו רוצים לשפץ. ככל שתגיעו עם פרטים מדויקים יותר, כך הצעת המחיר שתקבלו תהיה מדויקת יותר. רוב מוחלט של הצעות המחיר, במיוחד לשיפוצים גדולים, ניתנות לפי מטר רבוע.

נקודה שלישית – חוזרים לטבלאות

הצעד השלישי יהיה קבלת הצעות מחיר ממספר בעלי מקצוע. את כל הצעות המחיר תצטרכו לסכם בטבלה ייעודית. אל תשכחו לשאול אם הצעת המחיר כוללת חומרי עבודה, ואם לא אז בקשו לברר כמה יעלו החומרים כדי להוסיף גם את המידע הזה לטבלה שלכם.

טיפ למתקדמים – איפה לא לחסוך בשיפוץ

בכל מה שקשור לתשתית, מאוד לא מומלץ לחסוך. ב"תשתית" אנחנו מתכוונים לחשמל, איטום ואינסטלציה. כשלים בתשתיות יעלו יותר מאשר כל מה שתצליחו לחסוך, ולכן מאוד חשוב שבתחומים תיקחו אנשי מקצוע טובים שמשתמשים בחומרים איכותיים.

החלק הביצועי של תכנון השיפוץ

זהו, עכשיו יש בידכם את כל המידע כדי לבחור קבלן שיפוצים, לחתום חוזה ולתת לפועלים לעבוד. כאן מתחיל החלק השני של תהליך השיפוץ – שלב הביצוע.

חלק ראשון – תכננו והכינו תקציב למקום מגורים חלופי?

אם אתם משפצים חלק מסוים בבית שלכם, כנראה שלא תוכלו להשתמש בו בזמן הקרוב. כדאי לדאוג מראש לפתרון בנושא, במיוחד אם אתם עושים שיפוץ ארוך במקלחת או בשירותים. אם אתם עושים שיפוץ כולל, אולי יהיה שווה לכם לשכור דירה לתקופת הזמן של השיפוץ, ואם תבחרו באופציה הזו – אל תשכחו להכניס אותה לטבלה שלכם כדי לוודא שאתם עומדים בתקציב.

חלק שני – מעקב הוצאות השיפוץ

כבר יש לכם טבלה, וכבר כתבתם בה כמה כל דבר אמור לעלות. עכשיו כשהשיפוץ יצא לפועל, הגיע הזמן להוסיף לטבלה עוד שורה – הוצאות בפועל. ככה תוכלו להישאר עם אצבע על הדופק בנוגע לכמות הכסף שאתם מוציאים.

אקסל קניית דירה של פיננקה

קובץ אקסל המקיף בישראל בנושא נדל"ן, מימון, רכישה, השבחה ומכירת נכסים

אקסל קניית דירה\הוצאות דירה להשקעה יאפשר לכם לחשב את הכדאיות, התשואות ולקבל תמונה מלאה ועתידית על ההשקעה
מבצע השקה! רק 59 ש"ח

שאלות נפוצות על תכנון תקציץ לשיפוץ דירה


ככלל אצבע, שיפוצים לרוב זולים יותר מבנייה חדשה. עם זאת, אם אתם משפצים בניין ישן במיוחד שראו ימים טובים יותר, ייתכן שזה לא המקרה

לא מומלץ להוציא יותר מ-5 עד 10 אחוזים מערך הבית שלך על חדר בודד. אם תוציאו יותר, ערך השיפוץ לא יוסיף באופן יחסי לערך הבית שלכם.

מומחים מסכימים שהבחירה בשיפוץ המטבח או חדר האמבטיה שלכם תחילה היא באופן מסורתי הצעד החכם ביותר. ולמרות שמטבחים בדרך כלל עולים יותר לשיפוץ מחדרי אמבטיה, הם נוטים להניב החזר טוב יותר על ההשקעה, כך שהם משלמים על עצמם בטווח הארוך

סיכום

זהו, השיפוץ כבר הסתיים ועכשיו הבית יותר מתאים לצרכים שלכם. אם עקבתם אחרי העצות שמעלה, שכללו בעיקר מעקב מסודר בטבלאות אחרי ההוצאות, ככל הנראה עמדתם ביעדים שהצבתם לעצמכם. מקווים שהכל יצא לשביעות רצונכם!

 

קרא עוד:

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים