כמה כסף לחסוך

כמה כסף כדאי לחסוך כל חודש?

כולנו יודעים שצריך לחסוך מידי חודש ועדיף כמה שיותר. אנחנו לפעמים משתדלים לעבוד יותר קשה או יותר זמן כדי שנוכל להרוויח יותר וכתוצאה מכך לחסוך יותר, אבל לא כולם יודעים כמה כסף בעצם צריך לחסוך מידי חודש.
במאמר זה ננסה לבדוק כמה כסף צריך לחסוך מידי חודש והאם יש תשובה אחת עבור כולם. (הרי יש הבדלים בין המשכורות ובין הצרכים של כולם) כל הפרטים יוצגו בפניכם במדריך הבא.

כמה כסף מומלץ לחסוך בכל חודש?

 אם תשאלו את הפקידה, היועץ הפיננסי או המנהל של תיק ההשקעות שלכם – מהי השאלה הנפוצה ביותר שהם נשאלים במסגרת התפקיד שלהם, הם יגידו לכם פה אחד, שהשאלה הנשאלת ביותר מצד הלקוחות היא: כמה כסף לחסוך כל חודש?. שאלנו חברים, מכרים וקרובי משפחה את השאלה הזו כדי לבדוק איך הם חוסכים את הכסף שלהם וקיבלנו כמה תשובות שונות, להלן כמה מהן:

  1. לחסוך את הסכום שנשאר לכם בעו"ש אחרי תשלומי האשראי והוראות הקבע

יש מי שאומרים שהם מפקידים בחיסכון את הסכום שנותר להם בעו"ש לאחר שהם שילמו את כל החובות שלהם לאותו החודש. מדובר בסכום שמשתנה מפעם לפעם, בהתאם להוצאות.

קראו עוד: ניהול הוצאות בכרטיס אשראי

  1. לחסוך סכום קבוע מידי חודש

יש מי שבוחרים סכום קבוע שהולך לחיסכון מידי חודש. כדי ליישם בחירה שכזו, עליכם להיות מאוד מחושבים ולעשות שימוש בטבלת אקסל או אפליקצית מעקב הוצאות על מנת לחשב את ההוצאות מול הכנסות שלכם. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם לא חורגים מהמסגרת שלכם (כדי שלא תיכנסו למינוס בחשבון).

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

3. לחסוך סכום בהתאם לשיטת חישוב קבועה

ישנן שיטות חישוב שונות שמאפשרות להציב את ההכנסות וההוצאות בתוך נוסחה, כך שבסופו של דבר, מתקבל הסכום שניתן להעביר לחיסכון.

קביעת מטרות, אסטרטגיה ויעד

שאלנו כמה מומחים בכלכלה כמה כסף לחסוך כל חודש והתברר לנו שהתשובה נקבעת בהתאם להליך של קביעת מטרות, תכנון אסטרטגיה ויעד. כלומר כל אדם צריך להציב לעצמו מטרות וקביעת אסטרטגיה כיצד ישיג את המטרות ויעדים הגיוניים שיאפשרו לו לחסוך כמה שיותר. למשל הנה דוגמא למטרות ואסטרטגיה:

  • המטרה: חיסכון בתשלום עבור הוצאות רכב.
    האסטרטגיה: לנסוע פחות ברכב ולהשתמש יותר בתחבורה ציבורית (וגם לחסוך על ידי שימוש באפליקציה לתחבורה ציבורית)
    היעד: לחסוך 10%
  • המטרה: חיסכון בהוצאה על ביגוד.
    אסטרטגיה: לרכוש פחות בגדים בחנויות מותגים, לקנות רק במבצעים כגון בלאק פריידי וכו'.
    היעד: לחסוך 25%
  • המטרה: לחסוך בהוצאות חודשיות קבועות כגון טלוויזיה ופלאפון.
    אסטרטגיה: לערוך השוואות מחירים שנתית\צי שנתית בין נותני השירות.
    היעד: לחסוך 20%

לאחר היישום של המטרות והאסטרטגיה ניתן לקבוע יעד. כלומר, להציב סכום קבוע אותו תחסכו מידי חודש.

רלוונטי: איך לחסוך כסף בכל חודש?

חיסכון לפי שיטת 50\30\20

עבור מי מכם שתוהים כמה כסף לחסוך כל חודש אם יש לכם משכורת בגובה משתנה (אבל לא רק), השיטה הבאה תתאים לכם. שיטה זו מאפשרת לכם לחסוך באופן מסודר באופן הבא:

50% עבור תשלומים קבועים

חישוב 50% מהמשכורת נטו שלכם (לאחר מיסים) יועבר לתשלומים קבועים, שהם מוגדרים כהכרחיים למשל:

  • הוצאות שכירות, ארנונה וכו'
  • תשלום על רכב, אוכל, ביטוחים

30% עבור מותרות

30% מהמשכורת עוברים יועברו להוצאות על מותרות, למשל:

  • מסעדות
  • טיולים
  • בגדים וכו'

20% עבור חיסכון

20% מהמשכורת עוברים לחסכון. חשוב מאוד להקפיד לא להשתמש בכסף שנחסך עבור קניות אימופלסיביות לא רציניות. מטרת החיסכון הוא ליצור קרן חירום או העברת הכסף עבור אפיקי השקעה אחרים או אפילו עבור החזר חובות אחרים.

רלוונטי: איך לצאת מחובות?

שימו לב, אם אתם בוחרים בשיטה זו כדי לבדוק כמה כסף לחסוך כל חודש, מומלץ להיעזר בטבלת אקסל לניהול הכנסות הוצאות. טבלה כזו תאפשר לכם לראות בבירור את סכומי ההכנסות וההוצאות החודשיים שלכם.

למה דווקא 20%?

על פי מחקרים, בהנחה שאתה בשנות ה-20 או ה-30 לחייך ויכול להרוויח החזר השקעה ממוצע של 5% בשנה (כמובן אין אחריות על האחוז המדוייק הזה ותלוי באפיק ההשקעה), תצטרך לחסוך כ-20% מההכנסה החודשית שלך כדי לקבל הזדמנות להשיג עצמאות כלכלית לפני שתהיה מבוגר מדי בשביל ליהנות מזה.

על ידי חיסכון של 20% מההכנסה שלך תגיע לבערך פי 25 מההכנסה השנתית שלך בקצת יותר מ-40 שנה. זה אומר שמי שבגיל 30 שיתחיל לחסוך היום (בהנחה שלא היה חיסכון קודם) יגיע ליעד זה בגיל-71. אם תחסכו פחות מ-20%, זה פשוט ייקח יותר מדי זמן עד שהכסף יגדל לנקודה שבה הוא יוכל לאפשר לך לחיות רק מריבית (לפי חוק ה-4%).

רלוונטי: אתרי AI שעוזרים לחסוך כסף

מה אם אי אפשר לחסוך כל כך הרבה?

ראשית לא להילחץ. חיסכון קטן עדיף מכלום.

אני כבר רואה את הצעקות בתגובות: "כמה מגוחך! אני מוציא כמעט את כל מה שאני מרוויח על שכר דירה, אוכל ותחבורה! האתר הזה מנותק מהקהל שלו!"

לכן, מומלץ להתחיל בקטן. למשל אפילו עם 1%. כשזה לא יכאב כל כך, נסו לעלות לשתיים, או אפילו שלוש אחוז. כשתגיעו ל-5%, זה כבר יתחיל להרגיש יותר טוב. אם במקרה תגיעו ל- 10% וזה עושה אותכם לחוצים ומתוחים, אז מומלץ ללכת צעד אחורה. זה תהליך, כמו כל דבר של ניסוי וטעייה.

הגעתי לחיסכון של 20% – מה הלאה?

תמשיך לחסוך! אין דבר כזה לחסוך "יותר מדי". כמובן במידה ושאתה לא פוגע באורך חייך ולא מרעיב את עצמך או משהו.

קח את אותה עצה שנתנו למי שמתקשה להגיע ל-20%: בדוק את הגבולות שלך, ונסו להגדיל אותם. בניית כוח (בין אם פיזי או פיננסי) דורשת משמעת ועקביות, כמו גם נכונות להקשיב לגופך (או לחשבון הבנק שלך) כאשר הוא אומר לך שהמשטר הנוכחי שלך פשוט אינטנסיבי מדי.

קרא עוד:

מה לעשות עם הכספים שהצלחת לחסוך?

אין תשובה חד משמעית לשאלה היכן לשים את כספי החיסכון. יש כאלה שיעדיפו להשאיר אותם בעו"ש למספר חודשים שיהיו זמינים עבורם "רק ליתר ביטחון", יש כאלה שיעדיפו לשים אותם באפיק השקעה סולידי שיפיק תשואה כלשהי קטנה ככל שתהייה מצד אחד ולא יהווה סיכון לכספים מצד שני. אחרים יעדיפו לשים את הכספים בחשבון השקעות בבורסה ושם יוכלו להרוויח ריבית גבוהה על הכספים (אבל יש לשים לב שזה כרוך בסיכון ויש לדעת מה אתה עושה). 

חישבו על קרן כספית

בימים אלו בסביבת אינפלציה עולה ושהריבית עולה, עולה קרנה של קרן כספית כמקום להחנות את הכסף לטווח קצר\בינוני. אפיק זה נחשב כאפיק סולידי, ללא עלויות נוספות ונזיל באופן יומי.

טיפ: לגולשי פיננקה אנו ממליצים להיעזר בפלטפורמת Fair לקבל מידע מהימן, חיפוש וסינון אחר קרנות והכל ללא עלות (בלי דמי ניהול ובלי עמלות) חל מ-250 ש"ח.

כמו כן, מיטב טרייד כעת מציעה פטור מלא עמלת קנייה על קרנות כספיות. למידע באתר מיטב או פרטים נוספים

שאלות נפוצות לגבי כמה כסף לחסוך

לפי דעת מומחים, כשמדובר ביעד חיסכון שנתי, מומלץ לנסות להגיע לחיסכון של לפחות 20% מההכנסה הגולמית מדי שנה.

אם אתם לא חוסכים עבור מטרה מסוימת, רוב המומחים מאמינים שאמור להיות לכם בחיסכון מספיק כסף בקרן החירום כדי לכסות לפחות 3 עד 6 חודשים של הוצאות מחיה.

 כן, אומרים מומחים פיננסיים. בעוד שהכלל אצבע שאתה צריך להחזיק שלושה עד שישה חודשים של הוצאות מחיה כקרן חירום, החזקת יותר מדי כסף בחשבון חיסכון עלולה לעלות לך באיבוד הערך (אינפלציה)

לסיכום, נסו לחסוך 20% מהמשכורת

הכי חשוב זה להתחיל לחסוך. כמה בדיוק זה משתנה מאדם לאדם, כמו גם משנה לשנה. אם תלכו לפי הספרים אז מומלץ לשאוף לחסוך כ-20% מהמשכורת כל חודש. פילוסופיית החיסכון הטובה ביותר, בהתאם למטאפורת הספורט שלנו המגיעה מנייקי: פשוט עשה זאת (Just do it)

כעת כשאתם יודעים שיש שיטות שיאפשרו לכם לדעת כמה כסף לחסוך כל חודש, רק נותר לכם לבחור את השיטה המתאימה עבורכם ולהתחיל לחסוך.

המשך קריאה:

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים