ניהול הוצאות בכרטיס אשראי

כשאתם נערכים למלא את הטבלת הכנסות הוצאות שלכם, בוודאי נתקלתם בשאלות רבות. לאחרונה קיבלתי מייל עם שאלה מלקוחה שרכשה את הקובץ:

הי, הורדתי את הקובץ ואני מעיינת בהוראות השימוש. דבר אחד לא ברור לי, איך מנהלים את הוצאות האשראי. הרי רובנו היום מתנהלים בעיקר עם אשראי או הוראות קבע. הוראות קבע אין בעיה כי זו הוצאה קבועה לאותו חודש פר אותו חודש. אבל אשראי - אנו משלמים על דברים שקנינו החודש הזה - יורדים בחודש הבא. אז איך אני מחשבת את ההוצאה הזו? דוגמאות: 1. אם קניתי החודש ריהוט, ב20 תשלומים - אזי אני מחלקת עבור כל חודש את התשלום שעשיתי? 2. רכישות חד פעמיות ללא תשלומים כמו - קניות סופר, בילויים, בגדים וכו - איך אני מכניסה את זה בקובץ? למשל הוצאות של חודש אוקטובר שיורדות בנובמבר? אני מכניסה את זה באוקטובר אבל בפועל רואה את זה בנובמבר? אז בגדול אין ככ הלימה בין התזרים לקובץ נכון? קצת מנסה להבין את השיטה.
אמיליה

אז אכן, מילוי הקובץ נראה בהתחלה מבלבל ולא בטוחים מה לעשות, הרי הוצאות האשראי שלנו הן עבור מה שקנינו החודש אבל החיוב שלהן מתבצע רק חודש לאחר מכן. אז מה עושים? 

למצוא את נקודת האפס

יש למצוא את אותו היום בחודש שאחרי חיובי האשראי ולאחר כניסת המשכורת – זו היא נקודת האפס שלכם.
למשל: בחודש שעבר ההוצאות על מזון, היו סה"כ 3,200 ש"ח.
נעדכן בשורה של המזון ומכולת בחודש הקודם – 3,200 ש"ח.

סעיף הוצאות מזון בכרטיסי אשראי

חשוב להבין שיש חשיבות מאוד גבוהה למועד חיוב האשראי בבנק. מומלץ לשנות לכך שמועד חיוב האשראי יהיה סמוך ככל הניתן למועד שבו מתקבלת המשכורת. (אפשר לשנות את תאריך החיוב באמצעות היישומון של הבנק, האתר או ביקור בבנק כמו בשנות 90) בצורה זו, אחרי שהמשכורת הופקדה ולאחר שחיובי כרטיסי האשראי ירדו- אפשר לקבוע את המועד שבו נמצאת נקודת האפס, כלומר התאריך שבו אפשר לדעת מה נשאר מהמשכורת, או האם חרגנו ממנה.

איך עוקבים אחרי ניהול הוצאות אשראי בקובץ בפועל?

נכנסים לפירוט העסקאות בכרטיסי דרך היישומון או אתר הבנק (או בעזרת המכתבים שחברת האשראי שולחת רחמנא ליצלן) ומזינים עבור כל סעיף הנמצא בקובץ, את סכום העסקאות שביצעת בחודשים הרלוונטים (לפי פירוט העסקאות מחברת האשראי).

כרטיסי האשראי שלי יורדים ב-2 לחודש. כך שבפועל אני מתייחס ל-3 לחודש כאל היום הראשון של החודש החדש. אם יום החיוב של כרטיסי האשראי שלכם הוא ב-10 או ב-15 לחודש, לדעתי זה קצת מייצר אי-סדר, והייתי מציע לשנות את יום החיוב ל-2 לחודש. אם לא ניתן, יש למלא בקובץ את כל ההוצאות שיורדות ב-15 לחודש. כלומר אם ב-25/04 ביצעתם קניה, יש למלא אותה בעמודה של חודש מאי, מכיוון שחשבון הבנק יחויב בגינה רק בחודש מאי .

רלוונטי: אקסל לניהול תקציב משפחתי

לפעמים, כשקשה לשלוט בהוצאות ובקניות או בעת מצוקה כלכלית עדיף להתנהל ללא כרטיס אשראי בכלל. ניתן לבטל את כרטיס האשראי לתקופה מסוימת ולהשתמש במזומן. השימוש במזומן אמנם מצריך התארגנות מראש אך מאפשר שליטה טובה יותר על ההוצאות.

טיפים לשימוש יעיל בכרטיס אשראי לשם ניהול הוצאות אשראי תקין

כרטיס אשראי הוא אמצעי תשלום, קל וזמין לשימוש. יתרון זה הוא אליה וקוץ בה. מי שבאופן קבוע רוכש עם כרטיסי אשראי בדרך כלל אינו שם לב שהוא בפועל מבזבז כסף. לכן, עקבו אחרי הטיפים הבאים ונשו ליישם אותם בקניות הבאות שלכם.

  1. צרו תקציב והקפידו עליו.
    התחל ביצירת תקציב שמתאר את כל ההכנסות שלך ואת ההוצאות החודשיות שלך. זה יעזור לך למפות כמה כסף זמין יש לך להוציא.
  2. השתמש בהטבות שמגיעות עם כרטיס האשראי שלך
    רוב כרטיסי האשראי מציעות ללקוחות שלהם שהם חלק מהמועדון מגוון גדול של הטבות בבתי עסק שונים בארץ ובעולם למשל כרטיס 1+1 להצגות או הופעות, צבירת נקודות ומימושם בבתי עסק שונים. מומלץ להיכנס לאתר הכרטיס אשראי שלכם ולבדוק מהוא יכול להציע לכם.
  3. שימו לב לדמי כרטיס
    לרוב כרטיסי האשראי יש עמלות כרטיס. שימו לב היטב למבנה העמלות ובחרו רק בכרטיס שהעמלות שלו סבירות בהשוואה להטבות שהוא מציע. חלק מכרטיסי האשראי נותנים שנה בחינם ואח"כ מתחילים בחיוב של דמי הכרטיס. בדר"כ ניתן ליצור איתם קשר ולבטל את העמלה לפחות לעוד שנה.

רלוונטי: בחירת כרטיס אשראי מומלץ

סיכום

תהליך ניהול התקציב המשפחה הוא תאריך ארוך ולא פשוט, אך רק אם תדבקו במטרה תוכלו לדעת היכן אתם עומדים ולבנות בסיס טוב להמשך. הירשמו לעדכונים באתר ותוכלו להמשיך לרכוש השכלה פיננסית בחינם.

רלוונטי: כרטיסי אשראי קאשבק

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

רלוונטי: שחזור קוד סודי עבור כרטיסי אשראי

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים