כמה מס משלמים על פנסיה

כמה מס משלמים על פנסיה?

כולנו בסופו של דבר נגיע לגיל הפרישה ונצא לפנסיה – ובכדי להגיע לגיל הזה במצב הכלכלי הטוב ביותר צריך להתחיל להתכונן כבר היום. אבל מה לגבי מס פנסיה? במאמר זה נסביר לכם על עניין תשלום מס פנסיה, מה צריך לדעת על הנושא ומה כדאי לעשות בכדי למקסם את הסיטואציה עבורכם ועבור העתיד הכלכלי שלכם.

תוכן עניינים

הטבה לגולשי פיננקה

שיחת ייעוץ ללא עלות עם המומחים הפנסיונים של אג'נדה!
להבטיח התנהלות פיננסית נכונה ומקסום החיסכון לקראת פרישה

קצת על פנסיה

אין מי שלא כדאי שיחסוך כסף לקראת גיל הפרישה – או בשמו המקובל, הפנסיה. החיים בישראל יקרים, וחשוב לתכנן לעצמנו את ההתנהלות הכלכלית כך שכשיגיע הרגע שלנו לצאת משוק העבודה – נוכל לשבת בנחת וליהנות מהתקופה החדשה בחיינו ללא יותר מדי דאגות. הפנסיה הינה החיסכון שלנו עבור גיל הפרישה, שמורכב מהפרשה שמתבצעת כל חודש על ידי המעסיק שלנו וכן מתוך המשכורת שלנו באופן ייעודי. כמובן שככל שהמשכורת שלנו גבוהה יותר, כך יוצא שכל חודש נכנס סכום גדול יותר אל חיסכון הפנסיה שלנו. אבל הסכומים הללו לא נכנסים במלואם – המדינה לוקחת מהם מס.

כמה מס בעצם נשלם על פנסיה?

חשוב להבין כי הפנסיה, הקצבה החודשית המתקבלת בגיל הפרישה, הינה סכום שלא פטור ממס כי הוא נחשב כהכנסה לכל דבר על ידי רשויות המיסים. מס פנסיה מחושב על פי מדרגות המס הרלוונטיות לכל אדם שעובד. קצת על מדרגות המס עצמן:

  • הכנסה עד סכום של 6,450 ש״ח תהיה תחת מדרגת המס של כ-10%
  • בין ההכנסות של 6,451 ועד 9,240 ש״ח מדרגת המס תהיה כ-14%
  • מדרגת המס הבאה תחול על הכנסות בין 9,241 ש״ח ועד 14,840 ש״ח, ותהיה בגובה של 20%
  • מדרגת המס מספר 4 תחול על הכנסות בין 14,841 ועד 20,620 ותהיה על סך של 31%
  • מדרגת המס הבאות הן על סך 35% ו-47% חלות על הכנסות גבוהות מאוד

חשוב להבין כי פנסיונר המקבל כל חודש קצבת פנסיה, ישלם עליה מס פנסיה כגובה המדרגות עצמן. כלומר, במידה ואתם פנסיונרים המקבלים כ- 6,000 ש״ח בחודש – תשלמו על הסכום הזה כ-10% מס.

רלוונטי: הכל על תכנון פנסיוני

האם אשלם מס פנסיה אם אמשיך לעבוד תוך כדי?

התשובה היא כן – ובכדי להימנע ממס גבוה מאוד על ההכנסות שלכם, חשוב מאוד לבצע תיאום מס על גבי טופס 101 שמגישים לגוף המנהל את החיסכון הפנסיוני שלכם. המדינה מעניקה פטור מתשלום מס פנסיה על קצבאות שעולות על 4,742 ש״ח – כלומר שבמידה וההכנסה החודשית שלכם מהפנסיה גבוהה מסכום זה, תשלמו תקרת מס פנסיה עד לשווי של 4,742 ולא מעבר. בכדי לקבל את הפטור הזה תצטרכו להגיש מסמך מיוחד בשם 161 ד׳. התקרה הזו אמורה לעלות בשנים הקרובות אז כדאי להישאר מעודכנים.

רלוונטי: תכנון פרישה

מה כדאי לעשות בנדון?

עם כל המידע הנ״ל, וכן סוגיות רבות שעלולות לצוץ מעל פני השטח בשנים שלפני הפרישה שלכם או של אהוביכם, חשוב מאוד לבצע תכנון מראש של הפרישה, להתכונן כלכלית לרגע, להבין את התמונה הגדולה ולהיות חכמים יותר בנוגע להחלטות שנקבל בנוגע לכספי הפרישה שלנו בכל שלב. בכדי לבצע תכנון מוקדם ומקיף שכזה חשוב ליצור קשר עם בעל מקצוע בתחום, מומחים פנסיונים שכמובן מחזירים ברישיון פנסיוני שניתן להם על ידי משרד האוצר. בעזרת הבקיאות הרחבה שיש להם בנושא תוכלו לתכנן את הפרישה שלכם באופן מקיף וחכם שימקסם לכם את הסיטואציה למצב הטוב ביותר שניתן להשיג.

הטבה לגולשי פיננקה

שיחת ייעוץ ללא עלות עם המומחים הפנסיונים של אג'נדה!
להבטיח התנהלות פיננסית נכונה ומקסום החיסכון לקראת פרישה

לסיכום: חשוב לדעת ולהתכונן מראש

מס פנסיה הינו נושא שחשוב להיות בקיאים בו, גם לפני שמגיעים לגיל הפרישה ונהנים מאורח חיים ללא עבודה קבועה. במידה והגעתם לגיל הפרישה, כדאי לכם לשים לב למדרגות המס השונות וכן לתקרת המס שכלולה בפטור ממס פנסיה. התייעצו עם איש או אשת מקצוע בכדי להבין איך לייצר לעצמכם את העתיד האולטימטיבי.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים