מסחר מוקדם מסחר מאוחר

מסחר מוקדם מסחר מאוחר בבורסה

כולם חולמים לסחור בוול סטריט, הבורסה כנראה הנחשקת בעולם מבחינתם של אנשי המקצוע. אולם, גם משקיעים פרטיים, שניתן לקרא להם חובבים בעלי ממון, אוהבים את הקשר למותג היוקרה הבורסאי הזה. מי שמכיר את חוקי המשחק יודע שישנן דרכים לבצע מסחר בוול סטריט גם מחוץ לשעות המסחר הרשמיות אבל, האם זה כדאי? מהם הסיכונים הכרוכים בכך? מהם היתרונות, שמן הסתם קיימים?

תוכן עניינים

מסחר מוקדם / מסחר מאוחר – על מה מדובר?

הסוחרים בבורסות זרות ברחבי העולם מכירים דיווחים על עליות או ירידות של מניות, במהלך השעות של מסחר מאוחר או מוקדם אולם, לא בכל פעם ברורות לחלוטין ההשפעות של מסחר זה על השוק. מדוע בכלל סוחרים מעדיפים לסחור מחוץ לשעות הפעילות המקובלות? האם קיימים סיכונים במסחר מסוג זה? גם בבורסה הישראלית קיים מסחר מוקדם, המוכר כשלב טרום הפתיחה אולם, במהלך מסחר זה, לא באמת מתבצעות עסקאות אלא, אל הבורסה מוזרמות הוראות במטרה להבין ולצפות את תנועת השוק. לעומת זאת בבורסה האמריקאית, ניתן ממש לסחור בשעות הפעילות הללו ולא רק לקבל אינדיקציות אודות תנועת השוק.

למי כדאי להשקיע במסחר מוקדם או מאוחר?

מסחר מחוץ לשעות הפעילות מייצר מספר יתרונות לא מבוטל, אך חשוב לומר כבר עכשיו, רוב גדול של הלקוחות הפרטיים אינו משתתף במסחר המאוחר או המוקדם, מסחר זה שמור לברוקרים מנוסים בלבד, "המפלצות הטורפות" של הענף.

אם באמת תרצו לסחור בשעות אלו, זה באמת תלוי במספר גורמים, כולל סובלנות הסיכון שלכם, אסטרטגיית המסחר, והאם אתם נכנסים לפוזיציה או יוצאים ממנה. המשקיע הטיפוסי עשוי להעדיף לחכות לשעות המסחר הרגילות אבל סוחר מנוסה עשוי לסחור בשוק שלאחר שעות המסחר כדי לסגור פוזיציה מפסידה או לקבל קפיצה בפתיחת פוזיציה חדשה. ודאו שאתם מודעים לכל הסיכונים הכרוכים במסחר לאחר או לפני שעות הבורסה, העריכו אם היתרונות עולים על הסיכונים הללו במצב הספציפי שלכם.

בפועל על אילו שעות מסחר מדובר?

מסחר מוקדם או טרום מסחר כפי שחלק מהברוקרים מגדירים אותו, מתחיל בשעה 11:00 בבוקר, שעון ישראל. מסחר זה נמשך עד שהמסחר הרציף מתחיל. המסחר המאוחר, מתחיל בשעה 23:00 בלילה, שעון ישראל, ממש ברגע נעילת המסחר הרציף של וול סטריט, והוא נמשך עד השעה 03:00 לפנות בוקר, שעון ישראל.

רלוונטי: שעות מסחר בבורסה

מה עומד מאחורי הרצון לסחור בשעות אלה?

שוק ההון הוא מראה המשקפת את מה שקורה בכל העולם וחשוב לדעת, העולם אינו חי על פי שעות הפעילות של וול סטריט. המסחר בשעות הלא קונבנציונליות הללו מאפשר לסוחרים להגיב מהר לדיווחים שונים המתקבלים ולאירועים המתרחשים און ליין. מקובל שחברות גדולות רבות, מפרסמות דוחות רבעוניים מיד לאחר שיום המסחר הרציף מסתיים ולכן, דברים מתרחשים בשעות האלה. גם דיווחים נוספים מגיעים בשעות אלה והם עוסקים למשל בתוצאות של ניסויים קליניים, אירועי מקרו, עסקאות חדשות ועוד.

מדריכים נוספים: השקעה במניות למתחיליםהשקעות בבורסה למתחיליםקניית מניות

חסרונות וסיכונים

רוב גדול מאוד של המשקיעים מעדיף לבצע את המסחר בשעות הפעילות הרשמיות שלו. חשוב לדעת, ככל שישנם פחות סוחרים פעילים בזמן נתון, כך הנזילות נמוכה יותר ומתרחשות תנודות גדולות יותר במחירי המניות. למניות של חברות קטנות אתם עלולים ממש להתקשות לאתר קונים ואם תאתרו קונה הוא כנראה יציע לכם מחיר מניה נמוך מזה שעליו חשבתם. דבר נוסף שניתן לומר על המסחר המוקדם והמאוחר, מחזורי מסחר נמוכים הם אחד המאפיינים הבולטים שלו. כמו שצוין קודם לכן, המרווחים בין מחיר הקנייה למחיר המכירה גדולים בשעות אלה אולם, ככל שמתקרבים לשעות המסחר הרגילות, הפרשים אלה קטנים. בשל כך, ברוקרים מנוסים מתחילים את המסחר שלהם רק בשעה 14:00 שעון ישראל (שלב הטרום מסחר בוול סטריט), בשעה זו הנזילות כבר טובה יותר וישנם יותר שחקנים פעילים.

ראה עוד בנושא: בתי השקעות מומלצים | השוואת בתי השקעות

האם יש מסחר מוקדם / מאוחר בישראל (בורסת תל אביב)

למרות שבבורסת תל אביב אינו קיים מסחר מוקדם / מאוחר, משקיעים המעוניינים בכך יכולים לסחור במניות הדואליות והלריגש את ההשפעה של מסחר מוקדם או מאוחר. אם בכל זאת אתם רוצים לסחור בשעות המוקדמות או המאוחרות תוכלו לעשות זאת על ידי הגדרת הפונקציה המתאימה במערכת.

רלוונטי:  השקעות קטנות למתחילים | השקעות סולידיות | תיקי השקעות מומלצים

לפניכם מספר פלטפורמות מסחר התומכות במסחר לפני או אחרי שעות הפעילות:

המומלץ ביותר

מיטב טרייד

דירוג פיננקה

5

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 10% הנחה על החזרי מס בחברת “פינאפ”, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לתחילת שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים

מערכת מסחר חדשה

אקסלנס בית השקעות

דירוג פיננקה

4.9

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.

עד 50$ החזר עמלות

אינטראקטיב ישראל

דירוג פיננקה

4.8

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 – המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) – הוראת קניה בהוראת קבע – מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי – לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה

בונוס גבוה

IBI SMART

דירוג פיננקה

4.7
מינימום השקעה 15,000 ש"ח – מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנתיים מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה

עמלות מסחר זולות

colmexpro

דירוג פיננקה

4.3

Colmex Pro מאפשרת גישה לאלפי מניות בוול סטריט באמצעות אפליקציה מתקדמת עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים. החברה מציעה חשבון דמה חינם להתנסות במסחר. Colmex Pro מספקת כלים מתקדמים כולל גישה לנתוני Level 2, גישה ל-IPO וסורק מניות מובנה. החברה מפוקחת על ידי רגולטורים ועמלות סופר זולות.

יכול להיות רלוונטי:

בשורה התחתונה

מסחר טרום שוק ואחרי שעות הפעילות מתבצע מחוץ לשעות המסחר הרגילות באמצעות רשתות ECN המתאימות בין קונים למוכרים. למרות שהם מאפשרים לסוחרים להגיב לחדשות המתרחשות מחוץ לשעות המסחר הרגילות, מסחר לפני ואחרי שעות הפעילות טומן בחובו מספר סיכונים, כגון חוסר נזילות ותנודתיות מחירים. מסחר כזה גם מאפשר לסוחרים לסחור על סמך ידיעות חדשות, כגון רווחים, המתרחשים לאחר שעות המסחר הרגילות. למרות שיש כאן פוטנציאל רווחים גדול, מסחר מסוג זה מומלץ עבור סוחרים מתקדמים בלבד.

רלוונטי: איך להתחיל להשקיע?

שאלות נפוצות על טרום פתיחה / טרום נעילה

מסחר מוקדם או מאוחר עשוי להשפיע על המחירים והנפח עבור השוק בהתבסס על המידע שסוחרים לאחר שעות המסחר השתמשו בהם כדי לבצע עסקאות. 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון