אפליקציה לניהול תקציב

אפליקציות תשלום בתחבורה ציבורית: מהן האפליקציות הטובות ביותר לתשלום באוטובוס, רכבת, כרמלית או רכבת הקלה?

פעם, התשלום באוטובוס (או בכל תחברוה ציבורית) נעשה באמצעות מזומן או כרטיסיות ואם באמת היה לך ממון רב היית משתמש בכרטיס חופשי חודשי. אם ממש היה לך מזל היית בן\בת של נהג אגד והיית מקבל נסיעות חינם לכל החיים. התקופה הזאת עברה וכיום התשלום בתחבורה הציבורית הפך לדיגיטלי. ברוב המקרים לא ניתן לקנות על האוטובוס (מהנהג) כרטיסי נייר ולשלם במזומן. ואם כבר נתקלתם באוטובוס שכן מאפשר זאת, לרוב המכונה לא לא מחזירה עודף ואתם חייבים להחזיק את הסכום המדויק או לשמור את הקבלה ולקבל עודף במי-יודע-איפה.

יצאנו לבדוק מי הם האפליקציות לתשלום באוטובוס\תחבורה ציבורית המובילות בישראל.

מהן אפליקציות תשלום בתחבורה ציבורית?

כשמם כן הן, אפליקציות לתשלום באוטובוס (אך לא רק, גם במטרונית, כרמלית, רכבת, רכבת קלה) מאפשרות לשלם בתחבורה ציבורית באמצעות הנייד ללא צורך בתשלום במזומן או כרטיס אשראי. אפליקציות אלא ניתנות להורדה בכל חנות אפליקציות (אנדרואיד\אייפון) ולרוב הם חינמיות. כל האפליקציות שנסקור במאמר זה אושרו על ידי משרד התחבורה.

אפליקציות לתשלום בתחבורה ציבורית הופכות את התשלום לנוח ופשוט, ללא צורך להיסחב עם מזומן או כרטיסיות. לאפליקציות הללו יש רמת אבטחה גבוהה כדי לשמור על אמצעי התשלום שלך מאובטח.

רלוונטי: אפליקציות תשלום בנייד

מה צריך לקחת בחשבון בבחירת אפליקציית תשלום בתחבורה ציבורית?

כמו בבחירת כל אפליקציה חשוב ראשית לבחור אחת כזו שתתאים למכשיר שבידכם (אנדרואיד או אייפון) וגם שתתאים לפרופיל השימוש שלכם. תהליך ההרשמה, התעריפים ומילוי פרטי התשלום בכל האפליקציות שאושרו על ידי משרד התחבורה הוא זהה רק חווית השימוש היא שונה. חברות מסוימות נוטות להשקיע יותר בעיצוב או בתכונות שונות מאשר חברות אחרות לכן מומלץ להעיף מבט בביקורות בחנויות האפליקציות השונות ולבחור מה שמתאים עבורכם.

איך מתחילים עם אפליקציית תשלום בתחבורה ציבורית?

על מנת לשלם בתחבורה ציבורית עם הנייד, ראשית צריך להוריד אחד מתוך ארבעת היישומונים המפורטים למטה. יש לציין שיישומון אחד שייך למשרד התחבורה ושלושת האחרים עברו אישור של משרד התחבורה אבל הן שייכות למפעילים פרטיים.

לאחר שבחרתם אפליקציה יש להוריד אותה למכשיר שלכם, להתקין אותה, להירשם עם הפרטים שלכם ולצרף כרטיס אשראי.

לצורך השימוש באפליקציה ולבצע תשלום על הנסיעה, יש "לתקף" את הנסיעה על ידי קריאת הברקוד (QR) באוטובוס. שימו לב שאי תיקוף הנסיעה עלול לגרור קנסות ועונשים.

בסוף החודש, האפליקציה תחשב עבורכם את מסלול התשלום המשתלם ביותר עוברכם והגבייה עצמה תתבע בסוף החודש באופן רטרואקטיבי.

אפליקציות תשלום בתחבורה ציבורית

Moovit

moovitאפליקציית Moovit, חברת בת של אינטל, מפתחת פתרונות ניידות כשירות (Maas) מאפשרת לתכנן נסיעה, לשלם ולתקף. האפליקציה תומכת בתשלום עבור רכבת ישראל כל חברות האוטובוסים, הכרמלית והרכבת הקלה. ההרשמה היא קלה וכוללת מילוי פרטים אישיים, מילוי פרטי תשלום (אם יש לכם חשבון פנגו ניתן לחבר ביניהן ולשלם באמצעי הזיהוי המקושר לפנגו) ובחירת פרופיל נסיעה על מנת למצוא זכאות להנחות. האפליקציה מתאימה לאייפון ואנדרואיד וגם אפליקציית ווב (למכשירים לא חחכמים).

רב פס

רב פסרב-פס מבית hope on היא אפליקציית תשלום לתחבורה ציבורית מתקדמת והיא למעשה רב קו על סטרואידים. מלבד תשלום ברכבת או אוטובוס, השירות מאפשר גם לשלם עבור שירותי השכרת קורקינטים וגם שירות bubble. אפשר לשלם הכל מראש או לשלם בסוף החודש, כמו כן לא חייב להחזיק כרטיס רב קו ייעודי. לרב פס יש אפשרות לחשבון עסקי בו מעסיקים יכולים להעניק לעובדים הטבה חודשית/מזדמנת בדמות תקציב כספי לנסיעות בתחבורה הציבורית והשיתופית ולשלם לנו רק על השימוש בפועל.

ANYWAY

anywayחברת ישראכרט השיקה את ANYWAY כאמצעי תשלום לתחבורה הציבורית" אוטובוס, רכבת, כרמלית ומטרונית. באמצעות הרשמה חד פעמית פשוטה, לא צריך לטעון או לקנות כרטיס מראש. האפליקציה מתעדכנת בזמן אמת וניתן לתכנן נסיעה, וניתן לראות את פירוט הנסיעות. האפליקציה גם מתאימה לשימוש לילדים על ידי חיבור כרטיס אשראי של ההורה/אפוטרופוס/ כל אדם המאשר להשתמש בכרטיסו.

התחנה

התחנהאפליקציית התחנה היא אחת מ-4 האפליקציות שאושרו על ידי משרדה התחבורה למתן שירותי תשלום בנייד עבור תחבורה ציבורית. גם כאן, על ידי רישום קצר וחיבור פרטי אשראי, ניתן לקנות כרטיס ולתקף בתחבורה ציבורית ללא מאמץ, רק על ידי סריקת קוד QR וזהו, יש לכם כרטיס. האפליקציה גם תחשב את סכום התשלום המשתלם ביותר עבורכם בהתאם לפרופיל השימוש שלכם. הייתרון ביישומון התחנה הוא שאפשר לקבל תמיכה ישירות ממשרד התחבורה וכמו כן לענות על משוב ואולי לשפר את השירות בתחבורה הציבורית.

רלוונטי: תשלום דרך הטלפון: איך לשלם עם הפלאפון ללא כרטיס אשראי

כיצד בחרנו את אפליקציות התשלום בתחבורה ציבורית הטובות ביותר

בחרנו את 4 אפליקציות התשלום בתחב"צ היחידות שקיימות ומורשות לשימוש בקווים הציבוריים. ביצענו סקירה ומחקר של האפליקציות ובדקנו את התכונות של כל אחת מהן. בחרנו את האפשרויות הטובות ביותר על סמך המוניטין שלהן, הפונקציות, נוחות השימוש, באילו פלטפורמות הן עובדות, כיצד ניתן לשלם ועוד.

רלוונטי: אפליקציות להעברת כספים

שאלות נפוצות

חפשו בחנויות האפליקציות לפי הרשימה המוזכרת למעלה. מומלץ להוריד, להתקין ולהירשם באפלקיציה בטרם הנסיעה.

כל האפליקציות זהות בפונקציונליות שלהן והן פועלות בצורה עצמאית. אם אתם לא בטוחים מה מתאים לכם, מומלץ להתחיל בשימוש באפליקציה בעלת הציון הגבוה ביותר בחנות האפליקציות.

לא ממש. אם נרשמתם לאחת האפליקציות הנ"ל, אפשר להיפרד מהרב קו אך מומלץ לשמור אותו למקרה חירום (למשל אם הפלאפון נגנב, או נגמרה הבטריה)

סיכום: מי בכלל צריך אפליקציית תשלום באוטובוס\רכבת\כרמלית\רכבת קלה?

העולם התקדם ונגמר העידן לתשלום בכרטיסי נייר או אגורות. התקדמו לשלם דרך הנייד ותהנו משירות מתקדם, יכולת תכנון נסיעה נוחה ובטוחה, אבטחת מידע מתקדמת, הנחות אוטומטיות, פירוט נסיעות ועוד. נראה שכל אדם, שרוצה לנהל את חייו (גם כלכלית) בצורה נוחה יותר, ועדיין לא התייאש מהתחבורה הציבורית בישראל – חייב לעצמו אחת מהאפליקציות הנ"ל.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים