קורס קריפטו

בורסות קריפטו מומלצות למסחר במטבעות וירטואליים

דמיינו שאתם מנווטים בעולם הקריפטו בלי לדעת מאיפה להתחיל, נוף מלא בז'רגונים, מושגים מורכבים ומגוון רחב של בורסות. כשאתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם המבוזר הזה, אנחנו יודעים שזה יכול להרגיש מסחרר. אבל אל חשש! שקיפות ובהירות הן מה שאנחנו כאן כדי להביא.

אני נרגש לחלוק את הידע החיוני שיזניק אותכם לתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בביטחון. זה כולל הבנה מהו בדיוק קריפטו, חמה זה בורסות קריפטו והבחנה בין בורסות מרוכזות ללא ריכוזיות. אנו גם רוצים שתיהנו מהרשימה שאצרנו בקפידה של בורסות קריפטו מומלצות ותבינו כיצד הן פועלות באמת. כמובן שבחירת פלטפורמה לצרכי המסחר שלכם בקריפטו אינה החלטה שיש להקל בה ראש, ולכן אני כאן כדי להדריך אתכם גם בכך. איך הגענו לסקר מאיר העיניים הזה, אתם בטח תוהים? החזיקו חזק בזמן שאנחנו מבהירים את תהליך הבחירה הקפדני שלנו.

תוכן עניינים

מה זה קריפטו?

מטבעות קריפטוגרפיים, המקוצרים לעתים קרובות לקריפטו, מייצגים סוג מהפכני של מטבע דיגיטלי או וירטואלי. הגורם העיקרי שמבדיל מטבעות קריפטוגרפיים ממטבעות מסורתיים הוא שהם אינם נשלטים על ידי שום גוף ממשלתי מרכזי או מוסד פיננסי.

הטכנולוגיה הבסיסית שמעצימה מטבעות קריפטוגרפיים היא בלוקצ'יין – מן ספר חשבונות מבוזר של כל העסקאות ברשת P2P (עמית לעמית). היבט הביזור הוא קריטי, שכן הוא מבטיח את שלמות ואבטחת העסקאות, מה שהופך אותן לשקופות לחלוטין וכמעט חסינות מפני הונאה. 

ישנם סוגים רבים של מטבעות קריפטוגרפיים בשוק כיום, כאשר ביטקוין הוא המפורסם והמקובל ביותר. אחרים כמו את'ריום, ריפל ולייטקוין נהנים גם הם משגשוג משמעותי.

הפוטנציאל האמיתי של מטבעות קריפטוגרפיים משתרע מעבר לתפקידם כאמצעי חליפין. הם מצאו מקרי שימוש בעולם האמיתי בתחומים רבים כגון מימון מבוזר (DeFi), חוזים חכמים, אחסון נתונים מאובטח ועוד. העתיד של cryptocurrencies נראה מבטיח מאוד, שכן יש להם את הפוטנציאל להגדיר מחדש כיצד עסקאות פיננסיות מתבצעות ברחבי העולם.

רלוונטי: השקעות בבורסה למתחילים

מהי בורסת קריפטו?

בורסת קריפטו, או באנגלית: Cryptocurrency Exchange, היא פלטפורמה דיגיטלית שבה אנשים מבצעים עסקאות של מטבעות דיגיטליים. פלטפורמות אלה מקלות על קנייה, מכירה ומסחר של מטבעות קריפטוגרפיים שונים כמו ביטקוין, את'ריום וריפל, בין היתר. בורסות קריפטו ממלאות תפקיד אינטגרלי בתחום הקריפטו מכיוון שהן מקדמות את השימוש בנכסים דיגיטליים ועוזרות לעצב את העתיד הפיננסי.

רלוונטי: אפליקציות להשקעות

סוגי בורסות קריפטו

ישנם באופן כללי שני סוגים של בורסות קריפטו: ריכוזיות ומבוזרות. בורסות ריכוזיות, בדומה למוסדות פיננסיים קונבנציונליים, פועלות כמתווך לעסקאות קריפטו. בורסות אלה מחזיקות בכספי המשתמשים ומבצעות פקודות מטעמם. לעומת זאת, בורסות מבוזרות פועלות ללא רשות מרכזית. הם מאפשרים למשתמשים לשמור על שליטה על הכספים שלהם והעסקאות מתבצעות ישירות בין הצדדים המשתתפים באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין.

תכונות עיקריות ואמצעי רגולציה

בורסות קריפטו אמינות מציגות תכונות ייחודיות מסוימות. הן מאפשרות עסקאות חלקות ומאובטחות, שומרות על שקיפות, מציעות מגוון רחב של מטבעות קריפטוגרפיים למסחר ופועלים עם ממשק ידידותי למשתמש. יתר על כן, הם מבטיחות את פרטיות הנתונים ומאמצים אמצעי אבטחה מחמירים כדי למנוע פעילויות בלתי חוקיות.

הרגולציה והאבטחה של בורסות קריפטו משתנות ברחבי העולם. במדינות מסוימות יש תקנות מחמירות, בעוד שאחרות עשויות להיות מתירניות יותר. בכל מקרה, על מנת להתמודד עם איומים והונאות פוטנציאליים, חשוב למשתמשים לבחור בורסות העומדות בתקנות סטנדרטיות ומאושרות על ידי רשויות מוכרות.

בסך הכל, בורסות קריפטו משמשות כעמוד יסוד התומך בצמיחה ובאימוץ המיינסטרים של מטבעות קריפטוגרפיים.

רלוונטי: פלטפורמות מסחר בשוק ההון

בורסות מרוכזות לעומת לא מרוכזות (CEX Vs. DEX)

עולם המסחר במטבעות כמו בביטקוין מגוון ומתפתח ללא הרף. שניים מהסוגים העיקריים של פלטפורמות שבהן עסקאות אלה מתרחשות הן בורסות מרוכזות (Centralized Exchanges או CEX) ולא מרוכזות ( Decentralized crypto exchanges או DEX). הבנת ההבדלים בין שני סוגי הבורסות הללו חיונית להשגת תוצאות אופטימליות מחוויות המסחר שלכם.

בורסות מרוכזות

בורסות ריכוזיות, הידועות גם כ-Centralized Exchanges או CEX, מתפקדות בדומה לבנקים מסורתיים. הם פועלים כמתווכים, וכל העסקאות צריכות לעבור דרכם. פלטפורמות אלה מציעות רמה גבוהה של נוחות למשתמשים מכיוון שהם יכולים לקנות, למכור ולאחסן בקלות את הנכסים הדיגיטליים שלהם. כמה דוגמאות פופולריות לבורסות מרוכזות הן Binance ו- Coinbase. עם זאת, טבען הריכוזי חושף את המשתמשים לסיכוני אבטחה פוטנציאליים, שכן בורסות אלה הן מטרות רווחיות עבור האקרים.

בורסות לא רכוזיות 

לעומת זאת, בורסות לא מרוכזות או Decentralized crypto exchanges (DEX) פועלות ללא רשות מרכזית. כאן, המשתמשים מחזיקים בשליטה על כספם, והעסקאות מתרחשות ישירות בין הצדדים באמצעות חוזים חכמים. DEXs פופולריים כוללים Uniswap ו PancakeSwap. גישה זו מציעה פרטיות גבוהה וסיכון נמוך יותר לגניבה בקנה מידה גדול. אבל, הם עשויים להיות מורכבים עבור ג'וניירים מתחילים ויכולים להיות חסרי נזילות בהשוואה לעמיתיהם המרוכזים.

6 בורסות קריפטו מומלצות

עם בורסות חדשות שצצות באופן קבוע, זה יכול להיות מאתגר למצוא בורסת קריפטו שממלאת כראוי את צרכי המסחר הדיגיטלי שלכם. לפיכך, חובה לקחת בחשבון גורמים שונים כאשר מחליטים על בורסה, כולל אבטחה, נפח מסחר, מטבעות זמינים וידידותיות למשתמש. להלן שש בורסות הקריפטו המומלצות ביותר שלנו.

בינאנס (Binance)

Binance בולטת בנפח המסחר הגבוה שלה, מבחר נרחב של מטבעות דיגיטליים וטוקנים ואמצעי אבטחה מתקדמים. הם מספקים אפשרויות מסחר רבות כגון מסחר בחוזים עתידיים ובביטחונות לסוחרים מנוסים, וממשק פשוט למתחילים. בנוסף, Binance זמינה ברחבי העולם ותומכת במספר שפות.

קויינבייס (Coinbase)

למתחילים, Coinbase היא בחירה אידיאלית בשל העיצוב ממוקד המשתמש שלה ומשאבים חינוכיים מצוינים. הבורסה היא ביתם של מגוון רחב של מטבעות קריפטוגרפיים פופולריים ומתגאה בתשתית האבטחה המובילה שלה. היא תומכת גם בעסקאות פיאט ישירות לקריפטו, תכונה שאינה מוצעת בדרך כלל על ידי פלטפורמות אחרות.

קראקן (Kraken)

Kraken ידועה באפשרויות המסחר המתקדמות שלה, כולל מסחר בחוזים עתידיים ובמרג'ין. עם אמצעי האבטחה החזקים והממשק האינטואיטיבי שלו, הוא מאפשר הן למתחילים והן לסוחרים מנוסים לקפוץ למסחר בקריפטו בקלות. יתר על כן, המסירות של הפלטפורמה לשקיפות מהדהדת חזק בקרב המשתמשים שלה.

ביטפינקס (Bitfinex)

Bitfinex מכוונת לסוחרים מנוסים עם ממשק המסחר הניתן להתאמה אישית הגבוהה שלה, צמדי מסחר רבים וכלי ניתוח שוק מקיפים. ראוי לציין את ההפרשה שלה לזוגות פיאט-קריפטו, מה שמעניק לה יתרון בשוק.

אי טורו (eToro)

eToro הישראלית מפורסמת בזכות תכונת המסחר החברתי שלה, המאפשרת למשתמשים לחקות אסטרטגיות סוחרים מנוסים. ,תכונה זו מטפחת סביבה מוכוונת קהילה המתיישרת היטב עם האתוס המבוזר של cryptocurrency. יתר על כן, eToro מציעה מגוון רחב של מטבעות וטוקנים למסחר.

ג'ימני (Gemini)

Gemini, שבסיסה בארצות הברית, שמה דגש על בטיחות, תאימות ואחסון מאובטח. יש לו מבחר נמוך יותר של מטבעות קריפטוגרפיים בהשוואה לבורסות אחרות, אך הוא מועדף על ידי משתמשים המתעדפים אבטחה על פני גיוון. Gemini מציעה גם אפשרויות מסחר מתקדמות, מה שהופך אותה מתאימה הן למתחילים והן לסוחרים מנוסים.

רוצים להשקיע בביטקוין אבל בלי הכאב ראש של לרכוש ביטקוין? השקיעו בקרן סל ביטקוין >>

כיצד פועלות בורסות קריפטו?

באקוסיסטם של מטבעות דיגיטליים, בורסות קריפטו משחקות תפקיד חיוני. זה דומה לשוק, שבו סוחרים ומשקיעים יכולים לקנות, למכור או להחליף מטבעות קריפטוגרפיים שונים. אבל, איך בדיוק עובדת בורסת קריפטו?

תהליך העסקה

פונקציונליות הליבה של הבורסה טמון בתהליך העסקה שלהם. הם תואמים פקודות קנייה ומכירה ממשתמשים, בדומה לבורסה מסורתית. כאשר אתה מבצע פקודת 'מכירה', הבורסה מוצאת פקודת 'קנייה' במחיר שצוין, והמסחר מתרחש. אם אין הוראת 'קנייה' תואמת, פקודת ה'מכירה' שלך נשארת פתוחה עד שתימצא הזמנה תואמת.

סוגי פקודות

ישנם סוגים שונים של פקודות שבורסות קריפטו מספקות. מלבד פקודות 'קנייה' ו'מכירה' פשוטות, ישנן גם פקודות הגבלה שמתבצעות במחיר ספציפי שנקבע על ידי סוחר, או פקודות עצירה שמופעלות במחיר מסוים

צמדי מסחר

בבורסות קריפטו, צמד מסחר מהווה את שני המטבעות שניתן להחליף זה בזה. בדרך כלל, אחד מהם הוא מטבע דיגיטלי ואחד הוא מטבע flat או לפעמים, שניהם יכולים להיות קריפטו, כמו BTC/ETH. זוגות אלה משמשים כמדד השוואתי של ערך.

נזילות וביטחון

הפעולה החלקה של בורסה תלויה במידה רבה בנזילות השוק שלה. נזילות גבוהה יותר פירושה שניתן למלא הזמנות במהירות ובקלות רבה יותר, מה שמקטין את הסבירות ל"זליגה", כלומר שינויים במחיר בין מועד ביצוע ההזמנה לביצועה. אבטחה היא בעלת חשיבות עליונה עבור משתמשים ובורסות כאחד, ולעתים קרובות מיישמת מספר אמצעים כמו אימות דו-שלבי, הצפנה קריפטוגרפית של נתונים ואחסון קר של נכסים שנגענו בהם ב'מהי בורסת קריפטו?'.

למדו עוד: איך קונים קריפטו?

גם חשוב: ארנקי קריפטו

אחרון חביב, ארנקים ממלאים תפקיד מכריע בשמירה על אבטחת כספים וירטואלים. בעוד שמשתמשים יכולים לשמור את הטוקנים שלהם בארנקים המובנים של הבורסה, לעתים קרובות בטוח יותר להעביר אותם לארנקים אישיים (קרים או חמים) במיוחד עבור סכומים גדולים. אם מחפשים ארנק קר מומלץ, אני ממליץ על Ledger Nano S plus (יש לי כזה בדיוק)

רלוונטי: ארנקי קריפטו מומלצים

כיצד לבחור פלטפורמת מסחר בקריפטו?

בחירת פלטפורמת המסחר הטובה ביותר בקריפטו היא משימה לא פשוטה, במיוחד למתחילים בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים. הפלטפורמות מבדלות את עצמן באמצעות מספר גורמים, שכל אחד מהם דורש ניתוח זהיר.

1. ממשק משתמש וחוויה

ממשק המשתמש הוא מרכיב מפתח שיש לקחת בחשבון בעת בחירת פלטפורמת מסחר בקריפטו. ממשק ברור, אינטואיטיבי וידידותי למשתמש הופך את תהליך המסחר לפחות מאיים ויעיל יותר. פלטפורמות צריכות גם להציע חוויה חלקה על פני מכשירים ניידים שונים עבור סוחרים שאוהבים לבצע עסקאות תוך כדי תנועה.

2. אמצעי אבטחה ותקנות רגולציה

אבטחת הנכסים הדיגיטליים שלכם צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכם. פלטפורמות צריכות ליישם אמצעי אבטחה מהשורה הראשונה כגון הצפנה, אימות דו-שלבי (2FA), אחסון קר וכלי אנטי-פישינג. בנוסף, היצמדות של פלטפורמה לרגולציה גלובלית מוסיפה שכבה של אמון וביטחון.

3. מטבעות קריפטוגרפיים זמינים ואפשרויות מסחר

מגוון רחב של מטבעות קריפטוגרפיים מצביע על כך שפלטפורמה מבוססת היטב בתוך האקוסיסטם של הקריפטו. זה נותן לסוחרים יותר הזדמנויות במונחים של צמדי מסחר ואפשרויות רווח. אפשרויות מסחר כגון מסחר ספוט, חוזים עתידיים, מסחר במרג'ין ועוד, הופכות גם את הפלטפורמה למושכת יותר עבור סוחרים מגוונים.

4. תמיכת לקוחות ומוניטין

תמיכת לקוחות יוצאת דופן שמגיבה במהירות ופותרת בעיות היא אבן פינה של פלטפורמת מסחר אמינה. יתר על כן, המוניטין של פלטפורמה בקרב משתמשים ובסקירות בתעשייה יכול גם לספק תובנות חשובות. הפלטפורמות הטובות ביותר לעתים קרובות יש שבחים ממשתמשים ומומחים כאחד.

5. עמלות ועלויות עסקה

שימו לב תמיד לעמלות ולעלויות העסקה. השוואת מבני העמלות של פלטפורמות שונות יכולה לסייע בבחירת הפלטפורמה הזולה והיעילה ביותר. פלטפורמות מסוימות מציעות גם הנחות עמלות על בסיס נפח המסחר, מה שהופך אותן לאטרקטיביות לסוחרים בתדירות גבוהה.

6. תאימות ונגישות למכשירים ניידים

בעולם המהיר של היום, היכולת לסחור תוך כדי תנועה היא יתרון עצום. ודא שלפלטפורמה שנבחרה יש יישום נייד מותאם היטב או ממשק ידידותי לנייד, המאפשר מסחר נוח מכל מקום.

כיצד בחרנו ברשימה זו

בחירת בורסות הקריפטו הטובות ביותר אינה משימה קלה, בהתחשב בשלל הפלטפורמות הקיימות בשוק. תהליך הבחירה שלנו מוקפד ביותר ומונע על ידי מגוון גורמים מרכזיים התורמים לחוויית מסחר מאובטחת, יעילה וידידותית למשתמש בקריפטו.

רלוונטי: מסחר עצמאי בבורסה

תהליך הבחירה וקריטריונים להערכה

השלב הראשוני בתהליך ההערכה שלנו סובב סביב מחקר מקיף. אנו מנתחים ביסודיות את ביצועי הבורסה, הכלים המוצעים והאמינות הכוללת. לאחר מכן מתבצעת הערכה של התמיכה במטבעות קריפטוגרפיים שונים ובאפשרויות מסחר, לאור הביקוש לנכסים דיגיטליים מגוונים בקרב חובבי הקריפטו הישראלים.

אבטחה היא בראש סדר העדיפויות. אנו מקדישים תשומת לב רבה לאמצעים שבורסות נוקטות כדי להגן על הנכסים והנתונים של המשתמשים. אבל ביטחון זה לא הכל; ממשק המשתמש, עלויות העסקה ותמיכת הלקוחות ממלאים גם הם תפקידים מרכזיים בדירוג שלנו. אנו מכירים בכך שממשק מסובך או עמלות גבוהות יכולים להיות דיל ברייקר עבור רבים, במיוחד מתחילים.

משוב משתמשים וסקירה סופית

לבסוף, אנו בודקים משוב ממשתמשים ומתייעצים עם מומחים בתעשייה כדי למקד את הרשימה שלנו. הרשימה הסופית של בורסות קריפטו מומלצות, אם כן, מתמצתת פלטפורמות המצטיינות בפונקציונליות, אבטחה ושביעות רצון משתמשים. אנו מקווים שהמתודולוגיה שלנו תבטיח את אמינות ההמלצות שלנו ותסייע לך לקבל החלטה מושכלת יותר.

למדו עוד: השקעות קריפטו למתחילים

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים