החזר מס לשכירים

החזר מס הכנסה לשכירים

במהלך חייכם כעובדים שכירים, כנראה שעבדתם במספר מקומות עבודה שונים. לכן, ככל הנראה מגיע לכם החזר מס הכנסה, ובמאמר הבא נבין הכל אודות החזר מס.

תוכן עניינים

מהו החזר המס לשכירים?

לפי החוק, כל תושב ואזרח ישראלי, בין אם הוא עובד כעצמאי או שכיר, צריך לשלם מס. בסוף כל שנה בחודש דצמבר, מס הכנסה עושה את כל החישובים השנתיים שהמעסיקים במשק שולחים לו. בזמן הזה, השכירים יכולים להגיש בקשה שתבדוק האם הם זכאים לקבל החזר מס, על השנה שהייתה או רטרואקטיבית 6 שנים לאחור (במידה ולא התקבלו החזרים בתקופה זו).

מתי אפשר לקבל החזר מס?

ישנם מספר מקרים בהם מתקבלים החזר מס לשכירים: שכירים שעבדו או עובדים בכמה מקומות, ושכירים שלא עבדו שנה שלמה או לא קיבלו דמי אבטלה. בנוסף, הורים לילדים קטנים מגילאי 1-5, שכירים שסיימו את התואר האקדמי, הורים שמשלמים מזונות, הורים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים וחד הוריים. יתר על כן, שכירים יוכלו לקבל החזר מס במקרים של לימודים, מחלות, חופשות לידה ועוד.

איך מגישים החזר מס?

תחילה, במידה ואתם מוצאים את עצמכם כחלק מהמקרים המצוינים בפסקה הקודמת, ויתכן ומגיע לכם החזר מס, עליכם לצרף לבקשה את המסמכים שמאשרים את מצבכם.

כשיש בידכם את כל המסמכים הרלוונטיים, אתם צריכים למלא טופס שנקרא 'החזר מס לשכירים'. אל הטופס מצרפים את כל המסמכים שמאשרים את המקרה שלכם, ובנוסף צ'ק מבוטל או אישור ניהול חשבון כדי שבמידה ותהיו זכאים להחזר, יוכלו לשלם לכם ישירות לחשבון הבנק. יתר על כן, עליכם לצרף את טופס 106, טופס שמקבלים ממקום העבודה והוא מפרט סכומים וניכויים ששולמו או הורידו לכם במהלך השנה. את המסמכים תשלחו דרך אתר האינטרנט, וגם תצטרכו לשלוח את הטופס עם חתימה ידנית לרשות המיסים באזור בו אתם גרים.

באילו הקלות ניתן לזכות ממס הכנסה?

גם כאן, ישנם מספר מקרים ספציפיים בהם שכירים יכולים לקבל החזר מס: במידה ויש זוג נשוי, ושניהם עובדים כשכירים ומפרישים ביטוחי חיים ופנסיה שלא בגובה המקסימלי, הם יכולים לאחד את הפרשותיהן וכך לקבל החזר מס. בנוסף, אדם שקנה דירה והוא עובד כשכיר, והבנק מחייב אותו לעשות ביטוח חיים על המשכנתא, יוכל להשתמש בתשלומים של ביטוח החיים ולקבל החזר מס.
בתור שכירים, החזר מס הוא לא דבר שאמורים לקבל חזרה בכל מקרה בסוף שנת המס?

ברמת העיקרון, כאשר עובדים ממלאים את הטופס 101, בו מעודכנים כל פרטיכם לגבי עבודה אצל מעסיק, וחלקכם כן אמורים להזדכות בנקודות זיכוי ולקבל החזר מס הכנסה בסופה של שנת המס הקלנדרית. למרות זאת, במקרים מסויימים, עובדים לא ממלאים את הטופס כהלכה, ומאז מילוי הטופס הם הספיקו להחליף את מקום עבודתם, והיו שינויים שיכולים לזכות אותם במס אבל לא דווחו בטופס. בנוסף, יתכן שחתמו על אבטלה או לא עבדו למשך זמן מה ולכן במקרים מסוג זה, מס הכנסה לא ביצע חישוב בצורה אוטומטית ועליכם לבדוק האם מגיע לכם החזר מס.

רלוונטי: כמה מס משלמים בפנסיה?

החזר מס בתקופת הקורונה

בתקופת הקורונה היה שינוי גדול בעולם התעסוקה, ואנשים רבים איבדו את מקום עבודתם, הוצאו לחל"ת או קיבלו דמי אבטלה. סכומים אלו שהתקבלו מהביטוח הלאומי, לרוב אינם תואמים את גובה ההכנסה שהייתם להם טרם מגיפת הקורונה. כאשר מס הכנסה מחשב את המס לשכירים, הוא עושה זאת על פי תלושי השכר, והתוכנה שעושה את החישובים של אחוזי המס מחשבת אותם לפי החודש הראשון שבו עבד השכיר. לכן, בתקופת הקורונה, תקופה בה היו שינויים רבים בנתונים ובגובה ההכנסה, חשוב לבדוק האם אתם זכאים להחזר מס. בשל תקופת הקורונה, והעובדה שמשרדים רבים היו סגורים לקבלת קהל, כיום ניתן לבקש החזר מס גם דרך האינטרנט.

כמה זמן לוקח לקבל החזר מס?

באופן ממוצע, לוקח לרשויות המס כ-90 יום להחזיר לכם את הכסף שמגיע לכם. עליהם לעבור על טפסים של אנשים רבים, ולבדוק כל מסמך ברמת הדיוק הגבוהה ביותר כך שלא יהיו בעיות, לכן התאזרו בסבלנות. ההחזר מתבצע ישירות לתוך חשבון הבנק של הלקוח כפי שהוא מילא בטופס החזר המס.

טיפ: החזר מס עם Finupp

אנחנו כבר בעתיד, אין צורך לגשת לאתר מס הכנסה הארכאי והמיושן, לחכות 90 יום, בירוקרטיה לרדוף אחרי טפסים ולשבור את הראש.

הכירו את Finupp, אפליקציית החזר מס הכנסה המאפשרת לכל אחד להגיש בדיקת זכאות בחינם על ידי שאלון דיגיטלי קצר, העלאת טפסים (עוזרים גם בהשגת הטפסים), שליחה לבדיקה וקבלת החזר. הכל בצורה אוטומטית, פשוטה ועם מינימום התעסקות מצידכם. הכי חשוב, משלמים רק על פי הצלחה (כ-9.5% כולל מע"מ מגובה ההחזר)

לקריאת ביקורת על Finupp

החזר מס עם Finupp

בדיקה חינם של זכאות להחזר מס ו-10% הנחה לגולשי פיננקה בהגשת הדו"ח.
גולשי פיננקה קיבלו כבר למעלה מ-30,000 ש"ח בחזרה. רוצים גם?
להרשמה עם ההנחה לחצו על הכפתור
הטבה מפנקת

לסיכום, האם כדאי לבקש החזר הכנסה?

כסף לא גדל על העצים, וכשאתם עובדים כל כך קשה עבור חיים טובים לכם ולילדכם, חשוב שתעמדו על הזכויות המגיעות לכם. במידה ואתם שכירים, ועבדתם במספר מקומות עבודה, או שאתם הורים יחידניים, בדיוק סיימתם תואר או שחלילה פוטרתם, במקרים אלה ואחרים, יתכן מאוד שמגיע לכם החזר מס. תבדקו אם אתם עומדים בתנאים והגישו בקשה להחזר מס.

צריכים תיאום מס? קראו עוד על תיאום מס באינטרנט

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים