החזר מס באינטרנט

החזר מס באינטרנט

כחלק מחובותינו כאזרחים במדינה, עלינו לשלם מיסים כדי שנוכל לקבל את כל הזכויות והשירותים שמגיעים לנו. מאז ומתמיד שילמנו מיסים, אבל לא תמיד קיבלנו החזרים על מיסים ששולמו יתר על המידה. במשך הרבה מאוד שנים, לא הייתה מודעות גדולה בנושא החזרי המס, עד שנכנסו מנהלי חשבונות ורואי חשבון לתמונה והציעו את שירותיהם לעזור לכם לקבל החזר מס כפי שמגיע לכם. בעקבות מגפת הקורונה, רשות המיסים פתחה את האפשרות להגיש בקשה להחזר מס מקוון, בצורה קלה ונוחה. כל הפרטים במאמר הבא.

תוכן עניינים

מהו החזר מס (והאם אפשר לעשות החזר מס מקוון?)

בדור של ההורים שלנו עוד לפני האינטרנט, אנשים היו נשארים בעבודה אחת כמעט כל ימי חייהם. בדור שלנו, אנחנו מוצפים בפיתויים ואלטרנטיבות וכל הזמן מחפשים מה הדבר הנכון ביותר עבורנו – בעיקר כשמדובר בעבודה או זוגיות. איך כל זה קשור להחזר מס אתם שואלים?

הנה התשובה: כשאתם עובדים בעבודה מסוימת, ובמקרה אתם גם נשואים, אתם משלמים למדינה מיסים בגובה מסוים לפי ההכנסה שלכם ולפי המצב המשפחתי. כך למשל, אם התחלתם לעבוד במקום חדש, ובהתחלה הכל הולך טוב ויפה, עד שאתם מבינים שזאת ממש לא העבודה לה ציפיתם. דבר גורר דבר, וזה משפיע גם על חיי הזוגיות שלכם, והופ, אתם מחליטים להתגרש.

במקרה כזה, או למעשה בכל מצב שבו החלפתם מקום עבודה או שהמצב המשפחתי שלכם השתנה במהלך שנת המס, יתכן וחישובי המס שלכם כבר לא עדכניים. כלומר, יכול להיות שאתם משלמים מס גבוהה יותר ממה שאתם אמורים, משום שהנתונים על השינויים בחייכם עוד לא עודכנו במערכת של רשות המיסים, ובמצב כזה יתכן ותהיו זכאים להחזר מס.

כיום, אפשר לעשות או לפחות לבדוק האם מגיע לכם החזר מס או תיאום מס גם באינטרנט באופן מקוון. עוד על כך בהמשך

רלוונטי: כמה מס משלמים בפנסיה?

האם גם לכם מגיע החזר מס?

החזר מס לשכירים הוא דבר שמגיע לכל אדם ששילם יותר מיסים ממה שהוא אמור. כדי לבדוק האם אתם נכללים בקטגוריה הזו, ישנם מספר מקרים שבהם רוב הסיכויים שתהיו זכאים להחזר. נתחיל בכך, שהחזרי מס הם דבר שאפשר לקבל במידה והיו אי אלו שינויים במהלך חייכם ב-6 שנים האחרונות. במידה ושילמתם יותר מידי מיסים בשנים אלו, המדינה תבדוק את בקשתכם, ואם אתם צודקים וגם זכאים – היא תחזיר לכם את הכסף שמגיע לכם.

המקרים בהם סיכוי גדול שהיו לכם שינויים בגובה המיסים ששילמתם הם אם אתם שכירים והחלפתם מקומות עבודה בשנים אלו, אם הייתם מובטלים, אם התחתנתם או חלילה התגרשתם, אם זכיתם להביא ילדים לעולם או אם חלילה חל שינוי במצבכם הרפואי. כל אלו הן דוגמאות פופולאריות למקרים בהם כנראה חל שינוי בחיובי המס שלכם, אך יש מקרים נוספים שתצטרכו לבדוק באופן פרטני באתר של רשות המיסים. למעשה, אם השינויים שחלו בחייכם לא באו לידי ביטוי בחבות המיסים ששילמתם למדינה, מגיע לכם לקבל החזר מס.

החזר מס עם Finupp

בדיקה חינם של זכאות להחזר מס ו-10% הנחה לגולשי פיננקה בהגשת הדו"ח.
גולשי פיננקה קיבלו כבר למעלה מ-30,000 ש"ח בחזרה. רוצים גם?
להרשמה עם ההנחה לחצו על הכפתור
הטבה מפנקת

 החזר מס מקוון (כן אונליין, באינטרנט)

בעקבות מגיפת הקורונה, חל שינוי משמעותי באופן הגשת הבקשה להחזר מס. בעבר, הייתם צריכים לצאת מהבית ולהגיע למשרד המיסוי הקרוב לביתכם יחד עם שלל מסמכים, או לסרוק את הטפסים בצורה ידנית למערכת פניות הציבור של הרשות. כיום, לא תצטרכו לצאת מהבית, וכל שעליכם לעשות הוא לפתוח מחשב, להיכנס לאתר של רשות המיסים ולהגיש את הבקשה.

תחילה, תצטרכו להיכנס לאתר של רשות המיסים ולהירשם כלקוח חדש על ידי מילוי פרטים מזהים. מי שכבר נרשם במערכת, יוכל לדלג ישירות לשלב הבא. לאחר מכן, עליכם לפתוח תיק דרכו מגישים את הבקשה להחזר המס. בשלב הזה, תוכלו לקרוא באתר הם אתם עומדים בתנאים של החזר מס, ובמידה וכן, תמלאו במערכת את טופס הבקשה שלכם יחד עם צירוף כל המסמכים הנדרשים שמאשרים את מצבכם. לבסוף, המערכת תעדכן אתכם באיזור האישי שלכם או דרך המייל או הודעת סמס, באיזה שלב נמצאת הבקשה, ותודיע לכם האם אתם אכן זכאים לקבל החזר ומתי.

רלוונטי: הנהלת חשבונות באינטרנט

תיאום מס בעזרת אפליקציה

אפשרות אפילו יותר קלה במידה ואינכם רוצים להתעסק בבירוקרטיה בעצמכם או אתם אפילו בטוחים שאתם זכאים ולא בא לכם להתאמץ סתם, ישנם אפליקציות להחזר מס שעושות את העבודה במקומכם. הן יעזרו לכם לאסוף את כל הטפסים (וגם לדעת איזה טפסים בדיוק לחפש ואיפה אפשר למצוא אותם) לאחר מכן הם יבדקו האם אתם זכאים ואם גם תרצו, הם יגישו עבורכם את הבקשה למס הכנסה. אחת האפליקציות המומלצות היא Finuppגולשי פיננקה במצטבר קיבלו באמצעותה החזר של מעל ל-30,000 ש"ח!

לסיכום – בקשו את ההחזר מס שמגיע לכם

כשאתם נותנים מעצמכם, אתם צריכים לצפות לקבל בחזרה את מה שמגיע לכם. כולנו אנושיים וקורות טעויות בהן מחייבים אתכם במס יותר ממה שהיה צריך. לכן, כשקיימת אפשרות נוחה כמו החזר מס מקוון, תוכלו לבדוק אם אתם זכאים לקבל כסף מהמדינה. קחו בחשבון שלעיתים התהליך יכול להיות מעט מסורבל ברמה הבירוקרטית, ולכן כדאי יהיה לכם להיעזר באפליקציה שיכולה לעזור או ראוה חשבון מי שיכול להרשות לעצמו.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים