הנהלת חשבונות באינטרנט

הנהלת חשבונות באינטרנט

לכל עסק, חברה או ארגון – יש הנהלת חשבונות מסודרת. מטרת הנהלת החשבונות היא לשקף את המצב הפיננסי של העסק, לכן מדובר בבסיס החשוב ביותר לכל המערכת הכלכלית. על בסיס הנהלת החשבונות, כל בעל עסק, גם כזה שלא סיים תואר בכלכלה או בחשבונאות, יבין היטב את מצבה הכספי של החברה ואת שולי הרווח שלה, וכך יוכל להוביל את העסק קדימה.

מה זה הנהלת חשבונות באינטרנט?

בעבר, ניהול החשבונות התבצע באמצעות איסוף מסמכים וניירת, ולכן עבודת ניהול החשבונות הייתה סיזיפית ומתישה. כיום, בעקבות מהפכת הטכנולוגיה, תחומים רבים עברו שינוי והתאמה, ביניהם תחום הנהלת החשבונות. הנהלת חשבונות באינטרנט מתבצעת על ידי מערכות אינטרנט שונות, שמיועדות לאיסוף נתונים, הפקת דוחות, ניהול מסדי נתונים והסקת מסקנות סטטיסטיקות שונות.

רלוונטי: ניהול כספים בעסק

מה ההבדל בין הנהלת חשבונות באינטרנט לבין תוכנה להנהלת חשבונות?

אמנם שתי צורות הניהול הן ממוחשבות, אבל השוני ביניהם הוא עצום. בעוד תוכנה להנהלת חשבונות מותקנת על מחשב או שרת מסוים, הנהלת חשבונות באינטרנט מבוססת על דפדפן אינטרנט, ולכן היא לא מוגבלת לשימוש במקום אחד. מפני שהכל מנוהל בענן, כך תוכלו להתחבר למערכת המקוונת מכל מכשיר, מכל מקום ובכל שעה, גם כאשר אתם לא במשרד.

רלוונטי:

 למי מתאים הנהלת חשבונות באינטרנט?

הנהלת חשבונות באינטרנט היא שירות יעיל במיוחד, המתאים בעיקר לעסקים קטנים, לעצמאיים ולבעלי מקצועות חופשיים. חשוב לזכור, האלטרנטיבה היא התקשרות מול משרד ניהול חשבונות – שבו העלות היא גבוהה הרבה יותר. לכן, אם אתם זקוקים להנהלת חשבונות באופן יומיומי, ואתם רוצים שהמידע הפיננסי של העסק יהיה זמין לכם מכל מקום – הנהלת חשבונות באינטרנט זה השירות בשבילכם.

איזה שירותים כלולים בתוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט?

 יש מגוון של שירותי הנהלת חשבונות אונליין, וכל אחד מהם מציע שירותים שונים. בין השירותים הנפוצים ניתן למנות את הבאים:

טיפים לבחירת תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט

כאמור, יש עשרות תוכנות אינטרנט לניהול חשבונות. להלן מספר טיפים לבחירת המתאימה ביותר:

  • בררו מהם צרכי העסק – בשלב הראשון, יש לשאול את עצמכם מספר שאלות על מנת להבין מהם צרכי העסק, ואיך תוכנה לניהול חשבונות באינטרנט תוכל לסייע לו:
    • איזה מסמכים אתם נוהגים להפיק?
    • האם יש צורך בהפקת חשבוניות מס?
    • האם אתם זקוקים למערכת ניהול מלאי?
    • כמה אנשים צריכים גישה למערכת?
  • ערכו סקר שוק – לאחר שהבנתם מהם הצרכים של העסק, בררו לגבי שירותים שונים להנהלת חשבונות באינטרנט, ותבחרו במתאימה ביותר. למשל, אם רק אדם אחד צריך גישה למערכת – בחרו במערכת חד צידית, ואם אתם מעסיקים סוכני מכירות שמפיקים חשבוניות מס באופן תדיר – בחרו במערכת דו צידית.

הצעות נבחרות של תוכנות הנהלת חשבונות

ezcount

  • החל מ-204 ש"ח (המחיר לשנה, 17 ש"ח לחודש) עבור עסק מתחיל ועד 56 ש"ח לחודש לעסק גדול.
    >>> להרשמה והתנסות חודשיים בחינם (לצורך קבלת ההתנסות חובה לאשר את המייל שקיבלתם מ-EZcount!)

מורנינג (של חשבונית ירוקה)

סאמיט (לשעבר OfficeGuy)

 

כמה עולה תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט?

המחיר של תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט תלוי בסוג ההתאגדות של העסק. כלומר, ייתכן מחיר שונה לעוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. ההבדל במחירים בדרך כלל נובע מהשוני בשירותים הניתנים לכל עסק. כמו כן מחיר השירות תלוי בתכונות להם אתם זקוקים לניהול החשבונות. לרוב השירותים כיום ישנם מספר מסלולים שניתן להתאים לגודל העסק. טווח המחירים נע בין חינם (לפעולות מוגבלות) ובין 17 ₪ ל- 500 ₪ בחודש, כתלות בגורמים שונים.

לעוד אפשרויות: תוכנות הנהלת חשבונות

יתרונות מעבר לניהול חשבונות באינטרנט

משפר את הארגון

עסקים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם לא לסדר את הכספים שלהם. בין אם הגיע הזמן לשלם את חשבון המס או את התחזית לשנה הבאה, זה יכול להיות קשה לקבל את המידע הדרוש לך אם אינך מאורגן. תוכנת הנהלת חשבונות עוזרת לך להתעדכן בנתונים הפיננסיים שלך. היא מארגנת מידע פיננסי, מאחסנת אותו במקום אחד והופכת תהליכים חשבונאיים רבים שגוזלים זמן רב לאוטמוטיים,ובכך משחררת אותך להתמקד בניהול העסק שלך.

מחזק את הבקרה הפנימית

בקרות פנימיות מתייחסות לכללים ולנהלים שנקבעו על ידי חברה כדי להבטיח את שלמותם של תהליכי חשבונאות והנהלת חשבונות. תוכנת הנהלת חשבונות מגדילה את האמינות של האמצעים שלך כדי לסייע במניעה ובגילוי הונאה. זה יכול להפחית משמעותית את הסיכון לאובדן וגניבה מהעסק שלך.

מפחית טעויות

לפי סקר של בלומברג, טעות אנוש היא ללא ספק הגורם הגדול ביותר לטעויות חשבונאיות והנהלת חשבונות. אנשי מקצוע רבים בראיית חשבון מציינים טעויות נפוצות כגון שגיאות בגיליון אלקטרוני והזנות ידניות שגויות. תוכנת הנהלת חשבונות יכולה לעזור לצמצם את הטעויות היקרות הללו על ידי ביטול השימוש בגיליונות אקסל מגושמים ומשיכת נתונים ישירות מאפליקציות עסקיות של צד שלישי.

רלוונטי: מבחר חשבוניות אונליין

לסיכום, הנהלת חשבונות באינטרנט יכולה להתאים לכל עסק

הנהלת חשבונות מחויבת מכוח החוק (הוראות ניהול ספרים), ולכן כל עסק חייב לנהל את חשבונותיו. אך, גם ללא קשר לחובה החוקית, מדובר בכלי פיננסי מתקדם, שיכול לתרום רבות לכל עסק. כיום, המערכות המומלצות ביותר לצורך הנהלת חשבונות הן מקוונות. מדובר במערכות מתקדמות שמספקות בלחיצת כפתור אמצעים רבים – ניהול הוצאות, כרטסות, דוח התאמה למס ועוד.

שאלות נפוצות על הנהלת חשבונות באינטרנט

לא. רוב התוכנות מספקות מאמרים וסרטוני הדרכה כיצד להשתמש בתוכנות שלהם. אם אתם בכל זאת מסתבכים, תמיד ניתן לפנות לתמיכה.

התוכנות המומלצות כאן, כולן מאושרות על ידי רשות המיסים כלומר הן מפוקחות ונתונות לרגולציה. כולן מאובטחות ונבנו לפי פרוטוקולי רשות המיסים בישראל. לפי כל הרשמה לשירות כזה, מומלץ לקרוא היטב את התנאים.

לא. אם יש ברשותכם הידע, תמיד תוכלו לבצע את ניהול החשבונות של העסק שלכם באופן עצמאי. אבל, לצורך מניעת טעויות, חיסכון בזמן וייעול תהליכים – מומלץ כן להשתמש.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים