תכנון תקציב לבניית בית

תקציב לבניית בית – איך לתכנן חישוב לבניית בית ואיזה הוצאות צפויות?

אם נמאס לכם מחיים בבניין משותף והחלטתם לעבור לגור בבית פרטי, יכול להיות שאתם עוברים לבית קיים, ויכול להיות שקניתם מגרש ואתם מתחילים הכל מאפס. אנחנו כאן בשביל לדבר על התרחיש השני – בנייה של בית על מגרש ריק (או על מגרש שכבר היה עליו בית אבל החלטתם להרוס אותו ולבנות הכל מהתחלה).

בניית בית היא הליך יותר מורכב מרכישת דירה או אפילו רכישת בית קיים. כרוכשים נכס שגבר גרו בו לפניכם, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשכור מובילים, אולי גם לצבוע ולהגיע ביום שנקב מראש עם המוכרים ולהיכנס לבית.

לעומת זאת, בבנייה של בית יש הרבה יותר שלבים וכמות גדולה יותר של עבודה ואנשי מקצוע מעורבים בתהליך. אנחנו כאן בשביל לדבר על הפן הכלכלי של בניית בית. נזכיר בקצרה את כל השלבים, ובהמשך נפרט על העלויות השונות וננסה להסביר כיצד להתמודד איתן.

מהם השלבים לבניית בית פרטי

ישנם עשרה שלבים שצריך לעבור מרגע שתחליטו שאתם רוצים לקנות מגרש, ועד הרגע שתכנסו אל הבית החדש שלכם:

  1. בירור הון עצמי ויצירת תקציב ראשוני.
  2. קבלת משכנתא. (השתמשו ביועץ משכנתא!)
  3. פנייה לאדריכל ומהנדס ליצירת תוכניות בנייה.
  4. הפקדת התוכניות ברשויות הרלוונטיות וקבלת היתרי בנייה.
  5. בחירת קבלן.
  6. בחירת שאר אנשי מקצוע (למשל חשמלאי ואיש אינסטלציה).
  7. בניית שלד.
  8. עבודות גמר.
  9. עיצוב פנים.
  10. קבלת טופס 4 מהרשות המקומית.

וזהו, מרגע שקיבלתם את הטופס שמאשר לכם להתגורר במבנה שבניתם (טופס 4) אתם יכולים להתחיל את הפרק החדש בחייכם בבית שבניתם בצורה שיתאים בדיוק לצרכים שלכם.

עלויות בנייה לבית פרטי

השלב הראשון בחישוב עלויות הבנייה, הוא חישוב הכסף הזמין לרכישת הקרקע ו\או הבנייה עצמה. על מנת לעשות זאת, יש להבין מהו גובה ההון העצמי שלכם, ובהתאם מהי המשכנתא אותה אתם יכולים ומתכננים לקחת בנוסף, לצורך רכישת הקרקע והליך הבנייה.

כדי לעשות חישוב מושכל ומסודר, מומלץ להשתמש באקסל לניהול הכנסות והוצאות של פיננקה.  בטבלה תוכלו לכתוב את סך ההכנסות שלכם, מהן ההוצאות הנוכחיות שלכם וכמה עוד אתם מעריכים שתהיו מסוגלים להוציא. כך תקבלו מושג לגבי התקציב שלכם, ומהו גובה המשכנתא שאתם צריכים לבקש מהבנק.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

דברים שחשוב לזכור בתכנון תקציב לבניית בית

ישנן מספר עלויות שאנשים נוטים לשכוח כשהם מנסים לחשב את כלל ההוצאות הצפויות בתהליך של בניית הבית. כתוצאה מכך, ישנם רבים הנכנסים ללחץ תקציבי באמצע הבנייה, מה שיכול לעקוב את התהליך באופן משמעותי. זו הסיבה שחשוב לכלול בתקציב את כלל ההוצאות, ובנוסף להשאיר מקום להוצאות שלא ציפיתם להן.

לכן, ניסינו לרכז עבורכם מספר הוצאות שאנשים נוטים לשכוח:

  • צילומים של התוכניות למטרות הגשה לקבלת כל האישורים הנדרשים. ייתכן ותתפלאו עד כמה שהדברים הללו יכולים להיות יקרים.
  • ריהוט.
  • אם מודבר במגרש מוחכר, ישנן עלויות של תשלומים למנהל מקרקעי ישראל.
  • היטל השבחה.
  • מרבית הרשויות המקומיות מטילות, בנוסף לאגרת בנייה, היטלי פיתוח שונים. דוגמאות לכמה מהיטלי הפיתוח הללו הם חיבור למערכת המים, לרשת הביוב, ואם יש צורך גם סלילה של חיבור למערכת הכבישים של הרשות.
  • כלל עלויות המטבח, כולל ארונות ומשטח עבודה.
  • בדיקה של מכון התקנים הישראלי לקבלת אישור על עמידות הממ"ד, חוזק הבטון ושמירה על בריאות הציבור (כלומר שאתם לא משתמשים בחומרים המסוכנים לסביבה במהלך הבנייה).
  • אגרת היתר.

אפליקציית תקציב לבניית בית

השתמשו באפליקציה לניהול התקציב לבניית הבית. האפליקציה החיים בפלוס של רונית טאוליב עושה בדיוק את זה. אפשר לבחור מתוך האפליקציה פרוייקט בניית בית. שם תמצאו את כל הסעיפים והתתי קטגוריות ומשימות הנדרשות בעת בניית בית: הכל מאדריכלים, מהנדים, עורך דין, חומרי גלם, קניית שטח, אנשי מקצוע ועוד ועוד.

אפליקציית קניית דירה

היתרון הכי חשוב של החיים בפלוס הוא שאם אתם מנהלים את הוצאות משק הבית איתה אז כל ההכנסות וההוצאות שלכם כבר בתוך האפליקציה כך תוכלו להיות בטוחים שלא תחרגו מהתקציב הכללי שלכם. 

נסו את החיים בפלוס ובנוסף קבלו 10% הנחה למשתמשי פיננקה בשימוש בקופון: financa10 ברכישה.

 

שאלות נפוצות בתכנון תקציב לבניית בית


אם תבצע את כל העבודה כדי לבנות את הבית הממוצע של היום, היית חוסך כחמישים אחוז מהעלות לבנייה. ולפי סקר עלות הבנייה האחרון מהאיגוד הלאומי של בוני בתים, הבית הממוצע עולה קצת פחות מ-300 אלף דולר לבנות. (נתונים של ארה"ב)

הקרקע עליה ייבנה ביתכם תהווה חלק ניכר מעלות הבית. זה לא רק עלות הקרקע עצמה, אלא גם עלות המדידה, הבדיקה, ואולי גם הוספת חיבורי אינסטלציה וחשמל. ניתן לחסוך כסף על ידי בחירת מגרשים באזורים פחות נחשקים, אך לעיתים קרובות יש עלויות הקשורות לכך, כמו הוספת חיבורי כבישים ושבילים.

כשאתם עוברים כל שלב במסע אל הבית החדש והנבנה בהתאמה אישית, תצטרכו לשכור מספר מומחים מכמה דיסציפלינות, שיצטרכו לעבוד יחד כדי להבטיח שהבית החדש שלכם יתאחד כמכלול.

על ידי למידה למה לצפות זמן רב מראש, תוכל לפתח תקציב שיכסה את כל המקרים ויבטיח פרק זמן יחסית נטול לחץ בזמן שאתה מחכה ליום שבו תוכל לעבור לביתך החדש ולהתחיל לעשות אותו הבית שלך.

סיכום

לסיכום, בנייה של בית חדש מאפס יכולה להיות עניין מאוד בירוקרטי. בנוסף, יש להליך עלויות רבות, וחשוב למפות אותן בצורה טובה לפני שמתחילים בתהליך.

רלוונטי:

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים