איך להשקיע בנפט

איך משקיעים בנפט בבורסה: מה זה מסחר בנפט, מה הסוגים, איך משקיעים ומה היתרונות

אז חסכתם סכום כסף לא קטן, ואתם מחפשים היכן להשקיע אותו. ישנם תחומים רבים בהם ניתן להשקיע כיום, אך חשוב שנדע להבחין בין טרנדים זמניים להשקעות ארוכות טווח, שיניבו לנו תשואה מספקת ונוכל להרוויח מהם, לא משנה מה קורה בעולם. וכולנו יודעים שקורה הרבה לאחרונה. במאמר זה נסקור את עניין ההשקעה בנפט, איך עושים את זה, ולמי ההשקעה הזאת תתאים.

תוכן עניינים

מה זה מסחר בנפט?

כולנו כנראה יודעים מה זה נפט. הזהב השחור הזה שמשגע את העולם, ואחראי למקורות אנרגיה רבים. שמעתם על מסחר בנפט? סוחרים בשוק ההון, לעומת חבריהם המשקיעים, יעדיפו לעיתים לסחור בנכס כאשר הוא בעל תנודתיות גבוהה, במקום להשקיע בו. מה הכוונה? כאשר נכס הוא בעל תנודתיות גבוהה, כמו למשל, נפט, יהיו לערך שלו עליות וירידות מידי פעם. כדי לנצל את השינויים הללו למטרות רווח, נשתמש, לדוגמא, בהשקעה במוצרים העוקבים אחרי מחיר וערך הנפט, ואז נוכל ליצור רווח גם כשערך הנכס יורד.

רלוונטי: איזה מדדים יש? | איך משקיעים במדדים | איך להשקיע במדד S&P 500?

סוגי מסחר בנפט

מסחר בנפט אפשרי במספר אמצעים, רובם לא יהיה רכישה פיזית של חביות נפט ומכירתן, אלא רכישה של אופציה לחוזים עתידיים של עסקאות נפט. הנה כמה דוגמאות:

  • חוזה הפרשים (CFD) – דרך לסחור בחוזים על חביות נפט
  • מסחר מדדים של חברות העוסקות בנפט
  • קרנות נאמנות על הנפט (קרנות שמשקיעות במניות אנרגיה / קרנות העוקבות אחר מדדי סחורות)
  • תעודות סל (כמו BDO, OLO, DNO)

מדריכים נוספים: השקעה במניות למתחיליםהשקעות בבורסה למתחיליםקניית מניות

איך משקיעים בנפט?

אז אתם מעוניינים להשקיע בנפט, ואתם מאמינים וחושבים שמחירו יעלה. כדי להבין איפה להשקיע ובמה, מומלץ קודם להתייעץ עם מומחה פיננסי בתחום. עם כמה שנצליח לקרוא באינטרנט על סוגים של חוזים ואחוזים להצלחה או כישלון, שום דבר לא ישתווה לניסיון שיש לעוסקים בתחום. התייעצו עם בעל מקצוע שידע להכווין אתכם למסלול שיהיה הכי בטוח עבורכם, בו תוכלו להרוויח את המקסימום האפשרי ולספוג כמה שפחות ירידות.

אם תרצו להשקיע בנפט בבורסה, הנה מספר שלבים שיכולים להסביר איך לצאת לדרך:

תיכנן מטרות ההשקעה: התחילו בהכנת מטרות ההשקעה שלכם. הכריעו איזה כמות של כסף ברצונכם להשקיע בנפט, אורך ההשקעה הצפוי, והמסגרת הפיננסית שלכם. כדאי להיות וודאי ומסוגל לקבל כל ההחלטות הפיננסיות מבוססות על מטרותיכם.

לבחור ברוקר: בחרו בברוקר המתאים לצורך ההשקעה בנפט. וודא שהברוקר מציעה את היכולת להשקיע בנפט באופציות המעניקות לכם את החשיפה המבוקשת לשוק הנפט.

מחקר וניתוח: לפני השקעה בנפט בבורסה, יש לחקור ולנתח את השוק הנפט ביסודיות. למדו על מגמות במחירים, חדשות גלובליות שיכולות להשפיע על מחירי הנפט, והמסגרות המשפטיות והחוקית הנוגעות למסחר בנפט בבורסה.

פתחו אסטרטגיה: הכינו אסטרטגיה מדויקת להשקעה בנפט בבורסה. הכלל את האסטרטגיה לפי מטרות ההשקעה ,המטרות הפיננסיות.

ניהול סיכונים: השקעה בנפט בבורסה מכילה סיכונים פיננסיים. יש צורך להיכנס בצורה מבוקרת ולנהוג באחריות. ניהול הסיכונים  בהשקעה בנפט כולל כיוונון מדויק של הפוזיציה  בשוק, ניהול פיננסי כגון גידור באמצעות אפשרויות ונגזרות אחרות, ומעקב קבוע אחרי השינויים בשוק הנפט.

מעקב וניטור: מעקב וניטור קבוע אחרי ההשקעה בנפט בבורסה חשוב לצורך ניהול ההשקעה. עקבו אחרי המגמות במחירי הנפט, בחדשות הפיננסיות הקשורות לשוק הנפט, ובסיכונים המקושרים להשקעה בנפט בבורסה. המעקב והניטור יאפשרו לכם להגיב מהיר לשינויים בשוק ולנהל את ההשקעה בנפט בהתאם.

זהו, אם תצליחו לחזות נכון את מחירי הנפט, תוכלו ליצר רווחים גבוהים.

פלטפורמות מומלצות למסחר בנפט בבורסה

המומלץ ביותר

מיטב טרייד

דירוג פיננקה

5

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 10% הנחה על החזרי מס בחברת “פינאפ”, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לתחילת שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים

מערכת מסחר חדשה

אקסלנס בית השקעות

דירוג פיננקה

4.9

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.

עד 50$ החזר עמלות

אינטראקטיב ישראל

דירוג פיננקה

4.8

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 – המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) – הוראת קניה בהוראת קבע – מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי – לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה

בונוס גבוה

IBI SMART

דירוג פיננקה

4.7
מינימום השקעה 15,000 ש"ח – מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנתיים מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה

עמלות מסחר זולות

colmexpro

דירוג פיננקה

4.3

Colmex Pro מאפשרת גישה לאלפי מניות בוול סטריט באמצעות אפליקציה מתקדמת עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים. החברה מציעה חשבון דמה חינם להתנסות במסחר. Colmex Pro מספקת כלים מתקדמים כולל גישה לנתוני Level 2, גישה ל-IPO וסורק מניות מובנה. החברה מפוקחת על ידי רגולטורים ועמלות סופר זולות.

מה היתרונות בהשקעה בנפט?

אז למה השקעה בנפט עדיפה על השקעה במנייה כלשהי, או בתחום פופולארי כזה או אחר? במרוצת השנים, טרנדים באים והולכים. עניין הציבור בתחום מסוים מתחיל באופן הדרגתי, ומגיע לשיאו – ואז מתחיל לרדת. נפט, כמקור האנרגיה מהגדולים בעולם, לעולם יישאר רלוונטי. נכון, לערך ושווי הנפט תנודות רבות במהלך הזמן. אך עם הסתכלות נכונה, אפשר להשתמש בגלים הללו כדי להרוויח סכומים לא קטנים.

בנוסף, כדי למזער סיכונים בתיק, זה חכם להתמקד בגיוון ולהשקיע במגוון נכסים שונים שלא כולם סביב סקטור אחד. הוספת חשיפה לנפט גולמי, או מניות אנרגיה באופן רחב יותר, יכולה לעזור לאזן את התיק שלכם כאשר מחירי הנפט עולים ומחירי המניות יורדים – או להיפך.

עוד משהו, משקיעים שיבחרו לקבל חשיפה לנפט גולמי על ידי השקעה בשוק המניות – או באמצעות מניות בודדות או תעודות סל – עשויים להבין יתרון נוסף: דיבידנדים.

חברות בתחום האנרגיה משלמות דיבידנדים שצומחים מהר יותר מכל חלק אחר בשוק המניות האמריקאי, לפי Morningstar, ותשלומי הדיבידנד הממוצעים לחברות אלו גדלו ביותר מ-50% מאז 2018.

ראה עוד בנושא: השקעות במניות דיבידנד | בתי השקעות מומלצים | השוואת בתי השקעות

מה הסיכונים בהשקעה בנפט?

כמו בכל השקעה בשוק ההון, גם בהשקעה בנפט ישנם חסרונות וסיכונים שיכולים להשפיע על התשואות הצפויות. הנה כמה דברים שיכולים להפוך את ההשקעה בנפט לכאב ראש:

  1. סיכון מחיר תנודתי: מחיר הנפט בבורסה עשוי להשתנות במהירות ובאופן לא צפוי, מה שיכול לגרום להשפעות גורפות על ערך ההשקעה וליכולת להשיג רווחים צפויים. שינויים במחיר הנפט עשויים להקשות על החזר ההשקעה בנפט בבורסה.

  2. סיכון גיאופוליטי: משברים גיאופוליטיים, כמו מתחים באזורים מפיקי נפט מסוימים, מבצעים צבאיים או מצבי אי-וודאות גיאופוליטית, עשויים להשפיע על מחירי הנפט וליצור סיכון להשקעה בנפט בבורסה.

  3. סיכון מדיני: שינויים במדיניות המסחר וההנפקה של מפיקי הנפט ברחבי העולם, הכוללים חוקים, כגון מסים, דאגה לאיכות סביבה, אישורים והגבלות מסחריות, שיכולים להשפיע על יכולת להיכנס או לצאת מהשקעה בנפט.

רלוונטי:  השקעות קטנות למתחילים | השקעות סולידיות | תיקי השקעות מומלצים

למי מתאים להשקיע בנפט?

מסחר והשקעה בנפט הם תחומים נגישים יחסית לציבור. לא מדובר לא מוצר נישתי, לא מוכר ולא פופולארי, אלא על אחד ממקורות האנרגיה הגדולים ביותר על כדור הארץ, והתחום הפופולארי ביותר בעשורים האחרונים. כל אחד יכול להתחיל להשקיע ולסחור בחוזים של עסקאות נפט, אם רק יחבור לאנשי המקצוע שיוכלו ללוות אותו בתהליך הבחירה של המסלול הנכון עבורו, מבחינת סיכונים, רווחים וטווח ארוך או קצר.

יכול להיות רלוונטי:

שאלות נפוצות על מסחר בנפט

ככל שמחירי הנפט הגולמי עולים, חברות הנפט נוטות לייצר יותר ערימות של מזומנים. זה נותן להם יותר כסף לקדוח בארות נוספות כדי להגדיל את הפקת הנפט והגז שלהם, להחזיר חובות, לרכוש מחדש מניות ולשלם דיבידנדים, כל אלו יכולים ליצור ערך לבעלי המניות.

למדו עוד: קרנות נאמנות | קרן כספית | קרנות כספיות מומלצות | קרנות איריות | קרנות ריט

השקעה בנפט – מחשבות אחרונות

מסחר והשקעה בנפט הן בחירות פופולאריות מאוד בתחום הפיננסי. שבוחרים לסחור בנפט, ניתן להרוויח גם מהעליות וגם מהירידות במחירו, בעזרת סחר בחוזים לאופציות של עסקאות בנפט. כשבחורים להשקיע בנפט, במידה ומצליחים לחזות את תנודות מחירי הנפט בצורה מדויקות יחסית, ניתן ליצור רווחים גבוהים. בין אם אתם מתחילים בתחום או מחפשים להרחיב את ההשקעות שלכם וליצור ערך מוסף, עבדו עם צוות מקצועי בעל ניסיון בשוק שילווה אתכם להצלחה.

רלוונטי: איך להתחיל להשקיע?

יש לציין כי השקעה בדלקים מאובנים עלולה להוות גם בעיות אתיות למשקיעים, ועם המעבר לדלקים ירוקים יותר, היא עשויה להפוך לפעילות צדדית יותר בעשורים הבאים – שיקול חשוב להשקעות לטווח ארוך.

עוד: קיימות השקעות בטוחות |  השקעות לטווח ארוך | השקעות לטווח קצר

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון