תכנון תקציב לחתונה עם אקסל

תכנון תקציב לחתונה

חתונה היא דבר מאוד מרגש ומשמח, וכמעט כל זוג שתשאלו יאמר לכם שהוא רוצה חגיגה יפה עם כל האנשים שהם אוהבים כדי לשמוח יחד איתם. הבעיה היא שהסטנדרט לאירוע כזה גורר איתו עלויות גבוהות למדי. ואכן, אחד הדברים שהכי מעסיקים זוגות בתהליך התכנון של החתונה שלהם הוא עניין העלויות וההוצאות.

זה נכון שלצמצם את הוצאות החתונה שלכם באופן דרמטי ידרוש מכם לעשות ויתורים שלא תרצו לעשות, אבל יש לא מעט דרכים לשמר את התקציב הראשוני שהחלטתם עליו. ככה גם תחסכו כסף במידה מסוימת, וגם תהנו מהחתונה שרציתם.

עשינו מאמץ לרכז עבורכם את הטיפים הטובים ביותר לשמירה ותכנון תקציב לחתונה, יחד עם כמה המלצות, שאנחנו מקווים מאוד שיעזרו לכם לקיים את אחד האירועים הכי גדולים בחיים שלכם כמו שרציתם.

טיפ ראשון – מה התקציב שלכם?

אחרי ההצעה המרגשת והחגיגות עם המשפחה והחברים, שבו עם עצמכם ונסו לתכנן מה התקציב העומד ברשותכם. אם אינכם יודעים מה סך ההוצאות וההכנסות שלכם כזוג חדש, זה הזמן להתחיל לעקוב אחרי ההכנסות וההוצאות. לאחר שתבנו תקציב ותתחילו לנהל אותו לפחות למשך כמה חודשים, תוכלו להבין טוב יותר היכן אתם נמצאים מבחינת התזרים המזומנים שלכם.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

לאחר מכן, שבו עם ההורים של שניכם (או עם כל מי שעוזר לכם במימון האירוע), ונסו להבין מה התקציב המשותף שלכם. אנחנו ממליצים בחום לפתוח טבלה באקסל (כל כך ממליצים שעשינו מזה טיפ שלם שתוכלו לקרוא עליו ממש עוד רגע) כדי לוודא גם בהמשך הדרך שאתם עומדים בתקציב גם בהמשך הדרך. מומלץ להיעזר באקסל לתכנון חתונה.

טיפ שני – טבלאות, טבלאות, טבלאות

ככל שתהליך התכנון יתקדם, כך התקציב שהגדרתם בשביל החתונה ילך ויתמלא. זה בסדר גמור לפנק את עצמכם ולעשות חתונה מפוארת, רק אל תשכחו למה התקציב היה מוגבל מלכתחילה. טבלאות יעזרו לכם לעקוב אחרי אילו משימות כבר עשיתם, ומה עדיין לא הספקתם לעשות. ככה לא תצטרכו להתפשר על ספק רק כי שכחתם לסגור עם האחד שרצית מספיק זמן מראש.

טיפ שלישי – חלקו את התקציב באופן הגיוני

יש מי שזה מובן לו מאליו, אבל לטובת מי שלא נאמר שלא כל החלקים בחתונה שווים. לדוגמא, המחיר של אולם לא שווה למחיר של צלם מגנטים. לכן חשוב לחלק את התקציב בצורה הגיונית לפי העלות הממוצעת של כל ספק.

טיפ רביעי – כמו בבגדים, חכו למבצעים

כמו כמעט כל תחום בחיים, יש עלויות וירידות קבועות של מחירים של מוצרי חתונה. סטודיו לשמלות כלה שמוכר או משכיר שמלות במחירים נמוכים לפני מעבר לקולקציה חדשה, אולם שמחפש איך למלא את יומן ההזמנות שלו בזמנים ריקים יחסית ועוד. ישנם גם אתרים ייעודים למתחתנים שמשיגים מבצעים מיוחדים מול ספקים ספציפיים כמו צלמים ותקליטנים.

טיפ חמישי – אישורי הגעה

אם עוד לא התחלתם בתהליך, תגלו שהעלות המרכזית בחתונה היא שכירה של אולם. מעבר לאפשרות לקיים את האירוע שלכם במקום זול יותר שהוא לא אולם, למשל על ידי שכירת אוהל ייעודי או חתונה בחצר של המשק של קרוב משפחה שחי במושב, אפשר גם להוזיל עלויות על ידי אישורי הגעה.

לא כל האורחים שלכם יוכלו לבוא בתאריך שהתאים לכם, או שהם פשוט ירגישו רע לפני האירוע. למטרות התקציב שלכם זה לא משנה מה הסיבה שהם לא באים, אלא רק העובדה שהם לא באים. כבעלי האירוע תוכלו לחסוך אלפי שקלים אם תדעו מראש כמה אנשים עתידים להגיע.

טיפ בונוס – אפליקציה לארגון חתונה

בתור זוג צעיר כדאי להתחיל את החיים המשותפים ברגל ימין. אם אתם מתכננים חתונה, חשוב מאוד להתייחס גם לתקציב הזוגי שלכם. השתמשו באפליקציה לארגון תקציב לחתונה. אפליקציה כזו שאני ממליץ עליה היא החיים בפלוס של רונית טאוליב. האפליקציה המשמשת ככלי לניהול תקציב, מאפשר גם ליצור פרויקטים מיוחדים בתוך התקציב הכללי שלכם. תכנון אירוע הוא פרויקט שהוא כבר Built-in התוך האפליקציה וכלל בתוכו את כל הקטגוריות ותת המשימות השייכות לארגון אירוע: תשלום עבור המקום, ביגוד חתן\כלה, תקליטן, צלמים, קייטרינג ובעצם כל מה אפשר לחשבו עליו בנושא אירועים.

אפליקציית ארגון חתונה

מה שממש טוב באפליקציה שלה הוא שאפשר לקבוע תקציב עם רף מסויים והאפליקציה תתריע אם חרגתם ממנו. בגלל שהאפליקציה כבר ממומשקת עם התקציב הכללי ומסונכרנת עם שאר ההכנסות וההוצאות האמיתיות שלכם, אפשר לוודא שלא חורגים מהתקציב. כמו כן אפשר לבחור כיצד אתם מממנים את האירוע בין אם זה הלוואה, תכנית חיסכון או שאתם סומכים על מתנות האורחים.

אפליקציית ארגון חתונה

נסו את החיים בפלוס ובנוסף קבלו 10% הנחה למשתמשי פיננקה בשימוש בקופון: financa10 ברכישה.

שאלות נפוצות כל תכנון תקציב לחתונה

האקסל מכיל רשימת מטלות הניתנת לעריכה שב האפשר להוסיף ולמחוק משימות. שימו לב שהאקסל לניהול כלכלת הבית של פיננקה איננו משמש לתכנון חתונה.


על פי מחקר של WeddingWire Newlywed, הורים משלמים עבור 52% מהוצאות החתונה, בעוד שבני הזוג משלמים עבור 47% (את ה-1% הנותרים משלמים קרובים אחרים) – כך שההורים עדיין משלמים עבור רוב החתונה, אם כי זוגות משתתפים בהוצאות בצורה משמעותית למדי.

ירח הדבש הוא לעיתים חלק בלתי נפרד מן החתונה. לרוב הכספים המתקבלים מאורחי החתונה משמשים לכיסוי העלויות וברוב המקים גם נשאר עודף עבור החתן והכלה. כסף זה בדר"כ משמש להתחלת החיים המשותפים ולצורך קניית בית, רכב נוסף או מוצרים אך בהחלט ניתן להשתמש בכסף גם עבור ירח הדבש לכן מומלץ להכניס את עלויות החופשה גם בתכנון התקציב לחתונה.

סיכום

לסיכום, יש דרכים רבות להישאר בתקציב שהגדרתם לעצמכם. הכלי הכי טוב לשמירה על התקציב הוא מעקב מתמיד באמצעות טבלת אקסל. נסו שלא להיקלע למתח וריבים מיותרים, מפני שלכל אחד מכם יש את בדעות שלו לגבי איך הכי נכון לחלק את התקציב. זכרו שחשוב לגלות גם גמישות, ושהחלק החשוב באמת מתחיל ביום שאחרי החתונה – כשאתם כבר זוג נשוי, טרי ומאושר.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים