התנהלות כלכלית נכונה

התנהלות כלכלית נכונה

נקלעתם לבור כלכלי? המינוס חונק? הבנק כבר לא מאפשר לכם אשראי? אם עניתם בחיוב על אחת מהשאלות הללו, נראה שהגיע הזמן לשינוי ההתנהלות הכלכלית. כדי לצאת מבור כלכלי, חייבים לעשות שינוי אמתי בהתנהלות ולא רק לכסות אותו עם הלוואות על הלוואות. אז איך עושים את זה? מאיפה מתחילים? מה זה דורש מכם? והאם השינוי בהתנהלות ישנה את המצב? על הכול נענה.

תוכן עניינים

המפתח: ניהול כלכלת הבית בצורה אחראית

שנת 2022 לא הייתה אחת מהשנים הטובות מבחינה פיננסית, וכלכלת המשק הישראלי (והעולמי) אינה בשיאה. עם המידע הזה אנחנו מבינים שהפתרון למינוס לבנק לא יגיע מבחוץ בסביבת ריבית עולה ואינפלציה משתוללת, אלא רק מתוך שינוי שנעשה בעצמנו. ניהול בית זוגי, משפחתי ואפילו עצמאי, דורש ניהול כלכלי מדוקדק, ממש כמו של עסק. הכנו עבורכם כמה טיפים חשובים להתנהלות כלכלית נכונה, שתוכלו ליישם כבר מהיום ולהתחיל לעשות שינוי חיובי.

להסתכל למציאות בעיניים

הטיפ הראשון והחשוב ביותר שאנחנו יכולים לתת עבור התנהלות כלכלית נכונה, הוא הבנת המצב הכלכלי לאשורו. כשמבינים במדויק את המצב הכלכלי, ניתן להתאים אליו את ההתנהלות. אל תברחו מהבעיות הכלכליות שלכם, ואל תתעלמו מכך שרמת החיים שלכם אינה תואמת ליכולות הפיננסיות שלכם. תהיו פתוחים לשינוי שאתם צריכים לעשות, ותהיו מוכנים לשלם את המחירים הנלווים לו.

ניהול מרוכז

כדי שתוכלו לנהל את הכלכלה שלכם בצורה נכונה מהיום והלאה, תצטרכו לרכז את כלל המחויבויות הכספיות שלכם. ערכו רשימה של כל החובות שרשומים על שמכם, כולל מינוס בבנק, הלוואות בנקאיות, הלוואות חיצוניות וחובות אחרים. לאחר שתרכזו את כל החובות שלכם לרשימה אחת, תוכלו לטקס עצה לניהול המצב, בהתאם לאפשרויות ההחזר השוטפות שלכם. תוכלו ללמוד עוד על בניית תקציב משפחתי כאן.

הכנסות מול הוצאות

השלב הבא הוא אולי השלב המאתגר ביותר, אך גם החשוב ביותר עבור הצלחת תהליך השינוי של ההתנהלות הכלכלית. צרו טבלת אקסל עם שתי עמודות, אחת עבור הוצאות ושנייה עבור הכנסות. כתבו בטבלה כל הכנסה וכל הוצאה, כולל הקפה שאתם קונים בדרך למשרד, ואל תשכחו את דמי הכיס שאתם נותנים לילדים. הטבלה תציג ותסביר במדויק עד כמה חורגות ההוצאות שלכם ביחס להכנסות. תוכלו להשתמש באקסל הבית של פיננקה או אם אתם מעדיפים יש גם מספר אפליקציות שעושות את העבודה (כמה מן המומלצות הן רייזאפ, פמיליביז, החיים בפלוס)

ניהול תזרים עם רייזאפ

אפליקציה לניהול תקציב שלא מתחשבת בעו"ש או במינוס אל רק בתזרים - כלומר הוצאות פחות הכנסות. למידע נוסף
חודש חינם

ויתורים

בין אן אתם מאוזנים או שההוצאות שלכם גבוהות מההכנסות, תהיו מוכרחים לוותר על הוצאות שאינן הכרחיות. כדי להחליט ביתר קלות מהם הדברים החשובים פחות שאותם אפשר לצמצם, הכינו רשימה וערכו בה סדר עדיפויות. את ההוצאות שמיקמתם בתחתית הרשימה תאלצו להוריד לחלוטין מהרשימה, כדי להתאים את ההוצאות שלכם ליכולות הכלכליות שלכם. כך לומדים איך להתנהל נכון כלכלית… אם אתם עדיין מתקשים לחסוך, כאן יש רשימה של טיפים שאספנו בנושא איך לחסוך כסף.

הגדלת הכנסה

יצירתיות היא הכלי השני בו תוכלו להשתמש כדי לתקוף את הבור הכלכלי שלכם ולשפר את ההתנהלות הכלכלית. הפעילו את היצירתיות שלכם כדי למצוא מיזם שדרכו תוכלו לייצר לעצמכם הכנסה נוספת, שתאזן את המצב הכלכלי. אם אתם עצמאיים, תוכלו לחשוב על רעיונות לגיוס לקוחות חדשים או לייעול העבודה השוטפת. הפתרון כבר קיים איפשהו בעולם, אתם צריכים רק למצוא אותו. הסתכלו ברשימה ענקית של דרכים לעשות כסף או הכנסה נוספת באינטרנט

שינוי הרגלים

התנהלות כלכלית נכונה נמצאת בהישג ידכם, ולפעמים כל מה שמפריד בינכם לבינה, הם הרגלי צריכה שגויים. הרגילו את עצמכם לחשוב פעמיים לפני כל רכישה. חשבו את הצורך שיש במוצר או בשירות שאתם קונים, וגם במקרה הצורך, השוו מחירים והשקיעו מזמנכם כדי להצליח לשלם מחיר נמוך ככל האפשר. ותרו על קניות בלתי הכרחיות, התחילו לשתות את הקפה במשרד ואת ארוחת הערב בשלו בבית.

בילויים

אתם מאוד אוהבים לבלות, לטייל, לטוס ולטרוף את העולם. כמובן שמדובר ברצון טבעי וחיובי, אך הוא חייב להתנהל במסגרת האפשרויות הכלכליות שלכם. חופשה היא לא חלק אינטגרלי מהחיים בכל שלב ובכל מחיר, ובילויים לא חייבים להתנהל ללא רסן כלכלי. נסו למצוא לעצמכם תחביבים שאינם דורשים הוצאה מוגזמת של כסף שאין לכם אפשרות להוציא. אולי אין מחיר לחופש, אבל יש מחיר לחופש כלכלי…

רכשו השכלה פיננסית

אתם קוראים כתבה זו וזה כבר דבר טוב, המשיכו לקרוא כאן באתר או במקומות אחרים. צפו בסרטונים ביוטיוב, הרשמו לוויבנרים, ספרים, קחו קורסים בקיצור עשו כל מה שאתם יכולים על מנת ללמוד עוד על איך כסף עובד, איך למנף אותו לטובתכם ואיך ללמד את הדורות הבאים (הילדים שלכם) איך להתנהל נכון פיננסית. המפתח הוא הוא תרגול העצות והטיפים והכנסתם לשגירה שלכם.

צרו קרן ביטחון (חירום)

זה אכן חשוב מאוד והרבה משפחות לא מעריכות את החשיבות של יצירת קרן ביטחון למקרה שבוא אחד מהמפרנסים מאבד את עבודתו (בעיקר בעת מצב השוק כיום עם גלי פיטורים גדולים) או בעקבות הפסקת עבודה עקב מחלה או תאונה. ללא רשת ביטחון שכזאת משפחות עלולות למצוא את עצמן מתדרדרות למצב של מינוס או חובות. יצירה של קרן חירום שבה מצויים כספים בסדר גודל של 4-6 חודשי מחייה יכולה להציל אותכם מקטסטרופה פיננסית.

הקפידו להעביר כסף לחיסכון

אם אתם מברי המזל המצליחים "לגמור את החודש" כלומר מכניסים יותר מאשר את מוציאים – זה מצויין. את הכסף העודף אל תשאירו סתם כך לשכב בעובר ושב. כסף שנאר בעובר ושב אינו עובד עבורכם, לא מייצר תשואה ולמעשה ברמת האינפלציה של היום אתם פשוט מפסידים כסף. את הכסף תעבירו לחיסכון או להשקעות. זה יכול להיות חיסכון או השקעות בהתאם ליכולת הסיבולת שלכם ובהתאם לזמינות הכסף. צרו הוראת קבע והקפידו להעביר סכום קבוע בהתאם ליכולות שלכם

התנהלות כלכלית נכונה מתחיל בראש

כמו בתהליכים רבים בחיים, השינוי מתחיל בראש, והעבודה העיקרית היא מנטלית. כשתרגילו את עצמכם להשלים עם היכולות הכלכליות הנוכחיות שלכם, תהיו בחצי הדרך. תצטרכו כמובן לנהל את ההוצאות מול ההכנסות כדי להצליח לסנן את ההוצאות שנמצאות בראש סדר העדיפויות. ויתורים הם חלק בלתי נפרד מהתנהלות כלכלית נכונה, ושווה לשלם את המחירים הללו, כדי לצאת לחופש כלכלי. בהצלחה. אני באמת חושב שעל כל משפחה לנהל את ההוצאות והכנסות שלהם באמצעות הבנק, אפליקציה או אקסל. זה לא ממש משנה העיקר שתהיו "על זה".

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

שאלות נפוצות להתנהלות כלכלית נכונה

ניהול ההוצאות מתחיל באיסוף כל ההוצאות החודשיות שלכם כלומר רישומים מהבנק, מחברות האשראי, בתי השקעות וכו וריכוזם במקום אחד. ניתן לעשות זאת באמצעות קובץ אקסל או אפליקציות.

לאחר איסוף ההוצאות יש לרכז את כל ההכנסות מכל המקורות. זה יכול להיות ממשכורות, דיבידנדים, שכירות מדירה להשקעה, עזרה מההורים, קצבאות ועוד. לאחר מכן עשו חישוב פשוט ברמה החודשית של הוצאות פחות ההכנסות. זה ייתן לכם אינדיקציה האם אתם בתזרים חיובי או שלילי.

לאחר שידוע מה התזרים שלכם ויש לכם את כל ההוצאות, הגיע זמן להחליט איפה ניתן לקצץ בהוצאות לפי סדר עדיפויות. לדוגמא אם הוצאתם 500 ש"ח בחודש על בגדים, הציבו יעד לעצכם כי חודש הבא תוציאו 50% פחות, כלומר רק 250. הקפידו לעמוד ביעד הזה בחודשים הבאים וכך תעשו לכל קטגוריה.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים