תיאום מס באינטרנט

עריכת תיאום מס באינטרנט לשכירים או עצמאים בלי להגיע לרשות המיסים

אנחנו כבר בשנת 2024, וכיאה לשנה, הגיע הזמן שגם השירותים הממשלתיים יתקדמו מעבר למכונת הפקס או הגעה פיזית למשרד. משרדי הממשלה השכילו, והנה שירות נוסף שנכנס לקדמה החל משנת 2018 – תיאום מס מקוון. בין אם אתם שכירים או עצמאים, ואתם עובדים ביותר ממקום עבודה אחד, תוכלו לבצע תיאום מס באינטרנט ולקבל את האישורים על כך מבלי הצורך לצאת מהבית. אז איך ומי יכול לעשות תיאום מס מקוון? במאמר הבא כל התשובות.

תוכן עניינים

 

מהו תיאום מס?

כאשר מס הכנסה מחשב את המיסים שצריכים להגיע אליו, הוא עושה זאת באופן שנתי, אבל אתם מחויבים לשלם את המיסים באופן חודשי. משום כך, ישנם מקרים בהם הדרך בה חישבו את המס שלכם והתשלום על כך בפועל לא שווים, ולרוב ההפרשים עומדים לטובת הרשות ולא לטובתכם.

כשאתם משלמים כספים מיותרים לרשות המיסים, אחת הדרכים המקובלות והמוכרות היא להגיש בקשה לקבלת החזר מס וכך לקבל את הכספים העודפים ששילמתם. אך לא כולם יודעים, שישנה דרך נוספת לקבל מה שמגיע לכם והיא על ידי תיאום מס. בעזרת תיאום מס, אתם יכולים לדאוג לכך שתשלמו מראש מס מופחת על ידי התאמת חישוב המס לחישוב התשלום.

החוק קובע, שכל אדם שמשלם משכורת, שכר או קצבה עבור שירותם כלשהם, צריך לנכות מהתשלום מס הכנסה. שמו של ניכוי זה הוא 'ניקוי במקור'. לכן, כאשר עובד מקבל הכנסה ממקור אחד, החוק קובע בדיוק כמה מס צריך לנקות ממשכורתו. אך כאשר יש לו הכנסות מכמה מקומות, עליו לגשת למשרד הרישוי הקרוב לביתו, ופקיד השומה שעובד שם הוא שיקבע כמה מס ינוכה מכל מקור שמשלם לו. פעולה זו של הפקיד נקראת תיאום מס. במידה ולא תבצעו תיאום מס, ינוכה לכם מס גבוה מאוד מהמעסיק השני.

רוצים לבדוק זכאות להחזר מס? תבדקו את Finupp

החזר מס עם Finupp

בדיקה חינם של זכאות להחזר מס ו-10% הנחה לגולשי פיננקה בהגשת הדו"ח.
גולשי פיננקה קיבלו כבר למעלה מ-30,000 ש"ח בחזרה. רוצים גם?
להרשמה עם ההנחה לחצו על הכפתור
הטבה מפנקת

למי כדאי לעשות תיאום מס?

האנשים הבאים יכולים לערוך תיאום מס: מי שעובד במספר עבודות במקביל ומקבל מהם הכנסה, אדם שהחליף מספר מקומות עבודה במהלך שנת המס, אדם שמקבל הכנסה ממקורות שונים כמו קצבת פנסיה ועבודה, אדם שעובד כשכיר אבל גם עצמאי ועוד מקרים דומים.

תיאום מס מקוון

נכון לשנת 2022, יש כמה דרכים מקובלות כדי להגיש תיאום מס לרשות המיסים: הגעה פיזית למשרדי מס הכנסה, פנייה ליועץ מס או רואה חשבון שייצגו אתכם מול הרשות, או תיאום מס מקוון שמגישים באינטרנט. כדי להקל על הציבור, הוקמה מערכת ממוחשבת בה ניתן לערוך תיאום מס באופן מקוון.

בתור התחלה, ניתן לבצע במערכת סימולציה שמחשבת את המס שצריך להיות מנוכה מחשבונכם, וכמובן שדרכה ניתן לערוך או לשדר את בקשת תיאום המס. לאחר שתזינו את הפרטים הדרושים במערכת, היא תחשב מה המס שעליכם לשלם מסה"כ הכנסותיכם השונות מהמעסיקים והמשלמים השונים, והיא תקבע כמה מס כל משלם יצטרך לנכות מכם.

את תיאום המס המקוון תוכלו לעשות באינטרנט פעם אחת בשנה, ובמידה ותצטרכו תיאום מס נוסף, תצטרכו להגיע פיזית למשרד פקיד השומה או לשלוח את כל הטפסים הרלוונטיים בדואר לרשות המיסים.

קרא עוד: אפליקציות החזר מס

מי יכול לערוך תיאום מס

  • אנשים שזוהי הפעם הראשונה שהם מבצעים תיאום מס בשנת המס הנוכחית.
  • מי שמבקש בהתאם לחוק נקודות זיכוי: עבור הורה יחידני, ילדים, בני זוג ללא הכנסות.
  • למי שהכנסותיו מעבודה הן בגובה של עד 316,536 ש"ח בשנה מכל המעסיקים.
  • למי שמקבל קצבת פרישה: למי שלא הגיע עדיין לגיל הפרישה ובכל זאת מקבל קצבת פרישה, למי שהגיע לגיל הפרישה אבל לא חייב במס עבור הכנסותיו, ולמי שהגיע לגיל הזכאות לפרישה וביצע קיבוע זכויות.
  • למי שמקבל תשלומים מסוג אחר כמו שכר מרצים או שכר אומנים.

רלוונטי: כמה משלמים מס בפנסיה?

קיבלתי את מסמכי תיאום המס, מה הלאה?

לאחר שסיימתם את תהליך תיאום המס, יהיו ברשותכם מסמכים אותם תצטרכו לתת לכל מי שמעסיק אתכם או משלם לכם בדרך כזו או אחרת (כולל קצבאות). המסמכים האלו יורו למעסיקים כמה מס עליהם לנכות מכם.

לסיכום – מי שיכול מומלץ לעשות תיאום מס בהקדם

בין אם אתם עובדים במספר עבודות, או מקבלים קצבאות פנסיה או אחרות, בסופו של דבר אם לא תעשו תיאום מס מדובר בסכומים די גבוהים של מיסים שינוכו לכם מהתשלום וחבל. באמצעות תיאום מס מקוון (באינטרנט, אונליין) תוכלו לערוך תיאום מס בלי להגיע לפקיד השומה, וכך לחסוך לעצמכם זמן יקר וכסף.

רלוונטי: הנהלת חשבונות באינטרנט

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים