טופס 116

למה חשוב לדעת הכול על טופס 116

עובדים שכירים או גמלאים שיש להם יותר ממקור הכנסה אחד יכולים לבקש שמס הכנסה יערוך להם תיאום מס ובכך הם ימנעו מתשלום עודף של מיסים. מדובר באחד הטפסים המוכרים ביותר בתחום המיסים שכן לא מעט אנשים מחזיקים בשתי עבודות ואף יותר, או מקבלים הכנסה ממקור נוסף. איך ממלאים טופס 116 וכיצד שולחים אותו מה הסיכוי שיאשרו אותו ומה חייבים לדעת עליו את המדריך הזה הכנו במיוחד עבורך.

מהו טופס 116?

כל מי שעובד ביותר מעבודה אחת כשכיר צריך למלא טופס 116 כדי למנוע מצבים בהם ינוכה לו מס מלא. מה זה אומר מס מלא זה אומר שבעבודה השנייה ינוכה מס שהוא המס הגבוה ביותר אותו אדם ישלם, בלי התחשבות בנקודות זכות. הניכוי תקף לכולם, הורים, צעירים ורווקים וגם גמלאים שיש להם כמה מקורות הכנסה.

ניתן למצוא טופס 116 בכל שלב בשנה, ולמעשה בכל פעם שיש שינוי בהכנסות או מקורות הכנסה חדשים, מומלץ לעדכן אותם באמצעות טופס מקוון באתר רשות המיסים. כל שליחת טופס 116 זוכה לעדכון מידי ולאישור על העדכון אותו ניתן להעביר למעסיקים עוד בטרם נסגרת המשכורת הבאה.

מי צריך להגיש טופס 116?

מי שצריך להגיש טופס 116 הם עובדים שכירים שמועסקים ביותר ממקום עבודה אחד או שהחליפו עבודה במהלך שנת המס. עוד צריכים בהגשת טופס 116 הם גמלאים שמקבלים משכורת מעוד מקום בנוסף לפנסיה שלהם, וכל מי שיש להם מספר מקורות הכנסה שחייבים במס. יש לשים לב – כאשר מדובר על עובדים עצמאיים להם עיש מספר מקורות הכנסה חוץ מהעסק שלהם יכולים לעשות תיאום מס כשכירים. הם זכאים להגיש את הטופס במידה והם עובדים בעוד שני מקומות עבודה כשכירים מלבד היותם עצמאיים.

מה כדאי לדעת על מילוי טופס 116?

החל מאוקטובר 2021 ניתן לבצע תיאום מס באמצעות טופס מקוון באתר רשות המיסים. אין הגבלה לכמות הפעמים בה ניתן לבצע שליחת טופס 116 באתר, שכן לא מעט אנשים מחליפים מקומות עבודה במהלך השנה או מעלים ומצמצמים את גובה המשרה שלהם. כיצד שולחים טופס מקוון בקלות מכינים מראש את הפרטים של כל המעסיקים – תיק הניכויים שלהם, מספר עוסק, ותק וצפי לשכר מכל מקור עבודה בנפרד. לאחר מכן ממלאים את הפרטים ושולחים אותם באופן מקוון. השלב האחרון הוא קבלת אישור על שליחת טופס 116 באופן מקוון ואותו יש להעביר למעסיקים כדי שיעדכנו אותו אצלם.

כדאי לדעת – במידה ולא ממלאים טופס 116 בזמן, מס הכנסה יבצע ניכויים בגובה המרבי המותר על פי החוק. לאחר שכבר בוצעה ההורדה, רק בסיום שנת המס ניתן יהיה לבקש החזר של הכספים ולכן מומלץ להימנע ממצב זה מראש. כמו כן, מי שמבצע תיאום מס, מומלץ שיבצע תיאום ניכויים מול המוסד לביטוח לאומי וזאת כדי להימנע ממצב בו הוא משלם דמי ביטוח גבוהים.
לפרטים נוספים על טופס 116 בקרו בעמוד https://www.2sign.co.il/טופס-116/

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים