ניהול כלכלת המשפחה

ניהול כלכלת המשפחה

אם אתם תוהים כיצד מתכלה המשכורת שלכם במהירות כה רבה מבלי שנזקקתם להוצאות מיוחדות בחודש זה, אתם בחברה טובה. רבים שואלים את עצמם כיצד ניתן לנהל באופן תקין את מערכת ההכנסות וההוצאות כך שתהיה מאוזנת.

איך עושים זאת? כיצד עושים בכסף שימוש נכון, כך שיכלכל בשפע את הצרכים המשפחתיים, ומנגד, לא ייגמר כבר באמצע החודש?  ניהול כלכלת משפחה נכון, יגרום לשכר החודשי לשמש אתכם היטב, ועוד יישאר לכם עודף. לפניכם 7 טיפים שיגרמו לכם לנהל מערכת יחסים חיובית עם חשבון הבנק.

1. רישום הכנסות והוצאות

הדבר הראשון במעלה והחשוב ביותר, הוא לדעת היכן אתם עומדים. עליכם לבצע רישום מדוקדק של סך כל ההכנסות וההוצאות שלכם. הקפידו לדייק בפרטים ולא להחסיר אף לא הכנסה או הוצאה בודדת. תוכלו לעשות זאת ביתר קלות עם טבלת ניהול כלכלת הבית של פיננקה. שמרו במשך תקופה את כל החשבוניות שקיבלתם, הן תעזורנה לכם לתעד את ההוצאות, בעזרת תלושי המשכורת תוכלו לוודא את הסכום המדויק לו אתם זכאים נטו, לאחר הפחתה של ניכויים ומסים.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

2. צמצום הוצאות זו לא מילה גסה

המשפחה שלכם הולכת לקראת ימי חיסכון, זה לא אומר שאתם עומדים לאכול 3 ארוחות ביום – לחם עם גבינה, אולם תוכלו למצוא הרבה תחומים, בהם ניתן להוזיל עלויות. זו יכולה להיות החלפת כלי הרכב-זולל הדלק שלכם – במכונית חסכונית, מעבר מ-3 פעמים שבועיות במכון הכושר, לפעמיים ריצה באופן עצמאי, הימנעות מקניית פריטים בלי חשבון, ועוד הרבה פעולות פשוטות, כשבלי מאמץ או תחושת דלות – אתם חוסכים סכום נכבד מדי חודש.

רלוונטי: איך לחסוך כסף?

3. צופים את הלא צפוי – קרן חירום

כלים חשמליים אינם נוהגים לתת התראה לפני שהם שובתים, וכן גם הרכב או הצנרת, אלו מפסיקים את עבודתם לרוב באופן בלתי צפוי, לכן עלינו להיערך לפני כל צרה שלא תבוא. ההמלצה הרווחת היא לחסוך כ-20% מההכנסות עבור קרן חירום,  לניהול נכון של כלכלת המשפחה. כך לא תאבדו עשתונות, בכל פעם שמכונת הכביסה תקצר.

4. הולכים על ביטוח – בידקו אחר כפל ביטוחים

אנחנו לא ממליצים לכם בכלל, לבטל ביטוח חיים, סיעוד או ביטוח בריאות, אף על פי שהם נראים כמו הוצאה מיותרת בחישוב החודשי, אלו נועדו לשעת משבר, לשמור על ניהול נכון של כלכלת המשפחה, מבלי להיקלע לקריסה פיננסית. מה שכן, חשוב לבדוק מדי פעם עם מומחים בתחום, האם אינכם משלמים בטעות ביטוחים כפולים, שהלוא, אין סיבה שתשלמו פעם נוספת בשביל אותה מטרה בדיוק.

5. חשבונות בנק נפרדים

אם אתם מנהלים חברה עצמאית, חשוב שלא תערבו את חשבונות העסק ואת ניהול כלכלת המשפחה באותו חשבון בנק. ייחדו לכל אחד מהם חשבון בנק נפרד, כך תוכלו להבחין מהן הכנסות העסק נטו, לאחר ניכוי מס ההכנסה והמע"מ, וכן תוכלו לחשב את ההוצאות המשפחתיות בצורה מושכלת. לא כדאי לבלבל בית ועסק, זה עלול ליצור קוקטייל בלתי מובן, בו לא ברור כמה הכנסות יש לכם באמת לכלכלת המשפחה.

6. החזיקו בכרטיס אשראי אחד

חשוב שכל בן משפחה יחזיק בכרטיס אשראי בודד, זאת כדי להקל על חישוב ההוצאות החודשיות, וכדי למנוע תחושה שסכומי הכסף בחשבון אינם מוגבלים. יש לציין שאף אם עלות החזקת הכרטיסים נמוכה, היא עלולה להצטבר להוצאה נכבדת לאחר תקופה לא ארוכה.

קראו עוד: ניהול הוצאות אשראי

7. פריסת תשלומים – גרוע!

התנהלות כלכלית נכונה מחייבת להתאזר בסבלנות לפעמים, כשיתרת חשבון הבנק לא מאפשרת חריגה. לא מומלץ בכלל לבחור באופן תשלום מחולק, מפני שכך אתם מתחילים את החודשים הבאים עם טעם מר של הורדה ניכרת. מוטב שתשלמו בתשלום בודד או תחכו לזמן בו תוכלו לשלם את הסכום במלואו. את אופציית התשלום בתשלומים, מוטב שתשמרו להוצאות הגדולות הנצרכות באמת, אותן לא ניתן לדחות.

8. בדקו האם מגיעים לכם החזרי מס?

בעלי משפחה, הידעתם שמגיעות לכם נקודות זיכוי ממס עבור כל ילד עד גיל 18? אם לא זוכיתם עד עכשיו, מוטב שתפנו בקרוב ללשכת המס הקרובה לביתכם ותבדקו האם שילמתם מס ביתר, פעולה המזכה אתכם בהחזר לחשבונכם. שכירים עשויים לקבל החזר מכל מיני סיבות, תוכלו להתייעץ עם מומחים בתחום, שיתנו לכם את כל המידע הרלוונטי.

9. שתפו את הילדים בהתנהלות הפיננסית

לפעמים אומרים שהילדים הם הוסים האמיתיים שלנו והם אלה שמנהלים את הבית. נכון שהאמת לא ממש רחוקה מזה, אבל עדיין כשהילדים עוד קטנים, זה הזמן להנחיל בהם השכלה פיננסית בסיסית. ללמד אותם כיצד להתנהל עם כסף שהם מקבלים בחגים או בימי הולדת, כיצד להתנהל עם תקציב, איך אפשר לחסוך ומה המשמעות של קניית דברים יקרים. ככל שתשקיעו בהם יותר כשהם קטנים, יהיה יותר קל בהמשך (גם להם!)

למדו  עוד על ניהול תקציב משפחתי

שאלות נפוצות על ניהול כלכלת המשפחה


ניהול כלכלת משפחתי חיוני לניהול הכסף שלך. הסיבה לכך היא שתקציב משפחתי עוזר לכם: השקיעו את כספכם בחוכמה על הדברים שאתם חייבים – אלה הצרכים שלכם. חסכו כסף עבור הדברים שאתם אוהבים אבל יכולים לחיות בלעדיהם – אלה הרצונות שלכם.


תקציב הוא תוכנית שמראה לך איך אתה יכול להוציא את הכסף שלך בכל חודש. עריכת תקציב יכולה לעזור לך לוודא שלא ייגמר לך הכסף בכל חודש. תקציב גם יעזור לך לחסוך כסף עבור המטרות שלך או למקרי חירום.

 
מעל לכל, המפתח להתנהלות כלכלית נכונה היא עקביות. מכיוון שתקצוב הוא תהליך ארוך טווח, ככל שאתה רושם את ההוצאות שלך באופן עקבי יותר, מעריך את ההתקדמות שלך לקראת היעדים הפיננסיים שלך ותחפש דרכים לצמצם הוצאות בזבזניות, כך תהיה תועלת רבה יותר לתקציב שלך וההשפעה שלו על החיים הפיננסיים שלך.

סיכום

התגברות על אתגרי התקציב יכולה לעזור לך לעמוד בתקציב שלך ולעזור לך לנהל את כלכלת המשפחה שלך בהצלחה. זכור כי בחירת שיטת ההתנהלות הנכונה היא קריטית להצלחתך.

קריאה נוספת:

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים