מחשבון-ריבית-דריבית

מחשבון ריבית דריבית חודשי: חישוב תשואה בחיסכון לטווח ארוך

זהו כלל ידוע כיום שאת הכסף שלנו אסור להשאיר בבנק. רבים נלחצים מאמת זו ומחפשים דרכי השקעה וחיסכון אלטרנטיביות וכך נכנסים לעולם גדול, רחב ובעיקר מבלבל. הטעות הנפוצה ביותר היא כמובן השקעת הכסף שלנו בלי ללמוד לפני את המונחים הבסיסיים של השוק. אז בואו נלמד יחד את מונח הבסיס הראשון והחשוב ביותר.

כשאנחנו מדברים על הלוואות והשקעות חשוב לדעת שהמטרה שלנו היא בעצם לייצר רווח מסכום הכסף שאנחנו מבקשים לשים בצד. הדרך שבה כל סכום כסף מייצר עוד מעצמו היא באמצעות ריבית ולכן נדבר בעיקר על מהי ריבית, מהי ריבית דריבית ואיך נוכל לחשב את הסכומים הצפויים והמשוערים של הרווח, מראש.

אי אפשר להתחיל לדבר על ריבית דריבית ללא אזכור של המשפט המפורסם:

אלברט אינשטיין - ריבת דריבית

"ריבית דריבית הפלא השמיני בתבל, מי שמבין זאת – מרוויח. מי שלא – משלם"
אלברט איינשטיין

 

מה עושה מחשבון ריבית דריבית?

במחשבון זה מבצע עבורכם חישוב של סכום סך ההפקדות לאורך הקופה שתזינו, סכום הרווח שהפקתם מההשקעה, על כך הוא מוסיף את הסכום המצטבר של ריבית דריבית.  המחשבון יבקש נתונים כמו סכום החזר חודשי, הסכום הפקדה ראשונית, הריבית הצפויה, מספר שנות ההפקדה, על מנת לספק לכם חישוב מדויק ומשוקף במידה הגבוהה ביותר שניתן לקבל. בעזרתו תדעו לבצע החלטה חכמה ומושכלת הרבה יותר ולטווח הרחוק.

לצד זה, אסור לנו לשכוח שהשוק תמיד נמצא בתנודות וכל ירידה יכולה גם להביא לעליה ולהפך. לכן, מחשבון תשואה הוא הערכה בלבד ובלב הדברים לפעמים יהיה מומלץ לבצע שינוי מסלולים וגם חישוב ריבית מחודש.

רלוונטי: פלטפורמות מסחר בשוק ההון מומלצות

מחשבון ריבית דריבית של פיננקה

לפניכם מחשבון ריבית דריבית שיעזור לכם להבין מה יקרה לכסף שלכם (רווחים) אם תשימו אותו  לעבוד בשבילכם.

על מנת להשתמש במחשבון יש להזין את סכום ההפקדה הראשוני, ואת סכום ההפקדה החודשי (אם מתוכנן, אם לא, להשאיר על 0), את הריבית השנתית המוערכת ואת משך ההפקדה (בשנים).

מהי ריבית?

הדרך הפשוטה ביותר להסביר את מהותה של הריבית היא לתאר לכם מקרה בפועל. תארו לעצמכם שאתם מלווים סכום כסף מסוים למכר, או כדרך עסקה, ואת הכסף הזה יהיה על אותו אדם או גוף להחזיר לכם בהתאם להסכם שעשיתם ביניכם. אבל, כמובן שזה לא משתלם עבורכם לתת את סכום הכסף הזה לתקופה מסוימת, ולכן אותו הגוף יחזיר לכם את הסכום עם ריבית (אחוז מסוים הלקוח מגובה הסכום שנתתם).

בהתאם למהות ההסכם כמות הריבית יכולה להיות שונה ובעצם התוצאה הסופית היא שאתם מקבלים את כל הסכום שהלוויתם בחזרה ועשיתם רווח. עכשיו, הפכו את המושכות ותתארו לעצכם שאתם אלו שקיבלתם הלוואה, עבור משכנתא למשל, ואתם מחזירים כעת את הכסף עם ריביות קבועות, או משתנות, בהתאם להסכם. זה בדיוק המקום שבו ההבנה שלכם על חישוב ריבית היא קריטית.

רלוונטי: אפליקציית השקעות מומלצת

מהי ריבית דריבית?

ריבית דריבית היא הריבית שמצטברת על הריבית ששילמתם, או הרווחתם. משמע, יש כאן מעין תשואה כפולה. תתארו לעצמכם שהשקעתם 100 ₪ בשנה מסוימת, ועל סכום זה אתם ייצרתם תשואה של 2% ריבית. בשנה שלאחר מכן יש לכם כבר 102 ₪ שמייצרים ריבית של 2%, אבל הפעם על הסכום שכבר קיים ולכן האחוז שווה סכום שונה. כעת, סכום הבסיס שלנו לייצור ריבית גדל בפני עצמו, וזוהי ריבית דריבית וזה ההבדל שלה מריבית רגילה. עקרון זה הוא נפלא כאשר אנחנו משקיעים, אבל הוא הופך להיות כאמור בעייתי יותר בתור לווים.

איך נדע כמה כסף נחזיר בעת הלוואה

כשאנחנו לוקחים משכנתא לרכישת דירה למשל, ההסכם לרוב כולל החזר חודשי של אחוז קבוע מהסכום הכולל ושמכיל גם אחוז ריבית ואחוז ריבית דריבית מסוים. אותו הדבר יכול להיות רלוונטי גם עבור לקיחת הלוואה. בסופו של דבר, אפילו טרם חתימה על העסקה עלינו לעשות סקר שוק ולראות איפה אחוז הריביות יהיה הכי נמוך ומשתלם גם עבורנו. כל המידע הזה בעת השיח עם הבנקים עלול להיות מבלבל ולכן ישנו מחשבון ריבית דריבית.

השורה התחתונה

במהלך חיינו קשה מאד לא להיתקל במצבים בהם נצטרך לקבל החלטות כלכליות חשובות, בין אם זה לקיחת הלוואה, או בין אם זו השקעה לטווח ארוך. בכל מקרה ומקרה חשוב שנבין את ההשלכות ובדיוק בזה מסייע לנו מחשבון ריבית דריבית. המחשבון משקף לנו את אחוז ריבית דריבית שנקבל או נשלם ובכך משקף לנו את המציאות הכלכלית שלנו לשנים הקרובות באופן ברור ומובן.

רלוונטי: בנקים שנותנים ריבית יתרת זכות

שאלות נפוצות על ריבית דריבית

נוסחת הריבית דריבית, A=P(1+r/n)^nt, מאפשרת לך לחשב במהירות את הערך של סך כל הכספים שלך, הלא היא הקרן בתוספת ריבית, כאשר הריבית מורכבת לאורך פרק זמן זה.

ריבית פשוטה וריבית דריבית יכולה להתקבל על ידי קרנות לאורך זמן, בהתבסס על הסכום הראשוני של הקרן (בין אם זה כעלות להלוואה או עלייה בכספים בהשקעה או בחיסכון) הריבית ומספר תקופות הריבית (בשנים) . שתי צורות הריבית נבדלות, מכיוון שהריבית הפשוטה היא סטטית וריבית דריבית היא דינמית.

בעוד שמניות מסוימות כן משלמות דיבידנדים, מניות אינן מרוויחות ריבית, לא פשוטה או דריבית. מניות הן השקעה ללא כל הבטחת תשואה ואף עשויות לרדת בערכן בתנאים מסוימים.

הדרך היחידה להרוויח "הכנסה" על מניות היא להשקיע במניות שמחלקות דיבידנדים, שניתן להשקיע אותם מחדש על ידי רכישת מניות נוספות. לקריאה נוספת

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים